Nou, ik ga niet discussiëren over boekenwijsheid. Dat is één. Begin ik niet aan, want dat is de praktijk niet.quote:Op zondag 4 december 2011 23:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je zou naar boven kunnen scrollen en alvast 1 vraag beantwoorden. Zelfs dat doe je al niet.
Zodra het te pittig wordt, wat snel bereikt is, ga je je zo opstellen. In combinatie met het beeld van "lief meiske" zodat je nog enig bijval krijgt... dat laatste ben ik niet zeker van of je dat zonder enige idee doet of er heel kunstig in bent.
Dit is natuurlijk wel een hele foute opmerking. Daarmee geef je al aan het enkel in de zweefsferen te willen houden voor je eigen behoefte. De waarheid is ondergeschikt.quote:Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, ik ga niet discussiëren over boekenwijsheid. Dat is één. Begin ik niet aan, want dat is de praktijk niet.
Ik hou zeker open dat bijvoorbeeld door hallucineren je dingen anders kunt zien dan ze zijn. Alleen is dat voor mij niet volledig. Dan nog is er een gebied van waarnemingen (bijvoorbeeld entiteiten e.d.) die daar lós van staan. En dat komt dan vervolgens niet meer aan bod.quote:Op zondag 4 december 2011 23:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zo ver ga ik niet.
Alleen als je met dezelfde interesse neurologie zou bestuderen dan zou het zo maar kunnen zijn dat je over bepaalde onderwerpen tot andere inzichten komt.
De meeste mensen hebben namelijk geen flauw idee. En dat is best jammer.
Er ís geen waarheid als het over het hiernamaals gaat. Niemand weet het zeker. Ook jíj niet al denk je van wel. Ik mis het dat je openhoudt dat er dingen zijn die ook jij niet weet.quote:Op zondag 4 december 2011 23:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel een hele foute opmerking. Daarmee geef je al aan het enkel in de zweefsferen te willen houden voor je eigen behoefte. De waarheid is ondergeschikt.
Dat wil niet zeggen dat bepaalde aspecten geen waarheid/feiten zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 00:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er ís geen waarheid als het over het hiernamaals gaat. Niemand weet het zeker. Ook jíj niet al denk je van wel. Ik mis het dat je openhoudt dat er dingen zijn die ook jij niet weet.
Ik denk dat juist dit wel een belangrijk thema is. De wens is de vader van de gedachte.quote:Hoe dan ook vind ik het wel een mooie gedachte om elkaar na de dood weer te treffen.
Dat staat er toch ook helemaal niet?quote:Op maandag 5 december 2011 00:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Als jij denkt dat de wetenschap nu álles weet waar hébben we het dan over?
Niks meer aan toe te voegen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zo zegt. 87% van de wereldbevolking gelooft in iets hogers, en put daar wel degelijk kracht uit. Dat jij dat wegzet als 'de waarheid niet aankunnen' vind ik persoonlijk nogal arrogant, het impliceert dat jij het alleenrecht op de enige echte waarheid hebt en ten tweede dat die 6,55 miljard aardbewoners aan een of andere geestesziekte lijden. Sorry mijn beste, maar je bet zwaar in de minderheid. Alleen al vanwege het gegeven dat je het niet beter zou moeten proberen te weten dan 6,55 miljard aardbewoners geeft aan dat je eerder wat bescheidenheid als het gaat om het claimen van de enige echte waarheid in mag betrachten.
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Je ziet het gewoon niet. En daarom zal je ook nooit zien wat anderen zien. Dat is precies het verschil tussen de believers en de non-believers, de een gaat uit van ervaringen en de andere van meetbare eenheden. En wat jij een raadsel vindt, is voor de ander heel begrijpelijke taal. Afhankelijk van zijn ervaringen en zijn standpunt.
Hetgeen ook weer mijn verhaal bevestigt waarin ik zei dat er geen absolute waarheid voor een mens is, alleen een (op basis van zijn waarneming en ervaringen gekleurde) persoonlijke waarheid. Die is van jouzelf en die kan niemand anders jou opleggen. Net zoals jij jouw waarheid niet aan anderen kunt opleggen.
Daniël, opnieuw vraag ik je of de wetenschap nu álles onderzocht heeft wat er te onderzoeken valt. Zoja, dan snap ik je opmerking. Zo nee, dan past wat bescheidenheid.quote:Op maandag 5 december 2011 01:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je hersenen zijn er niet zo blij mee dat ze ooit dood gaan en dat het dan ook echt afgelopen is. En dat geldt dan ook weer voor naaste vrienden en familie die overlijden.
Eigenlijk ook wel een logische gedachte, want alles staat in samenhang met elkaar al hier op aarde.quote:Op maandag 5 december 2011 09:04 schreef UncleScorp het volgende:
Dus vermits zowel dier als mens gewoon verschillende levensvormen zijn, gaan zij dus allen terug naar hetzelfde hiernamaals ...
Het is eerder logisch dat je hoopt dat het zo is. Wens van de gedachte.quote:Op maandag 5 december 2011 10:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel een logische gedachte, want alles staat in samenhang met elkaar al hier op aarde.
3-Voud, steek Uwe doorluchtige neus eens naar buiten. Hoort u de vogeltjes? Ziet u de piep- en piepkleine beeskes, die hoe klein ook, allemaal spiertjes en ingewanden hebben. Had U dat kunnen bedenken? Neen.quote:Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is eerder logisch dat je hoopt dat het zo is. Wens van de gedachte.
Maar die veeg je van tafel. Als je die erkend, valt alles voor je om.
En? " Eat at Joe's, A Million Fly's can't be wrong" argumentativequote:Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zo zegt. 87% van de wereldbevolking gelooft in iets hogers, en put daar wel degelijk kracht uit. Dat jij dat wegzet als 'de waarheid niet aankunnen' vind ik persoonlijk nogal arrogant, het impliceert dat jij het alleenrecht op de enige echte waarheid hebt en ten tweede dat die 6,55 miljard aardbewoners aan een of andere geestesziekte lijden. Sorry mijn beste, maar je bet zwaar in de minderheid. Alleen al vanwege het gegeven dat je het niet beter zou moeten proberen te weten dan 6,55 miljard aardbewoners geeft aan dat je eerder wat bescheidenheid als het gaat om het claimen van de enige echte waarheid in mag betrachten.
Meten is wetenquote:[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Je ziet het gewoon niet. En daarom zal je ook nooit zien wat anderen zien. Dat is precies het verschil tussen de believers en de non-believers, de een gaat uit van ervaringen en de andere van meetbare eenheden. En wat jij een raadsel vindt, is voor de ander heel begrijpelijke taal. Afhankelijk van zijn ervaringen en zijn standpunt.
Ach gus, iedereen zijn eigen waarheid, jammer dat er nog zoiets bestaat als toets aan de werkelijkheid, herhaalbaarheid, dubbelblind randomquote:Hetgeen ook weer mijn verhaal bevestigt waarin ik zei dat er geen absolute waarheid voor een mens is, alleen een (op basis van zijn waarneming en ervaringen gekleurde) persoonlijke waarheid. Die is van jouzelf en die kan niemand anders jou opleggen. Net zoals jij jouw waarheid niet aan anderen kunt opleggen.
Ja duidelijk en bastard daar nog complimenten over geven ookquote:En? " Eat at Joe's, A Million Fly's can't be wrong" argumentative
wordt dan maar genegeerd.quote:99.9999% van de wereldbevolking gelooft dat ze alle (en zeker de belangrijke) keuzes bewust maken. Maakt dat het waar?
Dit. Gecombineerd met mijn ondertitelquote:Meten is weten
Duidelijk dat Vogeltjesdans en Bastard geen eigen "waarheid" hebben maar er eentje delen, waarmee die stelling onderuit gaat.quote:Op maandag 5 december 2011 14:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja duidelijk en bastard daar nog complimenten over geven ook
Ik denk dat ik me heel open opstel. Een andere houding zou dan ook niet wetenschappelijk zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 15:04 schreef Bastard het volgende:
Zucht.. ik heb niet het idee dat jullie open staan voor mogelijkheden die buiten jullie waarnemingen liggen. Want als het niet te meten is of te toetsen is, dan bestaat het simpelweg niet.
Wat verder prima is hoor, hou jezelf daar aan vast, dat is jouw werkelijkheid, jouw veiligheid.
Interessant dat je dit aan snijdt. Het is natuurlijk wel frappant dat het aantal (bij)gelovige mensen sterk afneemt naarmate men meer scholing heeft gehad en men dus meer kennis heeft vergaard.quote:Natuurlijk is het heel speculatief, leven na de dood. Het is iets wat hele volkstammen geloven en naar leven.. voor jullie allemaal zeer domme en vooral ongeschoolde mensen.
Ja.. dan ga je dus (weer) van de wetenschappelijke verklaringen uit. Jij neemt de kennis aan die getoetst en bewaarheid is volgens de gangbare feiten en theorieen. Je leest meer boeken die diezelfde theorieen en gedachten ondersteunen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:24 schreef Daniel1976 het volgende:
Interessant dat je dit aan snijdt. Het is natuurlijk wel frappant dat het aantal (bij)gelovige mensen sterk afneemt naarmate men meer scholing heeft gehad en men dus meer kennis heeft vergaard.
Je zou je kunnen afvragen waarom dat is en dan zelf eens wat kennis tot je nemen.
Zolang de wetenschap de oercreatie niet 100% kan verklaren, bestaan wij dus eigenlijk niet ?quote:Op maandag 5 december 2011 15:36 schreef Bastard het volgende:
Ja.. dan ga je dus (weer) van de wetenschappelijke verklaringen uit. Jij neemt de kennis aan die getoetst en bewaarheid is volgens de gangbare feiten en theorieen. Je leest meer boeken die diezelfde theorieen en gedachten ondersteunen.
Om maar wat te noemen, of dat ze helemaal weten hoe de hersenen werken en waarom we daar een gedeelte niet van gebruiken. Verklaar alles of hou het er op dat er mogelijkheden bestaan.quote:Op maandag 5 december 2011 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zolang de wetenschap de oercreatie niet 100% kan verklaren, bestaan wij dus eigenlijk niet ?
Deze discussie kan alleen maar leiden tot de filosofie van Descartes denk ik. En dat is wel een heel slecht uitgangspunt. Het gaat te ver om Cogito ergo sum te poneren.quote:Op maandag 5 december 2011 15:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Zolang de wetenschap de oercreatie niet 100% kan verklaren, bestaan wij dus eigenlijk niet ?
En hoe komt dat denk je Daniel1976? Misschien wel omdat mensen daar leren dat zij bijgelovig waren en met de huidige wetenschap worden geïndoctrineerd? Over waarheid zegt dit natuurlijk niks..quote:Interessant dat je dit aan snijdt. Het is natuurlijk wel frappant dat het aantal (bij)gelovige mensen sterk afneemt naarmate men meer scholing heeft gehad en men dus meer kennis heeft vergaard.
Je zou je kunnen afvragen waarom dat is en dan zelf eens wat kennis tot je nemen.
Maar ik heb net als bij Boca het gevoel dat je daarmee stopt voor je ermee begonnen bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |