abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2011 @ 16:22:47 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105056898
Ik heb met het asiel gebeld, aangegeven dat ik die intentie heb om Casper een goed huis te geven, dat ik zelf een hond heb die niet geweldig met andere honden omging maar dat ik niet echt weet hoe dat nu gaat (na zijn castratie). Buiten gaat het goed, dat wil zeggen als andere honden niet dominant naar hem zijn of hem lopen te irriteren. Hij loopt zelfs weg als het hem niet bevalt.

Het asiel gaf ook al aan dat mochten wij serieus zijn we eerst kennis moesten maken met zijn 2 (mijn partner en ik) met Casper. En mocht dat goed voelen, dat we dan een paar kennismakingen met Baloe erbij doen bij hun. Als dat daar niet goed gaat, gaat dat hier ook niet goed. Dus in principe weet je dan daar al waar je aan toe bent. Dan doen we het gewoon niet. Gaat dat daar wel goed, dan is de kans redelijk dat het gaat werken, al heb ik gelijk aangegeven dat je dat nooit zeker weet, want je bent daar voor Baloe op neutraal trein. En als Casper mee naar huis gaat, dan zit Casper in Baloe zijn territorium. En ik heb nou eenmaal geen idee hoe Baloe dat gaat handelen. Ik vind het prima als hij even bromt om zijn positie af te dwingen, maar ik moet geen hond hebben die Casper niet tolerant naar Casper is.

Mocht het uiteindelijk allemaal serieus zijn en goed gaan daar, en Casper komt hier en het wil na een aantal maanden echt niet (het asiel en ik waren het er beide over eens dat dat niet een paar dagen of weken, maar zelfs een paar maanden tijd nodig kan hebben om die 2 normaal met elkaar om te laten gaan, en zeker ook van Baloe's kant. En ik wil daar ook best tijd, energie, moeite en desnoods geld voor een gedragstherapeut oid instoppen) dan kan Casper gewoon terug naar hun.

Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik niet de ideale situatie voor Casper ben i.v.m Baloe, maar als het goed gaat tussen die 2, wij wel ideaal zijn. Park naast de deur, tijd over, ect. (ik studeer maar 4 uur per dag, dus ik ben van 07:30 tot 13u maar weg. En op Donderdag van 09:30 tot 13:00 en op Vrijdag ben ik vrij...) En mijn hart breekt gewoon om een oudje in het asiel zijn jaren te moeten zien slijten. En nu zal hij het niet slecht hebben daar, maar ideaal is het niet.

Dus. Tjah. Nou, ik heb me weer van alles op de hals gehaald. :P

Eerst maar eens het idee voorzichtig opperen aan mijn vriend vanavond. En mocht er tijdens de kennismakingsgesprekken (als die er komen) een ander baasje voor Casper langskomen, dan moet hij gewoon met dat baasje mee. Want die situatie zal nog idealer zijn voor Casper dan dat de situatie hier zal zijn. Want dan hoeven Casper en Baloe het hele traject van wennen aan elkaar en kijken hoe ze met elkaar omgaan (met name van Baloe's kant) niet te doorlopen. En dat is gewoon relaxter voor zo'n oudje. En ook voor mijn oudje uiteindelijk.

Uiteindelijk gaat het niet om mij, mijn partner of Baloe, maar om Casper.

[ Bericht 7% gewijzigd door Qwea op 01-12-2011 16:29:28 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Moderator donderdag 1 december 2011 @ 16:23:59 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_105056953
Ik vind dat je het alleen overweegt al heel lief O+ ik duim vast!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_105059262
We verwachten natuurlijk wel :

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_105059487
Een van de foto's van Casper :

donderdag 1 december 2011 @ 17:25:41 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105059521
Van wie?
  donderdag 1 december 2011 @ 17:26:24 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105059553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Een van de foto's van Casper :

[ afbeelding ]
Lol, ik zat ze net te bekijken :D En bedacht me toen, met die bankfoto van " :') zo ligt de mijne ook :D "
pi_105059614
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:26 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, ik zat ze net te bekijken :D En bedacht me toen, met die bankfoto van " :') zo ligt de mijne ook :D "
:P
pi_105061357
Wat zitten er toch een hoop lieve gekkies op FOK! :@

Qwea O+
  donderdag 1 december 2011 @ 18:14:45 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105061409
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Qwea O+
Ho, chill. Er is nog niks zeker!
  donderdag 1 december 2011 @ 18:22:56 #60
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105061679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:46 schreef JerryLee het volgende:
*knip*

Je zou je heel erg diep moeten schamen voor deze misplaatste en schofferende opmerking. Héél ver voorbij de grens!

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 01-12-2011 18:31:14 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  donderdag 1 december 2011 @ 18:25:52 #61
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105061804
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

Qwea O+
Q is niet liev, wel gek. Maar inderdaad: de combi komt ook vaak voor op FOK! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 18:28:25 #62
163650 Greys
pi_105061880
quote:
13s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je zou je heel erg diep moeten schamen voor deze misplaatste en schofferende opmerking. Héél ver voorbij de grens!
Nou idd :{
Over dat zinnetje heb ik helaas eerder heen gelezen.
Ik ga hem verwijderen en dus ook even in jouw quote :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105062509
Ook ^O^ voor het asiel.

Toen ik belde naar het asiel hier in de buurt met de vraag of wij het mochten proberen met een asielkat en onze hond werd mij verteld dat ik dan opnieuw moest betalen!

Eerst 85 euro om de kat uit het asiel te halen en dan iets van 45 euro om hem terug te brengen als het niet goed ging.

Vond dat toen zó raar, maar blijkbaar is dat dus niet de gewone gang van zaken.

Gelukkig zijn ze nu samen nog closer dan catdog O+
  donderdag 1 december 2011 @ 19:03:28 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_105063215
Mijn vriend is alleen alles behalve enthousiast... en ergens heeft hij ook wel een punt. Want je weet dus gewoon niet of het goed gaat... en als het niet goed gaat, moet Casper weer terug naar het asiel... ben je net aan hem gehecht, moet hij weg

Plus dat hij denkt dat Baloe nooit 100% te vertrouwen is... en dat hij altijd vanuit het niets voor Casper zijn strot kan gaan.

:{ Ergens wel te verwachten, maar ik trek me het lot van Casper ontzettend aan :{

Hij wil best een hondje een goed huis geven, maar is van mening dat dat gewoon niet zal gaan met Baloe ;(
pi_105063611
quote:
13s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter.
Daar moet je natuurlijk begrip voor hebben :r
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 19:14:20 #66
163650 Greys
pi_105063698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:12 schreef JerryLee het volgende:

[..]

maar mijn moeder had haar beslissing al klaar en voor de veiligheid van de hond was dat beter.
Daar moet je natuurlijk begrip voor hebben :r
Die moeder IS ZIEK. Jij weet niet hóe ziek, of het lichamelijk of geestelijk is, je weet NIETS.
Dáár moet je begrip voor hebben ja. En anders wegblijven.
En het was sowieso al onzin, want vlak na die post schreef je zelf nog dat dat asiel géén inslaapbeleid heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105063807
quote:
13s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Die moeder IS ZIEK. Jij weet niet hóe ziek, of het lichamelijk of geestelijk is, je weet NIETS.
Dáár moet je begrip voor hebben ja. En anders wegblijven.
En het was sowieso al onzin, want vlak na die post schreef je zelf nog dat dat asiel géén inslaapbeleid heeft.
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar ,de thuissituatie en het asielbeleid
maar zwijgen is goud

Volgens haar is het veiliger voor hem om een ander adresje te vinden
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 19:19:56 #68
163650 Greys
pi_105064003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar ,de thuissituatie en het asielbeleid
maar zwijgen is goud
Nee hoor, dat haalde jij door elkaar.
Jij zei dat ze de verkeerde lieten inslapen, dan zullen we het gewoon nog maar even noemen.

a) verkeerde inslapen --> sowieso gelul, want de hond wordt niet ingeslapen, zei je zelf ook
b) hoe haal je het in je botte hoofd om zoiets te zeggen over de moeder van TS, vanaf de zijlijn, terwijl je nul info hebt over hoe ziek ze is

Zwijgen was in jóuw geval goud geweest idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 19:22:08 #69
163650 Greys
pi_105064122
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:16 schreef JerryLee het volgende:
Volgens haar is het veiliger voor hem om een ander adresje te vinden
Ja, en verdient ze daar zo'n opmerking aan dan? :?
Of is dat misschien gewoon zelfs te prijzen?

Weten wij veel, misschien is ze dement en beseft ze op haar heldere momenten dat ze op haar niet-heldere momenten de hond vergeet eten en drinken te geven. TS kan niet 24/7 er bij zijn. Om maar eens iets te noemen. Speculeren heeft weinig zin, maar ik wilde je even een situatie schetsen waarbij het juist te prijzen is als je erkent dat je zelf niet meer voor je dier kunt zorgen en dat het inderdáád veiliger is voor het dier om een ander onderkomen te krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105064492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, en verdient ze daar zo'n opmerking aan dan? :?
Of is dat misschien gewoon zelfs te prijzen?

Weten wij veel, misschien is ze dement en beseft ze op haar heldere momenten dat ze op haar niet-heldere momenten de hond vergeet eten en drinken te geven. TS kan niet 24/7 er bij zijn. Om maar eens iets te noemen. Speculeren heeft weinig zin, maar ik wilde je even een situatie schetsen waarbij het juist te prijzen is als je erkent dat je zelf niet meer voor je dier kunt zorgen en dat het inderdáád veiliger is voor het dier om een ander onderkomen te krijgen.
Ts verzorgde hem al behalve het ochtendrondje,doet er ook niet toe .
Je hebt volkomen gelijk dat hij nu in ieder geval in een rustiger situatie bevindt,thuissituatie gaat hij ook aan onderdoor,zelfde situatie van HEEL dichtbij meegemaakt.
Maar het kwam mij over als een dreigement,en daarin ben ik van mening dat daar geen excuus voor is .
Het is maar hoe je dingen leest of interpreteert .
pi_105064727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:29 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ts verzorgde hem al behalve het ochtendrondje,doet er ook niet toe .
Je hebt volkomen gelijk dat hij nu in ieder geval in een rustiger situatie bevindt,thuissituatie gaat hij ook aan onderdoor,zelfde situatie van HEEL dichtbij meegemaakt.
Maar het kwam mij over als een dreigement,en daarin ben ik van mening dat daar geen excuus voor is .
Hoe weet je nou dat het dezelfde situatie is? Je weet niet eens wat de situatie is waar TS zich in verkeerdt.
Ik denk dat TS die opmerking voornamelijk heeft gemaakt om tot ons door te dringen dat de situatie echt onhoudbaar was en dat zijn moeder wel heel ziek is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 december 2011 @ 19:41:32 #72
163650 Greys
pi_105065193
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:29 schreef JerryLee het volgende:
Ah, dus jij las in de OP dat de moeder had gezegd 'haal die hond weg of anders doe ik hem expres iets aan'? Als in 'ik wil er vanaf en anders doe ik het zelf wel'? Ok, dan kan ik me dát misverstand voorstellen. Maar dan nog was je opmerking ver beneden peil.

En wat Oognip zegt, je kunt niet zeggen dat je dezelfde situatie hebt meegemaakt, want je wéét niet wat de situatie is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105065248
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:33 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hoe weet je nou dat het dezelfde situatie is? Je weet niet eens wat de situatie is waar TS zich in verkeerdt.
Ik denk dat TS die opmerking voornamelijk heeft gemaakt om tot ons door te dringen dat de situatie echt onhoudbaar was en dat zijn moeder wel heel ziek is.
Ik heb een situatie meegemaakt waar de honden er geestelijk aan onderdoor gingen .
Dat de dierenarts herplaatsen adviseerde enz enz.
Eind van het liedje waren ze beide onder het gewicht en epilepsie en de eigenaresse was met de noorderzon vertrokken
Zo ver moet je het niet laten komen .

Maar wat wil je nu van mij horen ?
pi_105065407
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ah, dus jij las in de OP dat de moeder had gezegd 'haal die hond weg of anders doe ik hem expres iets aan'? Als in 'ik wil er vanaf en anders doe ik het zelf wel'? Ok, dan kan ik me dát misverstand voorstellen. Maar dan nog was je opmerking ver beneden peil.

En wat Oognip zegt, je kunt niet zeggen dat je dezelfde situatie hebt meegemaakt, want je wéét niet wat de situatie is.
Dat dus gevoed door eigen ervaring (zie bovenstaand)
Zat te trillen toen ik het aan het toetsenbord toevertrouwde .
Gedachte :Niet weer!

Het is dat ik op het ogenblik twee honden met ernstige gedragsproblemen heb zitten ,ook van een GGZ-ganger
Anders ging ik het zelf wel proberen met Casper en mijn eigen roedel.
pi_105065422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:42 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ik heb een situatie meegemaakt waar de honden er geestelijk aan onderdoor gingen .
Dat de dierenarts herplaatsen adviseerde enz enz.
Eind van het liedje waren ze beide onder het gewicht en epilepsie en de eigenaresse was met de noorderzon vertrokken
Zo ver moet je het niet laten komen .

Maar wat wil je nu van mij horen ?
En daarmee is de moeder van TS het met je eens en daarom zit de hond nu in het asiel.

Verder wil ik niets van jou horen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')