en dan alles maar dichtlaten?quote:Op maandag 5 december 2011 17:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom wil men zo graag snel slopen? Kan men niet even wachten totdat de boel vanzelf instort? Als het ooit instort?
Kan je je berichten niet meer in een beperkt aantal posts zetten, en dat een mod het aantal posts verminderd? Het is wat lastig nu voor anderen, om te zien wat er nu in de persconferentie gezegd is, zo tussen de discussie van de rest door.quote:Op maandag 5 december 2011 17:23 schreef Ynske het volgende:
geld loket sns verdwijnt ook, valt in t gevaarlijke compartiment
Als het uit zichzelf instort, dan ben je de controle over de asbest kwijt, en kan de klap schade aan de resterende bouwdelen veroorzaken. Voor de rest maakt het niet uit.quote:Op maandag 5 december 2011 17:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom wil men zo graag snel slopen? Kan men niet even wachten totdat de boel vanzelf instort? Als het ooit instort?
Gewoon grondig onderzoek verrichten naar de bodemgesteldheid en de structurele integriteit van het gebouw, ik zie de noodzaak tot snelle sloop niet. Waarom kan men niet even 2 weken wachten?quote:
Mee eens. Ik heb wat updates bij de TS gezet.quote:Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Kan je je berichten niet meer in een beperkt aantal posts zetten, en dat een mod het aantal posts verminderd? Het is wat lastig nu voor anderen, om te zien wat er nu in de persconferentie gezegd is, zo tussen de discussie van de rest door.
Niet vervelend bedoeld, maar meer omwille van de leesbaarheid.
Als het instortingsgevaar zo groot is dan is gecontroleerde sloop ook niet meer mogelijk. Of gaan we de levens van slopers in de waagschaal stellen om wat asbest uit die gebouwen te halen? Volgens mij is de noodzaak niet zo groot maar spelen er andere belangen.quote:Op maandag 5 december 2011 17:27 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Als het uit zichzelf instort, dan ben je de controle over de asbest kwijt, en kan de klap schade aan de resterende bouwdelen veroorzaken. Voor de rest maakt het niet uit.
Wel fijn overigens dat iemand meetypt met de persconferentie, ipv dat we straks alleen een sober algemeen verhaaltje van de site van l1 kunnen halen. Dus waarvoor dank aan Ynskequote:Op maandag 5 december 2011 17:27 schreef ikbenonline het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb wat updates bij de TS gezet.
Als je er geen verstand van hebt, wacht dan even op de persconferentie die de slopers over een half uur op www.l1.nl gaan geven.quote:Op maandag 5 december 2011 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als het instortingsgevaar zo groot is dan is gecontroleerde sloop ook niet meer mogelijk. Of gaan we de levens van slopers in de waagschaal stellen om wat asbest uit die gebouwen te halen? Volgens mij is de noodzaak niet zo groot maar spelen er andere belangen.
dit typte even wat makkelijkerquote:Op maandag 5 december 2011 17:25 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Kan je je berichten niet meer in een beperkt aantal posts zetten, en dat een mod het aantal posts verminderd? Het is wat lastig nu voor anderen, om te zien wat er nu in de persconferentie gezegd is, zo tussen de discussie van de rest door.
Niet vervelend bedoeld, maar meer omwille van de leesbaarheid.
Beelen sloopwerkenquote:Op maandag 5 december 2011 17:30 schreef Ireth het volgende:
* Ireth wijst naar de webcam...
Ik zag net graafmachines arriveren?
ligt daar nog geld?quote:geld loket sns verdwijnt ook, valt in t gevaarlijke compartiment
die link gebruik ik ook.. maar Cam2 blijft zwartquote:Op maandag 5 december 2011 17:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier is het springlevend?
http://www.greenhood.nl/Heerlen/
quote:Op maandag 5 december 2011 17:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die link gebruik ik ook.. maar Cam2 blijft zwart
(of issie gewoon in dat gat gevallen?! )
Ze zullen bij het slopen de kluis of de geldautomaat wel even in een aparte container gooien. Die container zal dan wel direct worden weggereden naar een afgesloten locatie, om zo nachtelijk struiners uit het sloopafval weg te houden.quote:
Heb je dit soort ook in cam 1???quote:Op maandag 5 december 2011 17:52 schreef zyx1981 het volgende:
Nieuwe link voor cam 2: http://www.heerlenlive.nl/html/camera.html
Edit: deze link doet het wel. Die vorige link was bij ook dood wat betreft cam 2.
Edit 2: Lol, beide cams zijn nu wel synchroon.. net reed er een vrachtwagen van de ene zo door naar de andere cam.
youtube.com/watch?v=SJe-D_z2LsE&feature=player_embeddedquote:
Werkt helaas niet dank voor gevenquote:Op maandag 5 december 2011 18:07 schreef ikbenonline het volgende:
[..]
youtube.com/watch?v=SJe-D_z2LsE&feature=player_embedded
copy/paste anders werkt de link hier niet.
Waar heb je deze renders vandaan?quote:Op maandag 5 december 2011 16:58 schreef zyx1981 het volgende:
Nog twee renders:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er slecht uit voor dit deel van het complex.
Edit: in de bovenste render zie je op de achtergrond gesplitste kolommen. Hier zit een dilatatie tussen twee bouwdelen. Ook in de kolommen van het tweede bouwdeel zijn scheuren/afwijkingen gevonden (want rood gekleurd). Ofwel: een tweede bouwdeel is in de gevarenzone gekomen!
Werkelijk waar. Dus gewoon een paar kuub zand erin, aantrillen, kolommetje erop en klaar is Kees?quote:Op maandag 5 december 2011 17:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon dat gat dichtgooien en een nieuwe steunpilaar plaatsen, daarvoor hoef je niet een compleet winkelcentrum af te breken.
Zo gek diep liggen die mijngangen hier niet hoor.quote:Op maandag 5 december 2011 17:47 schreef zyx1981 het volgende:
Online, waar haal je de bewering vandaan dat een oude mijngang wellicht de oorzaak is? Die dingen liggen veel te diep! Bron graag, want het is nogal een bewering. Uitspoeling door een waterloop of een gebroken leiding is veel logischer en ook wat de voorzitter van de vereniging van constructeurs, (dhr. Galjaard) dacht.
Slechts 250-900 meter vind ik nog best diep. Je hebt weliswaar ondiepere mijnen, uit de 12e t/m de 19e eeuw, maar dat is niet in dit gebied.quote:Op maandag 5 december 2011 18:23 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zo gek diep liggen die mijngangen hier niet hoor.
Als je goed naar de renders kijkt, dan zie je dat die verzakking plaatsvind onder het gebouw. Precies het stuk gebouw achter het "t Loon" logo op cam1, dat verzakt. Het onbebouwde deel van de parkeerplaats staat er nog onberispelijk bij. Ook al zit het aan elkaar vast, ze zullen heus niet een gezonde garageconstructie afbreken, omdat aan de rand wat inzakt. Het grootste deel zal met dus laten staan, ook omwille van de bereikbaarheid van het winkelcentrum. Het bouwdeel met de verzakking, dat zullen ze echter wel helemaal afbreken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:52 schreef PfenisBaron het volgende:
Is dat nou een grote plas water daar op het dek naast dat kleine gebouwtje? Een teken dat die vloer al flink doorzakt zonder de weggevallen ondersteuning?
Ik denk niet dat ze nog veel over dat dek gaan rijden als het aan de andere kant open ligt..niet bepaald optimaal voor de stabiliteit. Mits de renders kloppen is het trouwens inderdaad een stukje verderop idd. Al ligt het natuurlijk aan de constructie of die invloed tot daar kan rijken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:56 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Als je goed naar de renders kijkt, dan zie je dat die verzakking plaatsvind onder het gebouw. Precies het stuk gebouw achter het "t Loon" logo op cam1, dat verzakt. Het onbebouwde deel van de parkeerplaats staat er nog onberispelijk bij. Ook al zit het aan elkaar vast, ze zullen heus niet een gezonde garageconstructie afbreken, omdat aan de rand wat inzakt. Het grootste deel zal met dus laten staan, ook omwille van de bereikbaarheid van het winkelcentrum. Het bouwdeel met de verzakking, dat zullen ze echter wel helemaal afbreken.
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.quote:Op maandag 5 december 2011 19:58 schreef PfenisBaron het volgende:
De gang zit op 250m diepte trouwens, vandaar ook de naam.
Hier een plaatje van de gang: [ afbeelding ]
De oude lindestraat (een van de locaties die user hierboven aandraagt) ligt op nog geen 500m. Is het mogelijk dat het gebruik van mijnwater wat sinds 5 jaar wordt gebruikt de bodem verzwakt en dit veroorzaakt?quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.Wel slim op zich, gezien het feit dat de oude dieseltjes ook het zuurstofgehalte verlaagden.
Voorts: al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
Had een oom die kompel was, die liet me eens verzakkingen zien in de mijnstreek en vertelde dat er hele cathedralen ondergronds waren.quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Op zich wel cool, ik wist tot nu toe niet dat men ondergronds ook elektrisch aangedreven treintjes gebruikte.Wel slim op zich, gezien het feit dat de oude dieseltjes ook het zuurstofgehalte verlaagden.
Voorts: al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
Scherp +1quote:Op maandag 5 december 2011 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Depla heeft natuurlijk veel ervaring met ondergrondse gelegenheden om voertuigen te stallen..
Is er nergens een apart topic voor vrouwenhumor?quote:Op maandag 5 december 2011 22:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kunnen ze dat gat niet opvullen met de economische crisis? Zijn we daar ook weer van verlost
Ik zal eens kijken in het subforum voor schoenenquote:Op maandag 5 december 2011 22:48 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Is er nergens een apart topic voor vrouwenhumor?
gelukkig kan je altijd nog Twitterenquote:Op maandag 5 december 2011 23:01 schreef ikbenonline het volgende:
Wanneer gaat het instorten!! Duurt allemaal wel heel lang....
De Promiss zit dus net linksonder van het 't Loon bord.twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 22:58:08#Loon #Heerlen Nieuwe beweging waargenomen. Pui Promis begint te knikken. Hoelang nog? We hebben lang gewacht. nu mag die wel de kelder in! reageer retweet
Straks hoeven ze woensdag niet meer te beginnenquote:Op maandag 5 december 2011 23:05 schreef ACT-F het volgende:
De Promiss zit dus net linksonder van het 't Loon bord.twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 22:58:08#Loon #Heerlen Nieuwe beweging waargenomen. Pui Promis begint te knikken. Hoelang nog? We hebben lang gewacht. nu mag die wel de kelder in! reageer retweet
kan iemand niet ff een 5KW gasontladingslamp plaatsen bij de cam? zien we wat meer :/quote:Op maandag 5 december 2011 23:10 schreef ACT-F het volgende:
Een zwarte kat in het afgezette gebied. Het is een voorteken!
Precies hoe ik er ook over denk.quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef zyx1981 het volgende:
al loopt die gang precies onder 't Loon, dan nog is het niet de oorzaak. Als het die gang was die inzakte, dan was gezien de diepte de zakking aan het maaiveld over een veel groter gebied verspreid en minder heftig. De huidige locale, heftige zakking, lijkt meer op een locale uitspoeling van grond door een kapotte riolering, waterleiding, etc. Echt, het is gewoon te lokaal voor gebeurtenissen op honderden meters diepte.
Jaquote:Op maandag 5 december 2011 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan iemand niet ff een 5KW gasontladingslamp plaatsen bij de cam? zien we wat meer :/
Zullen ze die nog wel ff hebben leeggehaaldquote:Op maandag 5 december 2011 23:17 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Precies hoe ik er ook over denk.
ps. Jammer dat die SNS pin-automaat weggat. Was de laatste in heel Heerlen Centrum.
(check google streetview even.. daar is wel redelijk helder te zien waar je ongeveer moet kijken.)quote:Op maandag 5 december 2011 23:18 schreef Ireth het volgende:
[..]
JaPaar flinke bouwlampen er op graag! Mensen die de omgeving kennen weten waar ze naar kijken.... ik heb af en toe geen idee welke kant ik op moet letten...
quote:Op maandag 5 december 2011 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
(check google streetview even.. daar is wel redelijk helder te zien waar je ongeveer moet kijken.)
Ik vind het ook merkwaardig dat men niet gewoon het gat dichtgooit en de kolom opnieuw plaatst, waarom moet er gesloopt worden? Volgens mij komt het de eigenaren van dit centrum niet iets te goed gelegenquote:Reden voor sloop ‘t Loon nog steeds onduidelijk
Heerlen - De eigenaren van het vastgoed van winkelcentrum ‘t Loon in Heerlen willen slopen. "We zijn in overleg met de gemeente en maken een sloopplan".
Dat meldt Paul ‘t Lam, woordvoerder van de drie eigenaren Q-Park, NSI en 3W. "We zien ons geplaatst voor de situatie dat de gemeente een sloop afdwingt", aldus ‘t Lam. Volgens hem bestaat een geotechnisch probleem. "Nader onderzoek zou nodig zijn om precies te kunnen bepalen wat de oorzaak is van de instabiliteit. De druk neemt toe." Maar ‘t Lam kan niet zeggen wat het geotechnische probleem is en of de druk horizontaal of verticaal is.
Schaarse technische informatie
De gemeente heeft nog steeds het document met visies van deskundigen niet vrijgegeven, noch het voorgenomen besluit en de gronden waarop dat is genomen. Tot nu toe wijst de schaarse technische informatie niet op de noodzaak van sloop. Maar vanmiddag vindt wel een persconferentie plaats waarop het sloopplan zal worden gepresenteerd.
Losgescheurd
Maanden geleden is een kolom in de parkeerlaag onder winkelcentrum ‘t Loon in Heerlen losgescheurd van de vloer. De grond onder de kolomvoetplaat was zijn draagvermogen kennelijk verloren. Toen al hebben de lasten een tweede draagweg gevonden via de omliggende acht kolommen, waarin druk en momenten uiteraard toenamen. Die tweede draagweg heeft goed gefunctioneerd, want een instorting bleef uit. In plaats van de oorzaak van het gebrek aan draagvermogen op te sporen en weg te nemen, de grond te stabiliseren en de kolom op te vijzelen, heeft men steigers geplaatst tussen de vloer en de bestrating.
Geen bouwkundig probleem
Daarmee werd de eerste draagweg feitelijk hersteld, maar dan via de steigerbuizen en de betonstraatstenen naar de kolomvoetplaat op de niet draagkrachtige grond. Daarop is de kolom uit de vloer geponst en met voetplaat en al verzakt. De foto’s daarvan die de gemeente Heerlen zondagavond heeft verspreid maken een heftige indruk, maar constructief is de tweede draagweg via de acht kolommen nog intact en de vloer relatief ongeschonden. Opnieuw wordt niet de oorzaak weggenomen, de grond gestabiliseerd, de kolom opgevijzeld en het gebouw hersteld. "Het is geen bouwkundig probleem", zegt ‘t Lam.
Bron: cobouw.nl
Ja, dan gooi je dat gat dicht en is het over een paar maanden zo weer verzakt.quote:Op maandag 5 december 2011 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het ook merkwaardig dat men niet gewoon het gat dichtgooit en de kolom opnieuw plaatst, waarom moet er gesloopt worden? Volgens mij komt het de eigenaren van dit centrum niet iets te goed gelegen
precies.. zolang je de oorzaak niet weet..quote:Op maandag 5 december 2011 23:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, dan gooi je dat gat dicht en is het over een paar maanden zo weer verzakt.
PROEST!quote:
Kijk, een constructeur berekend een constructie als dit zodanig uit, dat altijd 1 willekeurige kolom mag bezwijken. Dit staat heel helder in de oude NEN normen en tegenwoordige Eurocodes. Het probleem is momenteel, zoals ook de renders laten zien, dat ook die 8 kolommen om de 1e heen momenteel bezwijken. Je kan niet zomaar 9 kolommen binnen 1 groep weglaten en verwachten dat alles blijft staan.quote:Op maandag 5 december 2011 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het ook merkwaardig dat men niet gewoon het gat dichtgooit en de kolom opnieuw plaatst, waarom moet er gesloopt worden? Volgens mij komt het de eigenaren van dit centrum niet iets te goed gelegen
tja.. maar ik snap ook wel weer dat de gemeente geen risico wil nemenquote:Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Kijk, een constructeur berekend een constructie als dit zodanig uit, dat altijd 1 willekeurige kolom mag bezwijken. Dit staat heel helder in de oude NEN normen en tegenwoordige Eurocodes. Het probleem is momenteel, zoals ook de renders laten zien, dat ook die 8 kolommen om de 1e heen momenteel bezwijken. Je kan niet zomaar 9 kolommen binnen 1 groep weglaten en verwachten dat alles blijft staan.
Alles slopen is ook weer zo`n zonde. Beter beginnen ze met het bouwdeel wat nu verzakt. Sloop de rotte delen en niet meer dan dat. Haal het pand weg en die 9 kolommen + bovenliggend dek. In feite een tamelijk locale operatie. Beoordeel dan de rest van de constructie, voordat je het halve winkelcentrum sloopt! Wellicht kan je zo 90% sparen, ipv dat je 40% afbreekt voor niets...
twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:04:20Na heftig spitten 1966 dossier #Loon ontdekt. Dubbelwandig systeem betondek Parking. Platen liggen overlappend op elkaar.Dikte 66 cm. reageer retweet
twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:05:18Dat is ook reden waarom de vloer boven de weggezakte zuil omhoogkomt. terwijl die onder in de shit ligt. Appart #Vascomij #Loon #Heerlen. reageer retweet
twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:06:46Dit kan verklaren waarom Spontane Instorting nog niet heeft plaats gevonden! Maar juist dit is ook gevaarlijk. #Loon reageer retweet
twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:07:26Boven kan het daardoor niet erg uitzien. Maar beneden is slachtveld! #Loon reageer retweet
twitter:3dstructures twitterde op maandag 05-12-2011 om 20:08:45De Drukopbouw is hierdoor extremer. Instorting niet meer voorspelbaar! Kan Mogelijk nog houden tot sloopdag! #Loon #Heerlen reageer retweet
Wattwitter:FlorisSouren twitterde op dinsdag 06-12-2011 om 00:02:59@HeerlenBlvdParkeer garage D'r Pool #Kerkrade heeft ook last van instorting. #tloon http://t.co/bO9gQ9Bt reageer retweet
Straks zijn we heel de Parkstad regio kwijtquote:Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef CaptainCookie het volgende:
Wattwitter:FlorisSouren twitterde op dinsdag 06-12-2011 om 00:02:59@HeerlenBlvdParkeer garage D'r Pool #Kerkrade heeft ook last van instorting. #tloon http://t.co/bO9gQ9Bt reageer retweet
Een lichtgewicht geluiddempend cementvezel plafondplaat.. boo focking hoo. Paniek om niks, doorlopen mensen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef CaptainCookie het volgende:
Wattwitter:FlorisSouren twitterde op dinsdag 06-12-2011 om 00:02:59@HeerlenBlvdParkeer garage D'r Pool #Kerkrade heeft ook last van instorting. #tloon http://t.co/bO9gQ9Bt reageer retweet
Verpest het nou niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:09 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Een lichtgewicht geluiddempend cementvezel plafondplaat.. boo focking hoo. Paniek om niks, doorlopen mensen.
Ja nou zeker, dat is ook echt de reden dat ik dit topic volg.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:00 schreef Ixnay het volgende:
Het belangrijkste is dat 't Loon blijft.
Nee, ligt daar wel vaker. De meeste parkeerplaatsen kennen die wel.quote:Is dat nou een grote plas water daar op het dek naast dat kleine gebouwtje? Een teken dat die vloer al flink doorzakt zonder de weggevallen ondersteuning?
Dat is rondom de schouwburg, en om die pui daar te beschermen heb je minimaal 5 containers boven elkaar nodig...quote:Efficiënt: puincontainers die tegelijk als spatscherm voor tijdens het slopen dienen! Hieromheen staat nog wel een afzetting.
Bron: http://twitpic.com/7owzdi
Probleem is dat je niet ziet wat er onder die betonplaat gebeurd, voor hetzelfde geld heb je een sinkhole waar het hele gebouw in verdwijnt.quote:Je kunt ook rondom die kuil 2 doorgaande stabilteitswanden in 2 richtingen aanbrengen onder en hoek van 90 graden in bovenaanzicht. Die hebben een hele grote buigcapaciteit en brengen de krachten over naar delen waar de grond wel stijf is. Horizontale en verticale verplaatsingen worden afgedragen en gespreid. Op peilniveau in de garage breng je dan een in situ gestorte betonvloer aan met druklaag. Ben je al je krachten kwijt en die grond mag bewegen en dansen wat ie wil maar hij verdeelt zijn druk netjes over alle kolommen in het gebied van de stabiliteitswanden en de vloer met druklaag. Wel is het belangrijk dat je vanuit die nieuwe wanden wapening inboort in het bestaande dek om je momenten in te kunnen leiden, maar dat moet wel te doen zijn.
Lijkt me sterk dat dit met een palenfundering zou kunnen gebeuren, misschien in veengebied ofzo.quote:En dat gebouw staat ook veilig. Ik weet eigenlijk nog steeds niet of er palen onder de kolompoeren zitten.
Maar met deze oplossing weet ik niet of je dat gebied nog ivm brandveiligheid mag gebruiken omdat je er niet snel genoeg wegkunt, maar dat is een andere tak van sport. Het belangrijkste is dat 't Loon blijft.
quote:CP_4_Heerlen Sloopofferte van 't te slopen gedeelte van 't Loon bedraagt 570.000,-. Een flinke domper voor VVE maar het is niet anders. #Loon #Heerlen
21 minutes ago · re
Dat kan maar één ding betekenen: Er zit een Sarlacc onder!quote:Op maandag 5 december 2011 23:27 schreef CaptainCookie het volgende:
Plaatje van de TU Delft, hier zijn de verzakkingen wel goed te zien
[ afbeelding ]
Als het omvalt komer er geloof ik probleempjes daarom gaan ze hem woensdag (morgen) slopenquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wanneer stort dat ding nou in? Of hebben ze nog tijd om de boel met Pattex Power Fix te lijmen?
Ik zeg altijd maar zo... is het shit, gebruik dan kit
Kunnen ze er niet gewoon een overdekt zwembad van maken? Ze hoeven alleen maar dat gat in de bodem wat verder uit te graven. Waar nu de supermarkt zit bouw je dan om tot fitnessruimte.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:45 schreef Fluxy het volgende:
[..]
Als het omvalt komer er geloof ik probleempjes daarom gaan ze hem woensdag (morgen) slopen
Dat ik die naam nog mag horenquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef trabant het volgende:
Ik bekeek me net dat roltrapvideootje op De Limburger en herinnerde me ineens: Daar stond vroeger een Bimbo Box!
Ik hoop wel dat ze die Luchtbehandelingskast netjes van het dak hijsen. Slopen is meer dan alleen de boel kapot maken. Slopen is ook het goed scheiden van de afvalstromen. Afhankelijk van de leeftijd van die LBK wil je hem echt niet tezamen met melkproducten en beton in 1 container gooien.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:16 schreef ACT-F het volgende:
Er loopt gewoon iemand op het dak. Is het daar echt zo veilig als de boel instort?![]()
[ afbeelding ]
Toen piet nog een klein pietje was kon hij ook ademloos naar een bimbobox kijken, helemaal geweldig al die aapjes die muziek maaktenquote:Op dinsdag 6 december 2011 15:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat ik die naam nog mag horenBij de V&D hadden zie die dingen ook. Geweldig vond ik dat
Heerlen stort in! #2quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:45 schreef SpermaDonor het volgende:
Ik zit nu al dagenlang naar die live stream te kijken, hoop toch nog wel wat te zien gebeuren voordat ze het met de hand gaan slopen.
Maar om serieus te reageren:
Welke winkels worden nou eigenlijk gesloopt?
C&A deels geloof ik, Carnavalswierts, AH en Promiss toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |