quote:Op donderdag 1 december 2011 21:51 schreef Sokz het volgende:
Dewas een munt die ontstaan is in het oude Griekenland en tevens een oud medicinaal gewicht.
?
Stand #2501quote:
Heerlijk!!quote:
En Marcel La Rose in de zak van Sinterklaas...quote:Op donderdag 1 december 2011 22:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heerlijk!!
A.s. jaar hopelijk Kwakoe in de Bijlmer weer terug...
De hele Bijlmer is corrupt, dus...quote:Op donderdag 1 december 2011 22:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En Marcel La Rose in de zak van Sinterklaas...
Hebben de Zwarte Pieten wat te doen dit weekeinde...quote:Op donderdag 1 december 2011 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De hele Bijlmer is corrupt, dus...
misschien zijn er mensen zijn die dit weten, maar het neigt naar een gokvraag.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:34 schreef Greenpeas het volgende:
Vrouwtje van me kan ze zelf maken![]()
In de hoeveelste minuut werden de goals gemaakt in de EK Finale van 1988?
89 en ja inderdaad een gok.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:34 schreef Greenpeas het volgende:
Vrouwtje van me kan ze zelf maken![]()
In de hoeveelste minuut werden de goals gemaakt in de EK Finale van 1988?
Ja doe maar, ik volg AKQ pas 1 topic en ik voel me echt al een idiootquote:Op donderdag 1 december 2011 22:37 schreef Greenpeas het volgende:
Inderdaad een beetje een gokvraag, sorry. Moet ik een andere vraag doen anders?
Vuureiland ?quote:Op donderdag 1 december 2011 22:47 schreef Greenpeas het volgende:
Andere vraag dan maar:
Hoe wordt het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika genoemd?
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:00 schreef plagvreugd het volgende:
goede antwoord lijkt me toch echt kaap hoorn.
quote:
quote:Op donderdag 1 december 2011 23:00 schreef Greenpeas het volgende:
Goede antwoord staat er nog niet tussen.
Van wikipedia:quote:Op donderdag 1 december 2011 23:00 schreef plagvreugd het volgende:
goede antwoord lijkt me toch echt kaap hoorn.
quote:Kaap Hoorn wordt beschouwd als het zuidelijkste punt van Zuid-Amerika, 55°56' zuid en 67°19' west. Kaap Hoorn ligt in Chili, op een eilandje voor de kust van Vuurland. De kaap is geheel kaal, en de enige bewoning is een kleine bemande post, bestaande uit een vuurtoren, een kapel, een woonhuis en een schuur.
quote:The islands contain the southernmost point of the South American continent (including islands), a title often incorrectly awarded to Cape Horn.
De tinnen soldaatjes werd inderdaad ook weleens in verzamelalbums/specials van deze strip geplaatst.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:35 schreef DrNick het volgende:
Hadden die niet een strip met de tinnen soldaatjes ofzo?
Ik heb het ook opgezocht, wist niet eens dat dat ding een naam hadquote:Op donderdag 1 december 2011 23:52 schreef Sephael het volgende:
Sip?
Ik kan er niet op komen
Zo vervelend dat ik het heb opgezocht
stand deel 2502quote:Op donderdag 1 december 2011 23:38 schreef Sephael het volgende:
Robbedoes en Kwabbernoot! En dat beest heet Snip geloof ik?
quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:07 schreef Greenpeas het volgende:
Aangezien het anders te lang gaat duren ga ik het antwoord goedkeuren wat er het dichtste bij in de buurt komt.
[..]
stand deel 2502
1 Asap
1 MadMaster
1 Greenpeas
1 Sephael
Het beestje heet Spip trouwens.
Юрий Алексеевич Гагаринquote:Op vrijdag 2 december 2011 00:15 schreef ß het volgende:
Of moeten we het soms in het cyrillisch spellen?
stand deel 2502quote:
Yeps. Dat duurde ook lang genoeg. Toffe filmquote:
was mijn volgende poging geweestquote:Op vrijdag 2 december 2011 00:52 schreef Quyxz_ het volgende:
Kan ik nog Odin zeggen, dan hebben we heel AoM (begingoden) gehad.
Zonder definitie van 'ster' is het gewoon goedquote:
Eens!quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Zonder definitie van 'ster' is het gewoon goed
Goed.quote:
Was niet helemaal mijn bedoeling.quote:
Canis Major is een sterrenbeeld, maar met Alpha Centauri completeer je de 2.quote:
"Een juist antwoord is een juist antwoord. Wanneer iemand een goed antwoord geeft dat je eigenlijk niet wilde horen, dan is dat jammer voor jou en dien je het alsnog goed te keuren. Voorkom zulke situaties door je vraag dus duidelijk te formuleren."quote:
Ik vond het met de rest van mijn post wel duidelijk dat het over hemellichamen ging. Maar strikt genomen heb je idd gelijk, maar toch krijg je geen punt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:58 schreef MREn het volgende:
[..]
Zonder definitie van 'ster' is het gewoon goed
Bovendien is Gordon één van de eerste dingen waar je bij 'ster' aan moet denken![]()
jouw definitie van sterren is dan weer geheel subjectiefquote:Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Een juist antwoord is een juist antwoord. Wanneer iemand een goed antwoord geeft dat je eigenlijk niet wilde horen, dan is dat jammer voor jou en dien je het alsnog goed te keuren. Voorkom zulke situaties door je vraag dus duidelijk te formuleren.
Durf jij nu te ontkennen dat Joling een hemels lichaam heeft?quote:Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik vond het met de rest van mijn post wel duidelijk dat het over hemellichamen ging. Maar strikt genomen heb je idd gelijk, maar toch krijg je geen punt.
HAAL HET WEG! HAAAAL HET WEEEEG!!!quote:Op vrijdag 2 december 2011 01:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Durf jij nu te ontkennen dat Joling een hemels lichaam heeft?
[ [url=http://foto-uploaden.nl/imgs/joling.jpg]afbeelding ] [/url]
quote:
quote:
Iberische en balearische zee is hetzelfde.quote:
Er zijn nogal wat spellingswijzen. Zedong, Zedung, Tse-Tong, Tse-Tung en vast nog meer.quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:16 schreef MREn het volgende:
Nee, wat dichter bij thuis.
En is het niet Tse-Tung?
Ach, je kan dat chinees en arabisch op heel veel manieren ver-latijniserenquote:Op vrijdag 2 december 2011 02:16 schreef MREn het volgende:
Nee, wat dichter bij thuis.
En is het niet Tse-Tung?
zijn t denk ik niet.quote:Miles Davis
Marlies Dekkers
Marc Dutroux
Bijna, mijnheer Tailleurquote:Op vrijdag 2 december 2011 02:27 schreef plagvreugd het volgende:
Ha dan moet de M wel voor Moos staan.
Uiteraard.quote:
...in het PSV-stationquote:Op vrijdag 2 december 2011 02:59 schreef MREn het volgende:
oh nee, natuurlijk niet. Het is Frits Philips.
Stand deel 2502:quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:59 schreef MREn het volgende:
oh nee, natuurlijk niet. Het is Frits Philips.
bier sur.quote:
Jan Hendrik (John) Kraaijkamp srquote:
slecht geheugen, het was al in 2007quote:Op vrijdag 2 december 2011 03:14 schreef MREn het volgende:
Hoe heet het bekendste museum van Laren?
Hier is een jaar of twee geleden een beeld van Rodin beschadigd door koperdieven.
Stand deel 2502:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anton Gleuf:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekendste museum van Laren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."![]()
op zekerquote:
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
1 MadMaster
2 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
3 lubje25Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp![]()
En ik ken 1 museum in Laren, dat is het singermuseum. Dus voor mij is dat iig het bekendste
Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
Stand deel 2502:quote:Op vrijdag 2 december 2011 03:35 schreef plagvreugd het volgende:
En ik ken 1 museum in Laren, dat is het singermuseum. Dus voor mij is dat iig het bekendste
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
1 MadMaster
3 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
3 lubje25Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp![]()
Wenen, 13 mei 1952 - verm. Amsterdam, 21 november 1994
Horeca-ondernemer.
Wie?
[ Bericht 12% gewijzigd door plagvreugd op 02-12-2011 03:36:52 (wie erbij) ]Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
1 MadMaster
3 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
quote:
was mijn volgende hint/foto
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
1 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp![]()
Noem naast Murphy's nog twee Ierse biermerken.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
eentje goed. de ander die ik zoek begint met een B.
maar ik ga slapen, srySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
Is Killkenny Iers?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage![]()
Ja, dus(even gecheckt. Daarmee is volgens mij de vraag beantwoord, dus een opstarter:
Welk explosief is oorspronkelijk uit Tsjechoslowakije afkomstig?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Kan niet missen
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
1 MarkWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Bovenhuidse bloeduitstortingenI have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.![]()
Da's wel heel voorzichtig beschreven.quote:
Vooruit dan maar...
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
1 Mark
1 Bart![]()
LoodvergiftigingWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Ik vond 'dood' zo oncreatiefquote:Op vrijdag 2 december 2011 09:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's wel heel voorzichtig beschreven.
Vooruit dan maar....
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Noem twee nummers van de band Aqua.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Barbie Girl en Dr JonesWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
2 Mark
1 BartI have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Over dr Jones gesproken: aan wie heeft Indiana Jones zijn bijnaam te danken?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Jones is zijn echte achternaam, maar waar komt "Indy / Indiana" vandaan? Zijn vader vond het vreselijk, als ik het me goed herinner.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Volgens mij was hij vernoemd naar de hond van de geestelijk vader, George Lucas?Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Gewoon de hond van de familiequote:Op vrijdag 2 december 2011 09:41 schreef BusterPosey het volgende:
Volgens mij was hij vernoemd naar de hond van de geestelijk vader, George Lucas?
BusterPosey +1
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
2 Mark
1 Bart
1 BusterPoseyWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Welke acteur vertolkte de rol van de jonge Indiana Jones in 'Indiana Jones and the last Crusade'?Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
quote:
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
2 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 BerkeryFok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
We gaan lekker door met vervolgvragen
River Phoenix was een van de onderwerpen uit de serie 'Final 24', waarin de laatste 24 uur uit het leven van een beroemdheid, die door een niet-natuurlijke oorzaak om het is leven is gekomen, wordt gereconstrueerd.
Mag ik nog 5 namen aan wie een aflevering is gewijd?No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Johnny Rotten, Jim Morrison, Jimmy Hendrix, Janis Joplin, John F. Kennedy. Heb er wel een aantal gezien maar weet de namen niet meer.Single ply roofing, pay less, worthless.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:17 schreef RoofingBurner het volgende:
Johnny Rotten,, die leeft nog
Jim Morrison,
Jimmy Hendrix,
Janis Joplin,![]()
John F. Kennedy.![]()
Heb er wel een aantal gezien maar weet de namen niet meer.No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Bobby kennedy, Kurt Cobain, Elvis, John Lennon?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Sid Vicious?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Zie nu pas dat Kurt Cobain al genoemd was.![]()
Mag ik ipv Cobain nog gokken op 2Pac Shakur?Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Doe ik er Biggie Smalls nog bij
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Sid Vicious en Tupac is nummer drie en vier![]()
Nummer 5 is al bijna geraden maar kan ik nog niet goed rekenen
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
John Lennon en Yoko Ono?Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Als het Bobby Kennedy neit is dan JFK jr?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Wishful thinkingquote:We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Oh ja, trok iets te snel conclusiesquote:
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
...en dat is 5.quote:
Mark + 1
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
4 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
http://www.imdb.com/title/tt1020621/episodesNo Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Met dank aan de kleine hintjes
Hoe heette het nichtje en haar hond van Inspector Gadget?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Ik neem maar aan dat niemand het weet, het waren Penny en Brain.
Wie?schrijft onder meer voor de bladen Nieuwe Revu en De Groene Amsterdammer. Verder presenteerde hij op Kink FM elf jaar lang wekelijks het interviewprogramma Oeverloos. Hij is columnist voor onder meer Nieuwe Revu en programmamaker voor de Limburgse televisiezender L1 en de VPRO.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Ik weet wel dat Penny gespeeld werd door Michelle Trachtenbergquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:13 schreef Mark het volgende:
Ik neem maar aan dat niemand het weet, het waren Penny en Brain..
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Hij is een bekende vegetarierWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 BerkeryWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Amsterdam, 8 oktober 1941 — aldaar, 11 mei 2002
+
Groene Amsterdammer.
Wie?Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
Roel van Duyn? Of leeft die nog?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Hij was hoofdredacteur van de Groene van 84-97 en van 99-02.
Ook was hij een van de oprichters van het Republikeins Genootschap.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
Zal wel een oja worden. Heb het blad nooit gelezenWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
3 Greenpeas
2 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
1 FlitspaalLife isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)![]()
Eenis een gedicht waarvan bepaalde, meestal de eerste, letters van iedere regel of strofe, achter elkaar gelezen zelf ook een woord of zin vormen.
Wat is?
![]()
Stand deel 2502:quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:53 schreef Sephael het volgende:
Achrosticon? Doen ze ook wel is met namen geloof ik.
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
1 Flitspaal![]()
Intikken:quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:05 schreef MREn het volgende:
[ [url=http://foto-uploaden.nl/imgs/akq1201a.jpg]afbeelding ] [/url]
Wie?
Mosje DayanIntikken:quote:Op vrijdag 2 december 2011 02:33 schreef MREn het volgende:
Anders mag je me ook wel vertellen wie Anton Gleuf is
Postbode bij Ko de Boswachter.![]()
De hoofdpersoon, die we op het plaatje zien, heet Michael Westen en wordt gespeeld door Jeffrey Donovan. De serie is een tijdje op de Nederlandse televisie geweest maar wordt hier helaas niet meer uitgezonden. De serie loopt nog steeds in onder andere Amerika.![]()
Nope.
Michael Westen is een ontslagen spion die probeert weer aan de slag te komen bij de overheid.
B... N.....![]()
42430I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
42410?I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
42195, maar deze ga ik dan toch goed rekenen.quote:
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
4 Flitspaal![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:01 schreef Flitspaal het volgende:
Kan iemand mijn antwoorden verifieren en de punten verstrekken?![]()
Dit jaar nog.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:25 schreef Sephael het volgende:
Gebrselassie. Of is er alweer een nieuwe?
EN EDIT JE ANTWOORD NOOIT.
Ook niet voor een spellingsaanpassing of iets anders.![]()
Ook niet als ik er bij zet oh wacht, die is fout, zonder ook maar iets aan het antwoord zelf te veranderen?
Maar goed, de nieuwe wereldrecordhouder ken ik niet.![]()
Kiprotto? Zal iig wel een Keniaan zijn wiens naam met Kip begint.I see peas of green, red roses too....![]()
Lees de OP nog eens door.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:29 schreef Sephael het volgende:
Ook niet als ik er bij zet oh wacht, die is fout, zonder ook maar iets aan het antwoord zelf te veranderen?I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Het gaat er niet om of je het goed bedoelt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:29 schreef Sephael het volgende:
Ook niet als ik er bij zet oh wacht, die is fout, zonder ook maar iets aan het antwoord zelf te veranderen?
Maar goed, de nieuwe wereldrecordhouder ken ik niet.
Het gaat er in deze om, om elke twijfel weg te nemen/laten.
NOFI,![]()
Weet niet of het toegestaan is, maar enkele vragen van vannacht/gisteravond die nog open staan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Greenpeas op 02-12-2011 13:06:14 ]I see peas of green, red roses too....![]()
Heet die gozer van de marathon trouwens niet Moses? Meen zoiets een tijdje terug in de krant te hebben gelezen, marathon van Berlijn waarin het record gelopen is?I see peas of green, red roses too....![]()
Geen Moses. PM zijn zijn initialen.
Die vragen mag je ook ongespoilerd plaatsen.
Als dit topic vol is, vervalt de mogelijkheid er op te scoren (OP).![]()
Was die ene open vraag Patagonie?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Shanghai?quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:10 schreef Flitspaal het volgende:
Andere dan:
In welke stad waren de wereldkampioenschappen Atletiek dit jaar?Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Oh ja, volgens mij heb je gelijk. Ik wist nog dat het Azië was, maar moest qua stad een beetje random gokkenquote:
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
wekpotquote:
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
4 Flitspaal
1 ß![]()
weckquote:
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
4 Flitspaal
1 ß
1 RockfireTo err is human, to forgive bovine.![]()
Bij welke plaats gebeurde dit vandaag precies 36 jaar geleden?quote:Op dinsdagochtend 2 december 1975 werd om 10:07 de stoptrein Groningen-Zwolle tot stilstand gebracht tussen de weilanden. Zeven Zuid-Molukse jongeren uit Bovensmilde hadden de trein gekaapt in hun streven naar een vrije Republiek der Zuid-Molukken. De actie duurde 12 dagen en er vielen drie doden. Tegelijk met de kaping bezette een andere groep Molukkers, eveneens een groep van zeven uit Bovensmilde, het Indonesische consulaat te Amsterdam.![]()
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
2 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
4 Flitspaal
1 ß
1 Rockfire
1 tomtomaat![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:52 schreef MadMaster het volgende:
Trieste gebeurtenis, maar die straaljagers zo laag over dat spoor waren zeer indrukwekkend...Nooit gezien. Fotos/vids van aanwezig?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"![]()
Ik wist niet eens dat er twee kapingen waren geweest.quote:- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Nooit gezien. Fotos/vids van aanwezig?
Er is ook een docu-film over dit voorval gemaakt...![]()
Ten Have, Olfers, Cruijff, Davids en.....We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Een stelletje kloothommels...quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:56 schreef tomtomaat het volgende:
Wie zitten er in de huidige RvC van Ajax?
Olfers
Ten Have
Davids
Cruijff
Römer![]()
Stand deel 2502:quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een stelletje kloothommels...
Olfers
Ten Have
Davids
Cruijff
Römer
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
3 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart
1 BusterPosey
1 Berkery
4 Flitspaal
1 ß
1 Rockfire
1 tomtomaat![]()
Ze gijzelden ook nog mensen in een school in Bovensmilde en in het provinciehuis in Assen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er twee kapingen waren geweest.
en: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzelingspoging_JulianaDonder op man, ik pak gewoon mijn klomp![]()
Hiroshima, enig gebouw dat rechtop bleef staan bij atoomaanval??Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Juist, onlangs bezocht en zeer indrukwekkend.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:16 schreef BusterPosey het volgende:
Hiroshima, enig gebouw dat rechtop bleef staan bij atoomaanval??
Op de zwart/wit foto zie je de T-vormige brug die dienst deed als doel voor het droppen van de bom.
Het gebouw is blijven staan, omdat de bom er bijna pal boven, op een paar 100 meter boven de grond, is geexplodeerd, waardoor de drukgolf om het gebouw heen is gegaan...
Stand deel 2502:
3 Greenpeas
3 Sephael
1 Quyxz_
1 Asap
3 MadMaster
5 plagvreugd
1 Baszh
3 MREn
4 lubje25
3 Mark
1 Bart