Bron en volledige bericht: http://webwereld.nl/nieuw(...)oen-smartphones.htmlquote:Miljoenen smartphones zijn uitgerust met geheime spyware van Carrier IQ. De software doet dienst als keylogger, onderschept sms-berichten en logt zelfs sms'jes en https-verkeer.
Carrier IQ is een programma dat standaard meegeleverd wordt op Android-, BlackBerry- en Nokia-toestellen en is ontdekt door Android-developer Trevor Eckhart. De dienst wordt geïnstalleerd door toestelfabrikanten die willen weten op welke manier gebruik hun telefoons worden gebruikt. Ook de mobiele operators zijn zeer geïnteresseerd in deze informatie.
[..]
Ik wel. Wtfquote:Op woensdag 30 november 2011 12:15 schreef matthisl het volgende:
No. Shit. Kom je hier serieus nu pas achter?
quote:Op woensdag 30 november 2011 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet het, te makkelijk bite me:
Android.
Sorry.
quote:
Hehe puisterige anti-Apple nerds met hun 'Android is beter'quote:Op woensdag 30 november 2011 12:18 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet het, te makkelijk bite me:
Android.
Sorry.
Als je een beetje slimme Androidgebruiker bent laat je je niet zien hierquote:Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef Dimens het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit een Andoid vs. iPhone topic wordt.
We hebben een mooi voorzetje gedaan.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef Dimens het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit een Andoid vs. iPhone topic wordt.
Ja maar wij hebben flashquote:Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je een beetje slimme Androidgebruiker bent laat je je niet zien hier.
Lambiekje?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dimens het volgende:
Verwachte users:
• Kadaya
• TimCook
• Die_Hofstadtgruppe
• falling_away
• Splackavellie02
• Jordony
• Raptorix
Iemand vergeten?
Dit.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:43 schreef imanidiot het volgende:
Mensen die denken dat andere merken het niet doen.
...
Jij weet het blijkbaar al heel lang en zo goed en er zijn redelijk wat lui die dit voor het eerst horen (moi incluis), enlighten usquote:
Waarom, bewijst dit dat iPhone vrij is van spyware? Waar lees je dat?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:22 schreef opgebaarde het volgende:
Dus we kunnen nu wel concluderen dat Steve zich ook ingezet heeft voor onze privacy. Tjeempie, die man vindt in elk land een standbeeld ter grote van het vrijheidsbeeld
Waar is die eigenlijk?quote:
daarom: abnamro of rabobank.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:50 schreef Farenji het volgende:
Van de iphone is al lang bekend dat er allerlei data opgeslagen en doorgestuurd wordt, apple is geen haar beter, dus laten we er niet zo'n soort non-discussie van maken.
Laten we eens nadenken over de gevolgen, bijvoorbeeld voor telebankieren via je smartfoon bijv van de ING bank. Door de keylogger worden de gebruikersnaam en wachtwoord onderschept. En het smsje met de tancode word, *voordat het in je inbox terecht komt* ook onderschept en doorgestuurd. Ik denk dat de ernst nu wel duidelijk is.
Het zal vast al eerder bekend zijn geweest maar voor mij was het nieuws, en voor velen met mij denk ik.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:54 schreef Schunckelstar het volgende:
Dit is niet echt nieuws toch![]()
Ik meen dat dit al lang bekend was eigenlijk
Alstu: Obama slechste president ooit.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:54 schreef Wapperbaard het volgende:
[..]
Waar is die eigenlijk?
Onze goeie ouwe samenzwerings notenkoffer.
[ afbeelding ]
• Dimensquote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dimens het volgende:
Verwachte users:
• Kadaya
• TimCook
• Die_Hofstadtgruppe
• falling_away
• Splackavellie02
• Jordony
• Raptorix
Iemand vergeten?
Nee, en het bewijst ook niet dat de iPhone niet vrij is van spyware, en daarom gaan we er voorlopig vanuit dat de iPhone vrij is van spyware. Wie stelt, bewijst. Als jij stelt dat de iPhone niet vrij is van spyware, moet jij dat bewijzen.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Waarom, bewijst dit dat iPhone vrij is van spyware?
Meldt vanaf iPhonequote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dimens het volgende:
Verwachte users:
• Kadaya
• TimCook
• Die_Hofstadtgruppe
• falling_away
• Splackavellie02
• Jordony
• Raptorix
Iemand vergeten?
• BritchesAndHosequote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dimens het volgende:
Verwachte users:
• Kadaya
• TimCook
• Die_Hofstadtgruppe
• falling_away
• Splackavellie02
• Jordony
• Raptorix
Iemand vergeten?
Dat.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:25 schreef Crutch het volgende:
[..]
En wij zijn niet afhankelijk van iTunes.
Je weet dat allang is bewezen dat de iPhone ladingen informatie verzameld?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:56 schreef TimCook het volgende:
[..]
Nee, en het bewijst ook niet dat de iPhone niet vrij is van spyware, en daarom gaan we er voorlopig vanuit dat de iPhone vrij is van spyware. Wie stelt, bewijst. Als jij stelt dat de iPhone niet vrij is van spyware, moet jij dat bewijzen.
Niet echt vergelijkbaar met het opslaan en versturen van keystrokes, toch?quote:Op woensdag 30 november 2011 14:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je weet dat allang is bewezen dat de iPhone ladingen informatie verzameld?
Lijkt me wel. Dat ze beide niet exact hetzelfde opslaan/versturen is geen vereiste. Ze doen beide om financieel gewin achter de rug om van de consument.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:26 schreef TimCook het volgende:
[..]
Niet echt vergelijkbaar met het opslaan en versturen van keystrokes, toch?
Apple verstuurt geanonimiseerde diagnostische data die niet herleid kan worden naar een specifieke gebruiker, bedoeld voor productverbetering, en belangrijker: volgens de gebruiksvoorwaarden waar jij als gebruiker mee akkoord bent gegaan. Wat Apple precies doet, kan jij als gebruiker teruglezen, en gaat dus niet achter de rug van de consument om.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Dat ze beide niet exact hetzelfde opslaan/versturen is geen vereiste. Ze doen beide om financieel gewin achter de rug om van de consument.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |