Da's dus duidelijk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:19 schreef Michielos het volgende:
sowieso ik ben een man. Als ze lekker pijpt en neukt vind ik het best. Als ze daarnaast leuk uitziet is het nog beter. Als ze daarnaast sociaal vaardig is is het helemaal geweldig. ALs zij dan maanstenen wil opladen, maakt dat r des te mysterieuzer (soms moet ik wel gniffelen) dus care
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 30 november 2011 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben atheïst, mijn vriendin is zo'n type die graag gelooft dat er meer is en zelfs af en toe gelooft in paranormale zaken.
Ik trek er gewoon af en toe een-gezicht bij, als ze er over begint. Gaat verder prima.
Same here en af en toe wil ze nog wel eens chagrijnig zijn na mijnquote:Op woensdag 30 november 2011 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik ben atheïst, mijn vriendin is zo'n type die graag gelooft dat er meer is en zelfs af en toe gelooft in paranormale zaken.
Ik trek er gewoon af en toe een-gezicht bij, als ze er over begint. Gaat verder prima.
Ik heb toch het idee dat vrouwen vatbaarder zijn voor dergelijke zweverige zaken dan mannen.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb zelf nog nooit een gelovige vriend gehad (het niet-geloven/atheïsme is voor mij toch wel een van de belangrijkste 'eisen' (alsof je überhaupt iets te eisen hebt als vrouw tegenover een man, maar ja...)), maar wat ik van anderen gehoord heb, is eigenlijk dat het altijd toch wel grote problemen geeft en dat vind ik ook logisch.
Als bijvoorbeeld mijn man/vriend ineens God gaat bedanken voor het eten, terwijl ik de hele middag in de keuken heb gestaan... Tja...
Of als ik ergens pijn heb, dat hij het dan gaat proberen weg te Reiki'en, dan kan ik hem eigenlijk niet meer serieus nemen.
Nou, ik ga eigenlijk bijna alleen maar met mannen om en daar zitten toch behoorlijk wat gelovigen tussen: Van Moslims tot Reiki-zeikerds tot 'gewone' Christenen.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:39 schreef spoor4 het volgende:
Ik heb toch het idee dat vrouwen vatbaarder zijn voor dergelijke zweverige zaken dan mannen.
En wat gelooft zij dan? En als ze het erover heeft, denk je dan niet van: "Wat een onzin!"?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:41 schreef Bigs het volgende:
Mijn vriendin gelooft, ik niet. Gaat prima, als je beiden maar niet te extreem bent (as in fanatiek anti-religie of juist streng gelovig).
Ik zou er geen principiële problemen mee hebben. Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wel of niet wil.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
![]()
Ik ben ooit een topic gestart in TRU over het volgende onderwerp:
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen!
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen! 2
Oftewel:
Zou je een relatie aan kunnen gaan met iemand die een ander geloof aanhangt dan jij?
Of als je zelf niet-gelovige bent:
Zou je dan een relatie aan kunnen gaan met iemand die wél een of ander geloof aanhangt en vice versa.
Zelf ben ik een niet-gelovige, atheïst, en tevens scepticus in hart en nieren als het gaat om paranormale zaken/kwakzalverij/enzovoort.
Het lijkt mij heel erg lastig als ik een relatie zou hebben met een niet-atheïst en/of met iemand die in paranormale zaken/kwakzalverij/enzovoort gelooft.
In platonische vriendschappen denk ik er trouwens anders over. Dan maakt het mij niet uit of iemand in Allah/God/Reiki/homeopathie/helderziendheid/whatever gelooft. Sterker nog, ik vind dat altijd zeer boeiende onderwerpen om over te praten, maar van mijn kant dan vooral vanuit psychologisch oogpunt, plus dat een van mijn 'hobby's' cold reading is en mensen daardoor vaak denken dat ik paranormaal begaafd ben.
Michielos hoeft niet meer te reageren, want zijn mening hierover is:
[..]
Da's dus duidelijk.
Ik ben heel benieuwd hoe andere mensen hierover denken!
natuurlijk kan iemand dat denken, sterker nog als het gaat om een man en de ander is een vrouw zou ik het vreemd vinden als de man niet met grote regelmaat dat denkt over dingen die de vrouw doet of denkt.....quote:Op woensdag 30 november 2011 13:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En wat gelooft zij dan? En als ze het erover heeft, denk je dan niet van: "Wat een onzin!"?
Wat is een 'fanatieke atheïst' als ik vragen mag? Iemand die heel hard niet gelooft?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het een behoorlijk belangrijk punt. Ik heb moeite met zowel gelovigen als fanatieke atheïsten. Ik geloof zelf niet, maar vind bijvoorbeeld enige kennis van het christendom en de bijbel wel behoren tot de algemene ontwikkeling.
Rare assumptie om te denken dat een 'fanatieke atheïst' geen kennis zou hebben van bijvoorbeeld het Christendom. Vaak juist wél om daarmee de gelovigen om de oren te slaan in discussies.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef Anyanka het volgende:
Ik vind het een behoorlijk belangrijk punt. Ik heb moeite met zowel gelovigen als fanatieke atheïsten. Ik geloof zelf niet, maar vind bijvoorbeeld enige kennis van het christendom en de bijbel wel behoren tot de algemene ontwikkeling.
Ik ben een heel erg fanatieke niet-verzamelaar van postzegelsquote:Op woensdag 30 november 2011 13:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is een 'fanatieke atheïst' als ik vragen mag? Iemand die heel hard niet gelooft?
Je schopt de postbode al aan het begin van de straat de andere kant op?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:59 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik ben een heel erg fanatieke niet-verzamelaar van postzegels
Begrijp me niet verkeerd. Man en vrouw hoeven wat mij betreft niet hetzelfde te zijn. Alsjeblieft niet!quote:Op woensdag 30 november 2011 13:53 schreef RM-rf het volgende:
natuurlijk kan iemand dat denken, sterker nog als het gaat om een man en de ander is een vrouw zou ik het vreemd vinden als de man niet met grote regelmaat dat denkt over dingen die de vrouw doet of denkt.....
andersom is het misschien vanuit vrouwelijk zichtpunt precies hetzelfde: dat vrouwen dat over mannelijke eigenschappen/gedrag/uitspraken denken...
Ik denk zelf dat als je continue je partner 'jouw visie/gedrag' wilt gaan opdringen en niet gewoon kunt toelaten dat iemand met wie je een relatie heeft ook zo dr eigen 'makken' kan hebben, dat de overlevingskans van de relatie misschien niet al te groot zal zijn ...
los ervan of je verder 'heel veel precies hetzelfde bent'.
Als jij accepteert dat je partner bidt voor het eten en hij/zij accepteert dat jij dat niet doet dan is er in de dagelijkse omgang niet echt een probleem. Natuurlijk heb je soms wel lastige discussies omdat geloof mensen nou eenmaal persoonlijk raakt, maar zoals RM-rf al zegt dat kun je over allerlei onderwerpen hebben (idd leven met een vegetarier bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 30 november 2011 14:04 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Man en vrouw hoeven wat mij betreft niet hetzelfde te zijn. Alsjeblieft niet!Als mannen hetzelfde zouden zijn als vrouwen, dan zou ik mannen nooit zo leuk gevonden hebben!
Met de altijd maar begripvolle metromannen die nooit een weerwoord hebben, heb ik dan ook niet zoveel. Ik hou juist van mannelijke eigenschappen.
Daarom zou ik een man wat dat betreft nooit willen veranderen in zijn man-zijn en zou het dan ook zeer op prijs stellen als hij bij mij dus niet aan mijn vrouw-zijn gaat tornen.
Maar een geloof vind ik zo'n heikel punt, dat dat wat mij betreft absoluut de dagelijkse omgang met hem zou verstoren. Als hij ineens met een pendeltje gaat lopen om antwoorden te krijgen op zijn levensvragen, dan zou ik hem keihard uitlachen en ik vind dat je elkaar in een relatie niet hoort uit te lachen om iets wat heel belangrijk is voor je partner.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |