Waarom wil je zo graag in spannende sprookjes geloven?quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je wilt het gewoon niet begrijpen he? Gewoon dwars zijn om dwars te wezen, ga anders lekker een chocolade taart bakken ofzo!
Daniel geeft aan dat de hemel een verzinsel is die zijn oorspong kent in Egypte. Iemand dacht dat is wel handig om eens door te geven waarschijnlijk.
En ik zeg dat het geestenrijk, want dat is toch nauw verbonden met de hemel nietwaar? Waar je voorouders wonen, tussen de sterren, en de beleving van geesten al eeuwenlang, apart van elkaar over de gehele wereld aangenomen wordt.
Maar omdat iemand een onderzoek deed en een oude Egyptenaar vond die 'het verzon' moet dat wel de meest plausibele verklaring wezen, dat de hemel niet bestaat maar slechts een verzonnen iets is.
Nou, als je blij bent met zo'n verklaring prima natuurlijk. Jouw leven.
Tuurlijk ... 99,99% laat je gewoon achter ... is dan ook nutteloos buiten deze wereld ...quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:13 schreef Mr.44 het volgende:
dus alles wat naast die energie een hond of mens maakt wat het is vergaat met de dood en alleen een universele ziel/energie/essentie blijft over?
maar dan zou een flink deel van wat jou jou maakt vergaan met het overlijden.
Ervaringen zijn onbetrouwbaar en zeggen niks over niet tastbare zaken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:02 schreef Boca_Raton het volgende:
'Meten is weten' zei iemand hier.
Meten is ook simpel aflezen. Dat kan elke Jodokus. En je daar aan vasthouden, kan ook elke simpelmans.
Meten is géén ervaring met, noch indruk van, noch geloof in niet-tastbare zaken.
En daar gaat het hier juist om.
Nee, ik ben klaar met jou.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag in spannende sprookjes geloven?
dus jij, ik of een willekeurig dier gaat niet naar de hemelquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tuurlijk ... 99,99% laat je gewoon achter ... is dan ook nutteloos buiten deze wereld ...
Mooi zo, steken in je linker arm of alleen zure oprispingen?quote:
Tja, hoe herkennen lichtwezens elkaar ? Zij die geen tastbaar lichaam hebben, die telepatisch communiceren, die pure liefde uitstralen en die eigenlijk allen 1 zijn want alles is uiteindelijk afkomstig uit de Bron ?quote:
Als je het woord "hemel" gebruikt, erken je ook de term "hel" ... en daar ga ik niet in mee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Mr.44 het volgende:
dus jij, ik of een willekeurig dier gaat niet naar de hemel
iig niet in een voor ons herkenbare vorm
quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe herkennen lichtwezens elkaar ? Zij die geen tastbaar lichaam hebben, die telepatisch communiceren, die pure liefde uitstralen en die eigenlijk allen 1 zijn want alles is uiteindelijk afkomstig uit de Bron ?
Maar die oorspronkelijke vorm is in dit geval schijnbaar uniform en dan zit er geen verschil tussen een hond, je oma en Hitlerquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als je het woord "hemel" gebruikt, erken je ook de term "hel" ... en daar ga ik niet in mee.
Tenzij je je eigen hel wil creeeren in jouw hiernamaals, want eigenlijk zijn wij allen scheppers.
En eigenlijk is dit Aardse kostuum voor ons onherkenbaar en zal de oorspronkelijke vorm pas herkenbaar zijn ...
En planten (ook leven) komen die in de hemel ?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, ik vraag me af of dieren en mensen in hetzelfde hiernamaals komen. Is er één hemel, zeg maar.
Uiterlijk niet neequote:Op dinsdag 6 december 2011 14:28 schreef Mr.44 het volgende:
Maar die oorspronkelijke vorm is in dit geval schijnbaar uniform en dan zit er geen verschil tussen een hond, je oma en Hitler
Persoonlijk geloof ik zelf in iets als karma, en als een soort van "spirituele" bagage die je opbouwt al naar gelang van welke keuzes je maakt in dit leven. Dus is er dan wel degelijk verschil.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:28 schreef Mr.44 het volgende:
Maar die oorspronkelijke vorm is in dit geval schijnbaar uniform en dan zit er geen verschil tussen een hond, je oma en Hitler
Ik sprak dan ook van geen uiterlijk verschil ...quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:47 schreef Kroketvulling het volgende:
Persoonlijk geloof ik zelf in iets als karma, en als een soort van "spirituele" bagage die je opbouwt al naar gelang van welke keuzes je maakt in dit leven. Dus is er dan wel degelijk verschil.
Paddestoelen, hmmmm, straks even schoonvegen. Eerst een varkenshaasje marineren voor de sate vanavond. Even kijken of ik nog een gemberwortel heb liggen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, en Paddestoelen? Dat zijn meer dieren dan planten, biologisch gezien.
Dus eigenlijk is het geen herkenning van specifieke mensen of dieren, het is alleen een gevoel van welbehagen?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Tja, hoe herkennen lichtwezens elkaar ? Zij die geen tastbaar lichaam hebben, die telepatisch communiceren, die pure liefde uitstralen en die eigenlijk allen 1 zijn want alles is uiteindelijk afkomstig uit de Bron ?
Paar vragen:quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom moet je er nou vól inhakken? Dat is niet alleen heel ongepast, maar ook een zwaktebod. Doe nou gewoon eens normaal en wat bescheidenheid zou je sieren. Allemachtig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooi zo, steken in je linker arm of alleen zure oprispingen?
Vergeving en kwijtschelden van schulden, het zijn wel stemmen die je de laatste tijd hoort opborrelen maar er is nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik sprak dan ook van geen uiterlijk verschil ...
Karma ... bah ... de reden waarom zovelen hier zovele levens slijten, terwijl er nog zoveel andere te verkennen valt.
Maar ja, blijkbaar kiezen we er telkens weer zelf voor om terug te komen ... tot we onze les geleerd hebben. Steeds met goede welbepaalde bedoelingen naar hier komen, bij geboorte alles vergeten en wederom meegesleurd worden in de Aardse mallemolen.
Maar de aankomende tijd vereist dat we ons karma achter ons laten. Vergeving zou een snelle manier zijn ...
Ervaringen, indrukken en gevoelens zijn onbetrouwbaar, per definitie? Dus van generlei waarde?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:19 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Ervaringen zijn onbetrouwbaar en zeggen niks over niet tastbare zaken.
Bastard vind dat lekker, en bovendien sla ik alleen terug. Met het sneren en zuigen van Bastard en Vogeltjesdans heb je geen moeite?quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom moet je er nou vól inhakken? Dat is niet alleen heel ongepast, maar ook een zwaktebod. Doe nou gewoon eens normaal en wat bescheidenheid zou je sieren. Allemachtig.
Vooralsnog is mijn indruk dat jij hier de enige bent die sneert en zuigt. In combinatie met een volslagen gebrek aan zelfinzicht.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bastard vind dat lekker, en bovendien sla ik alleen terug. Met het sneren en zuigen van Bastard en Vogeltjesdans heb je geen moeite?
Ach beide zijn ontsprongen aan de fantasie van mensen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heb je wel eens gelezen over Pietje Bell? Dat heeft er dus geen zak mee te maken nee.
Datzelfde heb ik al uitgelegd aan PV, lees maar verder.
Dat zie ik dus als tekenen van onmacht. Zodra de discussie maar even te moeilijk wordt krijg je zoiets.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bastard vind dat lekker, en bovendien sla ik alleen terug. Met het sneren en zuigen van Bastard en Vogeltjesdans heb je geen moeite?
Actie = reactie, als er mensen komen kleineren of spottend reageren zal er ook eens wat minder vriendelijks worden gereageerd, zeker als het keer op keer dezelfde zijn. Ook jij zou dat onbevoordeeld eens moeten inzien ipv te voeden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat zie ik dus als tekenen van onmacht. Zodra de discussie maar even te moeilijk wordt krijg je zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |