Kan dat grafiekje niet in de OP bij de andere kijkcijfers?quote:Op zondag 27 november 2011 20:54 schreef Doodloper het volgende:
Kijkcijfers door de jaren heen voor een ieder die het boeit:
[ afbeelding ]
In 2001 t/m 2004 werd het programma op NET 5 uitgezonden, 2005 t/m 2006 op Talpa; daar kelderen de kijkcijfers het 1e jaar met 1/3, en daarna op RTL5 (waar de kijkcijfers het eerste jaar weer met 1/3 toenamen).
2010 was het eerste seizoen met BN'ers, en dat jaar keken er ook bijna 2/3 (!) meer kijkers; ruim 1,1 miljoen ten opzichte van ruim 650k in 2009.
Ook dit jaar weer kijken er meer mensen dan vorig jaar: 8% meer, met een gemiddelde van iets minder dan 1,2 miljoen kijkers.
Overigens kan ER ook best zonder BN'ers draaien: in 2002, 2003 en 2004 scoorde het programma gemiddeld ruim 1,25 miljoen kijkers. Maargoed, dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat het programma toen nog nieuw was etc.
Maarja, gezien er dit jaar wéér ruim 8% meer kijkers zijn dan vorig jaar denk ik niet dat de programmamakers snel het risico zullen nemen om een seizoen zonder BN'ers te draaien...
Van het jaar 2000 kon ik trouwens geen cijfers vinden.
De introductieafleveringen (waar de kandidaten worden voorgesteld) en de finales heb ik niet meegerekend omdat die meestal nogal veel afweken van de kijkcijfers van de echte afleveringen en daardoor het beeld konden verdraaien.
Onder dit stukjequote:
Jaa, dank uquote:
quote:
Ik vraag me af waar ze al die zendtijd mee gaan vullen. Toch niet met nog een paar pijltjes schieten. Ben bang dat we veel terugblikken gaan krijgen en daar zit ik niet op te wachten want dit was niet zo'n spannende serie.quote:
En dan gaan ze eerst terugblikken en dan krijgen we aan het einde het winnende pijltje nog even te zienquote:Op donderdag 1 december 2011 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar ze al die zendtijd mee gaan vullen. Toch niet met nog een paar pijltjes schieten. Ben bang dat we veel terugblikken gaan krijgen en daar zit ik niet op te wachten want dit was niet zo'n spannende serie.
Idd, vrees dit ook. Zet de tv op de achtergrond aan terwijl ik andere dingen aan het doen ben en hoor wel wanneer het winnende pijltje wordt geschoten.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:09 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En dan gaan ze eerst terugblikken en dan krijgen we aan het einde het winnende pijltje nog even te zien
quote:Op donderdag 1 december 2011 14:19 schreef Doodloper het volgende:
. Dan zegt eddy "ja en daarmee zijn we helaas alweer aan bet einde gekomen van dit dertiende seizoen!" en dan zegt Evy "maar niet getreurd... volgend jaar zijn we er weer!" en Tot slot zegt eddy dan nog "oja, ook jij kunt volgend jaar mee op expeditie, geef je snel op via rtl punt nl schuine streep expeditie robinson. Tot volgend jaar!" Evy: "dááág!"
Heb jij het stiekem al gezien ofzo??quote:Op donderdag 1 december 2011 14:19 schreef Doodloper het volgende:
Ja en meningen en oordelen, we gaan heel veel meningen en oordelen horenover hoe zwaar het was, waar ze nou het meeste aan gehad hebben, of nico zich anders zou gedragen nu hij dit gezien heeft, dat tanja veel haar kwijt is geraakt, dat patrick negen dagen niet heeft kunnen poepen, dat er echt zo weinig eten was, dat Sascha zes kilo is afgevallen, dat patrick ook wel snel van die balk afviel, enzovoort.... En dan de laatste vijf minuten zien we day Sascha mist en Nico zijn pijltje raak schiet. Dan zegt eddy "ja en daarmee zijn we helaas alweer aan bet einde gekomen van dit dertiende seizoen!" en dan zegt Evy "maar niet getreurd... volgend jaar zijn we er weer!" en Tot slot zegt eddy dan nog "oja, ook jij kunt volgend jaar mee op expeditie, geef je snel op via rtl punt nl schuine streep expeditie robinson. Tot volgend jaar!" Evy: "dááág!"
Ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 1 december 2011 14:45 schreef Yesse het volgende:
Ik denk zelf dat het ergens halverwege bekend zal worden gemaakt, dan kunnen ze daarna nog even leuk napraten over of mensen hadden verwacht dat Saschazou hebben gewonnen..
Ja hallo, Tanja hier.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:43 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Heb jij het stiekem al gezien ofzo??
ja maar we moesten een boete betalen als we dat zouden zeggen.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:55 schreef themole het volgende:
[..]
Maar ik had gewonnen.
gr. gr.
Sascha Visser
sinds het de finale van ER is vanavond vermoed ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Sinds wanneer is er ook op dit tijdstip reclame op RTL5?
Freddie was ook best een falert.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:39 schreef Madame_Paon het volgende:
De uitslag:
Grootste faalkandidaat: Katerine
Grootste faalopdracht: worst snijden
Jup.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:38 schreef Starlie het volgende:
O god het gaat tot het einde gerekt worden....
Vorig jaar was gewoon een goed seizoen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:40 schreef franklop het volgende:
minste serie tot nu toe, zelfs de opdrachten van vorig jaar waren nog boeiender of zwaarder
Ga weg.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:41 schreef Abed het volgende:
Een vis gevangen. Of een aap als je jezelf opoffert.
Jawelquote:Op donderdag 1 december 2011 20:41 schreef themole het volgende:
[..]
Je snapt de hypocrisie van het tweede deel van je zin he?
quote:Op donderdag 1 december 2011 20:42 schreef marcodej het volgende:
Laat Sascha alsjeblieft winnen met die ene pijl.
Dit.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:42 schreef marcodej het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2011 20:42 schreef marcodej het volgende:
zal wel niet, want anders hadden ze vorige week wel eerder afgekaptquote:Op donderdag 1 december 2011 20:42 schreef marcodej het volgende:
Want? Ze kunnen echt wel een uitzending vullen met terugblikken vandaag.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:43 schreef franklop het volgende:
[..]
zal wel niet, want anders hadden ze vorige week wel eerder afgekapt
Sugar Jacksonquote:Op donderdag 1 december 2011 20:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat er volgend jaar weer gekke belgen als Sergio mee doen.
Die kerel uit gtst was ook tof,
ja maar je gaat niet 10 seconden de finale laten zien, zal wel 5 minuten duren ofzoquote:Op donderdag 1 december 2011 20:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Want? Ze kunnen echt wel een uitzending vullen met terugblikken vandaag.
Ja, anders kijkt er geen kip meer. Dat beseffen ze daar ook maar al te goedquote:Op donderdag 1 december 2011 20:44 schreef PG18 het volgende:
Gaan ze aan het einde van de uitzending bekend maken wie er gewonnen heeft?
nou het idee was op zich wel prima, maar de uitvoering, tsjaquote:
Haha hoe hij die proef verloor.quote:
HAAAAAAAAAAAAATSJOEquote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Haha hoe hij die proef verloor.
Geldt voor 9/10 vrouwen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef zoem het volgende:
Do mét make-up is beter aan te zien dan zonder.
Nee.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef zoem het volgende:
Do mét make-up is beter aan te zien dan zonder.
Homo's maakt niet uit, maar verwijfde homo's wel.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:48 schreef Dr.Mikey het volgende:
Volgend jaar weer een afvallers proef graag.
en toffe personages geen homo's meer.
Stuk beter.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef franklop het volgende:
Katherine ziet er hier ook wel beter uit
Mooi toch..quote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef PG18 het volgende:
De Vlamen worden nu niet meer ondertiteld?
Dit is toch wel te volgen?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef PG18 het volgende:
De Vlamen worden nu niet meer ondertiteld?
Dan gaat er zeker een ramp gebeuren.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:51 schreef franklop het volgende:
Volgend jaar ook maar een oud-bokser, Regilio Tuur ofzo
Kloptquote:Op donderdag 1 december 2011 20:51 schreef PG18 het volgende:
[..]
Het was altijd al te volgen, het is juist beter zo
Ja tof ! Freddy is echt een kneus ,quote:Op donderdag 1 december 2011 20:51 schreef franklop het volgende:
Volgend jaar ook maar een oud-bokser, Regilio Tuur ofzo
Daaromquote:Op donderdag 1 december 2011 20:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan gaat er zeker een ramp gebeuren.
Hier boven de rivieren is het te volgen, behalve dat gestotter van Freddyquote:Op donderdag 1 december 2011 20:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Kloptmaar niet iedereen boven de rivieren kan het volgen
Kon het best volgen, het sloeg alleen nergens opquote:Op donderdag 1 december 2011 20:52 schreef PG18 het volgende:
[..]
Hier boven de rivieren is het te volgen, behalve dat gestotter van Freddy
Idd, laat het belangrijke stukje zien en ga er niet nog zo'n tenenkrommende aflevering omheen bouwen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:53 schreef zoem het volgende:
Blablabla, het begint me nu aardig te vervelen dit.
Vorig jaar was het stemmen nog spannendquote:Op donderdag 1 december 2011 20:54 schreef Sirolf het volgende:
Wat een anticlimax is die finale echt al jaren...
Ik heb 't maar op pauze gezet en kijk af en toe of er wat gebeurd is. Kan ik ook mooi de reclame doorspoelen.
Dan hadden ze Kobe eruit moeten gooien.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:56 schreef PG18 het volgende:
De Belgen willen geen extra wijf in het spel.
Inderdaad.. 2 vingers in het stopcontact-grap zal vaak gemaakt wordenquote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef zoem het volgende:
Kapsel van Jochem is ook niet zo geweldig
Wannabe Leontien van Moorsel.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat heeft Esther met haar haar gedaan?
Het is net een blij diertje....quote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef zoem het volgende:
Kapsel van Jochem is ook niet zo geweldig
Vergeet de dikke laag make-up nietquote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat heeft Esther met haar haar gedaan?
Past goed bij Do, wat is die een partij vadsig geworden en ook littekens in het gezicht? Lastige thuis situatie?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:01 schreef Geo3kant het volgende:
Esther is nu echt zo'n kampertokkievrouw
Ik trek zo ook maar een fles wijn openquote:Op donderdag 1 december 2011 21:02 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, dit is toch beschamend man.
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:07 schreef roos85 het volgende:
Ik stem voor Julius Jaspers als deelnemer voor het volgende ER seizoen
Met het vel wat er dan overblijft als hij 30 kilo is afgevallen kunnen ze het tentenkamp van ER 2013 optuigenquote:Op donderdag 1 december 2011 21:07 schreef roos85 het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:07 schreef roos85 het volgende:
En als Sipke er nog bij was geweest had hij hetzelfde probleem gehadquote:Op donderdag 1 december 2011 21:09 schreef franklop het volgende:
probleem is dat ie bij het worst afsnijden problemen zal hebben van de worst af te blijven
Nog niet, maar ze werken er naar toe nu geloof ik.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Is wie gewonnen heeft al bekend? Of kan ik nu nog intunen?
Als je dit tempo moet geloven: probeer het in 2014 nog eens.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Is wie gewonnen heeft al bekend? Of kan ik nu nog intunen?
Precies.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:13 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb geen RTL5, maar als ik het goed begrijp weten we nog steeds niet wie die proef gewonnen heeft?
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:14 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wanneer begint het nou....
Dit is echt dodelijk saai
Ze zijn vergeten dat ze alle afleveringen ook op http://www.rtl.nl/xl/#/a/187039 online hebben staan.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:13 schreef HalvinCarris het volgende:
Wat een gezwamJezus. Dit HEB ik al gezien.
Alleen in België en wannabe-België.quote:
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:14 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wanneer begint het nou....
Dit is echt dodelijk saai
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Alleen in België en wannabe-België.
In Nederland heet het patat.
Boven de rivier is het patat, beneden de rivier is het friet. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En net als ik even iets anders ga doen, duurt de reclame opeens heel kort.Typisch.
Boven de rivieren is het echte Nederland.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:16 schreef zoem het volgende:
[..]
Boven de rivier is het patat, beneden de rivier is het friet. Is dat nou zo moeilijk?
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Boven de rivieren is het echte Nederland.
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
En net als ik even iets anders ga doen, duurt de reclame opeens heel kort.Typisch.
Blijf dat volhouden, dan gaan we het ooit nog geloven.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Wat jij wil, maar het is wel zoquote:Op donderdag 1 december 2011 21:16 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
agge maor leut hetquote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Blijf dat volhouden, dan gaan we het ooit nog geloven.
Alle nutteloze discussies zijn interessanter dan deze "finale".quote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Blijf dat volhouden, dan gaan we het ooit nog geloven.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:18 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Alle nutteloze discussies zijn interessanter dan deze "finale".
Ik herkende hem niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |