Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-gemengd-stel.dhtml (daar staat ook een foto)quote:Leden kerk verbannen raciaal gemengd stel
De leden van de Gulnare Free Will Baptist Church in de Amerikaanse staat Kentucky hebben in een stemming besloten dat een huwelijk tussen mensen van verschillende huidskleur in hun kerk niet afgesloten mag worden. Tegelijkertijd verklaarde de indiener van het voorstel, een lid van de gemeente, dat de kerk niet racistisch is.
De stemming was gericht tegen de dochter (Stella Harville) van de voormalige kerksecrecretaris. Ze bezocht de kerk vorig jaar met haar zwarte verloofde. Met een kleine meerderheid stemden de kerkleden voor het weren van het gemengde koppel.
'Als dit niet racistisch is wat is het dan wel?' Dat vroeg de vader van Stella zich af. Hij staat machteloos tegen het besluit tot weren van zijn dochter en haar verloofde tot de (officiële plichtplegingen) van de kerk.
De dominee van de kerk, Stacy Stepp, neemt het op voor het stel: Ik heb de leden gezegd dat ik deze stemming niet verstandig vond, maar de uitkomst van de stemming is bindend. Hij zegt alles aan te willen doen om het stel in de kerk terug te krijgen. 'Getrouwd en wel', als het aan hem ligt.
Discriminatie en racisme zijn in de VS niet strafbaar. Valt onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland gaat de discussie over weigerambtenaren, in de VS gaan ze nog een stapje verder als het gaat om koppels met trouwplannen:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-gemengd-stel.dhtml (daar staat ook een foto)
Dit is toch van de gekke? Loepzuivere discriminatie, die kennelijk gewoon wordt gedoogd. En niemand verbindt er verder consequenties aan. De indiener van het geniale voorstel voegt er zelfs - voor de zekerheid - nog even aan toe dat de kerk niet racistisch is. Wat dan wel?
Benieuwd hoe men in Nederlandse kerken over dit soort materie denkt. Zou zoiets hier ook denkbaar zijn?
Bronquote:The church member who crafted the resolution, Melvin Thompson, said he is not racist and called the matter an "internal affair."
"I am not racist. I will tell you that. I am not prejudiced against any race of people, have never in my lifetime spoke evil" about a race, said Thompson, the church's former pastor who stepped down earlier this year. "That's what this is being portrayed as, but it is not."
Waarschijnlijk net zoals jij en ik: Die Amerikanen zijn gek.quote:Benieuwd hoe men in Nederlandse kerken over dit soort materie denkt.
Komt voor hoor. En dat zijn nota bene verschillende soorten. Mensen behoren allemaal tot dezelfde soort, het is niet eens duidelijk of er überhaupt verschillende rassen bestaan.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ik vind het anders wel vrij rationeel? Je kruist toch ook geen ezel en een zebra?
Wat is dat nou weer voor een stomme vergelijking?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ik vind het anders wel vrij rationeel? Je kruist toch ook geen ezel en een zebra?
quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Vanuit geen enkele religie zelf (misschien met uitzondering van het Hindoeïsme) is er een verbod tot rassenmenging. Het is toch echt iets wat die mensen er zelf bij bedacht hebben.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef Athlon64x het volgende:
religie het gevaar van de samenleving
http://en.wikipedia.org/wiki/Zebroidquote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een stomme vergelijking?
Nondomme wat een ongefundeerde generalisatiesquote:Op donderdag 1 december 2011 19:44 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.
Zoals negers en blanken ook verschillende eigenschappen hebben. Negers kunnen goed tegen droogte, grote afstanden leggen, snel rennen, hebben veel fysieke kracht (spieren).
Blanken kunnen beter hun intelligentie benutten, meer empathisch vermogen. Ze zijn echter fysiek over het algemeen minder sterk en kunnen minder snel rennen.
Daarom maak ik de vergelijking met zebra's en ezels. Het is ook vrij ongebruikelijk om ze te kruisen.
Er is nou eenmaal nog geen intelligentiegen ontdekt. Over IQ-testen e.d. zullen altijd welles-nietes discussies blijven bestaan, maar ik geloof dat iedereen inmiddels wel enigszins gelooft dat ze een redelijk beeld geven van intelligentie. Elke mogelijke bron geeft aan dat de uitslagen van negers op IQ testen stukken lager zijn dan blanken. Preciezer: Aziaten hebben de hoogste cijfers, gevolgd door Joden (indien je hen een ras wil noemen), blanken, arabieren, latino's, en vervolgens negers.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:46 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nondomme wat een ongefundeerde generalisaties![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 19:44 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.
Zoals negers en blanken ook verschillende eigenschappen hebben. Negers kunnen goed tegen droogte, grote afstanden leggen, snel rennen, hebben veel fysieke kracht (spieren).
Blanken kunnen beter hun intelligentie benutten, meer empathisch vermogen. Ze zijn echter fysiek over het algemeen minder sterk en kunnen minder snel rennen.
Daarom maak ik de vergelijking met zebra's en ezels. Het is ook vrij ongebruikelijk om ze te kruisen.
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het wel allebei mensen zijn, alleen met een iets andere botstructuur en verschillende hoeveelheden pigment.
De ware racist herken je wederom aan de inconsistentie van de argumenten. Eerder vergeleek je het verschil tussen zwart en blank als tussen zebra's en paarden, twee verschillende diersoorten en vervolgens leg je ze op dezelfde continue schaal met aziaten etc.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:51 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Er is nou eenmaal nog geen intelligentiegen ontdekt. Over IQ-testen e.d. zullen altijd welles-nietes discussies blijven bestaan, maar ik geloof dat iedereen inmiddels wel enigszins gelooft dat ze een redelijk beeld geven van intelligentie. Elke mogelijke bron geeft aan dat de uitslagen van negers op IQ testen stukken lager zijn dan blanken. Preciezer: Aziaten hebben de hoogste cijfers, gevolgd door Joden (indien je hen een ras wil noemen), blanken, arabieren, latino's, en vervolgens negers.
Waar jij de fout in gaat, is dat je aanneemt dat dan razzzismie is! IQ is volgens een normaalverdeling gedistribueerd, waardoor er bij de blanken, Aziaten e.d. aan de linkerkant van die verdeling domme mensen te vinden zijn. Zo ook zijn er bij negers erg slimme mensen te vinden aan de rechterkant van de curve. Echter, als je iets van kansrekening weet, dan snap je dat de kans (en dus de grootte van die groepen) op hoge intelligentie (IQ>120) een enorm stuk kleiner is wanneer het gemiddelde op 80 ligt dan op 100.
Het probleem is dat zoiets nooit besproken 'mag' worden - er ligt een enorm taboe op het bespreken van mogelijke verschillen tussen rassen. Ridicuul eigenlijk.![]()
Nogmaals: niemand verbindt daar conclusies aan. Het gaat erom dat je zoiets niet mag zeggen. Dat intelligentie grotendeels erfelijk is, stoot veel mensen al tegen de borst, laat staan dat er verschillen tussen rassen zijn.
Heb je daar ook allemaal bewijzen voor of zijn dit vage verhalen van nog vagere websites. Dus ook je iq verhaal.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:57 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.
Volgens mij herken je racisten toch eerder aan het feit dat ze mensen uit de samenleving willen sluiten.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:08 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
De ware racist herken je wederom aan de inconsistentie van de argumenten.
Omdat degene ervan uitging dat er hiervoor geen basis was, en het verkapte racisme is. Om te bewijzen dat dit niet zo is, geef ik als blijk van realisme dat Aziaten nóg slimmer zijn dan de blanken.quote:Eerder vergeleek je het verschil tussen zwart en blank als tussen zebra's en paarden, twee verschillende diersoorten en vervolgens leg je ze op dezelfde continue schaal met aziaten etc.
Heb ik gezegd dat ik het niet goed was? Ik zeg alleen dat het hoogst ongebruikelijk is. Want dat is bevuiling van je genenpoel in deze huidige economische en maatschappelijke omstandigheden, waar het in meeste gevallen op intelligentie geselecteerd wordt. Je gaat toch ook geen bloedverwanten (zus en broer) met elkaar kruisen?quote:En als je daar geen conclusies aan mag verbinden, waarom is het volgens jou dan niet goed dat zwarten met blanken trouwen?
Kom eerst maar eens met een onderzoek over intelligentie.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:57 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.
quote:Op donderdag 1 december 2011 20:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je daar ook allemaal bewijzen voor of zijn dit vage verhalen van nog vagere websites. Dus ook je iq verhaal.
Want negers zijn dommer dan blanken? Bewijs het maar eens.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef KoddigeKater het volgende:
Heb ik gezegd dat ik het niet goed was? Ik zeg alleen dat het hoogst ongebruikelijk is. Want dat is bevuiling van je genenpoel in deze huidige economische en maatschappelijke omstandigheden, waar het in meeste gevallen op intelligentie geselecteerd wordt. Je gaat toch ook geen bloedverwanten (zus en broer) met elkaar kruisen?
Wat doe je nu zelf dan? Mensen het recht of het gebruik ontnemen te trouwen is toch het uitsluiten van mensen in een functionerende samenleving?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Volgens mij herken je racisten toch eerder aan het feit dat ze mensen uit de samenleving willen sluiten.
Heb ik gezegd dat ik het niet goed was? Ik zeg alleen dat het hoogst ongebruikelijk is. Want dat is bevuiling van je genenpoel in deze huidige economische en maatschappelijke omstandigheden, waar het in meeste gevallen op intelligentie geselecteerd wordt. Je gaat toch ook geen bloedverwanten (zus en broer) met elkaar kruisen?
Nee hoor, negertjes mogen best meespelen, zolang ze hun plek maar kennen en niet met onze roomblanke dochters trouwenquote:Op donderdag 1 december 2011 20:12 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Volgens mij herken je racisten toch eerder aan het feit dat ze mensen uit de samenleving willen sluiten.
Racisme is iets anders dan supremacisme. Je hoeft je eigen 'ras' niet het beste te vinden om een racist te zijnquote:[..]
Omdat degene ervan uitging dat er hiervoor geen basis was, en het verkapte racisme is. Om te bewijzen dat dit niet zo is, geef ik als blijk van realisme dat Aziaten nóg slimmer zijn dan de blanken.
Je vergelijkt het met het kruisen van diersoorten en nu zelfs met broer en zus, en toch beweer je dat je niet vindt het niet goed is? Iedere keer kom je met de meest walgelijke vergelijkingen maar je geeft geen waarde oordeel?quote:[..]
Plaats eens een pic van jezelf ik heb ook nog wel wat dubieuze onderzoeken die je iq tov je post gedrag en foto bepalen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:15 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een albino. Met pigmentafwijkingen die haast de blanke huid benadert.
Alleen verschillen in pigment en botstructuur? Uiterlijk zie ik toch wel meer verschillen dan alleen in pigment.
Bronquote:Op donderdag 1 december 2011 20:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Kom eerst maar eens met een onderzoek over intelligentie.
Een opsomming:quote:Race differences in average IQ are largely genetic
A 60-page review of the scientific evidence, some based on state-of-the-art magnetic resonance imaging (MRI) of brain size, has concluded that race differences in average IQ are largely genetic.
The lead article in the June 2005 issue of Psychology, Public Policy and Law, a journal of the American Psychological Association, examined 10 categories of research evidence from around the world to contrast "a hereditarian model (50% genetic-50% cultural) and a culture-only model (0% genetic-100% cultural)."
The paper, "Thirty Years of Research on Race Differences in Cognitive Ability," by J. Philippe Rushton of the University of Western Ontario and Arthur R. Jensen of the University of California at Berkeley, appeared with a positive commentary by Linda Gottfredson of the University of Delaware, three critical ones (by Robert Sternberg of Yale University, Richard Nisbett of the University of Michigan, and Lisa Suzuki & Joshua Aronson of New York University), and the authors' reply.
"Neither the existence nor the size of race differences in IQ are a matter of dispute, only their cause," write the authors. The Black-White difference has been found consistently from the time of the massive World War I Army testing of 90 years ago to a massive study of over 6 million corporate, military, and higher-education test-takers in 2001.
"Race differences show up by 3 years of age, even after matching on maternal education and other variables," said Rushton. "Therefore they cannot be due to poor education since this has not yet begun to exert an effect. That's why Jensen and I looked at the genetic hypothesis in detail. We examined 10 categories of evidence."
1.The Worldwide Pattern of IQ Scores. East Asians average higher on IQ tests than Whites, both in the U. S. and in Asia, even though IQ tests were developed for use in the Euro-American culture. Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 100; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.
2.Race Differences are Most Pronounced on Tests that Best Measure the General Intelligence Factor (g). Black-White differences, for example, are larger on the Backward Digit Span test than on the less g loaded Forward Digit Span test.
3.The Gene-Environment Architecture of IQ is the Same in all Races, and Race Differences are Most Pronounced on More Heritable Abilities. Studies of Black, White, and East Asian twins, for example, show the heritability of IQ is 50% or higher in all races.
4.Brain Size Differences. Studies using magnetic resonance imaging (MRI) find a correlation of brain size with IQ of about 0.40. Larger brains contain more neurons and synapses and process information faster. Race differences in brain size are present at birth. By adulthood, East Asians average 1 cubic inch more cranial capacity than Whites who average 5 cubic inches more than Blacks.
5.Trans-Racial Adoption Studies. Race differences in IQ remain following adoption by White middle class parents. East Asians grow to average higher IQs than Whites while Blacks score lower. The Minnesota Trans-Racial Adoption Study followed children to age 17 and found race differences were even greater than at age 7: White children, 106; Mixed-Race children, 99; and Black children, 89.
6.Racial Admixture Studies. Black children with lighter skin, for example, average higher IQ scores. In South Africa, the IQ of the mixed-race "Colored" population averages 85, intermediate to the African 70 and White 100.
7.IQ Scores of Blacks and Whites Regress toward the Averages of Their Race. Parents pass on only some exceptional genes to offspring so parents with very high IQs tend to have more average children. Black and White children with parents of IQ 115 move to different averages--Blacks toward 85 and Whites to 102.
8.Race Differences in Other "Life-History" Traits. East Asians and Blacks consistently fall at two ends of a continuum with Whites intermediate on 60 measures of maturation, personality, reproduction, and social organization. For example, Black children sit, crawl, walk, and put on their clothes earlier than Whites or East Asians.
9.Race Differences and the Out-of-Africa theory of Human Origins. East Asian-White-Black differences fit the theory that modern humans arose in Africa about 100,000 years ago and expanded northward. During prolonged winters there was evolutionary selection for higher IQ created by problems of raising children, gathering and storing food, gaining shelter, and making clothes.
10.Do Culture-Only Theories Explain the Data? Culture-only theories do not explain the highly consistent pattern of race differences in IQ, especially the East Asian data. No interventions such as ending segregation, introducing school busing, or "Head Start" programs have reduced the gaps as culture-only theory would predict.
In their article, Rushton and Jensen also address some of the policy issues that stem from their conclusions. Their main recommendation is that people be treated as individuals, not as members of groups. They emphasized that their paper pertains only to average differences. They also called for the need to accurately inform the public about the true nature of individual and group differences, genetics and evolutionary biology.
Rushton and Jensen are well-known for research on racial differences in intelligence. Jensen hypothesized a genetic basis for Black-White IQ differences in his 1969 Harvard Educational Review article. His later books Bias in Mental Tests (1980) and The g Factor (1998), as well as Rushton's (1995) Race, Evolution, and Behavior, show that tests are not biased against English speaking minorities and that Black-White-East Asian differences in brain size and IQ belong in an evolutionary framework.
quote:Around the world, the average IQ for East Asians centers around 106; for Whites, about 102; and for Blacks about 85 in the U.S. and 70 in sub-Saharan Africa.
Zoals je die kunt kruisen, blijven het wel rassen. Wanneer je het met mensen doet, is het ineens taboe in onze op Wetenschappelijke leest gestoelde samenleving. Want die negers hebben toevallig hebben gevoelens. Die horen ons praten, wat honden niet kunnen. Dan mag er natuurlijk niet meer over gepraat worden.quote:En alle mensen hebben (normaal gesproken) een lever, 2 nieren, een hart, spieren, 10 tenen, 10 vingers, 2 ogen, zijn omnivoor ...
Het is echt niet alsof je een Golden Retriever kruist met een Jack Russel.
Dat lijkt me ook lastig, aangezien het 2 compleet verschillende diersoorten zijn. Mensen zijn allemaal hetzelfde, of ze nou zwart, wit, rood of bruin zijn.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Vind je het gek dat het gemiddelde IQ onder donkere mensen lager ligt?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:29 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Bron
In de bovenstaande bron lees je dat kinderen (in principe) op gelijk niveau beginnen... zwart, blank, aziatisch etc etc allemaal krijgen ze hetzelfde niveau. Echter naarmate ze ouder worden wordt er een verschil duidelijk wat amper weggaat.
[ afbeelding ]
[..]
Een opsomming:
[..]
[..]
Zoals je die kunt kruisen, blijven het wel rassen. Wanneer je het met mensen doet, is het ineens taboe in onze op Wetenschappelijke leest gestoelde samenleving. Want die negers hebben toevallig hebben gevoelens. Die horen ons praten, wat honden niet kunnen. Dan mag er natuurlijk niet meer over gepraat worden.
[ afbeelding ]
Het feit dat negers in afrika een IQ hebben dat gemiddeld 15 punten lager ligt dan negers in de US geeft natuurlijk al genoeg aan.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Vind je het gek dat het gemiddelde IQ onder donkere mensen lager ligt?
Daar worden ook mensen uit de ghetto's en ontwikkelingslanden meegerekend.
Er zijn ook talrijke onderzoeken geweest, waarin zwarten, Aziaten en blanken in een nagegenoeg identieke omgeving opgroeiden, dezelfde welvaartsstatus, dezelfde onderwijs volgden, en dezelfde carrière doorliepen. Guess what.. dezelfde bevindingen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Nou kom maar op met die talloze onderzoeken. Je vorige onderzoek vond ik alleen terug op rense en het stormfront.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:49 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Er zijn ook talrijke onderzoeken geweest, waarin zwarten, Aziaten en blanken in een nagegenoeg identieke omgeving opgroeiden, dezelfde welvaartsstatus, dezelfde onderwijs volgden, en dezelfde carrière doorliepen. Guess what.. dezelfde bevindingen.
Ik stelde niet dat zwarten en blanken aparte rassen zijn. Ik stelde dat er onoverkomelijke graduaties bestaan tussen zwarten en blanken, en het tegen de ontwikkeling ingaat om ze te kruisen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:39 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het feit dat negers in afrika een IQ hebben dat gemiddeld 15 punten lager ligt dan negers in de US geeft natuurlijk al genoeg aan.
Daarnaast, het kruizen van paarden met zebra's zou meer te vergelijken zijn met het kruizen van homo sapiens met homo neanderthalensis, niet van blanken met negers, maar dat zal hij wel niet begrijpen.
Welke ontwikkeling als ik vragen mag? Waarom denk jij het recht te hebben een doel te stellen voor raciale ontwikkeling?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:51 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ik stelde niet dat zwarten en blanken aparte rassen zijn. Ik stelde dat er onoverkomelijke graduaties bestaan tussen zwarten en blanken, en het tegen de ontwikkeling ingaat om ze te kruisen.
Ruim 25.000 bronnen. En dan alleen Rense/Stormfront? U zit anderen zwart te maken, omdat ze een mening verkondigen dat niet in je straatje past?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou kom maar op met die talloze onderzoeken. Je vorige onderzoek vond ik alleen terug op rense en het stormfront.
Dus elk ras heeft zijn racisten bedoel je. Natuurlijk is het racisme om tegen vermenging te zijn: het is mensen beoordelen en beteugelen op basis van hun ras.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:00 schreef Leandra het volgende:
Hij zal claimen dat het geen racisme is omdat ze een huwelijk tussen 2 mensen van hetzelfde ras niet zullen weigeren, het zal ze om de vermenging van rassen gaan.
En dat is niet automatisch racisme, sterker nog; binnen andere rassen speelt die overtuiging soms nog sterker.
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom ze in ghetto's en ontwikkelingslanden wonen!quote:Op donderdag 1 december 2011 20:35 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 december 2011 20:11 schreef Hathor het volgende:
Alweer zo'n klein kutkerkje op jacht naar zijn 5 minutes of fame, negeren die kwakzalvers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |