abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:16:02 #76
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_106089781
M'n ouders zijn ook letterlijk al duizenden euro's kwijt aan hun Burmees, blijft een probleemgevalletje maar je geeft liever (veel) geld uit om een huisdier weer beter te maken dan ¤72,- voor euthanasie.
't is dat ik geen geld heb voor open-hartchirurgie maar als ik het had dan had ik dat echt wel gedaan.
En zonder dat zou Morgan alleen maar snel achteruit gaan met heel veel last dus uiteindelijk heb je geen andere keus.
Je hebt tenslotte altijd het beste met je huisdier voor.

En die dierenartskosten kunnen erg snel oplopen, klein onderzoekje en je bent al makkelijk ¤100 kwijt, dus m'n volgende kat krijgt wel meteen een verzekering, ook al is ie hartstikke gezond en zijn er weinig genetische risico's (zoals met veel raskatten)
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:18:59 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106089951
Helemaal prima. Kan het dan nu weer ontopic over het asiel? Fijn.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_106090361
En of dat kan!
Sta jij altijd op de quarantaine, Sammz, of sta je ook weleens op de gewone kattenverblijven? En waarom?
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:47:13 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106091202
Ik lees hier regelmatig dat mensen bang zijn zich te hechten aan de dieren. Ik heb daar eigenlijk weinig last van, juist omdat ik weet dat ik ze nooit allemaal een goed huisje kan geven en er veel mensen zijn die dat wel kunnen.

Er zijn in het jaar dat ik nu bij het asiel werk drie dieren geweest waarvan ik het moeilijk heb gehad dat ze er niet meer zijn, maar dat is omdat deze dieren niet zijn geadopteerd maar geeuthanaseerd/overleden.

De eerste is Marie, zij kwam bij ons binnen als een hoopje ellende, erg mager, herpes, niesziekte en uitgedroogd, maar een ontzettend lieve grijs cyperse poes. Wij hebben alles gedaan wat we konden, de dierenarts heeft haar eerst aan het infuus gelegd zodat ze vocht binnen kreeg, met dat infuus kreeg ze ook meteen medicatie. Het leek de goede kant op te gaan. Na een week mocht ze van het infuus af en is ze verhuisd naar de ziekenboeg waar ze ingepakt in handdoeken en kruiken iedere dag werd verzorgd en gedwangvoerd. Uiteindelijk ging haar herpes over en kon ze redelijk zelf eten, toch hebben we haar nog regelmatig moeten dwangvoeren en water in haar bekkie moeten spuiten omdat ze zelf lastig water kon drinken. Helaas is ze, na twee weken aan de beterende hand te zijn geweest, ingestort en kon ze niet meer eten, drinken en kwam er op gegeven moment geen ontlasting meer, ondanks dat we dwangvoerden. De dierenarts heeft haar nagekeken en kwam tot de conclusie dat ze van binnen helemaal kapot was omdat ze zo lang geen eten en drinken heeft gehad en heeft toen besloten haar in te laten slapen. Daar had ik het best moeilijk mee, omdat dit in de vakantieperiode gebeurde en ik haar behoorlijk intensief verzorgd heb (meerdere dagen per week wezen kijken en knuffelen) en ze juist zo goed leek te gaan.

Gelukkig heeft Marie niet eenzaam hoeven sterven en had ze een warm en comfortabel bedje waar ze in lag toen ze het spuitje kreeg.

De tweede is Maik. Maik heeft een half jaar bij ons gezeten vanaf dat hij in beslag was genomen door de politie. Maik was een (zeer) grote Amerikaanse bulldog met een klein hartje. Een prachtig dier om te zien, ontzettend sterk, ondanks dat hij ontzettend mager was, geweldig lief en speels. Iedere zaterdag en zondag (toen ik de zondagen nog werkte) heb ik na het werk met hem gespeeld en geknuffeld. Maik is bij binnenkomst door de dierenarts onderzocht en we wisten dat hij een slechte rug en heupen had, hier kreeg hij medicatie voor (pijnstillers en ontstekingsremmers in de hoop dat hij op zou knappen en eventueel beter zou worden). Helaas werd Maik zijn rug slechter en slechter en kon hij ook minder goed lopen, ondanks de pijnstillers. Hij is toen nogmaals grondig onderzocht en door de dierenarts opgegeven ;(.

De derde is Timo. Een 14 jaar oude open kater. Hij kwam bij mij op de quarantaine nadat hij door de dierenambulance was opgehaald. Een erg lieve, zwarte kater met felgroene ogen, een ontzettend brede katerkop en een wit puntje op zijn staart, vermagerd en wat verkouden, maar verder in relatief goede gezondheid voor zijn leeftijd. Iedere zaterdag en zondag (ik werkte toen nog beide dagen) begon hij hard te spinnen zodra je binnen kwam om te beginnen. Helaas hebben wij een niesziekte epidemie gehad en Timo is daar ook mee besmet geraakt. Hij is verplaatst naar de ziekenboeg en na twee weken knapte hij zienderogen op. Omdat hij, met zijn 14 jaar en kater zijnde, behoorlijk groot was en dus nog een kater die er jaren lustig op los heeft gepaard, is hij voor een quarantaineperiode en in afwachting van zijn castratie naar de kittenkamer gebracht om hem zo rust te geven (op de quarantaine zitten ook poezen), waar hij om en om lekker los heeft kunnen lopen. Hij is helemaal opgeknapt en werd nuchter gezet voor castratie. Hij is gecastreerd en vervolgens nooit meer uit zijn narcose ontwaakt ;(.

Helaas heb je dit soort verhalen ook als je in het asiel werkt. Veel hoopvolle en mooie verhalen, maar ook verhalen die niet goed aflopen. Het troost mij dat de dieren in de tijd dat ze bij ons zijn iig nog warmte, liefde en goed voer en water hebben gehad, een goede verzorging en aandacht alle dagen van de week.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:52:37 #80
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106091430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:27 schreef Oognip het volgende:
En of dat kan!
Sta jij altijd op de quarantaine, Sammz, of sta je ook weleens op de gewone kattenverblijven? En waarom?
Ik sta in principe altijd op de quarantaine, ik sta daar nu een jaar en ik ken de routine precies, werk snel en consequent, ik kan goed met katten omgaan (bang, boos of agressief, lief, knuffelig, enz.), ik kan medicijnen toedienen, zie aan een kat wanneer deze niet lekker in zijn vel zit (iets wat op de quarantaine erg belangrijk is i.v.m. ziektes) of iets onder de leden heeft. Verder ben ik ook heel secuur in het opschrijven van alle bijzonderheden, ik tel nog net de overgebleven brokjes niet na, bij wijze van :+.

Om de routine erin te houden, sta ik ook wel eens op de Lange Gang, maar dat is meer uitzondering dan regel. En meestal is dat ook alleen als er een kamer is die onder quarantaine staat (bijvoorbeeld ten tijde van de niesziekte epidemie, of toen we schimmel hadden). Bij de honden sta ik eigenlijk niet, ik wil binnenkort vragen of ik ook een paar weken bij de honden kan werken om daar ook ervaring op te doen :).

Ik denk dat dit een reden is dat ik zo vaak op de quarantaine sta. Ik kan verder heel goed samenwerken met Yvonne, die de afdeling leidt, zeg maar.
pi_106091900
Ah op die manier :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:37:36 #82
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_106097569
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:18 schreef Samzz het volgende:
Helemaal prima. Kan het dan nu weer ontopic over het asiel? Fijn.
Zo, gezellig ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:39:25 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106097650
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:06 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een bedrag van ¤400 - ¤500 is voor ons helaas geen unicum hoor. Dit jaar heb ik het meerdere maanden ruimschoots gehaald :Y
Dat. Baloe heeft ook al duizenden euro's gekost en deze december maand al 250 euro :') Dus uitzonderingen zijn het ook hier niet _O-
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:41:00 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106097728
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:37 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zo, gezellig ^O^
Wat? Dit topic gaat over het asiel waar ik werk, prima als het eventjes over dierenartskosten gaat, maar daar is dit topic niet voor en ik zou het jammer vinden als het topic gekaapt wordt en alleen daar maar over zou gaan :).
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:42:31 #85
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106097811
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van dieren houden.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:23:15 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106206037
De shar-pei waar ik het over had, is geadopteerd :).

Morgen weer naar het asiel, meteen even kijken hoe het met Joe en Odie is en of ze nog op de quarantaine zitten en wanneer ze, wanneer wel, verplaatst worden naar de Lange Gang.
pi_106206765
Ik ben heel benieuwd hoe het met Joe en Odie gaat ja :Y fijn dat we zo nog op de hoogte gehouden kunnen worden *;
♥ scars make us who we are ♥
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:35:52 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106211242
Ik hoorde zojuist dat eergisteren baby cavia's geboren zijn O+. Het zijn er drie. Morgen eens op kraamvisite :D.
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:08:41 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106237800
Ze zijn vorige week al geboren, wakker :'). Maar wel heeel erg leuk O+!

Met Joe en Odie gaat het goed, Odie is nog steeds bang, ik kan hem aaien en dan ontspant hij wel, maar zodra je bezig gaat zit hij met verwijde pupillen in zijn kattenbak. Ik heb hem een ligbak met handdoek gegeven. Joe is aanhankelijk en kronkelt zich in alle bochten om geaaid te worden.

Vandaag drie nieuwe katten, Riekie, Sientje en Maik. Sientje is gevonden IN een kroeg in het centrum van Enschede, een heel mooi schildpadje, ze laat zich aaien, miauwt als een malle, maar is nog wel bang. Riekie laat zich ook aaien, maar is ook erg bang, zij heeft ook een ligbak. Maik is heel lief, vind niks erg en eet meteen goed.

Odie en Joe mogen als het goed is maandag naar de lange gang (we verhuizen nu niet meer ivm oud en nieuw en stress). Dan zijn ze ook adopteerbaar.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:22:39 #90
163650 Greys
pi_106238138
Goed idd, dat niet meer verhuizen ivm O&N :Y
Ik hoop dat ze heel snel de lange gang ook weer uit zijn O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106238140
O+
Ik vraag me alleen af hoe ik me een ligbak moet voorstellen :@ is dat gewoon een kattenbak met een handdoek erin zodat ie daar lekker in kan liggen of iets heel anders?
pi_106238164
Oh en wanneer komen Joe en Odie op de site, Samzz? Is dat pas als ze in de lange gang zitten?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:23:43 #93
163650 Greys
pi_106238165
Ik denk het wel idd :Y Een bak met een kleedje, dat voelt mss net iets veiliger dan alleen een kleedje, wat beschermder ofzo, omdat hij kennelijk toch bij angst graag in die bak kruipt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106238335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 17:35 schreef Samzz het volgende:
Ik hoorde zojuist dat eergisteren baby cavia's geboren zijn O+. Het zijn er drie. Morgen eens op kraamvisite :D.
Babycaafjes O+ Die zijn al helemaal af O+

Ik ga volgende week in de opvang naar een tweedehands caaf kijken, als vriendje voor mijn bitches :)
Tap tap tap
pi_106238489
Ik las "verwijfde pupillen" :')

Leuke update, handig ook, dat niet meer verhuizen dit weekend
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 december 2011 @ 10:39:38 #96
163650 Greys
pi_106238619
Babycaafjes zijn inderdaad zo koddig :D Meteen rondhuppelen, helemaal klaar en harig en oogjes open :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:49:09 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_106238864
Meer poezenplaatjes
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:01:29 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106241158
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:23 schreef Oognip het volgende:
Oh en wanneer komen Joe en Odie op de site, Samzz? Is dat pas als ze in de lange gang zitten?
Gewoon een hele simpele, makkelijk schoon te maken afwasbak met een handdoek erin. Hij plofte meteen neer toen ik 'm neerzette :D. Meteen helemaal tevreden, de pupillen werden een heel stuk kleiner, gelukkig.

Er kwam net, toen ik aan het afsluiten was zelfs een klein spinnetje uit :D.

Ze komen op de site zodra ze op de Lange Gang zitten :).
pi_106241239
Een spinnetje van Bliksem O+ wat een lief nieuws *O* ik vind het zo superfijn om te horen hoe het met ze gaat, kan je nagaan hoe blij Oognip is met al dit nieuws O+
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 31 december 2011 @ 12:11:24 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106241472
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Babycaafjes O+ Die zijn al helemaal af O+

Ik ga volgende week in de opvang naar een tweedehands caaf kijken, als vriendje voor mijn bitches :)
Ja, ze zijn heel erg leuk, het zijn er drie en ze knallen als gekken door het hok _O-. Ze zijn nu nog chocoladebruin met rode ogen, uiteindelijk worden ze roodbruin, die rode ogen blijven ze houden. Ze zijn alle drie gladharig, een effen gekleurde, een effen gekleurde met een blesje en een bonte :).

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:04 schreef Mama_Mia het volgende:
Een spinnetje van Bliksem O+ wat een lief nieuws *O* ik vind het zo superfijn om te horen hoe het met ze gaat, kan je nagaan hoe blij Oognip is met al dit nieuws O+
Toch zijn ze nog wel onzeker, dat kun je heel goed zien. Zodra ik binnen kwam om ze te bekijken kwam Joe er meteen aangestuiterd, maar die kroop ook wel even in een hoekje zodra je dan het deurtje open doet. Hij werd wel opener, naarmate ik langer bezig was.

Odie (Zo heet hij hier) is echt heel erg mooi O+. Gelukkig eet hij goed, want dat was de afgelopen dagen wat slechter, o.a. door het castreren.

Ik heb zes katten aan de linker kant, waar Joe en Odie zitten, na het voeren zaten ze alle zes op dezelfde manier bij de voerbak te eten :D.

De honden en katten hebben deze hele week ivm het geknal Royal Canin calm brokjes gekregen, de ramen zijn dicht (normaal staan die op een kier) en de radio staat aan :).
pi_106241499
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Gewoon een hele simpele, makkelijk schoon te maken afwasbak met een handdoek erin. Hij plofte meteen neer toen ik 'm neerzette :D. Meteen helemaal tevreden, de pupillen werden een heel stuk kleiner, gelukkig.

Er kwam net, toen ik aan het afsluiten was zelfs een klein spinnetje uit :D.

Ze komen op de site zodra ze op de Lange Gang zitten :).
Oh wat leuk om te horen dat ie helemaal tevreden met zijn afwasbak is (hij lijkt Muis wel O+). Zelfs een spinnetje O+
pi_106241593
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 12:04 schreef Mama_Mia het volgende:
Inderdaad *O*
pi_106279059
Wat fijn dat Bliksem inmiddels wat beter eet na de castratie. :) En het spinnetje O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 1 januari 2012 @ 16:48:49 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106279155
Bliksem heet Odie.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:15:13 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106521827
Zo, vandaag weer lekker gewerkt met de diertjes :). Bij binnenkomst eerst even bij Joe en Odie gekeken, die zijn verhuisd naar de Lange Gang (Kamer 2, lekker samen) en dus adopteerbaar zijn. Naar omstandigheden gaat het goed. Joe komt wel naar je toe, Odie is nog steeds wat bang. Wel eten en drinken ze goed en gaat het met de andere katten ook prima, dus dat is mooi.

Ik wilde vandaag nog wat foto's maken, dus ik had de camera meegenomen, vergeten de accu op te laden, dus wel foto's, maar telefoonfoto's :+. Nou ja, het geeft een beeld.

Dit is Riekie. Zij is vorige week binnengekomen op de quarantaine, ze is 1,5 jaar oud en een erg mooie en aanhankelijke zwarte poes. Toen ik binnenkwam vond ik haar zittend in de kattenbak, haar handdoek erin gemoffeld. Na het schoonmaken heb ik haar een ligbak met handdoek gegeven, en jeeej, ze ging er meteen prinsesheerlijk in liggen O+.

Een voorbeeld van de ligbak. Bij katten die erg ziek zijn of onderkoeld e.d. wordt er een kruik met heet water in een handdoek gewikkeld en wordt de kat lekker warm in de ligbak gelegd. Katten die erg bang zijn en daarom in hun kattenbak wegkruipen, krijgen van mij ook een ligbak, katten horen niet in hun eigen uitwerpselen te liggen.

Dit is Riekie's buurvrouw, waar ik de naam niet van weet (schandalig :@ ), een lieve kitten van 5 maand oud. Een enorme herrieschopper ook, ze heeft vandaag tot twee keer toe haar kattenbak omgegooid tijdens het spelen.

Dit is Maik, een erg lief en aanhankelijk mannetje van ongeveer 1 jaar oud. Hij is vorige week tegelijkertijd met Sientje (buurvrouw) binnengebracht. Maik geeft alleen maar kopjes.

Buurvrouw Sientje, zij is in een café in de binnenstad van Enschede gevonden. Sientje is een prachtige schildpadkleur dame met hele ronde wangetjes. Ze wil graag geaaid worden, maar voelt zich nog niet helemaal op haar gemak. Dit komt wel goed, want ze is, zoals gezegd, wel aanhankelijk. Hier is ook goed te zien dat de katten op zich nog wel wat ruimte hebben in hun hok (groter is natuurlijk altijd beter, maar dat is niet handelbaar). De plank waar ze op kunnen zitten zit precies in het midden, dus boven hebben ze even veel ruimte als onder.

Dit is Betsie, een kitten van 5 maand oud ongeveer. Ze zit onder de vlooien en wormen (waar ze voor behandeld is), is erg aanhankelijk en houdt van knuffelen. Zodra je binnen komt, komt ze meteen naar het deurtje toe en steekt ze haar beide pootjes door de tralies alsof ze zeggen wil: Kom me aaien, prrrrrr O+! En dat doe ik dan ook, daar geniet ze zichtbaar van.

Deze statige (en moddervette) dame is Humma, Humma is al tien jaar en is gisteren van de ziekenboeg naar de quarantaine gekomen omdat ze genezen is van niesziekte. Humma moet nog twee weken in de quarantaine snot vrij blijven, daarna mag ze naar de Lange Gang na dierenarts controle. Humma is een lieve dame, een beetje onzeker, maar wel een echte knuffel.

Als je goed kijkt, zie je een glimp van de baby's. Als ze er volgende week nog zijn, wil ik betere foto's maken. Op de onderste foto staat Pa Cavia.

Gijsje is vandaag binnengebracht. Gijsje is een ruwharige middelgrote teckel (leeftijd weet ik zo niet). Gijsje heeft géén opvoeding genoten, is altijd heel erg verwend, hij bijt, kan niet met kinderen, andere honden en vreemde mensen. Onze gedragsdeskundige heeft een tijd met hem doorgebracht en ons laten weten dat hij geplaatst moet worden bij mensen die op hun strepen staan, Gijsje moet geen vinger toegestopt krijgen, want hij neemt je hele hand.

Ik vertelde net over twee kittens. Deze beide kittens barsten van de energie. En omdat ze op de quarantaine zitten, mogen ze niet uit hun hok, eigenlijk. Nu vind ik dat erg zielig voor ze en omdat er op de quarantaine geen ziektes rondwaren, mochten ze van mij in de kamer loslopen terwijl ik de afwas deed. Betsie en Kitten hebben dus in hun eigen kamer heerlijk losgelopen (ik heb ze een speeltje gegeven), geklommen, voor het raam naar buiten gekeken en gerend. Het liefst laat ik iedere kat loslopen, maar dit is onmogelijk omdat een aantal van de katten op de quarantaine heel erg bang zijn en mocht ik ze loslaten, zijn ze alleen maar met een vangstok te vangen. Omdat dit heel erg veel stress oplevert en het gewoon niet prettig is om te doen, mogen de bange katten niet uit hun hok.

Ik heb vandaag wel, omdat ik maar 8 katten op de quarantaine heb (gelukkig) dik anderhalf uur met alle katten kunnen knuffelen en kroelen. Vooral voor de bange katten is dit waardevol. Twee van de bange katten, Dora en Ina, heb ik uiteindelijk kunnen kroelen waardoor ze wat ontspanden. Vorige week kon je Dora nog niet aanraken, als je naar haar wees begon ze al te blazen en uit te halen. Deze week is er dus veel met Dora gesocialiseerd.
pi_106522815
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:15 schreef Samzz het volgende:
Zo, vandaag weer lekker gewerkt met de diertjes :). Bij binnenkomst eerst even bij Joe en Odie gekeken, die zijn verhuisd naar de Lange Gang (Kamer 2, lekker samen) en dus adopteerbaar zijn. Naar omstandigheden gaat het goed. Joe komt wel naar je toe, Odie is nog steeds wat bang. Wel eten en drinken ze goed en gaat het met de andere katten ook prima, dus dat is mooi.
Wat fijn dat ze nu op de Lange Gang zitten en dat het goed gaat! ^O^

Ik vind de oudere poes Humma en Gijsje de teckel erg leuk O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:55:11 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106523073
Humma is inderdaad erg leuk :D. En ook erg dik, van bovenaf is dat een peertje _O-.
pi_106524142
Is dat niet normaal Teckel-gedrag? :D

Ik ga trouwens volgende week een cavia uit de opvang halen :) een opvang hier in de buurt, dat wel :P
Tap tap tap
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:35:28 #109
45 SiGNe
pi_106524157
Hoe zit het eigenlijk met de castratie van katten, vanaf welke leeftijd worden ze bij jullie gecastreerd?
Normaal gezien doe je dat als ze tussen de 6 en 8 maanden zijn maar ik kan me voorstellen dat het in asiels eerder gebeurt omdat ze daar al meer dan genoeg kittens hebben.

Dus stel een kater van 3-4 maanden komt bij jullie binnen, gaat die meteen onder het mes of wordt er dan nog even gedacht tot het beestje dicht bij die 6 maanden zit?
pi_106524219
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef CherryLips het volgende:

Ik ga trouwens volgende week een cavia uit de opvang halen :) een opvang hier in de buurt, dat wel :P
Nee ;) een teckel die normaal is opgevoed is niet zo.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:41:20 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_106524321
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:37 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Nee ;) een teckel die normaal is opgevoed is niet zo.
Tja, ik kan Teckels alleen zoals Gijsje... :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106524471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik kan Teckels alleen zoals Gijsje... :@
Ik ken geen teckels zoals Gijsje en ik ken toch wel aardig wat teckels :Y
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:52:21 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_106524599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:46 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ik ken geen teckels zoals Gijsje en ik ken toch wel aardig wat teckels :Y
De teckels die ik ken zijn ook niet opgevoed, geef ik ook toe ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_106524702
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De teckels die ik ken zijn ook niet opgevoed, geef ik ook toe ;)
Haha ja.. maar dat is met zoveel rassen...als je ze niet goed opvoed..verpest je ze.
Maar goed,offtopic. :+

In welk asiel werk je eigenlijk Samzz, kan ik Gijsje op wat teckel forums plaatsen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:03:03 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106524885
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef CherryLips het volgende:

Nee, deze teckel is gewoon niet opgevoed :D. Dat hebben de baasjes ook toegegeven, ze waren er veel te lief voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:35 schreef SiGNe het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de castratie van katten, vanaf welke leeftijd worden ze bij jullie gecastreerd?
Normaal gezien doe je dat als ze tussen de 6 en 8 maanden zijn maar ik kan me voorstellen dat het in asiels eerder gebeurt omdat ze daar al meer dan genoeg kittens hebben.

Dus stel een kater van 3-4 maanden komt bij jullie binnen, gaat die meteen onder het mes of wordt er dan nog even gedacht tot het beestje dicht bij die 6 maanden zit?
Van wat ik zo weet, worden de kittens pas met zes maanden geholpen. Tot die tijd zitten ze in de kittenkamer met andere kittens die nog geholpen moeten worden of bij een pleeggezin tot het zover is :).

Echter hebben wij nu een niesziekte epidemie, dus de kittenkamer is omgetoverd tot extra ziekenboeg, ik weet dus niet hoe het nu opgelost wordt. Of kittens zo lang in de quarantaine blijven zitten, of toch naar de lange gang gaan, of eerder geholpen worden. Dat moet ik navragen :).

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:56 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Haha ja.. maar dat is met zoveel rassen...als je ze niet goed opvoed..verpest je ze.
Maar goed,offtopic. :+

In welk asiel werk je eigenlijk Samzz, kan ik Gijsje op wat teckel forums plaatsen.
Het DOC in Enschede, omdat hij pas net binnen is gebracht, staat hij nog niet op de site en ik weet ook niet zeker of hij al adopteerbaar is (ook honden gaan eerst in quarantaine).
pi_106538857
Betsie!
  zondag 8 januari 2012 @ 14:56:38 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106560154
Ik kreeg via DM een vraag over wanneer er nu de meeste katten binnen komen. Ik denk dat het wel goed is om dat hier ook even te plaatsen. Overigens gaat dit wel voor alle dieren op, maar katten hebben we nu eenmaal het meeste.

De meeste katten komen, surprise surprise, in en rond de zomervakantie binnen. De stormloop begint rond de lente, wanneer de kittens geboren worden. Deze krijgen wij binnen via de Dierenambulance, vangkooien maar ook vinden wij ze gewoon in kartonnen dozen voor onze deur, in de regen, zonder handdoek. Soms zijn mensen zo aardig om ze toch nog zelf te brengen.

Wanneer dan de zomervakantie eraan komt, is de stormloop op volle sterkte en vangen we dagelijks een stuk of vijf/zes katten/kittens op. Deze zomervakantie hebben wij rond de 200 kittens opgevangen in het asiel of ondergebracht in pleeggezinnen over heel Enschede/Losser/Hengelo. Dan tel ik dus de volwassen katten niet mee, maar dat zijn er ook veel.

De meest gehoorde reden, als de katten al door mensen worden gebracht, is allergie, sloopgedrag of onzindelijkheid. De laatste twee komen bij ons in het asiel nooit naar voren, wij weten hoe laat het is als iemand in de zomer komt met een kat die onzindelijk is of waarvoor het kind allergisch is. Het diertje wordt gedumpt bij ons. Gelukkig wordt het dier wel gewoon bij ons afgegeven en niet, zoals vaak, gewoon in het bos gedumpt, in een doos voor de deur om er vervolgens overheen te rijden (waar gebeurd) of over het hek gegooid.

Dit laatste gebeurt in mindere mate met honden, deze worden meestal door de mensen zelf afgegeven of door de dierenambulance opgehaald. Een enkele keer is er eentje aan een boom voor het asiel vastgebonden. Konijnen en cavia's worden ook regelmatig gedumpt in een doos. We hebben van het zomer zelfs een geit vastgebonden aan de deur gevonden (deze had geen oormerk en zou afgemaakt moeten worden volgens regelgeving, maar hij is naar een hobbyboer gegaan O+ ). Ook heeft er een keer een schorpioen in onze vuilcontainer gelegen (helaas al dood).

Gelukkig is de uitstroom bij ons aardig constant, al merk ik (maar dat kan ook aan mij liggen) dat er na Oud en Nieuw meer dieren geadopteerd worden. Echter is de uitstroom bij de katten veel minder dan de instroom, waardoor wij dus een redelijk katten overschot hebben (klinkt kut, maar zo is het wel), de kamers zitten vol (10 tot 15 katten per kamer, veel te veel), de ziekenboeg en de kittenkamer zitten vol (30 katten), de quarantaine gelukkig niet, maar ook daar zitten 8 katten. En dan tel ik de kittens bij gastgezinnen niet mee.

Dit is de reden dat het asiel de kattenafdeling uit wil breiden met een kattenhuis, zoals het genoemd werd in de nieuwjaarstoespraak. De financiën zijn bijna rond :).

Overigens vangen wij niet alle katten op. Er is van de zomer een project gestart met vangkooien. De gevangen katten zijn vaak verwilderd, deze katten worden gecastreerd/gesteriliseerd en weer uitgezet (kittens worden WEL opgevangen). Zo hoopt de gemeente op de lange termijn het verwilderde katten overschot op een redelijk natuurlijke wijze in te perken :).
pi_106560397
Blegh zo sneu hoe er in sommige gevallen met dieren om wordt omgegaan ;( ik vind het heel kut om te lezen dat de kattenafdeling uitgebreid moet worden, dat dat nodig is. Bah!
  zondag 8 januari 2012 @ 15:11:06 #119
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106560836
Ja, het is echt niet leuk. Het meest schrijnende geval was nog wel de kittens die in een doos gedumpt werden (overigens voor het Roessingh en niet bij onze deur, foutje :@) en vervolgens ook nog eens overreden werden.

Een van de drie kittens heeft het niet overleefd. Abeltje en Robin hebben een goed huisje gevonden.

De artikelen:
http://www.tctubantia.nl/(...)-en-overrijdt-ze.ece
http://www.tctubantia.nl/(...)eft-over-na-hype.ece
pi_106564150
Echt sneu dat mensen hun dieren zo behandelen en gewoon dumpen zodat ze zelf op vakantie kunnen. ;(

Nog even een vraagje vanwege die schorpioen, hebben jullie ook reptielen dan?
pi_106564424
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:11 schreef Samzz het volgende:
Ja, het is echt niet leuk. Het meest schrijnende geval was nog wel de kittens die in een doos gedumpt werden (overigens voor het Roessingh en niet bij onze deur, foutje :@) en vervolgens ook nog eens overreden werden.

Een van de drie kittens heeft het niet overleefd. Abeltje en Robin hebben een goed huisje gevonden.

De artikelen:
http://www.tctubantia.nl/(...)-en-overrijdt-ze.ece
http://www.tctubantia.nl/(...)eft-over-na-hype.ece
Dit las ik toen ook, vreselijk ;( echt hoe ziek ben je om dit te kunnen doen :r
  zondag 8 januari 2012 @ 16:37:27 #122
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106564451
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 16:29 schreef OhGawd het volgende:
Echt sneu dat mensen hun dieren zo behandelen en gewoon dumpen zodat ze zelf op vakantie kunnen. ;(

Nog even een vraagje vanwege die schorpioen, hebben jullie ook reptielen dan?
Nee. Die komen zelden en worden meteen doorgestuurd naar de reptielen opvang.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 13:24:02 #123
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106799247
Vandaag weer een zeer drukke dag achter de rug. Ik begon met 14 katten in de quarantaine (1 nieuwe kat vers uit de nachtopvang), waarvan 1 kat medicatie krijgt (diazepam en metacam). Ik heb vanwege de drukte geen foto's gemaakt, ik moest van hot naar her, er zouden mensen komen voor Rollie (het katje op de foto waar mijn hand ook bij op staat :P), Dora zou overgeplaatst worden naar de lange gang (beide werden ook meteen gechipt) en voor Maggie en Betsie kwamen mensen kijken. Verder heb ik op de kittenkamer 8 katten verzorgd, dit zijn de katten die vanuit de ziekenboeg eigenlijk naar de quarantaine moeten, maar omdat de niesziekte zo besmettelijk is, hebben we een extra overgangskamer ingebouwd, dat is dus de kittenkamer.

Nou ja, de dag begon zoals altijd, ik heb eerst de nieuwe kat, Zazoe, uit de nachtopvang gehaald. De nachtopvang is een kleine ruimte met een katten/konijnen/vogel afdeling en een hondenafdeling. De dieren die buiten de openingstijden van het asiel worden gevangen, worden daar door de ambulance afgezet. Ze krijgen daar water, voer en een deken en in het geval van katten een kattenbak.

Schoonmaken ging zoals gewoonlijk, lekker snel maar nauwkeurig. Tot ik in de rechter kamer zat, waar een heule heule heule boze kat zit. Hugo. Je mag meneer niet aanraken, je mag zelfs niet naar hem kijken. Oren constant plat op de kop, grommen, miauwen. Door hem te negeren heb ik het hok redelijk goed schoon kunnen maken, omdat ik Hugo niet teveel stress wilde bezorgen en mijn eigen gezicht me toch wel dierbaar is, heb ik de bovenste plank gelaten voor wat hij is (Hugo zat daar in een hoekje gedrukt), en de rest netjes schoon gemaakt. Na de grote schoonmaak heb ik wat feliway in de rechtse kamer gespoten omdat er naast Hugo, nog twee andere katten zaten die niet helemaal op hun gemak zijn en wat bangig/boos zijn. Hugo krijgt de medicatie door zijn voer omdat hij niet hanteerbaar is, maar wel goed eet.

Daarna heb ik de kittenkamer schoongemaakt, waar verder geen bijzonderheden zijn. Daarna geholpen op de ziekenboeg die helemaal vol zit met katten op de medicatie (eentje zelfs op de sondevoeding, maar voor haar zien we het somber in, ze heeft een zware vorm van niesziekte en haar neus en keel zitten helemaal dicht, ze lijkt het zelf ook op te geven) en wat op het dwangvoer. Vanaf de ziekenboeg is een kat overgeplaatst naar de kittenkamer omdat deze gezond is. In de kittenkamer zal ze nog een week of twee blijven om te bekijken of de symptomen van niesziekte terug komen of niet.

Ook heb ik nog even bij Joe en Odie gekeken. Met beide gaat het goed en mijn collega's zijn dol op ze :D. Ik heb gevraagd op te schrijven dat Joe en Odie samen geplaatst worden, Odie trekt zich namelijk heel erg op aan Joe, ze liggen constant samen te slapen, te spelen en te eten. Joe en Odie gaan dus alleen samen weg. Als mijn collega's aan het werk zijn, zitten ze samen in een van de hokken, vooral omdat Odie toch nog wat afwachtend is, maar hij wordt steeds losser. Toen we net voor sluitingstijd even gingen kijken nog, zat hij bovenop de krabpaal koning te zijn :D. Dat was mooi om te zien, omdat we hem normaal dus alleen in zijn hok zien liggen. Odie is dol op aandacht, een echte knuffel aan het worden, net als Joe.

Vandaag is helaas een kat weer terug gekomen, kitten Koen, hij was een week bij zijn nieuwe baasjes thuis en daar heeft hij overal en nergens geplast en gepoept en dat zagen de mensen niet meer zitten. Dus hebben ze hem terug gebracht. 1 kitten is opgehaald (kitten Rollie), 1 kat is gereserveerd (Levi, een prachtige exotic, spierwit en ontzettend lief). Kitten Punky is van de ziekenboeg naar de kittenkamer verplaatst en gaat met een van onze medewerkers mee naar huis.

Vandaag is ook Berner Sennenhond Badou geadopteerd. Al met al een prima dagje :D.
pi_106799389
Ik wist heul niet dat katten ook diazepam kregen? Dat is toch een kalmeringsmiddel of anti-depressiva?

Goed dat t fijn gaat met Joe en Odie en zo te horen inderdaad erg goed om ze samen te laten plaatsen, als ze zich zo aan elkaar optrekken :Y

Snap verder dat terugbreng gedrag niet zo, als het echt extreem is; okee... Maar mensen hebben volgens mij ook een veel te rooskleurig beeld van een kitten (of wat voor dier dan ook). Feit blijft wel dat je ze gewoon op moet voeden, en je kan ze wel meteen overal rond laten huppelen, maarja... risico dan dus dat de boel ondergezeken wordt.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 13:49:00 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106799925
Ja, hij krijgt het ook om te kalmeren. Wij kunnen er echt niks mee nu hij zo is, dat is voor ons en voor de kat zelf gewoon gevaarlijk en heel stressvol.

En wat je als laatste zegt is waar. Ik sprak vandaag met een collega die twee mensen had geholpen. Die mensen hadden twee kittens van zes maanden oud, gewoon ook buiten meteen vanaf de eerste dag. Een van de kittens is dus doodgereden.

Deze mensen wilden graag een kitten van 5 maanden ophalen als gezelschap voor die andere, maar ook deze zou dan meteen naar buiten gaan e.d.. Toen heeft mijn collega gezegd dat ze er nog maar eens heel goed over na moesten denken en dat ze sowieso geen kitten mee zullen krijgen.
pi_106799974
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:49 schreef Samzz het volgende:
Ja, hij krijgt het ook om te kalmeren. Wij kunnen er echt niks mee nu hij zo is, dat is voor ons en voor de kat zelf gewoon gevaarlijk en heel stressvol.

En wat je als laatste zegt is waar. Ik sprak vandaag met een collega die twee mensen had geholpen. Die mensen hadden twee kittens van zes maanden oud, gewoon ook buiten meteen vanaf de eerste dag. Een van de kittens is dus doodgereden.

Deze mensen wilden graag een kitten van 5 maanden ophalen als gezelschap voor die andere, maar ook deze zou dan meteen naar buiten gaan e.d.. Toen heeft mijn collega gezegd dat ze er nog maar eens heel goed over na moesten denken en dat ze sowieso geen kitten mee zullen krijgen.
Erg zonde, want uiteindelijk is het beestje altijd de dupe. Ze gaan weer van huis naar asiel naar volgende huis, wat hun karakter ook niet altijd ten goede komt.

En logisch verhaal van die diazepam hoor :D ik wist gewoon niet dat het ook op dieren werd gebruikt, maar die moeten natuurlijk ook weleens gekalmeerd worden :+
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:37:50 #127
45 SiGNe
pi_106801265
Sommige mensen denken veel te makkelijk over een huisdier, leuk voor de kinderen enzo.
Dat ze er ook verantwoordelijkheid voor hebben snappen ze niet.

Ik wil van de lente ook zeer graag weer een kitten (uit het asiel) hebben maar als die hier is mag die pas naar buiten als ie eerst m'n huis goed kent en zeker in het begin is dat gewoon aangelijnd.
Pas als ik er zeker van ben dat ie hier helemaal thuis is mag ie op een gegeven moment ook alleen op stap.
Er is hier alleen 1 weg waar ik me licht zorgen om maak, 50-75 meter verderop maar ik heb ook veel bos en da's veel interessanter dan die weg.
pi_106802181
Als ik mijn kitten naar buiten zou willen laten zou ik wachten tot ze gecastreerd zijn.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:19:59 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106804120
Aan de andere kant komen er ook genoeg mensen die zich wel hebben ingelezen of die veel advies vragen en eerst vaker komen kijken voor ze een keuze maken.
pi_106805288
Mooi werk doe je! :)

Een gekke vraag misschien, maar worden er bij jullie wel eens raskatten binnen gebracht?
Mijn vriend en ik zijn op dit moment nog niet direct op zoek naar een kat (eerst een huis, en een stabiele financiële situatie creeëren) maar 'later' willen we toch wel graag 1 of 2 van deze huisgenoten. Punt is alleen dat mijn vriend behoorlijk allergisch is, en we ondanks best goed werkende medicijnen, toch (waarschijnlijk) wel zullen moeten kijken naar een meer 'anit allergeen' ras. Zoals bijvoorbeeld de Siberische kat, die van een bepaald eiwit veel minder aanmaakt.

Maar...ik zou zo graag asielkatten een goed huisje kunnen geven, in plaats van de eindeloze fok maar te stimuleren. (Ik ben niet tegen fokken an sich, maar nouja, als ik hier dan zie hoeveel katten wel een thuis kunnen gebruiken en verdienen...)
Vroeg me dus af of die er ook wel eens tussen zitten? :)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:00:41 #131
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106805428
Ook raskatten worden wel eens binnengebracht ja, echter relatief weinig en meestal zijn het dan of Britse kortharen of perzen.

Wij hebben twee keer een heilige birmaan gehad, een keer een siamees, een Noorse boskat, een main coon en een keer een savannah en toevallig zit er nu een witte exotic (Levi). Maar verder valt het nog wel mee :). Kruisingen komen nog wel eens binnen, kruising pers of zo.

Maar goed, dat is in Enschede. Er zijn meer asiels in het land en ook via de rasvereniging heb je vaak herplaatsingen geloof ik.
pi_106805816
Ah ok, dus dan is het meer een kwestie van een keer 'geluk' hebben. :)
(Of inderdaad via de rasvereniging.)
Dank!

En tja, soms snap je de redenen van mensen om hun dier naar het asiel te brengen echt niet. Wij hebben eventjes mogen genieten van een schat van een kat, maar al heel snel kwamen we erachter waarom ze weg gedaan was: ze spuugde het hele huis onder. Bij de DA bleek ze geelzucht in een vergevorderd stadium te hebben. Dat het in het asiel niet opgemerkt was is één ding, maar dat de vorige eigenaren haar hadden weggedaan vanwege allergie (yeah right...) was toch wel echt walgelijk te noemen :r Dat doe je toch niet?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:13:31 #133
45 SiGNe
pi_106805873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:55 schreef Candaasje het volgende:
Mooi werk doe je! :)

Een gekke vraag misschien, maar worden er bij jullie wel eens raskatten binnen gebracht?
Mijn vriend en ik zijn op dit moment nog niet direct op zoek naar een kat (eerst een huis, en een stabiele financiële situatie creeëren) maar 'later' willen we toch wel graag 1 of 2 van deze huisgenoten. Punt is alleen dat mijn vriend behoorlijk allergisch is, en we ondanks best goed werkende medicijnen, toch (waarschijnlijk) wel zullen moeten kijken naar een meer 'anit allergeen' ras. Zoals bijvoorbeeld de Siberische kat, die van een bepaald eiwit veel minder aanmaakt.

Maar...ik zou zo graag asielkatten een goed huisje kunnen geven, in plaats van de eindeloze fok maar te stimuleren. (Ik ben niet tegen fokken an sich, maar nouja, als ik hier dan zie hoeveel katten wel een thuis kunnen gebruiken en verdienen...)
Vroeg me dus af of die er ook wel eens tussen zitten? :)
Voor raskatten heb je ook herplaatsing sites, elk ras heeft wel 'n eigen site met herplaatsers.
Misschien dat een burmees ook een geschikt ras is voor jullie, die hebben geen ondervacht en daar zijn ook veel mensen allergisch voor
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:18:46 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106806053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:11 schreef Candaasje het volgende:
Ah ok, dus dan is het meer een kwestie van een keer 'geluk' hebben. :)
(Of inderdaad via de rasvereniging.)
Dank!

En tja, soms snap je de redenen van mensen om hun dier naar het asiel te brengen echt niet. Wij hebben eventjes mogen genieten van een schat van een kat, maar al heel snel kwamen we erachter waarom ze weg gedaan was: ze spuugde het hele huis onder. Bij de DA bleek ze geelzucht in een vergevorderd stadium te hebben. Dat het in het asiel niet opgemerkt was is één ding, maar dat de vorige eigenaren haar hadden weggedaan vanwege allergie (yeah right...) was toch wel echt walgelijk te noemen :r Dat doe je toch niet?
Ja, de eerste eigenaren zijn wel heel erg tekort geschoten. Het asiel had het ook kunnen opmerken, overigens. Maar goed, ik zal niet beweren dat er bij ons nooit iets doorheen glipt, in het asiel werken ook vrijwilligers en dat zijn ook mensen en waar mensen werken gaat het soms fout, vooral wanneer er 60 katten zitten om voor te zorgen.

Het is inderdaad geen reden om een dier weg te doen. Maar veel mensen schijnen toch wel te denken dat wanneer het niet gaat zoals gewenst, het dier maar gewoon weg moet en dat er wat moeite in steken toch teveel van het goede is, want stel je voor dat je na wat moeite het ideale en gezonde huisdier hebt.
pi_106812924
@SiGNe: Dank voor de tip, zal hem zeker onthouden!

@Samzz: Bij ons in het asiel werken inderdaad ook vrijwilligers, en ik heb wel eens gehad dat ik er een hond bracht (die liep op straat zonder eigenaar) en daarvan vroeg een van de medewerksters wat voor ras het was. (Ze had vast net zoveel hondenras-kennis als ik :D Dus onze gok op 'Golden Retriever' bleek dan ook onjuist te zijn, want het was een blonde labrador. Maar die fout werd wel vaker gemaakt ;) Hond is overigens dezelfde dag nog opgehaald en ik kreeg een bedankje van de eigenaresse.)
En tja, ach, ook een vrijwilliger kan niet alles weten. En ze (en jij dus ook) doen hun best, dat is het belangrijkste. Dat er dan een keer iets tussendoor slipt kan ik nog wel begrijpen. En ik kan me in het geval van onze kat ook voorstellen dat geelzucht niet het eerste is waar je vanuit gaat als ze wegens allergie is binnengebracht. Dat ze de boel onderspuugt kan ook door stress komen, of door ander voer, of....
maar die vorige eigenaren, *grr*... een verbod op huisdieren zou ik wel gepast vinden..
(Had het dan gezegd...dan had ze nog geholpen kunnen worden, en/of had ze niet zoveel hoeven lijden!)
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:50:24 #136
45 SiGNe
pi_106813218
Clark (de witte Burmilla in OP) is trouwens ook als herplaatser bij m'n ouders gekomen.
M'n ouders kregen 'm toen hij anderhalf was, heeft een keer aan een wedstrijd meegedaan (gewonnen *O* ) en is vader van een nestje.
Voor de fokker was ie klaar met werken en hij mocht toen dus bij m'n ouders met pre-pensioen ;)
Er zitten vaak mooie katten bij maar zijn wel vaak al iets ouder.
Raskitten herplaatsers zijn er ook maar daar moet je vaak nog flink wat voor betalen, een "2e handsje" betaal je vaak nog zo'n ¤350 voor.
De oudere katten zijn vaak gratis
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:36:50 #137
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106814539
Ik heb trouwens vandaag, ondanks de drukte, nog tijd vrij kunnen maken om te babbelen met Hugo. Om hem meer te laten wennen aan mensen. Aan het eind van de ochtend kon ik bij hem staan terwijl hij at, zonder dat hij ging grommen en miauwen, dus dat vind ik een goed teken.

Het geeft wel een goed gevoel dat je toch een extreem bange/boze kat relatief rustig kan krijgen door zelf heel rustig te blijven (ik maak zijn hok schoon zonder hem aan te kijken, maar wel rustig te praten) waardoor ze zelf ook wat meer relax zijn :).
pi_106814711
Fijn is dat ja, als je een dier toch telkens meer vertrouwen weet te geven! :)
  zondag 15 januari 2012 @ 13:40:19 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106830586
Ja. Al denk ik dat het lang gaat duren voor Hugo een baasje heeft. Hij moet sowieso nog een tijdje in de quarantaine doorbrengen ivm wondjes waar hij medicatie voor krijgt. Verder is hij ook een doodsimpele kater, totaal niet opvallend of zo.
pi_106870791
Hai Samzz!

DOC opvang toevallig?

Hier loopt een poes rond die bij jullie weg komt. Zwart/wit, toen nog een 4tal maandjes oud.
Tegenwoordig is het een echte dame met een ontzettende attitude :D

Al met al is ze dus goed terechtgekomen! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 15:20:45 #141
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106871447
DOC Enschede ja :D.

Wat leuk om te horen dat ze zo goed zin bij jullie O+. Zwart/witte poes zegt mij alleen niet zoveel... We hebben zoveel zwart/witte poezen en katers _O-.
pi_106871852
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 15:20 schreef Samzz het volgende:
DOC Enschede ja :D.

Wat leuk om te horen dat ze zo goed zin bij jullie O+. Zwart/witte poes zegt mij alleen niet zoveel... We hebben zoveel zwart/witte poezen en katers _O-.
Ik herkende de foto's vandaar :D
Is ook alweer een jaar geleden tijdens de open dag op dierdag en met zoveel poezen en katers bij jullie valt het natuurlijk ook niet bij te houden. Maar toch goed dat jullie je inspannen om voor deze dieren een huisje te vinden ^O^
Dat wou ik even kwijt :)
pi_106872045
Wat een ontzettend lief topic. Ik heb een paar vraagjes, misschien weet je daar iets van.

Ten eerste, worden er ook katten afgemaakt in zo'n opvangcentrum? Ik hoor dat altijd als ze er te lang zitten.
En heeft het asiel nog altijd dingen nodig? Zoals dekens, voer enzo?
Kun je die dan gewoon naar elk asiel brengen?

Hoe ben je in aanraking gekomen met het asiel? :p

Hehe, net en spreekbeurt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 januari 2012 @ 15:51:35 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106872521
Dank je :D. Ik vind het ook echt leuk om dit topic bij te houden en te laten zien wat ik doe :D. Ik ben echt wel trots op mijn asieltje en de mensen die er dag in dag uit werken O+.

@ Tamashii, ons asiel heeft een non-euthanasie beleid, want dus inhoudt dat dieren zo lang als ze leven bij ons blijven (tenzij er een baasje komt, uiteraard). Ik kan niet voor andere asiels spreken, maar volgens mij zijn er nog maar weinig asiels die over gaat tot actieve euthanasie.

De enige dieren die bij ons ingeslapen worden zijn dieren die heel erg ziek zijn en in het verleden honden die van de overheid afgemaakt moesten worden (maar dat gebeurde dan niet bij ons, ze werden opgehaald, heb ik begrepen), maar dat is gelukkig verleden tijd.

Voor wat betreft voer en dekens en zo, dat is altijd welkom. Vooral voer, kattenbakkorrels en dergelijke zijn wij heel blij mee. In principe wordt er altijd eerst gebeld naar het asiel of de spullen wel bruikbaar zijn (meestal in geval van mensen die manden e.d. willen doneren) en wanneer de spullen gebracht dan wel opgehaald kunnen worden :). Wat sowieso altijd gewaardeerd wordt:

- Plastic hondenmanden in alle formaten (ivm schoonhouden en ontsmetten, met riet is dat lastig);
- Badlakens en handdoeken; maar ook theedoeken, fleecedekens, vaatdoeken e.d.
- Katten- en hondenvoer (voor katten ook blikvlees);
- Kattenbakkorrels;
- Hooi, stro en zaagsel voor de konijnen en knaagdieren.

Dit is zo uit mijn hoofd de spullen die er bij ons heel hard doorheen gaan.
pi_106878634
Super!
Dan ga ik maar eens hier naar het asiel bellen. Ik heb een aantal fleecedekens en badlakens die we niet gebruiken en dat zou ik heel leuk vinden als ik ze daar blij mee kan maken.
Met voer helaas gaat dat niet, heb zelf al twee katten die qua onderhoud duur zijn. :9

Ik zou het ook leuk vinden om bij een asiel te werken, maar ik heb een keer geprobeerd om hun te mailen en toen kreeg ik niet zulke lieve reacties terug. Ik moest maar per direct beschikbaar zijn. Ik begrijp wel dat ze echt op je moeten kunnen vertrouwen, maar het kwam niet hartelijk over. Misschien nog maar een keer proberen binnenkort.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 januari 2012 @ 19:45:03 #146
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106882181
Kun je bij jullie gewoon naar binnen wandelen om de katten te kunnen zien? Vandaag zijn we in zwolle geweest en daar moesten we een boekwerk aan gegevens invullen (ze vroegen selfs om je sofinummer) alleen maar om te kunnen ijken :'). Ze waren verder wel vriendelijk maar vond het te veel gedoe om rustig rond te kijken. Het asiel in Almelo waar onze kater vandaan komt kende zo'n beleid niet, vandaar dat ik me afvraag hoe het bij jullie zit :p. Wil anders morgenochtend wel komen kijken
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 januari 2012 @ 19:47:16 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106882295
Bij ons kun je gewoon komen kijken, hoor :). Echter zijn wij 's ochtends niet geopend (behalve op zaterdag), door de week tussen half twee en half vijf :).
  maandag 16 januari 2012 @ 21:38:48 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106889026
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:47 schreef Samzz het volgende:
Bij ons kun je gewoon komen kijken, hoor :). Echter zijn wij 's ochtends niet geopend (behalve op zaterdag), door de week tussen half twee en half vijf :).
Okee, fijn! Even kijken of we er morgen aan toe komen dan :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:32:57 #149
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_106989329
Ben je nog bij het asiel langsgeweest, monsterd :)?

Dit weekend van mij geen update, ik kan zaterdag helaas niet werken omdat we naar Wicked gaan. Ik zit eraan te denken om zondag te gaan, maar mijn tentamenweken beginnen maandag en ik wil zondag eigenlijk leren.

Even zien dus. Misschien ga ik morgen, als er hulp nodig is.
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:05:52 #150
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_106990868
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:32 schreef Samzz het volgende:
Ben je nog bij het asiel langsgeweest, monsterd :)?

Dit weekend van mij geen update, ik kan zaterdag helaas niet werken omdat we naar Wicked gaan. Ik zit eraan te denken om zondag te gaan, maar mijn tentamenweken beginnen maandag en ik wil zondag eigenlijk leren.

Even zien dus. Misschien ga ik morgen, als er hulp nodig is.
Niet gered wegens ziekte, maar als ik me zo omkleed gaan we er zo nog naartoe :') :9
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')