Hij is al veranderd, de hele traditie is allang aangepast. Het is écht gezanik.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:55 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind wat TripleS zegt anders heel erg meevallen. Niks over het afschaffen van Piet of zijn kleur veranderen. Hooguit het veranderen van een negerkarikatuur naar een Piet die inderdaad alleen maar toevallig zwart is.
Dat komt omdat jij negers ziet in zwarte piet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:04 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd , ik stoor mij aan de zwarte pieten en hun 'neger' uiterlijk. Niks meer,niks minder.
Ik heb ook gewoon pepernoten gegeten en cadeaus uitgedeeld
Alsof je naar een nazi-feest gaat zonder kostuum, want dan is het niet zo confonterend. Dat je zelf niet inziet hoe hopeloos hypocriet je bent als je echt overtuigd bent van wat je hier propageert.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:04 schreef TripleS het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd , ik stoor mij aan de zwarte pieten en hun 'neger' uiterlijk. Niks meer,niks minder.
die gym meisjes op de olymische spelen hebben anders meestal geen zwarte voeten, juist wit, van het magnesium.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zijn zijn voeten wel zwart geworden door al het oefenen op die balk. Heb je weleens aan die mogelijkheid gedacht?
Wie discrimineert er hier nu? Wie stoort zich aan zwarten met hun neger uiterlijk? Iig niet degene die ons sinterklaasfeest willen houden zoals het hoort, nl. met zwarte pieten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:04 schreef TripleS het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:08 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Alsof je naar een nazi-feest gaat zonder kostuum, want dan is het niet zo confonterend. Dat je zelf niet inziet hoe hopeloos hypocriet je bent als je echt overtuigd bent van wat je hier propageert.
Je moet toch wel een hele vreemde oogafwijking hebben als je dit een neger uiterlijk noemt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:04 schreef TripleS het volgende:
[..]
Censuur aanbrengen op normale, goed beargumenteerde reacties die toevallig niet met haar mening stroken is inderdaad een gigantisch zwaktebod.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:15 schreef Poepoog het volgende:
Het allertriest is dat de reacties van anders denkende (lees geen negerinnen met MBO kinderopvangvoedkundigeloog) vakkundig worden weggehaald en de poster niet meer kan reageren.
Andersgelovigen worden blijkbaar belangrijker gevonden dan kaaskoppen met plaatsvervangende schaamte.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik stoor me persoonlijk meer aan het ontbreken van een kruis op de mijter van Sinterklaas.
Gekke Henkie!quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:01 schreef TripleS het volgende:
[..]
Hoe ziet het er anders uit? Dat er niks negatiefs met Sinterklaas bedoelt wordt dat snap ik nu ondertussen wel maar het Sinterklaas an sich , zoals het er uit ziet, is een verromantisering van het slavernijverleden ja, zo zie ik het.
Noem mij maar gekke Henkie
Daarom juist. De traditie is al zo vaak veranderd, maar die kleine aanpassing is toch echt helemaal van de zotte. Dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij is al veranderd, de hele traditie is allang aangepast. Het is écht gezanik.
Gelukkig heeft hij geen kruisloze onderbroek.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik stoor me persoonlijk meer aan het ontbreken van een kruis op de mijter van Sinterklaas.
Ja, daar zit em de kneep.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Andersgelovigen worden blijkbaar belangrijker gevonden dan kaaskoppen met plaatsvervangende schaamte.
Ze lijken niet op negers, maar op de post-koloniale karikatuur van negers. Hoe werden negers afgebeeld? Overdreven zwart (check), overdreven lippen (check), grote oorringen (check), zwartkrulhaar (check). Hoe werden negers uitgebeeld: " White blackface performers in the past used burnt cork and later greasepaint or shoe polish to blacken their skin and exaggerate their lips." Is dat nu zo moeilijk om daar de parallellen tussen te zien?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je moet toch wel een hele vreemde oogafwijking hebben als je dit een neger uiterlijk noemt.
[ afbeelding ]
Of ben je er zo eentje die stralende witte tanden en rode lippen asocieert met negers?
Als iemand praat over ´neger´ uiterlijk dan kijk ik naar negers op straat, die zien er niet uit als de pieten bij de Sint. Waarom je nou komt met blackface performers komt ontgaat me, we hebben het over negers vs pieten anno 2011.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ze lijken niet op negers, maar op de post-koloniale karikatuur van negers. Hoe werden negers afgebeeld? Overdreven zwart (check), overdreven lippen (check), grote oorringen (check), zwartkrulhaar (check). Hoe werden negers uitgebeeld: " White blackface performers in the past used burnt cork and later greasepaint or shoe polish to blacken their skin and exaggerate their lips." Is dat nu zo moeilijk om daar de parallellen tussen te zien?
Volgens mij is het begrip karikatuur anders meermaals voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als iemand praat over ´neger´ uiterlijk dan kijk ik naar negers op straat, die zien er niet uit als de pieten bij de Sint. Waarom je nou komt met blackface performers komt ontgaat me, we hebben het over negers vs pieten anno 2011.
Volgens Anouk is de sint lomp, offensief en kwetsend?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je moet toch wel een hele vreemde oogafwijking hebben als je dit een neger uiterlijk noemt.
[ afbeelding ]
Of ben je er zo eentje die stralende witte tanden en rode lippen asocieert met negers?
De Siegheiligman?quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:44 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Volgens Anouk is de sint lomp, offensief en kwetsend?
Dit is lomp, offensief en kwetsend.
[ afbeelding ]
Je snap het heus wel, je wilt alleen moeilijk doen. Zwarte Piet heeft de uiterlijke kenmerken van een negerkarikatuur overgenomen. Negerkarikaturen zijn gebaseerd op... je raadt het niet... negers.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als iemand praat over ´neger´ uiterlijk dan kijk ik naar negers op straat, die zien er niet uit als de pieten bij de Sint. Waarom je nou komt met blackface performers komt ontgaat me, we hebben het over negers vs pieten anno 2011.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je snap het heus wel, je wilt alleen moeilijk doen. Zwarte Piet heeft de uiterlijke kenmerken van een negerkarikatuur overgenomen. Negerkarikaturen zijn gebaseerd op... je raadt het niet... negers.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:44 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Aanschouw de siegheiligman.
[ afbeelding ]
Waarom hoor ik je niet over bisschop karikaturen dan? Of zijn alleen negers zielig die worden nagedaan? Over discriminatie gesproken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je snap het heus wel, je wilt alleen moeilijk doen. Zwarte Piet heeft de uiterlijke kenmerken van een negerkarikatuur overgenomen. Negerkarikaturen zijn gebaseerd op... je raadt het niet... negers.
WHAHAHAHAquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:44 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Aanschouw de siegheiligman.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |