De laatste tijd helaas een hoop trage of matige films gezien.
Texas killing fieldsIn the Texas bayous, a local homicide detective teams up with a cop from New York City to investigate a series of unsolved murders.Trage film waarin weinig gebeurt en het einde is ook een anticlimax. Vooral het onderzoek wordt belicht in de film, wat het er niet boeiender op maakt. Voor mijn gevoel stonden ze veel te lang bij elk lijk. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dus als dat verhaal je interesseert is het misschien wel boeiend om te kijken. Voor spanning hoef je het in ieder geval niet te doen.
Een aantal scenes waren ook nogal onlogisch en blijkbaar mag je als agent verdachten in elkaar slaan in Texas, zonder goede aanleiding. Ik snap eigenlijk niet waarom de film gemaakt is.
The rum diary
American journalist Paul Kemp takes on a freelance job in Puerto Rico for a local newspaper during the 1950s and struggles to find a balance between island culture and the expatriates who live there.Eigenlijk gaat de film meer over een dronkaard die zichzelf nogal in de problemen werkt.
Wel geteld misschien twee grappige scenes, maar het verhaal kon totaal niet boeien, zelfs niet met Depp in de hoofdrol. Ik heb op geen enkel moment tijdens het kijken het gevoel gehad dat ik wilde weten wat er zou gebeuren, waar de film naartoe zou werken. Misschien omdat veel scenes nogal random zijn, de film kabbelt wat voort, het werkt niet echt naar een climax toe.
Ook dit was een trage film, geen hoogstandje. Het is niet grappig genoeg voor een komedie en een ander genre heeft het ook niet echt. De romantiek in deze film is matig. De film is gemaakt ter ere van Hunter S. Thompson, vandaar dat het misschien geen echt verhaal vertelt, maar meer het leven van deze man illustreert tijdens zijn verblijf in Puerto Rico.
Tinker Tailor Soldier SpyIn the bleak days of the Cold War, espionage veteran George Smiley is forced from semi-retirement to uncover a Soviet agent within MI6's echelons.
Ondanks een aantal goeie recensies gelezen te hebben en een 7,7 op IMDB kon deze film mijn aandacht niet vasthouden. Hele scenes waarin nauwelijks gepraat wordt en niets dat je als kijker uitdaagt om mee te denken of op te letten. Er gebeurt op een scene in het begin na gewoon niets. Ik heb het een uur de kans gegeven, maar ben daarna toch maar de bioscoopzaal uitgelopen.
Acteerprestaties zijn verder uitstekend, daar niets op aan te merken. Maar een film over het ontdekken van een mol zou toch boeiender moeten zijn. Te veel scene's met oude mannen die met elkaar praten maar waar weinig tot niets uitkomt waar de film mee verder kan. Voelde me na een uur nog met geen enkel personage echt verbonden. Dan wordt het ook niks meer.
Killers EliteWhen his mentor is taken captive, a retired member of Britain's Elite Special Air Service is forced into action. His mission: kill three assassins dispatched by their cunning leader.Keiharde actiefilm, niets meer en niets minder. Goed vermaak zoals verwacht kan worden van een film met Jason Statham en Robert De Niro in de hoofdrol.
Don't be afraid of the darkA young girl sent to live with her father and his new girlfriend discovers creatures in her new home who want to claim her as one of their own.Meisje en haar familie zijn verhuisd naar een nieuwe woonplek. Al snel blijken daar monsters te wonen, ratachtige beesten die leven van de tanden en botten van kinderen. Maar ze kunnen niet tegen licht. En het bekende cliché: meisje vertelt haar vader over de wezens, maar hij gelooft haar niet en denkt zelfs dat ze psychisch niet in orde is.
Het is een film die zichzelf qua spanning en engheid buitenspel zet op het moment dat bekend wordt hoe de wezentjes eruit zien. Daarna is het niet eng meer en eigenlijk voornamelijk lachwekkend. De scene waarin de ratachtige beesten rondlopen met scharen doet het 'm. Zit wel een goeie schrikscene in en het einde is erg naar, maar het is voornamelijk een slechte griezelfilm.
Nova ZemblaIedereen weet inmiddels wel waar de film over gaat. Tevens eerste nederlandse 3D film.
Maar geloof de hype niet. Behalve mooie natuurbeelden en 3Deffecten, is het qua uitvoering van het verhaal erg matig. Vrijwel elke enigszins spannende scene komt door de dreiging van een ijsbeer. Kort samengevat is het daarnaast een hoop gehoest en gebibber. De scene's met Doutzen Kroes waren nogal overbodig. Haar tieten komen vaker in beeld dan haar gezicht. Ik had van deze film meer verwacht.
New years eveEen film als love actually en valentines day, met een grote sterrencast en groot aantal verhaallijntjes. Helaas doet deze film dat wat minder goed. De verhaallijnen zijn niet boeiend genoeg, maar door de sterrencast is het wel kijkbaar. Gewoon een lekkere feelgood movie waar meer ingezeten had. Verwacht er dus niet te veel van.
[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 14-12-2011 16:23:13 ]