Een RvC kan niet bestaan uit hersenloze marionetten. Niet als Ajax serieus een beursgenoteerd bedrijf wil zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:48 schreef VitaminWater het volgende:
Ik verwacht dat een nieuwe RvC gekozen gaat worden die goed op lijn zit met Cruijff. Ze gaan denk ik niet weer dezelfde fout maken door mensen aan te stellen die weer tegen het technische beleid in gaan. Er is gisteren ook aangegeven dat ze wel de lijn Cruijff willen doorzetten, dus ik ben wel redelijk positief gestemd.
Dat kost zo vreselijk veel geld.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:50 schreef Smoofie het volgende:
Waarom halen ze Ajax eigenlijk niet van de beurs?
Cash van de CL gebruiken als we door zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kost zo vreselijk veel geld.
hier staat meer info over het hoe en wat. http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3709.php
maar als jij een miljoentje of 10 bij elkaar kunt krijgen kun je het wellicht bewerkstelligen.
hoe zie je je dat practisch voor je?quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:02 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Cash van de CL gebruiken als we door zijn.
Niet ..quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe zie je je dat practisch voor je?
Er is 1 man die heel snel moet oprotten: Uri Coronel (en zijn vriendjes). Die rancuneuze man maakt Ajax kapot met zijn debiele spelletjes.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:48 schreef VitaminWater het volgende:
Ik verwacht dat een nieuwe RvC gekozen gaat worden die goed op lijn zit met Cruijff. Ze gaan denk ik niet weer dezelfde fout maken door mensen aan te stellen die weer tegen het technische beleid in gaan. Er is gisteren ook aangegeven dat ze wel de lijn Cruijff willen doorzetten, dus ik ben wel redelijk positief gestemd.
http://www.parool.nl/paro(...)tract-Van-Gaal.dhtmlquote:'Cruijff eist binnen 24 uur inzage in contract Van Gaal'
Johan Cruijff eist binnen 24 uur inzage in de contracten van de door de overige vier commissarissen van Ajax aangestelde directeuren Louis van Gaal, Danny Blind en Martin Sturkenboom. Gebeurt dat niet, dan wil de legendarische nummer 14 dat via de rechter afdwingen.
Lol, je moest eens weten wie waar allemaal RvC-leden zijn bij grote beursgenoteerde bedrijven. Dat zijn allemaal vriendjes van elkaar, vaak ex-politici en topmanagers (beetje overdreven gesteld, maar zo is het wel eigenlijk). Die hebben vaak meerdere commissariaten ook nog eens.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:21 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Een RvC kan niet bestaan uit hersenloze marionetten. Niet als Ajax serieus een beursgenoteerd bedrijf wil zijn.
De bedoeling was ook aanvankelijk dat ze Cruijff alleen zouden ondersteunen. Niet dat ze tegen hem in zouden gaan zoals ze gedaan hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:48 schreef VitaminWater het volgende:
Ah, daar komt de aap uit de mouw voice.quote:Op woensdag 30 november 2011 06:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Er is 1 man die heel snel moet oprotten: Uri Coronel (en zijn vriendjes). Die rancuneuze man maakt Ajax kapot met zijn debiele spelletjes.
Vergeet niet dat als je ineens alles wil opkopen de prijs omhoog gaatquote:Op dinsdag 29 november 2011 17:57 schreef Maanvis het volgende:
maar als jij een miljoentje of 10 bij elkaar kunt krijgen kun je het wellicht bewerkstelligen.
Als je er op terug kijkt dan kun je je toch bedenken hoe naief jullie toen geweest waren toen jullie dachten dat ze allen ja-knikkers zouden zijn ten opzichte van cruijfquote:Op donderdag 1 december 2011 00:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
De bedoeling was ook aanvankelijk dat ze Cruijff alleen zouden ondersteunen. Niet dat ze tegen hem in zouden gaan zoals ze gedaan hebben.
Mooie laatste uitspraak. "Wij waren David die op een slimme manier Goliath had verslagen, maar daarna zelf ging geloven dat hij Goliath was".quote:'Apostelen Cruijff zijn crimineel'
Uitgegeven: 1 december 2011 11:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2011 11:27
AMSTERDAM - Ledenraadlid Klaas Vos van Ajax ergert zich kapot aan de bestuurscrisis bij de Amsterdamse club. Volgens de 62-jarige predikant kunnen Johan Cruijff en Louis van Gaal goed met elkaar samenwerken.
“Het zou de grootste zegen zijn in deze vloekperiode van de club, maar het dreigt niet door te gaan. En waarom? Omdat mensen zich niet over hun eigen ego kunnen heen zetten”, zegt Vos in De Pers.
“En die mensen zeggen dan dat ze het beste met Ajax voor hebben. Nu gaat de club kapot en lacht de hele wereld ons uit.”
Volgens Vos hebben Cruijff en zijn ‘apostelen’ de grenzen overschreden. “Er zijn machinaties op gang gekomen die me erg doen denken aan de ouderwetse methode van de Jehovagetuigen: voet tussen de deur en eventueel met een breekijzer naar binnen dringen.”
Maffia
“Een van die volgelingen, Rutger Koopmans, heeft toegegeven dat hij de werkwijze van de Russische maffia als voorbeeld heeft genomen voor de machtsstrijd. Dan laat je dus openlijk weten dat je crimineel bezig bent.”
Vos vindt dat Ajax in de jaren negentig te hard van stapel liep. “We moesten naar een groter stadion, we moesten opeens naar de beurs. Wij waren David die op een slimme manier Goliath had verslagen, maar daarna zelf ging geloven dat hij Goliath was.”
Bron: http://www.nusport.nl/dos(...)_campaign=twitterbot
Het lijkt mij dat er wel een duidelijke functie omschrijving is geweest die ook bij die potentiele ja-knikkers bekend moet zijn geweest. Dat maakt het nog schrijnender hoe het is gelopen.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je er op terug kijkt dan kun je je toch bedenken hoe naief jullie toen geweest waren toen jullie dachten dat ze allen ja-knikkers zouden zijn ten opzichte van cruijf.
natuurlijk was er geen duidelijke functie-omschrijving. anders kon je nu de problemen op een simpele manier oplossen.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat er wel een duidelijke functie omschrijving is geweest die ook bij die potentiele ja-knikkers bekend moet zijn geweest. Dat maakt het nog schrijnender hoe het is gelopen.
Dan ben je nog steeds een NV en een structuurvennootschap en heb je nog altijd een verplichte RvC, een bestuur en een aandeelhoudersvergadering. Schijnoplossing dus.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:50 schreef Smoofie het volgende:
Waarom halen ze Ajax eigenlijk niet van de beurs?
Waarom wist iedereen dan wat de bedoeling was van die mensen behalve zij zelf?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk was er geen duidelijke functie-omschrijving. anders kon je nu de problemen op een simpele manier oplossen.
Dat is iets wat Cruijff achteraf zei, maar vooraf heb ik het niemand horen zeggen. Maar het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb (ik ben immers PSV-supporter, dus niet altijd met ajax bezig), dus als er wat voorgeschiedenis uit die tijd is hou ik me uiteraard aanbevolen.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Waarom wist iedereen dan wat de bedoeling was van die mensen behalve zij zelf?
Keje Molenaar zei voor het hele verhaal al dat de andere 4 RvC leden er zouden zijn om Cruijff te faciliteren. Kortom, ze moesten Cruijff ondersteunen bij de zaken waar hij niet goed in was. Dat zei hij al voor het aanstellen van die andere leden.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is iets wat Cruijff achteraf zei, maar vooraf heb ik het niemand horen zeggen. Maar het kan zijn dat ik niet goed opgelet heb (ik ben immers PSV-supporter, dus niet altijd met ajax bezig), dus als er wat voorgeschiedenis uit die tijd is hou ik me uiteraard aanbevolen.
http://www.parool.nl/paro(...)en-Real-Madrid.dhtmlquote:Geding Cruijff op dag van Ajax tegen Real Madrid
Het kort geding van Johan Cruijff en een aantal jeugdtrainers tegen Ajax is komende woensdag aan het begin van de middag in Amsterdam. Het is op de dag dat Ajax de beslissende wedstrijd in de Champions League tegen Real Madrid speelt.
Ik ben benieuwd waar het meer over zal gaan die dag. De wedstrijd of dat kort geding.quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:00 schreef idefixo het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)en-Real-Madrid.dhtml
Ligt er aan of er al een uitspraak ligt.quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar het meer over zal gaan die dag. De wedstrijd of dat kort geding.
Als ze maar niet tijdens het analyseren van de wedstrijd er over beginnen...
quote:Bij een kort geding kan de rechter meteen uitspraak doen. Gebruikelijker is dat er twee weken op de uitspraak gewacht moet worden.
Ook als er nog geen uitspraak is kunnen ze het er natuurlijk wel tot in den treure over hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ligt er aan of er al een uitspraak ligt.
[..]
klopt maar bij een uitspraak is het nog wat meer interessant om over te hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ook als er nog geen uitspraak is kunnen ze het er natuurlijk wel tot in den treure over hebben.
Kan iemand dit even vertalen naar domme maanvistaal.quote:Bericht van de Ledenraad
02 december 2011
Als voorzitter van de Ledenraad van de vereniging Amsterdamse Football Club Ajax heb ik gemerkt dat er mede door de berichtgevingen van maandagavond een onjuist beeld is ontstaan over de besluitvorming door de Ledenraad ten aanzien van de Raad van Commissarissen (RvC) van AFC Ajax N.V. Kennelijk is bij sommigen het beeld ontstaan dat de Ledenraad besloten zou hebben om de RvC te ontslaan, dan wel de leden daarvan verzocht zou hebben met onmiddellijke ingang op te stappen. Geen van beide is juist.
De Ledenraad is zich terdege bewust van haar relatie tot het verenigingsbestuur in haar formele positie als grootaandeelhouder van de structuurvennootschap AFC Ajax N.V. Commissarissen van een structuurvennootschap kunnen uitsluitend ontslagen worden, hetzij bij besluit van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA), genomen met inachtneming van de daartoe door de wet en de statuten gestelde formaliteiten, hetzij door de Ondernemingskamer van het Gerechtshof te Amsterdam. Dit laatste op verzoek van de RvC zelf of van de AVA of van de Ondernemingsraad.
De Ledenraad heeft uitsluitend uitgesproken dat zij van mening is dat de noodzakelijke cohesie binnen de RvC ontbreekt en dat de leden van de RvC daarom zouden moeten overwegen hun functie collectief ter beschikking te stellen, waarna geen van de leden opnieuw in aanmerking zou moeten kunnen komen voor een officiële functie binnen Ajax.
Wij roepen eenieder op om alle betrokken personen te respecteren.
Namens de Ledenraad,
Rob Been jr.
Het ligt niet allemaal zo simpel dat zelfs Cruijff het kan snappen. Cruijff werd binnengehaald voor de jeugdopleiding en daar heeft hij zijn gang heel behoorlijk kunnen gaan. Cruijff wou echter ook dat de RvC hem bij beslissingen die niet over het technische beleid gingen, zoals de benoeming van een algemeen directeur, kritiekloos naar de pijpen danste.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Keje Molenaar zei voor het hele verhaal al dat de andere 4 RvC leden er zouden zijn om Cruijff te faciliteren. Kortom, ze moesten Cruijff ondersteunen bij de zaken waar hij niet goed in was. Dat zei hij al voor het aanstellen van die andere leden.
Aangezien Molenaar mede verantwoordelijk is geweest voor de aanstelling van die lui neem ik aan dat ze het daar wel over gehad hebben.
http://www.parool.nl/paro(...)tract-bij-Ajax.dhtmlquote:Olfers: Van Gaal heeft geen contract bij Ajax
Marjan Olfers bevestigt vanavond in het programma Nieuwsuur van de NOS dat Louis van Gaal nog geen contract als nieuwe directievoorzitter van Ajax heeft.
Heks.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:27 schreef contactpersoon het volgende:
OMG, die foto bij dat artikel in het Parool!![]()
![]()
[ afbeelding ]
ik had er al een topique over geopend.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:27 schreef contactpersoon het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Als je die pruik afdoet en die lipstick wegdenkt dan heb je die enge, kale UEFA-gast die altijd de lotingen doet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:27 schreef contactpersoon het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
als je de feiten volgt weet je al dat Cruijff Ling allang heeft laten vallen en al akkoord was met Van Basten.quote:Op zondag 4 december 2011 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cruijff volgelingen, wat vinden jullie dan van compleet wereldvreemde voorstellen van Cruijff om ALLE jeugdtrainers te ontslaan? Waar zelfs (destijds) zijn protege MvB niet in mee kon gaan? En dat hij steeds weer aan komt zetten met beroepsclown La Ling? Kan je zo iemand de absolute macht geven?
Ja zo iemand kan je de absolute macht geven op technisch gebied. Zie Barcelona.quote:Op zondag 4 december 2011 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Cruijff volgelingen, wat vinden jullie dan van compleet wereldvreemde voorstellen van Cruijff om ALLE jeugdtrainers te ontslaan? Waar zelfs (destijds) zijn protege MvB niet in mee kon gaan? En dat hij steeds weer aan komt zetten met beroepsclown La Ling? Kan je zo iemand de absolute macht geven?
Davids wel hoorquote:Op zondag 4 december 2011 11:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja zo iemand kan je de absolute macht geven op technisch gebied. Zie Barcelona.
Nu bepalen Ten Have en Co het technisch beleid (Blind en van Gaal aanstellen) Die hebben zelfs niet eens gevoetbald.
Nee Cruijff is gepasseerd en daar is hij terecht pissig over. Bovendien hadden jonk en Bergkamp al contracten dat zij technisch verantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 4 december 2011 11:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Davids wel hoor.
En verder is het bij andere top-eredivisieclubs volkomen normaal dat mensen die niet gevoetbald hebben de AD en TD aanstellen. Maar bij ajax kan dat niet, want dan begint cruijff te mekkeren.
Het is natuurlijk niet netjes, maar Jonk en Bergkamp moeten niet denken dat ze recht hebben op bepaalde taken omdat dat in hun contract staat; dat is nergens zo in nederland, je baas kan altijd je taken wijzigen of iemand anders die taken toebedelen.quote:Op zondag 4 december 2011 12:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee Cruijff is gepasseerd en daar is hij terecht pissig over. Bovendien hadden jonk en Bergkamp al contracten dat zij technisch verantwoordelijk zijn.
De vraag is even, wie is nou precies de baas die dit mag aanpassen. Op het moment is dat niet 1 specifiek persoon.quote:Op zondag 4 december 2011 12:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet netjes, maar Jonk en Bergkamp moeten niet denken dat ze recht hebben op bepaalde taken omdat dat in hun contract staat; dat is nergens zo in nederland, je baas kan altijd je taken wijzigen of iemand anders die taken toebedelen.
Jawel, sturkenboom is AD dus die kan dat aanpassen.quote:Op zondag 4 december 2011 13:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
De vraag is even, wie is nou precies de baas die dit mag aanpassen. Op het moment is dat niet 1 specifiek persoon.
http://www.parool.nl/paro(...)slissende-week.dhtmlquote:Johan Cruijff komt naar Nederland voor beslissende week
Johan Cruijff zal de beslissende fase in de bestuurlijke strijd van Ajax van dichtbij meemaken. De oud-trainer reist vandaag vanuit zijn woonplaats Barcelona naar Amsterdam en zal daar in elk geval tot medio volgende week blijven.
Dat meldt het AD.
http://www.parool.nl/paro(...)n-Ajax-impasse.dhtmlquote:Ook rechter vindt geen uitweg in Ajax-impasse
De poging van de rechter in Haarlem om een uitweg te zoeken in de impasse rond Ajax, is mislukt. De vier overige leden van de raad van commissarissen wezen zijn voorstel af om de aandeelhouders van de Amsterdamse club zich informeel te laten uitspreken over het conflict.
Van de rechter of de aandeelhouders? Ik dacht dat die rechter nu ging zeggen of de procedure juist gevolgd was?quote:
Beide, de aandeelhoudersvergadering is ook die dag. Maar die doen verder niets behalve wat nietszeggende dingen)quote:Op woensdag 7 december 2011 18:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Van de rechter of de aandeelhouders? Ik dacht dat die rechter nu ging zeggen of de procedure juist gevolgd was?Of gaat er nooit een definitieve beslissing komen in de hele zaak, aangezien die aandeelhoudersvergadering ook weer niet definitief was geloof ik.
Waar heb jij het over?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:16 schreef Maanvis het volgende:
't ziet er naar uit dat Cruijff en de zijnen deze slag gaan verliezen.Er is gedraaid net zolang totdat het goed leek.
DIe benoemen de bestuursraad niet, de algemene leden moeten dat doen. En die gaan waars tegen stemmen.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Beide, de aandeelhoudersvergadering is ook die dag. Maar die doen verder niets behalve de bestuursraad benoemen (en wat andere nietszeggende dingen)
gvd dat klopt, vergeet dit bericht maarquote:Op woensdag 7 december 2011 18:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
DIe benoemen de bestuursraad niet, de algemene leden moeten dat doen. En die gaan waars tegen stemmen.
En kijkend naar de feiten wint Cruijff deze zaak gewoon. Hij heeft zelf met die trainers het plan gemaakt, hoe kunnen Ten Have en co dan denken dat zij het plan uitvoeren als de mensen die het hebben gemaakt zeggen dat ze dat niet doen? De rechter is ook geen achterlijk iemand.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gvd dat klopt, vergeet dit bericht maar
quote:
quote:‘Raad van State procedureel sterk’
Welke kant het maandag bij de uitspraak (die om 11:00 is) opgaat, is volgens sportredacteur van NRC Handelsblad Bart Hinke moeilijk te zeggen. Hij was bij het kort geding aanwezig.
“Dit was niet bijzonder spannend, beide partijen herhaalden argumenten die we al kenden. Wat wel opviel, was dat bij het verweer van de advocaat van Ten Have er procedureel weinig tussen te krijgen is. Vooral de argumenten namens de trainers – dat het ingaat tegen het plan-Cruijff – konden makkelijk weggewoven worden met strakke procedurele argumenten. Zuur voor die trainers, die hun levenswerk weggehoond zien worden door iemand die vooral in de boeken gezet heeft.”
vergeet het maar. Coronel en Co geven hun macht niet op.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En kijkend naar de feiten wint Cruijff deze zaak gewoon. Hij heeft zelf met die trainers het plan gemaakt, hoe kunnen Ten Have en co dan denken dat zij het plan uitvoeren als de mensen die het hebben gemaakt zeggen dat ze dat niet doen? De rechter is ook geen achterlijk iemand.
Als de ledenraad word opgeheven is Cruijff doomedquote:Op woensdag 7 december 2011 18:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
vergeet het maar. Coronel en Co geven hun macht niet op.
ja en dat gaat gebeuren. Ajax is dan officieel dood.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:39 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Als de ledenraad word opgeheven is Cruijff doomed
Ja, ze zeggen dat ze zich aan de procedure hebben gehouden..maar dat hebben ze niet gedaan? EN uiteindelijk worden ze toch weggestemdquote:
Dat weet je helemaal niet zeker, de algemene leden moeten dat doen, en die steunen cruijff. Die laten dus geen anti-cruijff bestuursraad komen,quote:Op woensdag 7 december 2011 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dat gaat gebeuren. Ajax is dan officieel dood.
Inclusief Cruijff ja. En daarna komen er mensen in de RvC die helemaal niets met het plan van Cruijff hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen dat ze zich aan de procedure hebben gehouden..maar dat hebben ze niet gedaan? EN uiteindelijk worden ze toch weggestemd
ze zijn er al hoorquote:Op woensdag 7 december 2011 18:41 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet zeker, de algemene leden moeten dat doen, en die steunen cruijff. Die laten dus geen anti-cruijff bestuursraad komen,
De bestuursraad moet worden goed gekeurd zoals die er nu uitziet door de ALGEMENE LEDEN. Als die dus tegen stemmen, gaat het gewoon niet door.quote:
hoe weet je zo zeker dat ze allemaal voor cruijff zijn ?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:43 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De bestuursraad moet worden goed gekeurd zoals die er nu uitziet door de ALGEMENE LEDEN. Als die dus tegen stemmen, gaat het gewoon niet door.
90% is pro-cruijff, hoe weet ik dat? Omdat ik mensen ken van de algemene leden.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:43 schreef vincerusso het volgende:
[..]
hoe weet je zo zeker dat ze allemaal voor cruijff zijn ?
noem eens namenquote:Op woensdag 7 december 2011 18:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
90% is pro-cruijff, hoe weet ik dat? Omdat ik mensen ken van de algemene leden.
uhuhquote:Op woensdag 7 december 2011 18:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
90% is pro-cruijff, hoe weet ik dat? Omdat ik mensen ken van de algemene leden.
Mijn oom werkt al tig jaren bij Ajax, kent bijna iedereen van de algemene leden en loopt dagelijks op de toekomst. Hij zei dat iig iedereen op de toekomst pro-cruijff is en dat een ruim deel van de algemene leden ook pro-cruijff is.quote:
Algeme leden zijn een paar honderd man.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
uhuh
Ereleden
Tot ereleden van Ajax zijn benoemd: M.U. Coronel, H.J. Cruijff, H.P.J. Henrichs, A. Kraan, A.L. van Os, M. van Praag, W.F. Schoevaart, A.R. Been Sr, J. Swart en P.J. Keizer (Keizer zegde op 9 mei 2011 zijn erelidmaatschap op).
quote:Op woensdag 7 december 2011 18:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mijn oom werkt al tig jaren bij Ajax, kent bijna iedereen van de algemene leden en loopt dagelijks op de toekomst. Hij zei dat iig iedereen op de toekomst pro-cruijff is en dat een ruim deel van de algemene leden ook pro-cruijff is.
En wanneer is die vergadering?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Algeme leden zijn een paar honderd man.
zoveel verhaaltjes van mensjes die zeggen ''ja mijn oom kent die en die'''quote:Op woensdag 7 december 2011 18:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat nou? Hij hoort ook tot die "algemene leden".
Omgquote:Op woensdag 7 december 2011 18:50 schreef vincerusso het volgende:
[..]
zoveel verhaaltjes van mensjes die zeggen ''ja mijn oom kent die en die'''
straks niet meer, zijn er een flink aantal pro cruijff mensen wegquote:Op woensdag 7 december 2011 18:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mijn oom werkt al tig jaren bij Ajax, kent bijna iedereen van de algemene leden en loopt dagelijks op de toekomst. Hij zei dat iig iedereen op de toekomst pro-cruijff is en dat een ruim deel van de algemene leden ook pro-cruijff is.
kan niet op 13 december, in de statuten van ajax staat dat een oproep tot een ALV minstens 14 dagen vantevoren aangekondigd moet worden. Dus pas op 22 december kan ie plaatsvinden.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Na 12 december, voor 23 december.
Informeel...quote:Op woensdag 7 december 2011 19:51 schreef macca728 het volgende:
maar de aandeelhouders gaan zich maandag toch al uitspreken op verzoek van de rechter ?
De rechter houdt zich bezig met feiten die bewijsbaar zijn en de situatie van de organisatie. De situatie is op dit moment dat de organisatie stuurloos is omdat er geen directeur is. Die hebben ze aangesteld en dat is in het voordeel van Ten Have en Co.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En kijkend naar de feiten wint Cruijff deze zaak gewoon. Hij heeft zelf met die trainers het plan gemaakt, hoe kunnen Ten Have en co dan denken dat zij het plan uitvoeren als de mensen die het hebben gemaakt zeggen dat ze dat niet doen? De rechter is ook geen achterlijk iemand.
De algemene ledenvergadering kan idd tegen de leden van de voorgenomen bestuursraad stemmen, maar dan blijft de situatie dus hetzelfde met de huidige ledenraad, waarvan men ook wilde dat Cruijff weg ging.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
De rechter houdt zich bezig met feiten die bewijsbaar zijn en de situatie van de organisatie. De situatie is op dit moment dat de organisatie stuurloos is omdat er geen directeur is. Die hebben ze aangesteld en dat is in het voordeel van Ten Have en Co.
De kant die de organisatie op gaat inhoudelijk gezien is voor een rechter niet belangrijk. Het gaat om het officiele gedeelte en daar staat Cruijff helemaal niet zo sterk.
De grote hoop van Cruijff is gevestigd vanuit de algemene leden. Als die voor hem stemmen gaan we door met hervormen, zo niet dan is het gewoon klaar.
Ik heb in ieder geval niet zo'n blind vertrouwen dat Cruijff het kort geding gaat winnen.
Zou dit een verstandige uitspraak zijn?quote:Cruijff (exclusief aan Voetbal International): 'Met Van Gaal praten? Dat had veel eerder gemoeten. Dit is het paard achter de wagen spannen.'
http://www.parool.nl/paro(...)ledenraad-Ajax.dhtmlquote:Balende groep stapt uit ledenraad Ajax
Een aantal invloedrijke mensen uit de ledenraad van Ajax zegt per direct zijn lidmaatschap van de raad op. De voordrachtscommissie bestuursraad geeft zijn opdracht terug.
quote:'Meehobbelen is tegenwoordig al goed genoeg bij Ajax'
quote:Cruijff noemt de discussie over de kwaliteit van de opleiding van Ajax 'zinloos'. 'Wij voetballers, die in alle grote competities hebben gespeeld, zien allemaal in dat het veel beter kan.
http://www.parool.nl/paro(...)enoeg-bij-Ajax.dhtmlquote:Vandaag aan het einde van de ochtend volgt de uitspraak van de rechter in het kort geding dat de jeugdtrainers en Cruijff hebben aangespannen tegen de vier overige commissarissen bij Ajax.
http://www.parool.nl/paro(...)er-met-rood-af.dhtmlquote:LIVE: 'Bij de derde keer geel gaat Jonk er met rood af'
Na de rechtszaak in Haarlem vervolgt het 'Ajax-circus' zich in Amsterdam, waar de aandeelhouders zich gaan uitspreken over de toekomst van de club. Wordt de lijn-Cruijff of -Van Gaal gevolgd? De benoemingen van directeuren Martin Sturkenboom en Louis van Gaal zijn door de rechter enkele maanden opgeschort totdat de aandeelhouders zich hebben uitgesproken. Wij zijn er live bij.
Dat krijg je op deze manier wel een beetje.quote:Op maandag 12 december 2011 22:03 schreef MakkieR het volgende:
Wat ik eigelijk niet begrijp in dit zogenaamde "crisis" verhaal is waarom Cruijff uberhaupt een samenwerking is aangegaan met welke RVC dan ook. Als ik me goed herrinner had hij een carte blanche toen hij het gehele bestuur tot ontslag heeft weten te forceren. had hij niet veel beter kunnen eisen, dat hij alleen in het RVC zou zitten zonder andere lastige collega's.
Nu krijg ik elke keer het nare bijsmaak dat Cruijff nog steeds niet de volledige verantwoordelijkheid neemt over het welzijn van Ajax. Als het dan goed gaat met Ajax, kan Cruijff terecht zijn overwinning claimen. Als het slecht gaat met Ajax met opnieuw ellende, slechte organisatie en continuiteit dan treft Cruijff alle blaam.
http://www.parool.nl/paro(...)definitief-uit.dhtmlquote:Cruijff sluit verzoening met Van Gaal definitief uit
Ajax-icoon Johan Cruijff ziet geen enkele kans meer op verzoening met Louis van Gaal, de beoogde algemeen directeur van Ajax.
'Daar is het te laat voor', zegt Johan Cruijff in een groot interview met Voetbal International. 'Los nog van het feit dat Van Gaal heeft ingestemd met de achterbakse manier waarop Ajax met hem in gesprek is gegaan.'
http://www.parool.nl/paro(...)deelhouders-op.dhtmlquote:Ajax roept aandeelhouders op
De aandeelhouders van Ajax kunnen op vrijdag 10 februari laten weten of ze nog vertrouwen hebben in de raad van commissarissen van de Amsterdamse club. De kampioen heeft voor die dag een buitengewone aandeelhoudersvergadering uitgeschreven.
http://www.parool.nl/paro(...)n-bestuursraad.dhtmlquote:Ajax-leden stemmen vijf personen in bestuursraad
Hein Blocks treedt niet toe tot de bestuursraad van Ajax. Hij kreeg donderdagavond tijdens een vergadering van ruim 4 uur onvoldoende steun van de aanwezige leden van de Amsterdamse club.
Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Cees Vervoorn, Tonnie Bruins Slot en Dick Schoenaker maken wel hun opwachting in de bestuursraad, die de ledenraad en het bestuur van Ajax vervangt.
Henrichs schijnt een beetje in het midden te staan heb ik begrepen, dus het is 2,5-2,5 maar dat kan in bepaalde situaties wel 3-2 zijnquote:
Heinrichs heeft zijn vorige functie bij ajax te danken aan Coronel, dus lijkt me neit dat die zomaar voor Cruijff kiestquote:Op vrijdag 23 december 2011 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Henrichs schijnt een beetje in het midden te staan heb ik begrepen, dus het is 2,5-2,5 maar dat kan in bepaalde situaties wel 3-2 zijn
Ik heb het ook maar van horen zeggen dat hij "neutraal" erin staat, het is natuurlijk wel zo dat de meerderheid van ledenraad vindt dat de lijn Cruijff voortgezet moet worden en het dus op z'n minst vreemd zou zijn als de bestuursraad niet de wens van de meerderheid zou opvolgen, verder begrepen dat Vervoorn ondanks dat hij Ten Have kent niet anti Cruijff isquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Heinrichs heeft zijn vorige functie bij ajax te danken aan Coronel, dus lijkt me neit dat die zomaar voor Cruijff kiest.
http://www.parool.nl/paro(...)-uitgeknikkerd.dhtmlquote:Cruijff: Waarom is Ten Have niet direct Ajax uitgeknikkerd
Johan Cruijff heeft in zijn wekelijkse column weer eens flink uitgehaald naar de raad van commissarissen. In het bijzonder voorzitter Steven ten Have van de RvC moet het ontgelden. Cruijff vraagt zich onder meer af waarom 'hij niet direct Ajax uitgeknikkerd is'.
http://www.parool.nl/paro(...)r-steunen-Ling.dhtmlquote:Cruijff, Swart, Molenaar en Schoenaker steunen Ling
Steven ten Have mag zich vanochtend voor de rechtbank in Utrecht verweren tijdens een kort geding dat Tscheu La Ling tegen hem heeft aangespannen. De oud-voetballer beweert dat de voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax hem ten onrechte met omkoping in verband heeft gebracht.
http://www.parool.nl/paro(...)oetbal-Wilders.dhtmlquote:'Cruijff is een soort voetbal-Wilders'
Johan Cruijff is 'bijna een soort Geert Wilders van het voetbal'. Dat zegt Klaas Vos vandaag in Het Parool. Vos zat sinds 2005 in de ledenraad van Ajax.
Vos doet de uitspraak in een terugblik op het sportjaar 2011. De predikant verwijt Cruijff dat hij zijn pogingen om Ajax te veranderen altijd speelt via de media, met name via De Telegraaf, en niet in een open gesprek met direct betrokkenen.
Met het oog op de huidige samenstelling van de bestuursraad is dat niet persé negatief.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef ajacied4lf het volgende:
RvC zal niet zelf opstappen![]()
Dus de nieuwe RvC zal niet gekozen worden door Ajax zelf
Die Ten Have zal ongetwijfeld tot de laatste snik door blijven vechten voor zijn positie, dus we zijn denk ik nog lang niet verlost van die soap.quote:Peter Wakkie, eveneens advocaat van de nv Ajax, vindt de uitspraak van de rechter voor meerdere uitleg vatbaar. "Het hof zegt ook: als je zou willen, zou je deze benoemingsprocedure opnieuw kunnen doen." Dan kunnen Van Gaal en Sturkenboom mogelijk alsnog aan de slag.
Zint me niets...quote:Het aftreden zal gefaseerd moeten geschieden, in verband met contractuele bepalingen en financiële belangen die de vennootschap van Ajax raken.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:13 schreef The_Groove het volgende:
Persbericht: Blind en Sturkenboom hebben besloten hun functies bij Ajax neer te leggen.
(volgens Ajaxlife)
quote:“Ik heb een hele duidelijke visie op de toekomst van Ajax. Deze sluit aan op de mogelijke komst van Van Gaal”, aldus Blind.
“Nu zijn komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik zelf ook niet verder. Ik heb een jarenlang verleden bij Ajax, wat het extra moeilijk maakt om deze beslissing te nemen. Maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid.”
quote:Sturkenboom noemt het verstandig om op te stappen. "De interim-aanstellingen van Danny en mij waren weliswaar door de rechter niet betwist, maar het wordt na de recente uitspraak van de rechter nog moeilijker ons werk voor Ajax goed te kunnen doen."
"De club heeft grote behoefte aan rust, dus Danny en ik nemen onze verantwoordelijkheid door ruimte te maken. Met deze stap hopen wij dat Ajax in rustiger vaarwater komt."
Wel fijn dat er eindelijk iemand opstapt die een conclusie verbind aan een uitslag en dus ook echt gaat.quote:
Ik vind die Zlatan een ongelooflijke mongool, maar dit hij heeft hij mooi gezegdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:41 schreef Doublepain het volgende:
Ibrahimovic heeft dan ook geen goede herinneringen aan de twee en neemt in het Algemeen Dagblad geen blad voor zijn mond. “Johan Cruijff is een halve zool. En Van Gaal een dictator, zonder ook maar een beetje gevoel voor humor”, zegt hij onomwonden. Ibrahimovic had eigenlijk alleen met Van Gaal te maken, toen de Amsterdammer technisch directeur was bij Ajax.
“Toen Gaal op een dag zei dat ik meer aan het teambelang moest denken, reageerde ik geprikkeld. Van Basten had precies het tegenovergestelde tegen me gezegd op de trainingen. Ik moest veel meer gefocust zijn op de goal, vond hij, en niet te veel tegelijk willen doen. ‘Naar wie moet ik luisteren?’, zei ik tegen Van Gaal. Naar Louis van Gaal of naar een legende? Dat vond hij niet zo leuk, geloof ik.”
Hehe lol
quote:Cruijff naar Amsterdam voor overleg
Johan Cruijff komt eind deze week naar Amsterdam voor overleg met het technisch hart van Ajax en met Hennie Henrichs, de voorzitter van de bestuursraad.
Met het technische hart, bestaande uit Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk, zal hij over de technische zaken bij de club praten. In het geplande gesprek met Henrichs staat onder meer de zoektocht naar een nieuwe raad van commissarissen op de agenda. Dit meldt VI.
De bestuursraad van Ajax, grootaandeelhouder van de club, heeft een belangrijke stem in de samenstelling van de nieuwe RvC. Er zijn nog twee zetels te verdelen in de bestuursraad. Op 20 maart vindt een algemene ledenvergadering plaats waarin gestemd zal worden over twee nieuwe bestuursleden. De bestuursraad bestaat momenteel uit vijf personen: voorzitter Henrichs, Dick Schoenaker, Tonny Bruins Slot, Cees Vervoorn en Jan Buskermolen.
Kandidaten voor de laatste twee zetels konden zich tot afgelopen maandag aanmelden. De kans is groot dat één plek zal worden ingeruimd door een vertegenwoordiger van de Ajax Supporters Delegatie (ASD). Als afgevaardigde van de ASD werd dinsdag Ronald Pieloor genoemd.
Voor de laatste plek in de bestuursraad is Ajax op zoek naar een financieel specialist. Op advies van Cruijff werd Ruud Suurendonk benaderd maar de oud-ajacied bedankte vanwege de inhoud van de functie. Nu is Maarten Oldenhof in beeld, de man die eerder bij Ajax in dienst was als algemeen directeur.
Afgelopen maandag keerde Cruijff terug uit Mexico waar hij zich als adviseur aan de club Chivas Guadalajara verbond.
Zijn we het vergeten?quote:Cruijff zet Ajax weer op scherp: "Onacceptabel"
De hoofdmacht van Ajax timmert aan het fundament van een nieuwe landstitel, maar achter de schermen gaat er nog altijd meer mis dan goed. Dat zegt Johan Cruijff maandag in De Telegraaf.
"Nu het eerste elftal weer op de goede weg zit, is het vervelend te constateren dat twee maanden na de uitspraak van de rechter iedereen binnen Ajax nog op z'n stoel zit", aldus Cruijff. "Voor de toekomst van de club is dit onacceptabel."
Haast is immers geboden. "Het technisch hart heeft nog een kleine week om te beslissen wat er met alle jeugd- en trainerscontracten moet gebeuren, maar kan in de huidige situatie niet doorpakken."
"Tenslotte gaat de rvc over de directie en de directie over de club", vervolgt De Verlosser. "De nieuw benoemde bestuursraad kan zonder de medewerking van die twee partijen formeel weinig tot niets doen."
Dinsdag komt de nieuwe bestuursraad voor het eerst bijeen. "En nu maar hopen dat zowel de rvc als de directie meewerkt om een interim-directeur aan te stellen. Iemand met een voetbalachtergrond die de mensen begrijpt die het werk uit moeten voeren. Iemand die ook begrijpt wat er moet gebeuren", aldus Cruijff.
So far zit iedereen nog mooi op zijn eigenlijk plek..quote:Op maandag 26 maart 2012 10:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
dacht er toevallig gister nog aan... Cruijff en Olfers zouden toch blijven en de rest aftreden?
quote:Steven ten Have en Paul Römer hebben hun functie als lid van de Raad van Commissarissen (RvC) bij AFC Ajax NV per heden neergelegd. Zij doen dit in het kader van het gefaseerd aftreden van de RvC, zoals aangekondigd op 9 februari 2012.
Gezamenlijk laten beiden weten dat zij voornemens waren eerder af te treden, maar dit vertrek hebben uitgesteld in afwachting van het voordragen van kandidaat-commissarissen door de Bestuursraad van de vereniging AFC Ajax. Tot op heden heeft de Bestuursraad echter geen kandidaat-commissarissen voorgedragen.
De RvC, inclusief Ten Have en Römer, werd op 25 juli 2011 benoemd en bestaat vanaf heden uit Johan Cruijff, Edgar Davids en Marjan Olfers.
Net zoals van der Boog vorig jaar nadrukkelijk de camera's opzocht na Twentequote:Op maandag 26 maart 2012 16:55 schreef Komakie het volgende:
Ik weet gewoon nu al dat mocht Ajax kampioen worden ze nog lopen te schreeuwen "Dit is mede door het goede werk dat de RvC heeft verricht"
Henrichs is er nog..quote:Op maandag 26 maart 2012 16:42 schreef FireFox1 het volgende:
Zijn die sukkels eindelijk opgetieft?
Zal tijd worden.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer zo dat iedereen al lang overtuigd is van die individuele approach van Cruijff, maar dat Cruijff op de overige gebieden wordt tegengewerkt. La Ling als algemeen directeur () om het bekendste voorbeeld maar even te noemen.
Zo zou ik het iig doen als ik het voor het zeggen had bij Ajax: die plannen in de jeugdopleiding doorvoeren, maar niet al Cruijffs poppen op de belangrijkste plekken zetten (ik heb twijfels bij een Jonk, een Bergkamp, een La Ling). En over het algemeen komen de beslissingen die genomen zijn ook zo op mij over.
Ze niets bewezen hebben op het gebied waar ze nu een functie hebben / krijgen. Behalve Jonk bij Volendam natuurlijk...quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Twijfels over Jonk en Bergkamp omdat?
dat was niet al te best in Volendamquote:Op woensdag 28 maart 2012 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze niets bewezen hebben op het gebied waar ze nu een functie hebben / krijgen. Behalve Jonk bij Volendam natuurlijk...
De vraag is hoeveel er te winnen is in Volendam.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:01 schreef vincerusso het volgende:
[..]
dat was niet al te best in Volendam
Jonk was daar bestuurslid 'Technische zaken'quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel er te winnen is in Volendam.
Had hij daar trouwens niet een andere functie?
Je hoeft niet veel te kunnen voor zo'n functie. Zelfs Vincerusso zou het kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze niets bewezen hebben op het gebied waar ze nu een functie hebben / krijgen. Behalve Jonk bij Volendam natuurlijk...
Zolang hij maar weg blijft bij de medische staf...quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:52 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je hoeft niet veel te kunnen voor zo'n functie. Zelfs Vincerusso zou het kunnen.
Naja, Boerrigter is al verlamd, dus nog erger kan het niet worden. Boilesen moet hem wel even ontwijken ja.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Zolang hij maar weg blijft bij de medische staf...
Voor je het weet praat hij Boerrigter en Boilesen allemaal ziektes aan
Welke crisis?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:05 schreef Self-Catering het volgende:
55 dagen niet gepost en eigenlijk nog steeds crisis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |