Misschien praten mensen elkaar gewoon graag als een kip zonder kop na om maar paniek te kunnen creëren. Als ik zo mijn dochter van school ga halen zie ik voor minstens driekwart prima opgevoed kinderen lopen, en een paar waarvan ik denk 'nou moet dat nou' maar die zaten er vroeger ook in mijn klas en op school.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien weten die mensen gewoon nog dat kinderen vroeger nog een beetje respect hadden voor volwassenen.
Zo is dat.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien weten die mensen gewoon nog dat kinderen vroeger nog een beetje respect hadden voor volwassenen.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:19 schreef kovenant het volgende:
dood normaal om een leraar , of ouder persoon in algemeen met u aan te spreken.
goede zaak.
Ik moet inhoudelijk reageren op het feit dat iemand mij een over het paard getild schoffie noemt? Hmmmkay.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vooral niet inhoudelijk reageren inderdaad.
ik ben het daarmee wel eens, echter denk ik dat het probleem dieper ligt.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:18 schreef Stokstaart het volgende:
Zeer terecht, vroeger wisten wij niet beter
Die ook. Moet je nagaan.quote:
Nou je kan veel zeggen, maar kinderen hebben toch daadwerkelijk nog maar weinig respect voor volwassenen tegenwoordig. En ik ben niet eens zo oud, zat zelf tussen een van de eerste lichtingen van dat soort kinderen in, en het is alleen maar erger geworden inmiddelsquote:Op woensdag 30 november 2011 11:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien gaan diezelfde mensen voorbij aan het feit dat voorgaande generaties altijd over de huidige generatie kinderen zeggen dat ze (de kinderen) opgroeien voor galg en rad.
Wanneer was dat?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:18 schreef Stokstaart het volgende:
Zeer terecht, vroeger wisten wij niet beter
Ja tuurlijk, en de hippiecultuur en opkomst van moderne muziek in de jaren 60/70 had ook de goedkeuring van de ouders.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik ben het daarmee wel eens, echter denk ik dat het probleem dieper ligt.
vroeger hadden we respect voor de leraren en respect voor onze ouders. we hadden zelfs respect voor ouderen en gaven hun onze zitplaats in de bus als deze vol was.
de jeugd van tegenwoordig weet volgens mij niet wat respect betekent![]()
dus hoe zeer ik het ermee eens ben om de leraar/lerares netjes aan te spreken, ben benieuwd of het gaat helpen
Als respect geuit moet worden door U of jij te gebruiken zijn we wel diep gezonken.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jeugd kun je niet meer opvoeden, die moeten de hard way leren zei Yvonne van de week nog tegen me. En zo is het denk ik ook.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik ben het daarmee wel eens, echter denk ik dat het probleem dieper ligt.
vroeger hadden we respect voor de leraren en respect voor onze ouders. we hadden zelfs respect voor ouderen en gaven hun onze zitplaats in de bus als deze vol was.
de jeugd van tegenwoordig weet volgens mij niet wat respect betekent![]()
dus hoe zeer ik het ermee eens ben om de leraar/lerares netjes aan te spreken, ben benieuwd of het gaat helpen
Dat kun je dan vast onderbouwen met cijfers. Heb je zelf kinderen trouwens? Kom je wel eens op kinderfeestjes, op schoolpleinen ofzo? Of concentreer je je nu op die paar etterbakken die de hele dag op dat ene plein rondhangen en je een grote bek geven?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou je kan veel zeggen, maar kinderen hebben toch daadwerkelijk nog maar weinig respect voor volwassenen tegenwoordig. En ik ben niet eens zo oud, zat zelf tussen een van de eerste lichtingen van dat soort kinderen in, en het is alleen maar erger geworden inmiddels
Dan moet pvv een motie indienen dat kinderen weer wat fysieke straffen mogen krijgen door ouders en docenten.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jeugd kun je niet meer opvoeden, die moeten de hard way leren zei Yvonne van de week nog tegen me. En zo is het denk ik ook.
Aan de andere kant moet je niet doorslaan, zeiken op en over de normen en waarden van de jeugd deed men in de tijd van Plato al.
Het gaat erom dat dat woord afstand creeert, een leraar staat niet voor de klas om je vriend of vriendin te zijn.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als respect geuit moet worden door U of jij te gebruiken zijn we wel diep gezonken.
Respect uit je door te luisteren naar een persoon, niet door schijnheilig dan maar u te gaan gebruiken.![]()
Jammer dat we niet verder verengelst zijn in dat opzicht daar heeft men geen verschil meer tussen u en jij.
1988 of zo.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Wanneer was dat?
Respect heeft wat mij betreft niets met U of Je te maken.
Op mijn middelbare school en lagere school (heel lang geleden) waren er leraren waartegen je je mocht zeggen en die prima orde konden houden, maar ook leraren waar je U tegen moest zeggen en die volledig in de zeik werden genomen.
Ik heb zelfs een leraar Duits gehad, die met eieren werd bekogeld, maar hij werd wel netjes met u aangesproken...
Ik heb jarenlang op kinderen gepast ( van 0 tot 12 jaar) dus ik zat altijd veel tussen kinderen ja.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat kun je dan vast onderbouwen met cijfers. Heb je zelf kinderen trouwens? Kom je wel eens op kinderfeestjes, op schoolpleinen ofzo? Of concentreer je je nu op die paar etterbakken die de hele dag op dat ene plein rondhangen en je een grote bek geven?
Dan kun je ook betogen dat juist door die afstand te creeren je nog meer moeite gaat krijgen om de klas onder controle te gaan houden.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dat woord afstand creeert, een leraar staat niet voor de klas om je vriend of vriendin te zijn.
Dat dus.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als respect geuit moet worden door U of jij te gebruiken zijn we wel diep gezonken.
OK ik ben van iets eerderquote:Op woensdag 30 november 2011 11:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
1988 of zo.
Ben het wel eens met je stelling, maar meteen met je en jij gaan smijten creëert minder afstand dan dat je begint met U te zeggen.
Een leraar waar je U tegen zegt maakt echter geen goede leraar of lerares idd![]()
Vriendjes en vriendinnetjes: Jij
Leraren en andere volwassenen die je niet kent: U.
Pff, zoveel vrijheid om iets zelf te beslissen. Dat moeten we niet hebben. Laat de overheid maar voor ons beslissen hoe we aangesproken moeten worden.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:35 schreef CindieY het volgende:
Laat een school danwel leraar toch zelf beslissen of ze met u of je aangesproken willen worden. Respect dwing je mi niet af door verplicht u te moeten zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |