Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-gemengd-stel.dhtml (daar staat ook een foto)quote:Leden kerk verbannen raciaal gemengd stel
De leden van de Gulnare Free Will Baptist Church in de Amerikaanse staat Kentucky hebben in een stemming besloten dat een huwelijk tussen mensen van verschillende huidskleur in hun kerk niet afgesloten mag worden. Tegelijkertijd verklaarde de indiener van het voorstel, een lid van de gemeente, dat de kerk niet racistisch is.
De stemming was gericht tegen de dochter (Stella Harville) van de voormalige kerksecrecretaris. Ze bezocht de kerk vorig jaar met haar zwarte verloofde. Met een kleine meerderheid stemden de kerkleden voor het weren van het gemengde koppel.
'Als dit niet racistisch is wat is het dan wel?' Dat vroeg de vader van Stella zich af. Hij staat machteloos tegen het besluit tot weren van zijn dochter en haar verloofde tot de (officiële plichtplegingen) van de kerk.
De dominee van de kerk, Stacy Stepp, neemt het op voor het stel: Ik heb de leden gezegd dat ik deze stemming niet verstandig vond, maar de uitkomst van de stemming is bindend. Hij zegt alles aan te willen doen om het stel in de kerk terug te krijgen. 'Getrouwd en wel', als het aan hem ligt.
Discriminatie en racisme zijn in de VS niet strafbaar. Valt onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:03 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland gaat de discussie over weigerambtenaren, in de VS gaan ze nog een stapje verder als het gaat om koppels met trouwplannen:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)l-gemengd-stel.dhtml (daar staat ook een foto)
Dit is toch van de gekke? Loepzuivere discriminatie, die kennelijk gewoon wordt gedoogd. En niemand verbindt er verder consequenties aan. De indiener van het geniale voorstel voegt er zelfs - voor de zekerheid - nog even aan toe dat de kerk niet racistisch is. Wat dan wel?
Benieuwd hoe men in Nederlandse kerken over dit soort materie denkt. Zou zoiets hier ook denkbaar zijn?
Bronquote:The church member who crafted the resolution, Melvin Thompson, said he is not racist and called the matter an "internal affair."
"I am not racist. I will tell you that. I am not prejudiced against any race of people, have never in my lifetime spoke evil" about a race, said Thompson, the church's former pastor who stepped down earlier this year. "That's what this is being portrayed as, but it is not."
Waarschijnlijk net zoals jij en ik: Die Amerikanen zijn gek.quote:Benieuwd hoe men in Nederlandse kerken over dit soort materie denkt.
Komt voor hoor. En dat zijn nota bene verschillende soorten. Mensen behoren allemaal tot dezelfde soort, het is niet eens duidelijk of er überhaupt verschillende rassen bestaan.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ik vind het anders wel vrij rationeel? Je kruist toch ook geen ezel en een zebra?
Wat is dat nou weer voor een stomme vergelijking?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ik vind het anders wel vrij rationeel? Je kruist toch ook geen ezel en een zebra?
quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Vanuit geen enkele religie zelf (misschien met uitzondering van het Hindoeïsme) is er een verbod tot rassenmenging. Het is toch echt iets wat die mensen er zelf bij bedacht hebben.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef Athlon64x het volgende:
religie het gevaar van de samenleving
http://en.wikipedia.org/wiki/Zebroidquote:Op donderdag 1 december 2011 18:27 schreef KoddigeKater het volgende:
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een stomme vergelijking?
Nondomme wat een ongefundeerde generalisatiesquote:Op donderdag 1 december 2011 19:44 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.
Zoals negers en blanken ook verschillende eigenschappen hebben. Negers kunnen goed tegen droogte, grote afstanden leggen, snel rennen, hebben veel fysieke kracht (spieren).
Blanken kunnen beter hun intelligentie benutten, meer empathisch vermogen. Ze zijn echter fysiek over het algemeen minder sterk en kunnen minder snel rennen.
Daarom maak ik de vergelijking met zebra's en ezels. Het is ook vrij ongebruikelijk om ze te kruisen.
Er is nou eenmaal nog geen intelligentiegen ontdekt. Over IQ-testen e.d. zullen altijd welles-nietes discussies blijven bestaan, maar ik geloof dat iedereen inmiddels wel enigszins gelooft dat ze een redelijk beeld geven van intelligentie. Elke mogelijke bron geeft aan dat de uitslagen van negers op IQ testen stukken lager zijn dan blanken. Preciezer: Aziaten hebben de hoogste cijfers, gevolgd door Joden (indien je hen een ras wil noemen), blanken, arabieren, latino's, en vervolgens negers.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:46 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Nondomme wat een ongefundeerde generalisaties![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 19:44 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Ezels en zebra's hebben verschillende fysieke eigenschappen. Daar zijn ze uit geëvolueerd.
Zoals negers en blanken ook verschillende eigenschappen hebben. Negers kunnen goed tegen droogte, grote afstanden leggen, snel rennen, hebben veel fysieke kracht (spieren).
Blanken kunnen beter hun intelligentie benutten, meer empathisch vermogen. Ze zijn echter fysiek over het algemeen minder sterk en kunnen minder snel rennen.
Daarom maak ik de vergelijking met zebra's en ezels. Het is ook vrij ongebruikelijk om ze te kruisen.
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het wel allebei mensen zijn, alleen met een iets andere botstructuur en verschillende hoeveelheden pigment.
De ware racist herken je wederom aan de inconsistentie van de argumenten. Eerder vergeleek je het verschil tussen zwart en blank als tussen zebra's en paarden, twee verschillende diersoorten en vervolgens leg je ze op dezelfde continue schaal met aziaten etc.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:51 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Er is nou eenmaal nog geen intelligentiegen ontdekt. Over IQ-testen e.d. zullen altijd welles-nietes discussies blijven bestaan, maar ik geloof dat iedereen inmiddels wel enigszins gelooft dat ze een redelijk beeld geven van intelligentie. Elke mogelijke bron geeft aan dat de uitslagen van negers op IQ testen stukken lager zijn dan blanken. Preciezer: Aziaten hebben de hoogste cijfers, gevolgd door Joden (indien je hen een ras wil noemen), blanken, arabieren, latino's, en vervolgens negers.
Waar jij de fout in gaat, is dat je aanneemt dat dan razzzismie is! IQ is volgens een normaalverdeling gedistribueerd, waardoor er bij de blanken, Aziaten e.d. aan de linkerkant van die verdeling domme mensen te vinden zijn. Zo ook zijn er bij negers erg slimme mensen te vinden aan de rechterkant van de curve. Echter, als je iets van kansrekening weet, dan snap je dat de kans (en dus de grootte van die groepen) op hoge intelligentie (IQ>120) een enorm stuk kleiner is wanneer het gemiddelde op 80 ligt dan op 100.
Het probleem is dat zoiets nooit besproken 'mag' worden - er ligt een enorm taboe op het bespreken van mogelijke verschillen tussen rassen. Ridicuul eigenlijk.![]()
Nogmaals: niemand verbindt daar conclusies aan. Het gaat erom dat je zoiets niet mag zeggen. Dat intelligentie grotendeels erfelijk is, stoot veel mensen al tegen de borst, laat staan dat er verschillen tussen rassen zijn.
Heb je daar ook allemaal bewijzen voor of zijn dit vage verhalen van nog vagere websites. Dus ook je iq verhaal.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:57 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.
Volgens mij herken je racisten toch eerder aan het feit dat ze mensen uit de samenleving willen sluiten.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:08 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
De ware racist herken je wederom aan de inconsistentie van de argumenten.
Omdat degene ervan uitging dat er hiervoor geen basis was, en het verkapte racisme is. Om te bewijzen dat dit niet zo is, geef ik als blijk van realisme dat Aziaten nóg slimmer zijn dan de blanken.quote:Eerder vergeleek je het verschil tussen zwart en blank als tussen zebra's en paarden, twee verschillende diersoorten en vervolgens leg je ze op dezelfde continue schaal met aziaten etc.
Heb ik gezegd dat ik het niet goed was? Ik zeg alleen dat het hoogst ongebruikelijk is. Want dat is bevuiling van je genenpoel in deze huidige economische en maatschappelijke omstandigheden, waar het in meeste gevallen op intelligentie geselecteerd wordt. Je gaat toch ook geen bloedverwanten (zus en broer) met elkaar kruisen?quote:En als je daar geen conclusies aan mag verbinden, waarom is het volgens jou dan niet goed dat zwarten met blanken trouwen?
Kom eerst maar eens met een onderzoek over intelligentie.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:57 schreef KoddigeKater het volgende:
[..]
Alleen andere botstructuur en pigment? Hoe verklaar je hun brede neusgaten? Hun intelligentie? Hun fysieke bouw? Enz. enz.
quote:Op donderdag 1 december 2011 20:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je daar ook allemaal bewijzen voor of zijn dit vage verhalen van nog vagere websites. Dus ook je iq verhaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |