abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 23:20:16 #201
362316 Dramacrat
lorem ipsum
pi_105191797
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ga weg man, met je gekke regeltjes. :')
Zelfmoord is vaak een impulsdaad, en veel mensen hebben na een mislukte poging hernieuwde levenslust. Bovendien kan legale moord (want dat is het, technisch gezien) ongewenste voordelen opleveren voor het criminele circuit. Heb je liever dat er misbruik wordt gemaakt van dit systeem, of dat het puberale maximalisme hordes vijftienjarigen onnodig de dood in jaagt? Mensen moeten zelf kunnen kiezen, maar een strikte regelgeving lijkt me meer dan wenselijk. Voor wie écht niet kan wachten zijn er nog altijd de traditionele grote hoogtes, harde oppervlakten, scherpe voorwerpen en snel bewegende voertuigen.
pi_105193211
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:20 schreef Dramacrat het volgende:

t. Bovendien kan legale moord (want dat is het, technisch gezien) ongewenste voordelen opleveren voor het criminele circuit. Heb je liever dat er misbruik wordt gemaakt van dit systeem, of dat het puberale maximalisme hordes vijftienjarigen onnodig de dood in jaagt? Mensen moeten zelf kunnen kiezen, maar een strikte regelgeving lijkt me meer dan wenselijk.
Regelgeving of niet, hoe wil je iemand een sanctie of straf opleggen dan :?
Is ook niet uitvoerbaar, mislukte zelfmoorden belonen we met hulp en als het lukt dan kun je ook niet straffen.
  maandag 5 december 2011 @ 00:03:30 #203
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_105194006
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:06 schreef hexta het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen dat elke psychische aandoening verholpen kan worden? Als je het niet ziet is het niet zo erg... Wat een kortzichtigheid.. :r
grappig, aangezien ik zelf een hele lange depressie heb gehad en ook dood wilde....wat je had kunnen lezen overigens, in dit topic.
Maar wat ik al schreef, ik had een depressie, nu ben ik daar vanaf en wil ik juist leven, niet vanwege een god,(aangezien ik atheist ben), niet vanwege de maatschappij of druk van familie, gewoon omdat ik het leven nu leuk vind.

De meeste psychische aandoeningen kunnen verholpen of gcontroleerd worden, is het echt een dermate ernstig dat die persoon nooit meer beter zal worden, dan kan ik het me voorstellen.

Maar niet vanwege iets wat verholpen kan worden en er voor zorgt dat die persoon op dat moment niet meer helemaal helder is van geest.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_105194008
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:46 schreef Gentileschi het volgende:

[..]

Regelgeving of niet, hoe wil je iemand een sanctie of straf opleggen dan :?
Is ook niet uitvoerbaar, mislukte zelfmoorden belonen we met hulp en als het lukt dan kun je ook niet straffen.
Ik heb het niet over sancties en straf ;) Maar over begeleiding, toelatingscriteria en onderzoek bij vrij verkrijgbare euthanasie. Verplichte psychologische hulp en/of evaluatie tijdens de bedenktermijn, bijvoorbeeld, in ieder geval bij 'nieuwe' aanmeldingen, dus mensen die niet al in de psychologische molen zitten. Het afslaan van euthanasieverzoeken van minderjarigen. Controleren of de aanvragende partij inderdaad zelf dood wil, of wellicht gedwongen wordt door iemand met kwade bedoelingen (erfenis, afrekeningen, etc).

Mislukte zelfmoorden heb ik het verder ook niet over, behalve dus dat die er minder zullen zijn. Minder mensen zullen impulsief zelfmoord plegen als er ook een legale, pijnloze, prettigere mogelijkheid tot sterven is. Die mensen stromen dan het euthanasietraject in, waarbij je ze eventueel kunt helpen voordat ze zichzelf of anderen schade hebben kunnen doen. Of ze bereiken die staat van wanhoop niet eens (de wanhoop waarin ze zich anders voor een trein zouden gooien), puur omdat ze gerustgesteld zijn in dat als ze echt willen gaan, dat ook mág.

Lijkt me allemaal heel wenselijk.
pi_105215749
Ik vind dat als iemand zin heeft om uit het leven te stappen daar maar lekker zelf voor moet zorgen
  maandag 5 december 2011 @ 17:26:17 #206
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105215875
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:03 schreef Dramacrat het volgende:

[..]

Ik heb het niet over sancties en straf ;) Maar over begeleiding, toelatingscriteria en onderzoek bij vrij verkrijgbare euthanasie. Verplichte psychologische hulp en/of evaluatie tijdens de bedenktermijn, bijvoorbeeld, in ieder geval bij 'nieuwe' aanmeldingen, dus mensen die niet al in de psychologische molen zitten. Het afslaan van euthanasieverzoeken van minderjarigen. Controleren of de aanvragende partij inderdaad zelf dood wil, of wellicht gedwongen wordt door iemand met kwade bedoelingen (erfenis, afrekeningen, etc).

Mislukte zelfmoorden heb ik het verder ook niet over, behalve dus dat die er minder zullen zijn. Minder mensen zullen impulsief zelfmoord plegen als er ook een legale, pijnloze, prettigere mogelijkheid tot sterven is. Die mensen stromen dan het euthanasietraject in, waarbij je ze eventueel kunt helpen voordat ze zichzelf of anderen schade hebben kunnen doen. Of ze bereiken die staat van wanhoop niet eens (de wanhoop waarin ze zich anders voor een trein zouden gooien), puur omdat ze gerustgesteld zijn in dat als ze echt willen gaan, dat ook mág.

Lijkt me allemaal heel wenselijk.
er is een zeer groot verschil tussen jongeren en ouderen die zelfmoord willen plegen, dat aspect zie ik hier geheel niet in terug...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 december 2011 @ 17:35:37 #207
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105216256
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:20 schreef Dramacrat het volgende:

[..]

Zelfmoord is vaak een impulsdaad, en veel mensen hebben na een mislukte poging hernieuwde levenslust.
Ik wou dat ik dat had ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105216387
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind dat als iemand zin heeft om uit het leven te stappen daar maar lekker zelf voor moet zorgen
Ja, en de methoden zijn vaak enorm schokkend voor de omgeving.
Lekker ondoordachte uitspraak.
Twiddel
pi_105216451
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:35 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand dat na zo'n poging.
Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gesproken die zo blij was dat het niet gelukt was.
Twiddel
  maandag 5 december 2011 @ 17:41:16 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105216460
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:35 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

wetenschappelijk onderzocht, 50% van de mensen die een serieuze zelfmoordpoging doen die mislukt doen het daarna nooit meer
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 december 2011 @ 17:41:37 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105216474
quote:
13s.gif Op maandag 5 december 2011 17:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Je kunt anderen toch niet dwingen om een moord op jou te plegen zonder dat daar een goede reden voor is?
Dat is nog onmenselijker dan jezelf vermoorden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 december 2011 @ 17:41:59 #212
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105216487
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gesproken die zo blij was dat het niet gelukt was.
Ik lees op internet en zie op televisie zo ontzettend veel verhalen van mensen die nu echt van het leven kunnen genieten na een mislukte poging.
Dan denk ik: waarom zij wel en ik niet?
pi_105216546
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt anderen toch niet dwingen om een moord op jou te plegen zonder dat daar een goede reden voor is?
Dat is nog onmenselijker dan jezelf vermoorden.
Nee, het is natuurlijk menselijker om gevonden te worden door je dochter ofzo.
En zelfmoord is echt niet zo onmenselijk hoor ;)
Twiddel
  maandag 5 december 2011 @ 17:43:51 #214
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105216551
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2011 17:41 schreef Re het volgende:

[..]

wetenschappelijk onderzocht, 50% van de mensen die een serieuze zelfmoordpoging doen die mislukt doen het daarna nooit meer
Ik was bijna dood geweest, maar had het een aantal maanden geleden bijna opnieuw geprobeerd (en om dan echt te slagen).
Ik behoor vast tot die andere 50% ...
  maandag 5 december 2011 @ 17:45:05 #215
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105216597
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 17:41 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik lees op internet en zie op televisie zo ontzettend veel verhalen van mensen die nu echt van het leven kunnen genieten na een mislukte poging.
Dan denk ik: waarom zij wel en ik niet?
Omdat je zelfmoordpoging de angststoornis die je hebt, die je je belemmert in het doen van dingen die normale mensen doen om het leven leuker te maken, niet wegnam.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105216655
quote:
13s.gif Op maandag 5 december 2011 17:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ongewenst neveneffect, moet je maar mee leven. Mensen zijn zo slap tegenwoordig.

En het is niet dat ik niet weet hoe dat voelt. Een vriend heeft een keer zelfmoord gepleegd voor mijn neus.
(gooide zichzelf van hoog gebouw) toen was ik 16.

Nachtmerries van gehad? Zeker
Nu 8 jaar later nog steeds naar de klote? Zeker niet

Ik heb m'n buik vol van mensen die de dood zoeken en daarmee anderen lastig vallen door hun hulp daarbij te vragen. Pilletje? Spuitje?

Als je dood wil moet je dat maar doen en de omgeving komt er wel overheen
  maandag 5 december 2011 @ 17:48:00 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105216701
quote:
15s.gif Op maandag 5 december 2011 17:43 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Nee, het is natuurlijk menselijker om gevonden te worden door je dochter ofzo.
En zelfmoord is echt niet zo onmenselijk hoor ;)
Je kunt het ook vantevoren bespreken met je naasten, ze uitleggen dat je echt niet verder kan, dan zullen ze het, als het zover is, misschien wel begrijpen. In de docu die daniel1976 aanhaalde zie je ook het verhaal van een gezin waarvan de man in kwestie het in overleg heeft gedaan.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 5 december 2011 @ 17:48:15 #218
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105216719
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Omdat je zelfmoordpoging de angststoornis die je hebt, die je je belemmert in het doen van dingen die normale mensen doen om het leven leuker te maken, niet wegnam.
Angstoornis plus de MCDD ... en de MCDD gaat helaas nooit meer over.
Maar als mijn klachten wat minder erg zouden zijn, zou het al een stuk beter vol te houden zijn.
pi_105218605
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:03 schreef Dramacrat het volgende:

[..]

.
Je hebt het nu volgens mij over iets geheel anders aangezien ouderen doorgaans inderdaad een euthanasieverzoek indienen bij hun huisarts en jongeren dat echt niet gaan doen en dus een poging ondernemen om het recht in eigen hand te nemen.
pi_105219490
''om het recht in eigen hand te nemen. ''

Je hebt het recht niet jezelf het leven te ontnemen... Ja wettelijk gezien.. Maar moreel gezien?
The hack, beetje beslissen over andermans leven.... Als iemand eruit wilt stappen moet je zo een iemand helpen beter te worden, en als dat niet kan dan lijkt me het verzoek genoeg om het door te voeren.
Rustig aan.
pi_105219594
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

grappig, aangezien ik zelf een hele lange depressie heb gehad en ook dood wilde....wat je had kunnen lezen overigens, in dit topic.

Maar niet vanwege iets wat verholpen kan worden en er voor zorgt dat die persoon op dat moment niet meer helemaal helder is van geest.
Ja, maar het blijft maar terugkomen in dit topic. Dat iedereen met psychische klachten geholpen kan worden. En dat is simpelweg niet waar.
Descending into the abyss.
pi_105219618
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:41 schreef Gentileschi het volgende:

[..]

Je hebt het nu volgens mij over iets geheel anders aangezien ouderen doorgaans inderdaad een euthanasieverzoek indienen bij hun huisarts en jongeren dat echt niet gaan doen en dus een poging ondernemen om het recht in eigen hand te nemen.
Gedachte, geen feit.
Descending into the abyss.
pi_105223032
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat ik al schreef, ik had een depressie, nu ben ik daar vanaf en wil ik juist leven, niet vanwege een god,(aangezien ik atheist ben), niet vanwege de maatschappij of druk van familie, gewoon omdat ik het leven nu leuk vind.

De meeste psychische aandoeningen kunnen verholpen of gcontroleerd worden, is het echt een dermate ernstig dat die persoon nooit meer beter zal worden, dan kan ik het me voorstellen.

Je kunt jouw situatie niet projecteren op alle mensen die suicidaal zijn. Bovendien zou je in een traject naar euthanasie dus wél hulp krijgen waarmee je hopelijk de meeste mensen van hun gedahcten afkrijgt. Maar als je na alle hulp toch nog dood zou willen vind ik dat mensen dat uiteindelijk zelf mogen beslissen.
Whatever...
  maandag 5 december 2011 @ 20:20:34 #224
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_105223403
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 17:40 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:W
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_105223462
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

:W
:? Wat?
Oh haha, ik snap 'm.

Goed voor jou! ^O^
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: