abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105783578
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ja, je hebt zelfs soorten die alleen planten eten :P
Ik blijf ze lelijk vinden, sorry :@ Maar ieder z'n ding :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_105783732
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je een serieuze liefhebber bent dan geloof ik dat wel, echter zie ik (net zoals bij Pitbulls) vaak een bepaald "type" mens wat dit soort vissen heeft. En dan druk ik me nog vrij politiek correct uit denk ik.
Ja ok het zijn meestal aso's om het maar zo te zeggen :P

Maar dit vind ik echt wel mooi hoor :o

Een niet al te vol aquarium, en die verlichting :D !
Kan je zoiets ook voor sluierstaarten gebruiken of worden ze daar gek van ?
  maandag 19 december 2011 @ 19:31:20 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105783932
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik vind het dus niks, ook die verlichting staat mij niet aan. Het valt me nog mee dat er geen doodskop :') in ligt.
pi_105783949
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:28 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ze eten nog vrij beschaafd moet ik zeggen.

Blauw licht = alglicht.
Er is een reden dat de man op het filmpje alleen twee nepplantjes in z'n bak heeft :P
pi_105784087
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze eten nog vrij beschaafd moet ik zeggen.

Blauw licht = alglicht.
Er is een reden dat de man op het filmpje alleen twee nepplantjes in z'n bak heeft :P
Haha plus dat je je hand niet in zo'n bak wil houden om nieuwe plantjes te planten :P
pi_105784199
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:33 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Haha plus dat je je hand niet in zo'n bak wil houden om nieuwe plantjes te planten :P
Volgens Perry valt dat dus wel mee. En je weet het nog niet, maar Perry is in ieder geval in mijn ogen de aquariumgoeroe. :P
  maandag 19 december 2011 @ 19:35:49 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105784225
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:
Vaak zijn het van dit soort jokers die Piranhas wel "cool" vinden...

Do not want. :N
pi_105784281
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:
Vaak zijn het van dit soort jokers die Piranhas wel "cool" vinden...

Hmm daar kan ik ook niet zo goed tegen...
pi_105784388
De titel zegt ook al genoeg. Ik ga dat echt niet kijken.
pi_105784532
Ik ga denk ik qua kleuren en indeling een beetje voor zoiets:

Alleen dan een stuk kleiner.
Zo'n soort achterwand heb ik al besteld :)

Heb in de vissenkom nu alleen rose en paars/blauw grint liggen, dat ga ik nog vervangen voor grijs grind denk ik :)

Die uit dat filmpje is wel mooi toch :D ?
  maandag 19 december 2011 @ 19:44:18 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105784716
quote:
13s.gif Op maandag 19 december 2011 19:38 schreef Messina het volgende:
De titel zegt ook al genoeg. Ik ga dat echt niet kijken.
Ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, net zomin dat ik echt moeite heb om een vis uit zijn lijden te verlossen. Maar waar ik wel moeite mee heb is dat alles weer pontificaal gefilmd moet worden en op youtube gezet wordt. Dat typeert imo weer een beetje het type mens wat achter de Piranha "liefhebbers" schuilt.
pi_105784848
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 19:41 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ga denk ik qua kleuren en indeling een beetje voor zoiets:

Alleen dan een stuk kleiner.
Zo'n soort achterwand heb ik al besteld :)

Heb in de vissenkom nu alleen rose en paars/blauw grint liggen, dat ga ik nog vervangen voor grijs grind denk ik :)

Die uit dat filmpje is wel mooi toch :D ?
Dit is geen achterwand maar een poster. Gaat reflecteren, zeker als je foto's wilt nemen zeer irritant.

Wat voor kleur grind/zand je kiest is puur smaak, al zou ik niet voor felle kleuren gaan. Probeer het lekker natuurlijk te houden :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, net zomin dat ik echt moeite heb om een vis uit zijn lijden te verlossen. Maar waar ik wel moeite mee heb is dat alles weer pontificaal gefilmd moet worden en op youtube gezet wordt. Dat typeert imo weer een beetje het type mens wat achter de Piranha "liefhebbers" schuilt.
Ik weet ook wel dat die beestjes moeten eten en dat levend voer dus op hun menu staat, maar inderdaad, waarom het filmen?

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor vissen die perse levend voer moeten hebben.
(Stom eigenlijk, met het voeren van artremia heb ik dan weer totaal geen moeite...)
pi_105785105
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit is geen achterwand maar een poster. Gaat reflecteren, zeker als je foto's wilt nemen zeer irritant.

Wat voor kleur grind/zand je kiest is puur smaak, al zou ik niet voor felle kleuren gaan. Probeer het lekker natuurlijk te houden :)

[..]

Ik weet ook wel dat die beestjes moeten eten en dat levend voer dus op hun menu staat, maar inderdaad, waarom het filmen?

Ik zou in ieder geval niet kiezen voor vissen die perse levend voer moeten hebben.
(Stom eigenlijk, met het voeren van artremia heb ik dan weer totaal geen moeite...)
Ik heb zelf deze gehaald:
http://www.aquariumnederl(...)90dcc2b0f735b190504e

Geen poster, maar ook weer geen grote 3D wand, geloof ik :P

Wil eigenlijk gewoon dat de planten en vissen zo veel mogelijk opvallen, vandaar de grauwe achterwand en grind.
  maandag 19 december 2011 @ 19:53:12 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105785233
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:46 schreef Messina het volgende:

Dat, ik vind het een beetje van "Kijk mij eens stoer een kikker voeren aan mijn vissen!" :r Typerend.

quote:
Ik ben ook een verwoed hengelaar en vis veel op snoek, en ja ik heb met levend aas gevist (mag niet meer) Dus nu vang ik een voorntje en maak hem dood en ga daar mee vissen. Daarom heb ik wsl wat minder moeite met het doodmaken van vissen, neemt niet weg dat ik mijn aquarium bewoners het leven zo goed mogelijk wil maken.
pi_105785442
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:53 schreef AchJa het volgende:

Ik ben ook een verwoed hengelaar en vis veel op snoek, en ja ik heb met levend aas gevist (mag niet meer) Dus nu vang ik een voorntje en maak hem dood en ga daar mee vissen. Daarom heb ik wsl wat minder moeite met het doodmaken van vissen, neemt niet weg dat ik mijn aquarium bewoners het leven zo goed mogelijk wil maken.
Ik heb niks met vissen, ik ben bang om grote vissen aan te raken. :@ Grootste vis die ik aan durf te raken (en in m'n bak heb) zijn garra rufa's. Mijn angst is door die vissen licht verminderd, maar verdwijnen zal het nooit. Als er bijv. een tegen m'n hand zwemt trek ik uit reflex -angst- m'n hand uit het water. :') En m'n man maar lachen.

Ik verlos vissen wel uit hun lijden als dat nodig is, maar ook niet met m'n feestmuts op.
pi_105786191
haha dan moet je bij mij maar niet met je hand in het water gaan hangen. goerami's vinden het heerlijk om uit mn hand te eten. zodra ik ook maar iets met mn hand in de bak zit komen ze kijken of er wat lekkers is.
  maandag 19 december 2011 @ 20:13:48 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105786374
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:56 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb niks met vissen, ik ben bang om grote vissen aan te raken. :@ Grootste vis die ik aan durf te raken (en in m'n bak heb) zijn garra rufa's. Mijn angst is door die vissen licht verminderd, maar verdwijnen zal het nooit. Als er bijv. een tegen m'n hand zwemt trek ik uit reflex -angst- m'n hand uit het water. :') En m'n man maar lachen.

Ik verlos vissen wel uit hun lijden als dat nodig is, maar ook niet met m'n feestmuts op.
Ik heb nog ergens een foto staan met een "snoekje" van een meter. Heb hem hier niet tot mijn beschikking zit op mijn werk, maar ter illustratie:

Dit ben ik niet, maar vond deze op het net en is vergelijkbaar.
pi_105786537
Mailtje van Zooplus gekregen dat mijn nieuwe aquarium aangemeld is bij PostNL, hopelijk dit maar beter ingepakt :N

Heeft iemand trouwens ervaringen met www.aquariumnederland.nl ?
Ik heb er die achterwand besteld, maar er ontbreekt een letter in mijn straat naam.
Heb ze daar direct voor gemaild (afgelopen donderdag) en geprobeerd te bellen (geen gehoor), maar nog geen antwoord van ze gehad...
pi_105786719
Niet alle piranha's zijn gevaarlijk en ze bijten je niet allemaal dood..
En ja, ik ben het er wel mee eens dat vaak dezelfde soort mensen ze houden, om dezelfde reden als op de filmpjes.. Gewoon omdat het 'stoer' is..
Best jammer, want het is opzich is een piranha best een interessante vis.

Naar mijn mening moeten ze wel een schuilplaats hebben om wat tot rust te kunnen komen. Want over het algemeen zie je lege bakken, en het zijn ook een beetje schuwe vissen..

Zo worden er helaas heel veel vissen 'verknald'..

@Achja, das een flink beestje zo op die grootte :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105786897
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:10 schreef loecje het volgende:
haha dan moet je bij mij maar niet met je hand in het water gaan hangen. goerami's vinden het heerlijk om uit mn hand te eten. zodra ik ook maar iets met mn hand in de bak zit komen ze kijken of er wat lekkers is.

Garra rufa's ook :Y

Het is meer het formaat vis. En of ze 'rustig komen checken' of de clown uithangen en voor de lol keihard (valt in de praktijk wel mee :')) tegen m'n hand zwemmen :@

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb nog ergens een foto staan met een "snoekje" van een meter. Heb hem hier niet tot mijn beschikking zit op mijn werk, maar ter illustratie:

[ afbeelding ]

Dit ben ik niet, maar vond deze op het net en is vergelijkbaar.
*doet vijf stappen naar achter, sluipt richting uitgang & gets the fok out* :@
pi_105787028
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

Heeft iemand trouwens ervaringen met www.aquariumnederland.nl ?

http://www.opgelichtopint(...)l?num=1315325755/230 :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*edit*

Nieuwe topicstarter opgelet!

Graag het nieuwe topic even hier vandaan halen.
  maandag 19 december 2011 @ 20:25:52 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105787203
Messina, ik schrik ook altijd als er een vis tegen me aan zwemt :') Heel raar eigenlijk, want ik verwacht het gewoon niet.

Ook ben ik eens door een clownbotia gestoken door z'n oogdoorn toen ik met me planten bezig was :') En ja, dat voelde je wel.. Maargoed, dat is het beestje z'n afweermechanisme. (inmiddels zijn de clowns weg, want ze sloopte al m'n planten ;()
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_105787278
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Messina, ik schrik ook altijd als er een vis tegen me aan zwemt :') Heel raar eigenlijk, want ik verwacht het gewoon niet.

Ook ben ik eens door een clownbotia gestoken door z'n oogdoorn toen ik met me planten bezig was :') En ja, dat voelde je wel.. Maargoed, dat is het beestje z'n afweermechanisme. (inmiddels zijn de clowns weg, want ze sloopte al m'n planten ;()
Waren je clowns erg groot?
Ik schrok wel van dat plaatje met volwassen exemplaren !
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')