het is wel leuker hoor, met wat uitdagendere vissen kweken. bovendien raak je ze wat makkelijker kwijt als je ze groot kunt brengen.quote:Op maandag 5 december 2011 18:40 schreef AchJa het volgende:
Iig zijn al mijn ramirezi eitjes prima opgegeten, weer rust in de bak.
Ben ik wel blij om, na al dat gepruts met Platys en Guppies ben ik dat wel een beetje zat.
Ja okee, maar kweken was nou niet iets wat op mijn todo list stond.quote:Op maandag 5 december 2011 18:51 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het is wel leuker hoor, met wat uitdagendere vissen kweken. bovendien raak je ze wat makkelijker kwijt als je ze groot kunt brengen.
Hm dat lijkt op een pseudomugil soort, wordt dat ook bedoeld met blauwoogje?quote:Op maandag 5 december 2011 15:14 schreef loecje het volgende:
mijn mini-visje zwemt nu vrij in de grote bak. *trots*
[ afbeelding ]
hier vlak voordat ik hem vrij liet. het is 99% zeker een blauwoogje. hoe deze in mijn bak verzeild is geraakt is nog steeds een raadsel.
ik dacht nu mooi het kweeknetje te verwijderen. heeft meneer honinggoerami dit weekend weer een nest gemaakt. ik was het weekend niet thuis dus heb het nest niet optijd kunnen verwijderen.
weer allemaal jonkies die nu aan de buitenkant tegen het kweknetje aan hangen. dus.. die moet ik nog maar even laten hangen totdat ze vrij rond zwemmen (en opgegeten worden net als de vorige keer)
Waarschijnlijk met een plantje mee of zo. Wel supercutequote:Op dinsdag 6 december 2011 00:09 schreef loecje het volgende:
ik ook niet.
maar google wel.
heb al heel wat speurwerk gedaan naar dit visje. het is me nog steeds een raadel hoe deze in mn bak terecht is gekomen.
Nieuwe bak? Denk niet dat het appelslakken zijn persoonlijk, maar die dingesslakken. Die zou ik eruit halen, aangezien het een plaag gaat worden. (niet dat je ze er allemaal uit krijgt)quote:Op dinsdag 6 december 2011 19:21 schreef egelhond het volgende:
Ik weet niet of ik er blij mee moet zijn, maar heb inmiddels inimini appelslakjes in de bak. Het zijn er toch al gauw stuk of 10 tot 15. Wat raden jullie aan, eruit halen of mooi laten zitten?
Naar mijn weten alleen vissen die je niet in een gezelschapsbak kunt houden, zoals de dwergkogelvis. Ben je van plan slakken te gaan houden later? Zo niet, kun je anti-slak-middeltjes kopen.quote:Op donderdag 8 december 2011 20:21 schreef egelhond het volgende:
welke vissen zijn slakken eters? Heb er echt superveel ineens denk toch met de planten meegekomen. Balen heb er al stuk of 15 uit het aquarium gehaald.
er zijn wel een paar botia's die in een gezelschapsbak kunnenquote:Op donderdag 8 december 2011 20:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Naar mijn weten alleen vissen die je niet in een gezelschapsbak kunt houden, zoals de dwergkogelvis. Ben je van plan slakken te gaan houden later? Zo niet, kun je anti-slak-middeltjes kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |