abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:11:20 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105538885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef MaJo het volgende:
Bleh ik baal als een stekker. Ik had vanavond gratis naar Miss Saigon gekund maar ik voel me nog steeds beroerd dus dat gaat niet lukken :X Vanavond mijn eerste Cymbalta, ik hoop dat ik me er snel beter door voel. Want dit ben ik echt zat :r
Dat zuigt behoorlijk MaJo! heb je nu gisteravond nog je wellbutrin genomen?

ik ga vanavond voor paroxetine nummertje 3. tot nu toe nergens last van. 1e dag was ik suf, 2e dag minder, maar dat viel grotendeels ook snachts. denk dat ik hem tijdens het eten ga innemen voortaan. word ik savonds vast rustig ofzo ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 16:15:44 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105539057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 16:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat zuigt behoorlijk MaJo! heb je nu gisteravond nog je wellbutrin genomen?

ik ga vanavond voor paroxetine nummertje 3. tot nu toe nergens last van. 1e dag was ik suf, 2e dag minder, maar dat viel grotendeels ook snachts. denk dat ik hem tijdens het eten ga innemen voortaan. word ik savonds vast rustig ofzo ;)
Nee no way dat ik ooit nog Wellbutrin inneem :X _O-

Wel fijn dat je (nog) niet veel last hebt van bijwerkingen, bij Wellbutrin was het bij mij meteen raak. Ik hoop dan ook dat het met de Cymbalta snel beter gaat :)
5 - 28 februari Thailand O+
  dinsdag 13 december 2011 @ 16:26:40 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105539445
ik hoop dat ze er gewoon ingaan als snoepjes en dat je nergens last van hebt :D

tot nu toe merk ik er echt niet veel van. maar ja het is nog een hele lage dosis natuurlijk. En ik hoef nu niks. ik kan smorgens tot 10 uur in mn nest blijven liggen als ik wil. hoe het gaat als ik weer vroeg op moet weet ik natuurlijk niet.
of eigenlijk wil ik ook niet meer vroeg op, ik wil gewoon een baan die niet voor 10 uur begint :D en dan 7 uur per dag werken zodat ik toch om half 6 al naar huis kan *)
pi_105541298
Ik zal er geen lang verhaal van maken en heb twijfels gezien de vele negatieve reacties die je hier op fok krijgt. Maar wou toch wat van me afschrijven, misschien dat dat helpt.

De laatste tijd ben ik weer in een depressie aan het wegzakken. Tenminste, dat denk ik want ik heb moeite met het herkennen van m'n gevoelens.
Ik slaap 12 uur per dag en soms ook in de middag. De deur uit gaan kost me zoveel energie dat ik van dingen aan het af zien ben en m'n hele lijf voelt zwaar.
Ik heb de afgelopen dagen geleefd op crackers, bananen en pap gemaakt van kwarktaart bodem beslag (is geen grap) omdat ik niet naar de supermarkt durfde.
Ik ben veel moe, heb geen idee wat ik met m'n leven wil, ik zie geen toekomst meer zoals het nu gaat.
Ik ben radeloos. Weet niet of bepaalde therapiën eventueel wat voor me zouden zijn. Ik gebruik al veel medicatie om stabiel te blijven en blow en drink op het moment niet.

Normaal gesproken helpt de Xanax om de deur uit te gaan (is een angstonderdrukker) maar daar word ik nu vooral maar nog moeier van.

Hobbies interesseren me niet meer, gamen interesseert me niet meer, zelfs fokken boeit me nu minder

Dit alles past ook totaal niet bij m'n karakter, ik ben normaal gesproken juist iemand met een positieve instelling en genoeg energie. Ik snap het niet.

Weet niet wat ik wil, maar wou het in elk geval even van me afschrijven :)
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:28:07 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105541554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zal er geen lang verhaal van maken en heb twijfels gezien de vele negatieve reacties die je hier op fok krijgt. Maar wou toch wat van me afschrijven, misschien dat dat helpt.

De laatste tijd ben ik weer in een depressie aan het wegzakken. Tenminste, dat denk ik want ik heb moeite met het herkennen van m'n gevoelens.
Ik slaap 12 uur per dag en soms ook in de middag. De deur uit gaan kost me zoveel energie dat ik van dingen aan het af zien ben en m'n hele lijf voelt zwaar.
Ik heb de afgelopen dagen geleefd op crackers, bananen en pap gemaakt van kwarktaart bodem beslag (is geen grap) omdat ik niet naar de supermarkt durfde.
Ik ben veel moe, heb geen idee wat ik met m'n leven wil, ik zie geen toekomst meer zoals het nu gaat.
Ik ben radeloos. Weet niet of bepaalde therapiën eventueel wat voor me zouden zijn. Ik gebruik al veel medicatie om stabiel te blijven en blow en drink op het moment niet.

Normaal gesproken helpt de Xanax om de deur uit te gaan (is een angstonderdrukker) maar daar word ik nu vooral maar nog moeier van.

Hobbies interesseren me niet meer, gamen interesseert me niet meer, zelfs fokken boeit me nu minder

Dit alles past ook totaal niet bij m'n karakter, ik ben normaal gesproken juist iemand met een positieve instelling en genoeg energie. Ik snap het niet.

Weet niet wat ik wil, maar wou het in elk geval even van me afschrijven :)
-O-
dat is niet tof zeg!!
ik denk dat je er verstandig aan doet om morgen even je arts te bellen (degene die je die xanax voorschrijft denk ik...) Want dit is wel behoorlijk klote zo.
en als het echt heel hard berg af aan het hollen is zou ik even de huisartsenpost bellen straks. maar ik kan vanuit hier niet zien hoe acuut het is.

edit: ik heb xanax even gegoogled. gebruik je dat dagelijks? of bijna dagelijks? het kan namelijk zijn dat het gewoon niet meer werkt, omdat benzo's verslavend zijn raak je eraan gewend (waarschijnlijk weet je dit zelf ook al maar ik zet het toch maar ff neer)
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:37:17 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105541801
oke ik haal 'm uit m'n AT, ik hoor hier eigenlijk ook niet thuis.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105542002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 17:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O-
dat is niet tof zeg!!
ik denk dat je er verstandig aan doet om morgen even je arts te bellen (degene die je die xanax voorschrijft denk ik...) Want dit is wel behoorlijk klote zo.
en als het echt heel hard berg af aan het hollen is zou ik even de huisartsenpost bellen straks. maar ik kan vanuit hier niet zien hoe acuut het is.

edit: ik heb xanax even gegoogled. gebruik je dat dagelijks? of bijna dagelijks? het kan namelijk zijn dat het gewoon niet meer werkt, omdat benzo's verslavend zijn raak je eraan gewend (waarschijnlijk weet je dit zelf ook al maar ik zet het toch maar ff neer)
Bedankt voor de reactie.

Ik gebruik Xanax alleen maar zonodig. Het heeft op mij ook geen noemenswaardige verslavende werking heb ik al gemerkt.

Het holt niet snel achteruit, het is achteraf gezien al een paar maanden langzaam naar beneden aan het gaan, maar dat heb ik altijd laat door omdat ik m'n gevoelens zeg maar niet herken. Ik speel altijd door met klachten omdat ik niet door heb dat het slechter met me gaat. Wou het toch even van me afschrijven
Ik heb wel al een vaste hulpverlener die ik 2-wekelijks spreek, zal het met haar overleggen als daar volgende week nog tijd voor overblijft (gaan inschrijfformulier invullen voor het Leo Kannerhuis).
Ik gooi het dan nog even tussendoor
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:21:51 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105545571
Oh goed dat je al gesprekken hebt! Ik zou het zeker even aankaarten. kan je evt mailen of je afspraak een kwartiertje langer mag? dan kan je ook in inschrijving voor het kannerhuis nog regelen én even praten over hoe je je voelt.

Grappig dat je het kannerhuis noemt, mijn moeder werkt daar (als secretaresse hoor, dus je gaat weinig met haar te maken heeft, ze zit op een plek waar ze volgens mij geen contact heeft met clienten)
pi_105550313
Pff, sinds pilleke #3 vanmiddag voel ik me nogal vaag: licht hoofd ofzo, ik weet niet. De standaard oorsuizen werkt ook niet echt mee.
En moe, constant aan t gapen en n drang om te slapen... Bleh..

Nog wel hardgelopen vandaag! :Y
pi_105550502
hallo schatties!! :*

kennen jullie dat rare meisje, die dacht dat ze na een paar goede dagen,haar oude leven wel weer kon oppakken, en daarbij lekker makkelijk terug stapte in haar oude patronen, de patronen die verantwoordelijk waren voor de burn-out, Nou aangenaam! :')

Weer veel te veel gedaan de laatste dagen, en helaas blijkt het heel makkelijk te zijn om oude gewoontes op te pakken, terwijl ik heel hard aan het knokken was om het af te leren, positieve is wel dat ik het zelf heb ondekt! Maar goed morgen dus maar een pyamadag ingelast!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 13 december 2011 @ 21:17:44 #236
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105551722
Ja, dat is altijd lastig hè, dat overmoedig worden als het even goed gaat.

Ik kan me steeds langer concentreren en werk ook weer veel sneller. *O*
Een 9, 8 en een 7 gehaald (nu maar hopen dat dat patroon wordt verstoord en ik de volgende keer geen 6 haal :')) en bijna klaar met een onderdeel.
Dan heb ik 3 van de 4 onderdelen afgerond en het laatste onderdeel is voor mij waarschijnlijk het makkelijkste.
Diploma, here I come. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105553695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef Madame_Paon het volgende:

Een 9, 8 en een 7 gehaald (nu maar hopen dat dat patroon wordt verstoord en ik de volgende keer geen 6 haal :')) en bijna klaar met een onderdeel.
Dan heb ik 3 van de 4 onderdelen afgerond en het laatste onderdeel is voor mij waarschijnlijk het makkelijkste.
Way 2 go! *O*
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:05:12 #238
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105554485
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:53 schreef Nyota het volgende:
Pff, sinds pilleke #3 vanmiddag voel ik me nogal vaag: licht hoofd ofzo, ik weet niet. De standaard oorsuizen werkt ook niet echt mee.
En moe, constant aan t gapen en n drang om te slapen... Bleh..

Nog wel hardgelopen vandaag! :Y
Heb jij standaard last van oorsuizen? Bluh dat is ook niks :(

Net was het oude personeel van mijn katten hier. Was weer zo gezellig. Ik vind haar echt een schatje. Ze lijkt een beetje tegen dezelfde dingen aan te lopen als ik, overal tegenop zien, piekeren.... was wel fijn weer wat herkenning. Ook voor haar wel volgens mij. Ik heb haar aangeboden dat ze best afentoe tegen me aan mag kletsen als ze wat kwijt wil, omdat ik toch een beetje een buitenstaander ben, dat praat misschien makkelijker...
pi_105555267
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 19:44 schreef patrickpsv het volgende:Ik heb ook geprobeerd met een paar anderen mensen via internet te meeten, maar tot nu toe is het zo dat ze of niet serieus zijn, of altijd op het laatste moment afzeggen, of als het wel doorgaat er geen enkele klik is. Gewoon even geprobeerd mensen te ontmoeten via internet, onder het mom niet geschoten is altijd mis, maar dat gaat geen succes worden, dus zal het in real life moeten.
Je moet gewoon flink in de vergaarbak zoeken voordat je mensen vind met wie het klikt :)
Dat is via internet echt niet anders als in RL.
Gewoon blijven doen, elke ervaring is leerzaam of je nou een leuk contact hebt of niet.
waar woon je ergens als ik zo vrij mag zijn?
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 23:22:58 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105558946
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heb jij standaard last van oorsuizen? Bluh dat is ook niks :(

Net was het oude personeel van mijn katten hier. Was weer zo gezellig. Ik vind haar echt een schatje. Ze lijkt een beetje tegen dezelfde dingen aan te lopen als ik, overal tegenop zien, piekeren.... was wel fijn weer wat herkenning. Ook voor haar wel volgens mij. Ik heb haar aangeboden dat ze best afentoe tegen me aan mag kletsen als ze wat kwijt wil, omdat ik toch een beetje een buitenstaander ben, dat praat misschien makkelijker...
Je hebt personeel voor je katten? :D Of lees ik iets verkeerd ;)
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 23:24:09 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105559003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:17 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Je moet gewoon flink in de vergaarbak zoeken voordat je mensen vind met wie het klikt :)
Gewoon blijven doen, elke ervaring is leerzaam of je nou een leuk contact hebt of niet.
Dit inderdaad :Y Het nadeel van internet ten opzichte van real life is dat je niet meteen een goede eerste indruk van iemand hebt. Maar ik heb zat mensen via internet ontmoet die erg tof waren, via fok heb ik er al zelfs 2 hele goede vrienden aan overgehouden O+
pi_105559059
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:17 schreef Madame_Paon het volgende:

ooooh yeah madame is onderweg naar de finish!

*trekt pompons en cheerleaderoutfit uit de kast*
S. 2014
J. 2016
pi_105559154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit inderdaad :Y Het nadeel van internet ten opzichte van real life is dat je niet meteen een goede eerste indruk van iemand hebt. Maar ik heb zat mensen via internet ontmoet die erg tof waren, via fok heb ik er al zelfs 2 hele goede vrienden aan overgehouden O+
ik heb ook al een aantal leuke mensen ontmoet via fok! gewoon vriendschappelijk :) mijn beste ontmoeting via internet is toch wel die met mijn aanstaande :P
S. 2014
J. 2016
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 23:33:11 #244
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105559412
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ik heb ook al een aantal leuke mensen ontmoet via fok! gewoon vriendschappelijk :) mijn beste ontmoeting via internet is toch wel die met mijn aanstaande :P
Ik heb mijn eerste vriendje ook via internet leren kennen, 4 jaar iets mee gehad. Jammer dat hij homo bleek te zijn :') Maar via internet mensen ontmoeten kan dus prima :)
pi_105559526
goedenavond...
ik ben er weer en voel me niet zo slecht als gisteren...maar echt positief tja...hoe je moet je je in deze situatie positief voelen.

Nu kook ik over van woede, en jaloezie? Maar er is een oom waar ik me gigantisch aan irriteer, hij woont op ongeveer 40 uur afstand van de rest van de familie en oma.
En hij is nu blijkbaar onderweg naar de familie, en ik vind dat zo oneerlijk tegenover mijn ma. Die om die nu onderweg is houdt veel van mijn oma, en dat is gewaardeerd. Maar echt die oom is zo een egoist, als hij bij familie in het noorden is er er enigsinds contact, maar als hij daar niet is dan is het net of hij bestaat. Mijn tante moet hem bellen zodat hij met mijn oma praat. En nu gaat hij samen met zijn zoon naar oma toe. Terwijl mijn moeder hier vastzit en niet kan gaan, omdat een reis niet te betalen is, terwijl zij zichzelf(1.5 maand vakantie) heeft opgeofferd om mijn oma te helpen en verzorgen terwijl het bij anderen ikke,ikke ikke is.
En mijn ma wil dolgraag gaan, maar kan niet. En dan begint mijn tante te zeggen, van wat een goede zoon die oom is die onderweg enz. En altijd hoor je positief over hem, maar over de rest alleen geklaag en gezeik en negativiteit. Terwijl die ene oom een van de grootste egoisten is.

En ik zit nu met woede, verdriet, onzekerheid, alles is zo onduidelijk.
EN ik zal alleen verder weg, ik kreeg op school al constat de opmerking van "wat ben je sociaal zeg/wat een vrolijk gezicht heb je"....uiteraard ironisch bedoeld.
Ik heb geen zin in school, maar ga om even afleiding te vinden. Want ik hou het niet meer uit, thuis word er over niks anders dan dit gepraat..en ik kan het al niet uit mijn hoofd zetten..het gaat gewoon helemaal fout.
Dusdanig dat ik zelf denk aan het opbellen van mijn psycholoog...alleen ik heb volgende week een afspraak en ik weet niet zo zeer wat voor nut het heeft om daar weer heen te gaan. vooral nu alles zo gigantisch vers is en ik er maar aan hoef te denken en in tranen barst. :( :'( En ik heb zin om de mensen om me heen verrot te schelden...ik wil gewoon helemaal niks..ik wil terug naar de normaliteit :X
Alles is zo onreeel door de gigantische afstand die ertussen zit }:|

En om niet helemaal negatief te worden, is toch een klein positief puntje, dat ik een presentatie waar ik geen zin in had achter de rug heb, en dat ik van een ander vak de lesstof eindelijk een beetje snap... :)
pi_105560627
Trouwens nu ik er over nadenk, is een angst van de afgelopen jaren eigenlijk op dit moment zeer hevig. Namelijk dat ik te horen krijg dat mijn oma doos is. Ik loopt al ruim 3 jaar met de dood in mijn hoofd en gedachten.
Ik heb zo vaak 'fantasieen' gehad waarin een belangerijke persoon sterft. En op dit moment is dat gewoon het aller hevigst, zelf tijdens lessen dwaal ik af.

Maar nog even over dat van personen via internet leren kennen, ik heb nooit contact gemaakt met iemand via internet die ik daarna irl ontmoet, maar wel dat ik een vriendschap heb gecreerd met behulp van het internet. Omdat ik jaren geledne iemand leerde kennen, die heb ik toen ene paar maanden gezien, en daarna maanden niet meer. TOt een keer we per toeval elkaar spraken op facebook, en op dit moment is het gewoon mijn beste vriend. Wel is irl contact lastiger vanwege de fysieke afstand(ander continent). ;)
  woensdag 14 december 2011 @ 00:21:14 #247
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105561024
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 23:35 schreef cafpow het volgende:

Nu kook ik over van woede, en jaloezie?

[knip]

En het is vrij zinloos, want je kunt er he-le-maal niets aan veranderen. De dingen die zich afspelen binnen de generatie van je ouders, is iets dat ze 99 van de 100 keer onderling moeten oplossen. Je kan je er eindeloos druk over maken, maar het enige dat je ermee bereikt, is dat je er een probleem bij hebt.

Klinkt simpel en zulks, en ik snap ook wel dat het in de praktijk een stuk lastiger is en dat het zeer doet. Maar je doet jezelf geen plezier als je jezelf dit ook nog op de hals haalt.

Overigens ben ik helemaal de weg kwijt als je het hebt over 'op 40 uur afstand' :@

Beperk je zoveel mogelijk tot dingen waar je wél vat op hebt en waar je wél iets aan kunt veranderen. Sterkte :*

quote:
Trouwens nu ik er over nadenk, is een angst van de afgelopen jaren eigenlijk op dit moment zeer hevig. Namelijk dat ik te horen krijg dat mijn oma dood is. Ik loopt al ruim 3 jaar met de dood in mijn hoofd en gedachten.
Ik heb zo vaak 'fantasieen' gehad waarin een belangerijke persoon sterft. En op dit moment is dat gewoon het aller hevigst, zelf tijdens lessen dwaal ik af.
Ja, ril... opa's, oma's en ouders die sterven. Dat zijn zo van die dingen, waarvan je weet dat ze iedereen overkomen en aan jou ook niet voorbij zullen gaan. En gelukkig maar, want zo hoort het te gaan. Maar ingrijpend is het wel. Gelukkig hoort het zo dat je ervan van slag bent, dus wees gerust. Dat je afdwaalt en dat het haske verdrietig is en pijn doet: dat is gezond!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105561752
@Elisab met 40 sur afstand doel ik op dat die oom 40 uur van de rest van de familie zitten, aan de andere kant van dat land...omdat het een groot land is is dat 40 uur met de bus(je hebt geen trein vervoer.

En dat het boos zijn en jaloers zijn niks helpt besef ik ook. Maar je kan die emoties ook niet uitschakelen. En dat het zaken tussen mijn ma en haar generatie zijn besef ik wel, maar ik ben de enige die zij heeft om erover te praten. En zij praat op dusdanige manier dat ik haar emoties zowat overneem.

En tja dat ik er niet bij ben is idd normaal maar ik zat tot meer dan een half jaar geleden in een enorme put en ik begon eindelijk wat grip te krijgen en dat ben ik in een halve week kwijt en ik neig die put van toen alleen nog dieper te maken ...pffff
En nu zit ik hier en kan niet slapen omdat de gedachten echt alle kanten uitgaan..en ik geen rust vind... ;(
pi_105564985
Sterkte Cafpow :*
pi_105564991
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:17 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

* sweetdancegirl verkast zich even naar vergaarbak, you never know ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')