abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2011 @ 23:57:28 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105193729
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je zou naar boven kunnen scrollen en alvast 1 vraag beantwoorden. Zelfs dat doe je al niet.
Zodra het te pittig wordt, wat snel bereikt is, ga je je zo opstellen. In combinatie met het beeld van "lief meiske" zodat je nog enig bijval krijgt... dat laatste ben ik niet zeker van of je dat zonder enige idee doet of er heel kunstig in bent.
Nou, ik ga niet discussiëren over boekenwijsheid. Dat is één. Begin ik niet aan, want dat is de praktijk niet.

Bijval...? Van wie...? :?
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 23:59:22 #102
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105193817
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:57 schreef Boca_Raton het volgende:

Nou, ik ga niet discussiëren over boekenwijsheid. Dat is één. Begin ik niet aan, want dat is de praktijk niet.
Dit is natuurlijk wel een hele foute opmerking. Daarmee geef je al aan het enkel in de zweefsferen te willen houden voor je eigen behoefte. De waarheid is ondergeschikt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 4 december 2011 @ 23:59:29 #103
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105193822
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:55 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Zo ver ga ik niet.
Alleen als je met dezelfde interesse neurologie zou bestuderen dan zou het zo maar kunnen zijn dat je over bepaalde onderwerpen tot andere inzichten komt.
De meeste mensen hebben namelijk geen flauw idee. En dat is best jammer.
Ik hou zeker open dat bijvoorbeeld door hallucineren je dingen anders kunt zien dan ze zijn. Alleen is dat voor mij niet volledig. Dan nog is er een gebied van waarnemingen (bijvoorbeeld entiteiten e.d.) die daar lós van staan. En dat komt dan vervolgens niet meer aan bod.
  maandag 5 december 2011 @ 00:01:10 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105193890
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een hele foute opmerking. Daarmee geef je al aan het enkel in de zweefsferen te willen houden voor je eigen behoefte. De waarheid is ondergeschikt.
Er ís geen waarheid als het over het hiernamaals gaat. Niemand weet het zeker. Ook jíj niet al denk je van wel. Ik mis het dat je openhoudt dat er dingen zijn die ook jij niet weet.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 00:03:42 #105
341203 3-voud
pi_105194023
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Er ís geen waarheid als het over het hiernamaals gaat. Niemand weet het zeker. Ook jíj niet al denk je van wel. Ik mis het dat je openhoudt dat er dingen zijn die ook jij niet weet.
Dat wil niet zeggen dat bepaalde aspecten geen waarheid/feiten zijn.
Ach, laat ook maar.
  maandag 5 december 2011 @ 00:14:32 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105194510
Als jij denkt dat de wetenschap nu álles weet waar hébben we het dan over? Dat kun je toch niet verkopen dat argument?

We nu bekend is, kan wel achterhaald zijn in 2050, of herzien. Laat stáán wat er nog ontdekt gaat wórden. Maar kennelijk ben jij van alles al op de hoogte.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 01:16:30 #107
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_105196149
Interessant! Ik geloof niet in een god, ik denk dat het geloof ooit een erg handig gereedschap was om mensen onder de knie te houden. Ik geloof dat een hoop symbolisch is en dat de hemel en de hel in ieder van ons zit, we hebben allemaal mooie en minder mooie gedachtes en behoeftes.

Of er na de dood iets is? Ik weet het niet zeker, ik ken veel bijzondere verhalen en heb zelf wat hele bijzondere dingen meegemaakt, niet genoeg om me helemaal te overtuigen maar zeker genoeg om het niet bij voorbaat uit te sluiten.

Hoe dan ook vind ik het wel een mooie gedachte om elkaar na de dood weer te treffen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 december 2011 @ 01:26:36 #108
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105196317
quote:
Hoe dan ook vind ik het wel een mooie gedachte om elkaar na de dood weer te treffen.
Ik denk dat juist dit wel een belangrijk thema is. De wens is de vader van de gedachte.
Dat is het nadeel van een ontwikkelde pre-frontal cortex. Bewustzijn breng ook het bewustzijn van je eigen sterfelijkheid met zich mee. Hoewel de meeste mensen dat zoveel mogelijk proberen te negeren. Je hersenen zijn er niet zo blij mee dat ze ooit dood gaan en dat het dan ook echt afgelopen is. En dat geldt dan ook weer voor naaste vrienden en familie die overlijden.
De wens is gewoon groot dat je ooit met deze personen (of in dit geval je huisdier) herenigd wordt.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 06:22:23 #109
341203 3-voud
pi_105197704
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Als jij denkt dat de wetenschap nu álles weet waar hébben we het dan over?
Dat staat er toch ook helemaal niet?

-O-
  maandag 5 december 2011 @ 07:56:07 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105198101
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zo zegt. 87% van de wereldbevolking gelooft in iets hogers, en put daar wel degelijk kracht uit. Dat jij dat wegzet als 'de waarheid niet aankunnen' vind ik persoonlijk nogal arrogant, het impliceert dat jij het alleenrecht op de enige echte waarheid hebt en ten tweede dat die 6,55 miljard aardbewoners aan een of andere geestesziekte lijden. Sorry mijn beste, maar je bet zwaar in de minderheid. Alleen al vanwege het gegeven dat je het niet beter zou moeten proberen te weten dan 6,55 miljard aardbewoners geeft aan dat je eerder wat bescheidenheid als het gaat om het claimen van de enige echte waarheid in mag betrachten.

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop. Je ziet het gewoon niet. En daarom zal je ook nooit zien wat anderen zien. Dat is precies het verschil tussen de believers en de non-believers, de een gaat uit van ervaringen en de andere van meetbare eenheden. En wat jij een raadsel vindt, is voor de ander heel begrijpelijke taal. Afhankelijk van zijn ervaringen en zijn standpunt.

Hetgeen ook weer mijn verhaal bevestigt waarin ik zei dat er geen absolute waarheid voor een mens is, alleen een (op basis van zijn waarneming en ervaringen gekleurde) persoonlijke waarheid. Die is van jouzelf en die kan niemand anders jou opleggen. Net zoals jij jouw waarheid niet aan anderen kunt opleggen.
Niks meer aan toe te voegen. ^O^
The truth was in here.
pi_105198809
Alles wat bestaat bezit een "ziel" of een fragment van een ziel, een sprankeltje energie ontstaan uit de oercreatie, welke telkens weer verschillende levensvormen aanneemt om ervaringen op te doen, als zijnde in een leerschool.
Als je een levensvorm verlaat kom je gewoon terug in de "ruimte" als sprankeltje energie/licht, terug bij de anderen. Sommigen gaan terug naar de Bron om daarna weer te vertrekken voor nieuwe levenservaringen.
Dus vermits zowel dier als mens gewoon verschillende levensvormen zijn, gaan zij dus allen terug naar hetzelfde hiernamaals ...
Leven op Aarde is echter een levensvorm waarbij elke herinnering aan onze ware aard totaal "vergeten" wordt. Het doel waarvoor men naar hier kwam herinnert men zich niet waardoor men gemakkelijker terecht komt in The Wheel of Karma ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 5 december 2011 @ 10:29:22 #112
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105200605
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 01:26 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Je hersenen zijn er niet zo blij mee dat ze ooit dood gaan en dat het dan ook echt afgelopen is. En dat geldt dan ook weer voor naaste vrienden en familie die overlijden.
Daniël, opnieuw vraag ik je of de wetenschap nu álles onderzocht heeft wat er te onderzoeken valt. Zoja, dan snap ik je opmerking. Zo nee, dan past wat bescheidenheid.
  maandag 5 december 2011 @ 10:32:22 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105200692
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:04 schreef UncleScorp het volgende:

Dus vermits zowel dier als mens gewoon verschillende levensvormen zijn, gaan zij dus allen terug naar hetzelfde hiernamaals ...
Eigenlijk ook wel een logische gedachte, want alles staat in samenhang met elkaar al hier op aarde.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 12:09:45 #114
341203 3-voud
pi_105203486
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 10:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Eigenlijk ook wel een logische gedachte, want alles staat in samenhang met elkaar al hier op aarde.
Het is eerder logisch dat je hoopt dat het zo is. Wens van de gedachte.
Maar die veeg je van tafel. Als je die erkend, valt alles voor je om.
  maandag 5 december 2011 @ 12:15:25 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105203669
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het is eerder logisch dat je hoopt dat het zo is. Wens van de gedachte.
Maar die veeg je van tafel. Als je die erkend, valt alles voor je om.
3-Voud, steek Uwe doorluchtige neus eens naar buiten. Hoort u de vogeltjes? Ziet u de piep- en piepkleine beeskes, die hoe klein ook, allemaal spiertjes en ingewanden hebben. Had U dat kunnen bedenken? Neen.

Eéndimensionaal blijven denken, daar wordt een mens kortzichtig van :P
  maandag 5 december 2011 @ 14:06:12 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105207795
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zo zegt. 87% van de wereldbevolking gelooft in iets hogers, en put daar wel degelijk kracht uit. Dat jij dat wegzet als 'de waarheid niet aankunnen' vind ik persoonlijk nogal arrogant, het impliceert dat jij het alleenrecht op de enige echte waarheid hebt en ten tweede dat die 6,55 miljard aardbewoners aan een of andere geestesziekte lijden. Sorry mijn beste, maar je bet zwaar in de minderheid. Alleen al vanwege het gegeven dat je het niet beter zou moeten proberen te weten dan 6,55 miljard aardbewoners geeft aan dat je eerder wat bescheidenheid als het gaat om het claimen van de enige echte waarheid in mag betrachten.
En? " Eat at Joe's, A Million Fly's can't be wrong" argumentative
quote:
[..]

Je slaat de spijker op zijn kop. Je ziet het gewoon niet. En daarom zal je ook nooit zien wat anderen zien. Dat is precies het verschil tussen de believers en de non-believers, de een gaat uit van ervaringen en de andere van meetbare eenheden. En wat jij een raadsel vindt, is voor de ander heel begrijpelijke taal. Afhankelijk van zijn ervaringen en zijn standpunt.
Meten is weten
quote:
Hetgeen ook weer mijn verhaal bevestigt waarin ik zei dat er geen absolute waarheid voor een mens is, alleen een (op basis van zijn waarneming en ervaringen gekleurde) persoonlijke waarheid. Die is van jouzelf en die kan niemand anders jou opleggen. Net zoals jij jouw waarheid niet aan anderen kunt opleggen.
Ach gus, iedereen zijn eigen waarheid, jammer dat er nog zoiets bestaat als toets aan de werkelijkheid, herhaalbaarheid, dubbelblind random
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 december 2011 @ 14:25:54 #117
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105208513
quote:
En? " Eat at Joe's, A Million Fly's can't be wrong" argumentative
Ja duidelijk en bastard daar nog complimenten over geven ook :?

Maar mijn stelling:

quote:
99.9999% van de wereldbevolking gelooft dat ze alle (en zeker de belangrijke) keuzes bewust maken. Maakt dat het waar?
wordt dan maar genegeerd.

quote:
Meten is weten
Dit. Gecombineerd met mijn ondertitel
de omnibus dubitandum

Zelfs aan jezelf en je eigen waarnemingen.

Mooi voorbeeld daarvan is mensen die beweren dat als je naar de klok kijkt en je ziet dubbele cijfers of een oplopende reeks (12:34 of 11:11 09:09 etc) dat dit een teken is dat er een engel over je waakt.
Nou nog los van de vraag wat een engel / gids zou hebben met onze digitale tijdsaanduiding blijkt in de praktijk gewoon dat je vaker op de klok kijkt en die tijden negeert tot je toevallig een keer kijkt bij een dubbel nummer en juist dat onthoud je.
Ze hebben daar ook een term voor maar die ben ik ff kwijt. Dat is iets voor na werktijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 05-12-2011 14:38:06 ]
  maandag 5 december 2011 @ 14:36:41 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105208918
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:25 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja duidelijk en bastard daar nog complimenten over geven ook :?

Duidelijk dat Vogeltjesdans en Bastard geen eigen "waarheid" hebben maar er eentje delen, waarmee die stelling onderuit gaat.
Heerlijk dat aan de ene kant VD er in gooit dat iedereen zijn eigen waarheid heeft, maar aan de andere kant weer roept dat de waarheid bij de meerderheid moet liggen. Schijnbaar hoef je niet consistent te zijn daarin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 december 2011 @ 15:04:02 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105210088
Zucht.. ik heb niet het idee dat jullie open staan voor mogelijkheden die buiten jullie waarnemingen liggen. Want als het niet te meten is of te toetsen is, dan bestaat het simpelweg niet.
Wat verder prima is hoor, hou jezelf daar aan vast, dat is jouw werkelijkheid, jouw veiligheid.

Natuurlijk is het heel speculatief, leven na de dood. Het is iets wat hele volkstammen geloven en naar leven.. voor jullie allemaal zeer domme en vooral ongeschoolde mensen.
The truth was in here.
  maandag 5 december 2011 @ 15:24:44 #120
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105210929
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:04 schreef Bastard het volgende:
Zucht.. ik heb niet het idee dat jullie open staan voor mogelijkheden die buiten jullie waarnemingen liggen. Want als het niet te meten is of te toetsen is, dan bestaat het simpelweg niet.
Wat verder prima is hoor, hou jezelf daar aan vast, dat is jouw werkelijkheid, jouw veiligheid.

Ik denk dat ik me heel open opstel. Een andere houding zou dan ook niet wetenschappelijk zijn.
Maar de dingen die we er van kunnen onderzoeken en de uitslagen van die onderzoeken maken het wel verrekt onwaarschijnlijk.

quote:
Natuurlijk is het heel speculatief, leven na de dood. Het is iets wat hele volkstammen geloven en naar leven.. voor jullie allemaal zeer domme en vooral ongeschoolde mensen.
Interessant dat je dit aan snijdt. Het is natuurlijk wel frappant dat het aantal (bij)gelovige mensen sterk afneemt naarmate men meer scholing heeft gehad en men dus meer kennis heeft vergaard.
Je zou je kunnen afvragen waarom dat is en dan zelf eens wat kennis tot je nemen.
Maar ik heb net als bij Boca het gevoel dat je daarmee stopt voor je ermee begonnen bent.

Wetenschappers zijn over het algemeen niet star en zijn ze dat toch, dan zorgt het systeem van peer-reviewing heeft een groot zelfreinigend vermogen.
  maandag 5 december 2011 @ 15:36:43 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105211433
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:24 schreef Daniel1976 het volgende:

Interessant dat je dit aan snijdt. Het is natuurlijk wel frappant dat het aantal (bij)gelovige mensen sterk afneemt naarmate men meer scholing heeft gehad en men dus meer kennis heeft vergaard.
Je zou je kunnen afvragen waarom dat is en dan zelf eens wat kennis tot je nemen.
Ja.. dan ga je dus (weer) van de wetenschappelijke verklaringen uit. Jij neemt de kennis aan die getoetst en bewaarheid is volgens de gangbare feiten en theorieen. Je leest meer boeken die diezelfde theorieen en gedachten ondersteunen.
Als ieder boek een baksteen zou wezen heb je uiteindelijk een hele toren gebouwd van zekerheden en uiteindelijk denk je de waarheid in pacht te hebben. En aangezien in geen enkel schrift of onderzoek blijkt dat er iets zou kunnen bestaan als leven na de dood, maar wel weet dat er neurologische effecten bestaan die intreden bij de dood die 'licht aan de tunnel' verklaren moet dat het enige correcte antwoord wel wezen. Dat is jouw werkelijkheid.
Kijk, ik begrijp je gedachtengang wel en zie ook waarom je denkt dat je wel gelijk moet hebben hoor.
The truth was in here.
pi_105211545
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:36 schreef Bastard het volgende:
Ja.. dan ga je dus (weer) van de wetenschappelijke verklaringen uit. Jij neemt de kennis aan die getoetst en bewaarheid is volgens de gangbare feiten en theorieen. Je leest meer boeken die diezelfde theorieen en gedachten ondersteunen.
Zolang de wetenschap de oercreatie niet 100% kan verklaren, bestaan wij dus eigenlijk niet ?
:D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 5 december 2011 @ 15:45:56 #123
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105211781
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zolang de wetenschap de oercreatie niet 100% kan verklaren, bestaan wij dus eigenlijk niet ?
Om maar wat te noemen, of dat ze helemaal weten hoe de hersenen werken en waarom we daar een gedeelte niet van gebruiken. Verklaar alles of hou het er op dat er mogelijkheden bestaan. :+
The truth was in here.
  maandag 5 december 2011 @ 15:56:01 #124
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105212172
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Deze discussie kan alleen maar leiden tot de filosofie van Descartes denk ik. En dat is wel een heel slecht uitgangspunt. Het gaat te ver om Cogito ergo sum te poneren.
Dat zou zoveel betekenen als dat je gewetenloos iedereen om je heen af kan slachten omdat je toch niet zeker weet of andere individuen en heel het universum als zodanig wel bestaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Daniel1976 op 05-12-2011 16:07:11 ]
pi_105213078
quote:
Maar ik heb net als bij Boca het gevoel dat je daarmee stopt voor je ermee begonnen bent.
En hoe komt dat denk je Daniel1976? Misschien wel omdat mensen daar leren dat zij bijgelovig waren en met de huidige wetenschap worden geïndoctrineerd? Over waarheid zegt dit natuurlijk niks..

Dat lijkt me logisch.

Net zoals hoe meer Hindoes met het christelijke onderwijs in contact komen, hoe meer christen ze worden. Zegt dit iets over de waarheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')