abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 17:30:27 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105172982
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen hebben de Islamistische partijen in Kenia en Nigeria weinig te maken met de Islamistische partijen in Noord Afrika. Dit is meteen ook het probleem van je hele visie. Er is geen enkele vorm van differentiatie. Zodra het woord Islam of Islamistisch valt, lijkt de nuance meteen weg te vallen en is er geen feitelijke logica nodig om de meest bizarre verbanden te trekken.
Dus als ik het goed begrijp zou je met deze argumentatietechniek toenemende terreur onder Islamitische vlag eeuwig kunnen pareren met "het is een andere vorm"?

Ik constateer dat het toeneemt en zich in die hosanna-stemming uitmondend in meer Islam en minder niet-religieuze centrale macht meer kan veroorloven.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 4 december 2011 @ 17:30:59 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105172996
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Toename van het aantal verkrachtingen?
Waar reageer je nou op?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105172997
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:27 schreef eriksd het volgende:
Natuurlijk zijn het aannames. Daar gaat de hele discussie toch over?

Feiten zijn een hekel aan Israel, een toenemende invloed van de Islam in overheden, en toenemend geweld tegen minderheden, doorsijpelend naar midden-Afrika.

De voortekenen zijn gewoon niet rooskleurig.
Een hekel aan Israël is er altijd al geweest, heeft ook bepaalde redenen he. Toename van Islam is niets mis mee, geweld jegens minderheden is er altijd al geweest en er blijkt uit niets dat daar een toename van is. Het doorsijpelen naar Midden-Afrika heeft niets te maken met de situatie in Noord-Afrika, aangezien de groeperingen daar al tientallen jaren opereren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_105173015
Ik reageerde op 3-voud. Als ik quote doet de computer vreemd. Dus vandaar.

Kut-Erik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105173023
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zou je met deze argumentatietechniek toenemende terreur onder Islamitische vlag eeuwig kunnen pareren met "het is een andere vorm"?
Ja. Het is overigens geen kwestie van pareren, alsof het een wedstrijd is, maar van verduidelijken, omdat je niet alles op één hoop kunt gooien.
  zondag 4 december 2011 @ 17:32:16 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173036
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
Ik reageerde op 3-voud. Als ik quote doet de computer vreemd. Dus vandaar.

Kut-Erik.
Ik denk al. Zat mijn eigen posts al terug te lezen :P
Bis bis bis
  zondag 4 december 2011 @ 17:33:11 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173066
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Het is overigens geen kwestie van pareren, alsof het een wedstrijd is, maar van verduidelijken, omdat je niet alles op één hoop kunt gooien.
Nouja, geloofsterreur is geloofsterreur. Wat weer volkomen losstaat van gewone gelovigen, mocht je dat erin lezen.
Bis bis bis
pi_105173097
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, geloofsterreur is geloofsterreur. Wat weer volkomen losstaat van gewone gelovigen, mocht je dat erin lezen.
Geloofsterreur is geloofsterreur, maar Hamas heeft weer niets te maken met Al-Shabab.
pi_105173102
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:
Je spreekt wederom over een "toename van terreur" en koppelt dat vervolgens aan de transities in Noord-Afrika. DAAR gaat het om. En inderdaad zie ik niet wat een Islamistische partij te maken heeft met een terreurorganisatie in donker Afrika. Je gooit het beleid van de Christen Unie en het CDA ook onder het kopje van de IRA?
Allah Al Watan Al Malik
pi_105173153
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je poogt alleen politieke Islamisten te koppelen aan geloofsterreur. Er zijn essentiële verschillen die je links laat liggen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 december 2011 @ 17:36:21 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173204
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je spreekt wederom over een "toename van terreur" en koppelt dat vervolgens aan de transities in Noord-Afrika. DAAR gaat het om. En inderdaad zie ik niet wat een Islamistische partij te maken heeft met een terreurorganisatie in donker Afrika. Je gooit het beleid van de Christen Unie en het CDA ook onder het kopje van de IRA?
Als het CDA en de Christenunie opeens gewapende taal tegen Engeland uit zouden slaan, zoals moslimpartijen doen tegen Israel, dan zie ik daar wel een fors probleem ja. Alleen doen ze dat niet, en dat is nou exact de reden waarom je confessionele partijen hier niet moet vergelijken met de verkiezingen daar. Wellicht is dit de oorsprong van die misplaatste romantiek.
Bis bis bis
pi_105173241
Welke moslimpartijen in Egypte spreken gewapende taal tegen Israel?
pi_105173299
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als het CDA en de Christenunie opeens gewapende taal tegen Engeland uit zouden slaan, zoals moslimpartijen doen tegen Israel, dan zie ik daar wel een fors probleem ja. Alleen doen ze dat niet, en dat is nou exact de reden waarom je confessionele partijen hier niet moet vergelijken met de verkiezingen daar. Wellicht is dit de oorsprong van die misplaatste romantiek.
Dan is de logica in je post helemaal ver te zoeken. Welk Islamistische partij in Noord Afrika heeft gewapende taal uitgeslagen jegens Nigeria en Kenia?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 4 december 2011 @ 17:39:47 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173381
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je poogt alleen politieke Islamisten te koppelen aan geloofsterreur. Er zijn essentiële verschillen die je links laat liggen.
Ik denk dat een regering, gestoeld op een politieke variant van de Islam, minder hard in zal grijpen tegen eventuele extreme geloofsgenoten dan een regering, gestoeld op de gedachte van zo min mogelijk religieuze invloeden. Dat is toch niet zo'n boude stelling?

Om maar weer even volslagen zinloos terug te koppelen naar de Nederlandse politiek: met de PVV, die zich nauw verbonden voelt met Israel, wordt er toch ook veel minder streng gereageerd op dat idiote kolonisatiebeleid van Israel wat je onder omstandigheden toch ook terreur kan noemen?

Het is gewoon praktische wijsheid.
Bis bis bis
pi_105173455
De aanrandmap van Cairo november 2011:

http://harassmap.org/

"Vrouwelijke fotografen die ondanks de waarschuwingen het plein opgaan, trekken dan ook meerdere broeken over elkaar en plakken hun overhemden met breed plakband dicht. Maar ook hoofddoekjes bieden naar het schijnt geen bescherming meer."

Een commentaar:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)11/12/02/Nakba.dhtml

Lekker is dat... niet lekker is dat...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 4 december 2011 @ 17:43:08 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173535
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 17:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dan is de logica in je post helemaal ver te zoeken. Welk Islamistische partij in Noord Afrika heeft gewapende taal uitgeslagen jegens Nigeria en Kenia?
Wat is er zo vreemd aan de gedachte dat een politieke stroming gestoeld op in essentie hetzelfde geloof, minder hard op zal treden? Het zal in dat opzicht een makkelijkere uitvalsbasis worden, en daar leg ik mijn koppeling met het overall toenemende religieuze geweld in Afrika, wat zich nu grofweg rond midden-Afrika concentreert.
Bis bis bis
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 17:44:01 #192
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105173578
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
Welke moslimpartijen in Egypte spreken gewapende taal tegen Israel?
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_Brotherhood#Israel

quote:
Whether or not the Brotherhood would unconditionally or conditionally dissolve Egypt's 32-year peace treaty with Israel is disputed within the Brotherhood. While the deputy leader of the Brotherhood has said the Brotherhood would seek the dissolution of Egypt's 32-year peace treaty with Israel,[41] a Brotherhood spokesman has said that the Brotherhood would respect the treaty as long as "Israel shows real progress on improving the lot of the Palestinians."
Komt weinig goeds van.
En het zijn gewoon extremisten:

Ideology:
Islamism
Pan-Islamism
Islamic democracy
Qutbism
Jihad
Anti-Zionism
Anti-Masonry
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105173588
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:39 schreef eriksd het volgende:
Ik denk dat een regering, gestoeld op een politieke variant van de Islam, minder hard in zal grijpen tegen eventuele extreme geloofsgenoten dan een regering, gestoeld op de gedachte van zo min mogelijk religieuze invloeden. Dat is toch niet zo'n boude stelling?
Jawel. Het is net zoiets als stellen dat sociaal-democraten minder hard zullen ingrijpen tegen RARA-gangers.

quote:
Om maar weer even volslagen zinloos terug te koppelen naar de Nederlandse politiek: met de PVV, die zich nauw verbonden voelt met Israel, wordt er toch ook veel minder streng gereageerd op dat idiote kolonisatiebeleid van Israel wat je onder omstandigheden toch ook terreur kan noemen?

Het is gewoon praktische wijsheid.
Dat is weer een compleet ander voorbeeld. Israël is een land op zichzelf, daar heeft de PVV per definitie niets tegenin te brengen. Jij meent een verband te zien tussen een toename van terroristische acties in Nigeria en Kenia en de opkomst van poltieke partijen gebaseerd op de Islam. Wezenlijk iets anders dan wat je hier nu schetst dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_105173652
3-voud, er staat in dat gequote stukje dat de Moslimbroederschap bereid is het vredesgedrag te respecteren.
pi_105173688
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is er zo vreemd aan de gedachte dat een politieke stroming gestoeld op in essentie hetzelfde geloof, minder hard op zal treden? Het zal in dat opzicht een makkelijkere uitvalsbasis worden, en daar leg ik mijn koppeling met het overall toenemende religieuze geweld in Afrika, wat zich nu grofweg rond midden-Afrika concentreert.
Omdat het niet alleen gaat om "de essentie". Zoals jij hier wil stellen. In "essentie" verschilt dan geen enkele moslim van elkaar. Echter dat is niet het punt. De essentie is zo klein, de overlap is zo klein, dat er meer dan "de essentie" nodig is. Afghanistan en Marokko zijn beiden moslimlanden, in essentie hetzelfde. Toch?
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 17:47:08 #196
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105173713
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
3-voud, er staat in dat gequote stukje dat de Moslimbroederschap bereid is het vredesgedrag te respecteren.
.. indien Israel de Palestijnen volledig met rust laten en accepteren.
Nou, kop je hem zelf in?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105173733
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

.. indien Israel de Palestijnen volledig met rust laten en accepteren.
Nou, kop je hem zelf in?
Wat een schandalige eis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_105173764
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We zullen zien wat er gebeurd, mutant, we zullen zien.
Als de touristen niet snel weer komen heeft egypte het eerste grote probleem al.
die komen dus niet...

De aanrandmap van Cairo november 2011:

http://harassmap.org/

"Vrouwelijke fotografen die ondanks de waarschuwingen het plein opgaan, trekken dan ook meerdere broeken over elkaar en plakken hun overhemden met breed plakband dicht. Maar ook hoofddoekjes bieden naar het schijnt geen bescherming meer."

Een commentaar:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)11/12/02/Nakba.dhtml
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 4 december 2011 @ 17:49:14 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173787
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel. Het is net zoiets als stellen dat sociaal-democraten minder hard zullen ingrijpen tegen RARA-gangers.

[..]

Dat is weer een compleet ander voorbeeld. Israël is een land op zichzelf, daar heeft de PVV per definitie niets tegenin te brengen. Jij meent een verband te zien tussen een toename van terroristische acties in Nigeria en Kenia en de opkomst van poltieke partijen gebaseerd op de Islam. Wezenlijk iets anders dan wat je hier nu schetst dus.
Wacht even. Jij zegt dus:

Moslimbroederschap staat tot extremisme als de PvdA tot RaRa.

Ik zou eerder Groenlinks noemen, en inderdaad: die hanteren en wat lakse houding wat terreur betreft. Soms omarmen ze het zelfs.

Kernpunt is dus dat we fundamenteel verschillen van mening over de hoedanigheid van de politieke organisaties, en de praktische uitwerking daarvan. Vrees dat we daar niet uit gaan komen.
Bis bis bis
  zondag 4 december 2011 @ 17:50:24 #200
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105173833
Overigens zal Mutant mij wel een bron van het kwaad vinden, maar ik vind dit een interessante discussie.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')