abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 december 2011 @ 22:50:01 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105077338

Het pre-slamFM tijd. Toen er nog alleen maar dance gedraaid werd.

Dinsdag TEK-house met techno e.d.
Woensdag Thunderdome Radio op die antenne!

en op zondag natuurlijk Sunday Chill _O_

SLam FM is :r. Wie was er nog meer fan van ID-T radio?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105078898
De goeie ouwe tijd! :P :)
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2011 @ 00:48:58 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105082979
Dat was gaaf O+

de trance donderdag *O* toffe dancenummers, niet die dertien in een dozijn bagger. Ik was zo blij toen ze de etherfrequentie kregen. Maar dat bleek ook de ondergang omdat de verliezen toen niet meer te dragen waren ;(
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105084742
Heel veel naar geluisterd omstreeks 2003, een periode waarin m'n behoefte aan 'serieuze' dancemuziek sowieso nogal groot was. Varierend van Hed Kandi-stijl tot een flink stuk rauwer. De zender was er precies op het goede moment, zullen we maar zeggen. :)

(En Sunday Chill vond ik ook lekker, die lome muziek waar zo'n beetje de hele zondag mee gevuld werd. "After the Saturday thrill comes the Sunday Chill.")

En ik kan me de ondergang nog goed herinneren, toen ze kort na het krijgen van die etherfrequentie al platter moesten gaan programmeren omdat ze het niet zouden gaan redden. :{

Nog een aantal platen die die zender heeft opgeleverd, die in huize Female81 de tand des tijds doorstaan hebben, ook nu ik veel andersoortige muziek luister nog:

En is de zender hieronder ook nog bekend bij sommigen hier? Was er in dezelfde periode, in z'n laatste fase als DanceRadioOne.com. Ook heel veel naar geluisterd.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2011 07:38:59 ]
pi_105086923
Ook erg fijn:

http://danceradio.in/

Internet radio station met de New Dance Radio jingles (maar verknipt).

Stem van John Wells is goud _O_

Edit: ik luister nu een half uur en woow! Net echt :D Dance Radio met juiste muziek O+

[ Bericht 29% gewijzigd door Qunix op 02-12-2011 09:53:06 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2011 @ 13:56:14 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105095243
ze zonden ook alle ID&T feesten live uit _O_ nog veel dj sets liggen van die tijd
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_105275793
Dat luisterde ik echt dagelijks (2003 - 2004)

Heerlijke muziek overdags..

Herinner me Funk d'void - Emotional Content, Oi Va Voi - Refugee, Mylo - Drop The Pressure, Air - Cherry Blossom Girl en meer van die pareltjes :)

En dan 's avonds programma's als Q-dance (luisterde toen nog wel eens hardstyle) , A State Of Trance, Hey-tech, Johan Gielen's Lift Off.
Eenmaal per maand Marco V In: charge en Ferry Corsten's World Tour.

Natuurlijk ook feesten die live werden uitgezonden of clubbin' met livesets die eerder waren opgenomen.

Ergens in 2004 hebben ze een set van Robert Gitelman uitgezonden die echt geniaal was, 2 uur lang prachtige trance.. maar die heb ik nooit meer kunnen vinden.
(Is niet de set die in een post hierboven gelinkt is, die overigens ook goed is).

Later ook nog Club studio 54 met telkens een andere dj-set van een uur :)

Toen het Slam FM werd was het ook nog een tijdje aardig, maar daalde het niveau, dat al daalde toen er meer "urban" werd gedraaid, gestaag.
Nu is het volgens mij geen Dancezender meer, maar een soort 538.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gitank2 op 06-12-2011 22:45:54 ]
Neil LOVES Carrots!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 december 2011 @ 00:51:18 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_105281313
Ja, zoals het was was het gewoon onbetaalbaar in de ether. Ik las ooit dat ID&T er een paar ton op bij moest leggen toen het alleen op de kabel zat en dat was prima, het was ook promotie. Maar in de ether moesten er miljoenen bij. En dat betekende bijna de ondergang.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_105282751
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:40 schreef Gitank2 het volgende:
Toen het Slam FM werd was het ook nog een tijdje aardig, maar daalde het niveau, dat al daalde toen er meer "urban" werd gedraaid, gestaag.
Dat je toen al die Sneakerz-muziek en dergelijke kreeg, allemaal van die 'bliepjes-house', hielp vermoedelijk ook niet echt mee. En het is ook nooit meer weggegaan. :N

Voor m'n eigen band met dance-muziek, met name het hedendaagse spul, is die trend ook niet echt gunstig geweest. De afstand tot die scene was pakweg 2006 al groter aan het worden, maar de overheersing van dergelijke muziek - en een bepaalde sfeer die er omheen hing - deed er nog een flinke schep bovenop. :N
pi_105295133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 03:41 schreef female81 het volgende:

[..]

Dat je toen al die Sneakerz-muziek en dergelijke kreeg, allemaal van die 'bliepjes-house', hielp vermoedelijk ook niet echt mee. En het is ook nooit meer weggegaan. :N

Voor m'n eigen band met dance-muziek, met name het hedendaagse spul, is die trend ook niet echt gunstig geweest. De afstand tot die scene was pakweg 2006 al groter aan het worden, maar de overheersing van dergelijke muziek - en een bepaalde sfeer die er omheen hing - deed er nog een flinke schep bovenop. :N
Inderdaad, daar zitten wel wat leuke nummers bij maar het merendeel mist kracht en/of klonk nergens naar.

Ik ben dance ook wat minder gaan volgen (livesets luisteren e.d.) , maar wel naar een paar dancefeesten geweest en daar toch regelmatig lekker gedanst.
Neil LOVES Carrots!
pi_105334420
Dat is ook weer een goeie "blast from the past". Ooit nog wel eens op een feestje geweest van New Dance Radio in de Escape. Was wel gezellig.
pi_105367102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 14:39 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Inderdaad, daar zitten wel wat leuke nummers bij maar het merendeel mist kracht en/of klonk nergens naar.

Ik ben dance ook wat minder gaan volgen (livesets luisteren e.d.) , maar wel naar een paar dancefeesten geweest en daar toch regelmatig lekker gedanst.
Ik zat in 2005 nog op het Clubcharts-forum, behoorde er na vier jaar posten zowat tot het meubilair.

Maar zodra ik er vertrok (beetje veel verschil in visie tussen mij en veel anderen daar, wat steeds erger werd en uit de hand liep - deels geholpen door een veranderende scene en deels aan m'n eigen ontwikkeling liggend) bleek dat ook gelijk hetgene te zijn wat m'n band met die scene het laatste jaar nog in stand had gehouden. Want ik er raakte er verrekte snel 'uit'. :')

Afgezien van het zo nu en dan ontdekken van een leuk nummer dankzij een of andere stream, of zo, dan. Maar dat is wel een hele casual manier van dance beleven.

En tja, die bliepjeshouse, het heeft gewoon al snel iets 'leegs' over zich, ook de relatief goede in het genre.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2011 09:15:34 ]
pi_105375782
Clubcharts heb ik ook een tijdlang gepost, was voor mij een leuk forum om veel stromingen te ontdekken (luisterde als puber vooral trance/hardtrance).

Jij heette daar postinggirl toch? ik onder R_uud en Anvia, maar was niet echt een heel bekende user.

Dat van de bliepjeshouse klopt wel, qua trance heb ik ook het gevoel dat het teveel eenheidsworst is geworden, of "vroeger" (1998 - 2003) was het dan wel voor een deel eenheidsworst maar vrijwel allemaal geweldige tracks.
Neil LOVES Carrots!
pi_105378435
Je naam komt me wel bekend voor, al viel je me verder niet echt op (misschien door een groot verschil qua favoriete genres). Gewoon een van de velen waarvan de naam bovengemiddeld veel voorbij kwam, zeg maar. :)
pi_106053688
Volgens mij heb ik zo'n beetje alle Q-dance Radio setjes uit 2001 en 2002 (Q-dance zond indertijd op woensdagavond op ID&T radio uit) nog als mp3, schitterende tijd was dat. De jaren van 1999 tot zo'n beetje 2005 zijn voor mij echt de hoogtijdagen van de dancemuziek, althans in mijn favoriete genres. Hardstyle werd helaas al vanaf 2002 hakkie-takkie kermismuziek, trance van Nederlandse producers werd een stuk minder energiek, hardtrance is ergens in 2005/2006 compleet uitgestorven en house kwam op. Ik kan naar heel veel verschillende soorten muziek luisteren, maar aan house (behalve als er "UK hard-" voor staat :P ) heb ik echt een gruwelijke schurfthekel.

Zo heel af en toe ga ik nog wel eens naar een feestje, maar ik ben al lang niet meer zo fanatiek met dancemuziek bezig als indertijd. Mijn draaitafels staan meer stof te verzamelen, als dat ze gebruikt worden en de laatste keer dat ik vinyl gekocht heb kan ik me eigenlijk niet eens meer herinneren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_106057308
Wil je het ook met ons delen, de mp3's van de sets?
pi_106058884
quote:
5s.gif Op maandag 26 december 2011 14:37 schreef Qunix het volgende:
Wil je het ook met ons delen, de mp3's van de sets?
Op earlyhardstyle.nl kun je ze, samen met veel meer livesets uit die tijd, vinden. ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 januari 2012 @ 14:12:39 #19
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_106353669
kwam deze nog tegen, best tof
DeLuna vindt me dik ;(
pi_106362863
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 15:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Op earlyhardstyle.nl kun je ze, samen met veel meer livesets uit die tijd, vinden. ;)
Thanks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2013 @ 14:04:39 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_121351294
Die zondagen waren trouwens altijd wel zaad met die rustige muziek
DeLuna vindt me dik ;(
pi_121354129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:04 schreef rubbereend het volgende:
Die zondagen waren trouwens altijd wel zaad met die rustige muziek
Was lekker!

woensdag 9 januari 2013 @ 20:36:30 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121367683
Zo rond 2001 was deze zender perfect idd
pi_135185600

_O_ Goeie kick is goed _O_