Lol, ik zat ze net te bekijkenquote:Op donderdag 1 december 2011 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Een van de foto's van Casper :
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 1 december 2011 17:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, ik zat ze net te bekijkenEn bedacht me toen, met die bankfoto van "
zo ligt de mijne ook
"
Ho, chill. Er is nog niks zeker!quote:Op donderdag 1 december 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat zitten er toch een hoop lieve gekkies op FOK!![]()
Qwea
Je zou je heel erg diep moeten schamen voor deze misplaatste en schofferende opmerking. Héél ver voorbij de grens!quote:
Q is niet liev, wel gek. Maar inderdaad: de combi komt ook vaak voor op FOK!quote:Op donderdag 1 december 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat zitten er toch een hoop lieve gekkies op FOK!![]()
Qwea
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
Nou iddquote:Op donderdag 1 december 2011 18:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je zou je heel erg diep moeten schamen voor deze misplaatste en schofferende opmerking. Héél ver voorbij de grens!
maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter.quote:Op donderdag 1 december 2011 18:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je zou je heel erg diep moeten schamen voor deze misplaatste en schofferende opmerking. Héél ver voorbij de grens!
Die moeder IS ZIEK. Jij weet niet hóe ziek, of het lichamelijk of geestelijk is, je weet NIETS.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:12 schreef JerryLee het volgende:
[..]
maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter.
Daar moet je natuurlijk begrip voor hebben
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar ,de thuissituatie en het asielbeleidquote:Op donderdag 1 december 2011 19:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Die moeder IS ZIEK. Jij weet niet hóe ziek, of het lichamelijk of geestelijk is, je weet NIETS.
Dáár moet je begrip voor hebben ja. En anders wegblijven.
En het was sowieso al onzin, want vlak na die post schreef je zelf nog dat dat asiel géén inslaapbeleid heeft.
Nee hoor, dat haalde jij door elkaar.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:16 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar ,de thuissituatie en het asielbeleid
maar zwijgen is goud
Ja, en verdient ze daar zo'n opmerking aan dan?quote:Op donderdag 1 december 2011 19:16 schreef JerryLee het volgende:
Volgens haar is het veiliger voor hem om een ander adresje te vinden
Ts verzorgde hem al behalve het ochtendrondje,doet er ook niet toe .quote:Op donderdag 1 december 2011 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, en verdient ze daar zo'n opmerking aan dan?![]()
Of is dat misschien gewoon zelfs te prijzen?
Weten wij veel, misschien is ze dement en beseft ze op haar heldere momenten dat ze op haar niet-heldere momenten de hond vergeet eten en drinken te geven. TS kan niet 24/7 er bij zijn. Om maar eens iets te noemen. Speculeren heeft weinig zin, maar ik wilde je even een situatie schetsen waarbij het juist te prijzen is als je erkent dat je zelf niet meer voor je dier kunt zorgen en dat het inderdáád veiliger is voor het dier om een ander onderkomen te krijgen.
Hoe weet je nou dat het dezelfde situatie is? Je weet niet eens wat de situatie is waar TS zich in verkeerdt.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:29 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ts verzorgde hem al behalve het ochtendrondje,doet er ook niet toe .
Je hebt volkomen gelijk dat hij nu in ieder geval in een rustiger situatie bevindt,thuissituatie gaat hij ook aan onderdoor,zelfde situatie van HEEL dichtbij meegemaakt.
Maar het kwam mij over als een dreigement,en daarin ben ik van mening dat daar geen excuus voor is .
Het is maar hoe je dingen leest of interpreteert .
Ah, dus jij las in de OP dat de moeder had gezegd 'haal die hond weg of anders doe ik hem expres iets aan'? Als in 'ik wil er vanaf en anders doe ik het zelf wel'? Ok, dan kan ik me dát misverstand voorstellen. Maar dan nog was je opmerking ver beneden peil.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:29 schreef JerryLee het volgende:
Maar het kwam mij over als een dreigement,en daarin ben ik van mening dat daar geen excuus voor is .
Het is maar hoe je dingen leest of interpreteert .
Ik heb een situatie meegemaakt waar de honden er geestelijk aan onderdoor gingen .quote:Op donderdag 1 december 2011 19:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat het dezelfde situatie is? Je weet niet eens wat de situatie is waar TS zich in verkeerdt.
Ik denk dat TS die opmerking voornamelijk heeft gemaakt om tot ons door te dringen dat de situatie echt onhoudbaar was en dat zijn moeder wel heel ziek is.
Dat dus gevoed door eigen ervaring (zie bovenstaand)quote:Op donderdag 1 december 2011 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah, dus jij las in de OP dat de moeder had gezegd 'haal die hond weg of anders doe ik hem expres iets aan'? Als in 'ik wil er vanaf en anders doe ik het zelf wel'? Ok, dan kan ik me dát misverstand voorstellen. Maar dan nog was je opmerking ver beneden peil.
En wat Oognip zegt, je kunt niet zeggen dat je dezelfde situatie hebt meegemaakt, want je wéét niet wat de situatie is.
En daarmee is de moeder van TS het met je eens en daarom zit de hond nu in het asiel.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:42 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik heb een situatie meegemaakt waar de honden er geestelijk aan onderdoor gingen .
Dat de dierenarts herplaatsen adviseerde enz enz.
Eind van het liedje waren ze beide onder het gewicht en epilepsie en de eigenaresse was met de noorderzon vertrokken
Zo ver moet je het niet laten komen .
Maar wat wil je nu van mij horen ?
Dat laatste ben ik dus helemaal met je eensquote:Op donderdag 1 december 2011 19:42 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ik heb een situatie meegemaakt waar de honden er geestelijk aan onderdoor gingen.
Dat de dierenarts herplaatsen adviseerde enz enz.
Eind van het liedje waren ze beide onder het gewicht en epilepsie en de eigenaresse was met de noorderzon vertrokken
Zo ver moet je het niet laten komen .
Ik niets hoor, de opmerking is weg, je hebt uitgelegd dat je de OP verkeerd interpreteerde en wat mij betreft houden we er over op en gaan we het alleen nog hebben over de hond.quote:Maar wat wil je nu van mij horen ?
Het gaat om wat je nastreeft en waarom, resultaten worden nu eenmaal niet altijd gehaaldquote:
Puntje wak echt erg vind is dat ze blijkbaar dacht dat er een goede kans zou zijn dat ie een spuitje zou krijgen. Zoek dan naar een andere oplossing.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mijn moeder zit gewoon complex in elkaar. Maar je kan aannemen, hoe raar het ook klinkt, dat ze echt van dieren houd en het beste met ze voor heeft. Ze heeft vroeger alleen een groot trauma opgelopen met betrekking tot een hond. Ze dacht dat verwerkt te hebben en het ging een hele tijd goed maar haar verleden heeft haar gewoon ingehaald waardoor ze het verleden en het heden door elkaar heen begon te halen en de hond uit het verleden en Casper dus door elkaar begon te halen. Het is dus absoluut niet dat ze hem express pijn wou doen of iets dergelijks, of dat ze hem ergens wou dumpen aan de kant van de weg. Daarnaast heeft ze gewoon veel meer trauma's door haar verleden en heeft ze meerdere persoonlijkheden wat het ook nog eens lastiger maakt.
Hij heeft het hier dus altijd verder zeer goed gehad. Ondanks haar problemen heeft ze het wel 1 jaar uit weten te stellen en in dat jaar heeft ze alles op alles gezet om er voor hem te zijn, omdat ze hem niet teleur wou stellen. Ze gaf zelf ook enorm om hem en baalt zelf ook enorm van de situatie. Dus bepaalde opmerkingen over haar....die hier gezegd zijn, kunnen gewoon niet door de beugel. We zijn altijd goed voor hem geweest, hij heeft altijd veel aandacht en liefde gehad net als eten, en zijn gezondheid was ook super, dus daar heeft het niet aan gelegen. Hij ging er dus totaal niet aan onder door.....hij had het juist super goed door mijn moeder en mijzelf. Het was mijn moeder die er aan onder door ging. Maar ondanks al haar problemen is ze er wel voor hem geweest
Ik vind het niet netjes van haar dat het gebeurt is zonder overleg met mij, maar ze is tenminste wel verantwoordelijk geweest! Er zijn ook baasjes die honden echt mishandelen of die ze zomers aan een boom binden omdat ze op vakantie gaan en de pensionkosten niet willen betalen, en dergelijke.
En zoals Greys zei is dit topic niet gemaakt om het over mijn moeder te hebben, dat is gewoon prive en diepere informatie zet ik dan ook niet hier neer. Maar neem gewoon aan dat ze verantwoordelijk handelt en het beste met Casper voor heeft. Dit topic is gemaakt om Casper zelf en wat ik nog aan de situatie kan doen.
Heb t asiel nu een paar keer gesproken en hij is gelukkig al wel aardig gewend en zit niet zielig in een hoekje. Hij speelt al goed met een ander hondje, en hij eet verder goed, en begroet iedereen zeer enthousiast, al is hij soms nog verlegen. Terwijl, toen wij hem daar haalden 3 jaar terug, hij heel stil was ( nog stiller ) en niet mee wou lopen naar buiten en heel schichtig was naar iedereen. Naar omstandigheden gaat het dus redelijk met hem en dat is in ieder geval goed nieuws.
Woensdag a.s. ga ik naar het asiel om voor de laatste keer echt afscheid te nemen, ipv dat rommelige afscheid van maandag. Ik bel dan later nog om te kijken hoe hij na mijn vertrek is geweest, en dan bel ik gewoon regelmatig hoe het met hem gaat. Ondertussen ga ik gewoon proberen om actief nog een nieuw baasje te zoeken ( alle hulde naar Qwea voor het proberen! Echt hartstikke bedankt! ) en andere manieren bedenken om er voor hem te zijn. Want in samenspraak met degene die het meest met Casper omging deze dagen, zou het gewoon niet verstandig zijn om na de laatste keer afscheid steeds terug te komen. Hij zal telkens teleurgesteld zijn als ik vertrek, en op dit moment heeft hij er dus niet echt heel veel last van, dat hij zielig in een hoekje zit te janken bijvoorbeeld. En aan het eind van het liedje gaat het om hem..
En natuurlijk bel ik het asiel nog regelmatig om te kijken hoe het met hem gaat. Website in de gaten houden e.d. Ik post hier in ieder geval de updates gewoon!
Wie zegt dat ze dacht dat hij daar zeker een spuitje zou krijgen? Ze heeft hem echt niet daarnaar toe gedaan met de gedachte : ''He! Als ik hem daar naar toe stuur krijgt hij een spuitje!''. Nee. Ze deed hem daarheen omdat ze het beste met hem voorhad en de situatie niet uit de hand wou laten lopen. Dat is alleen maar verantwoordelijk.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Puntje wak echt erg vind is dat ze blijkbaar dacht dat er een goede kans zou zijn dat ie een spuitje zou krijgen. Zoek dan naar een andere oplossing.
Verder, trek je niet teveel aan van de opmerkingen waar je jezelf en of je moeder niwt in herkend. Iedereen heeft een mening en praat vanuit zijn of haar eigen context. Topic over zoiets beginnen is smeken om opmerkingen die je niet wilt horen.
Ok leek me logisch dat je die gedachte van je moeder had. Aannames zijn een bitch.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dacht dat hij daar zeker een spuitje zou krijgen? Ze heeft hem echt niet daarnaar toe gedaan met de gedachte : ''He! Als ik hem daar naar toe stuur krijgt hij een spuitje!''. Nee. Ze deed hem daarheen omdat ze het beste met hem voorhad en de situatie niet uit de hand wou laten lopen. Dat is alleen maar verantwoordelijk.
Ik zei wel in mijn reactie, dat IK dacht dat hij daar een spuitje zou krijgen als hij binnen een paar maand geen baasje zou vinden. Later las ik dat ze daar niet aan spuitjes doen. Maar mijn moeder heeft daar dus niks over gezegd.
Verder gaf ik alleen maar iets meer informatie omdat het topic in die richting leek te gaan ipv Casper. Ik vroeg / smeekte niet om negatieve reacties naar mijn moeder. Ik vroeg naar wat ik het beste kon doen, en wat het beste was voor Casper
Sterkte,is niet makkelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ga hem nu morgen opzoeken om hem ( voorlopig ) voor de laatste keer echt te zien. En daar even wat dingen vragen / overleggen over wat ik eventueel nog zou kunnen betekenen e.d.
quote:Op woensdag 21 december 2011 19:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik keek net op de site van het asiel en er staat dat hij is geplaatst! Geen idee hoe of wat, maar daar wil ik morgen even over bellen. Zeer goed nieuws in ieder geval! En hopelijk heeft hij het daar goed!
Dat vind ik ook ja...maar ik heb eergister nog gekeken en toen stond er verder nog geen geplaatst bij dus misschien is het pas gister of vandaag gebeurd waarna ze me later deze week wouden bellen, ik weet het niet. Maar nu bel ik morgen zelf evenquote:Op woensdag 21 december 2011 19:37 schreef Greys het volgende:
Ben benieuwd!
En pietsie gek dat ze jou daar niet even over gebeld hebben dan![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |