abonnement Unibet Coolblue
pi_105134893
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:08 schreef Flibble het volgende:

[..]

Aha. En wat is het nut daarvan als ik ze daarna toch weer in de koelkast zet? :D (op kookgebied moet je mij echt álles uitleggen...) :@
Om ze gaar te maken en er meer smaak aan te geven.
Je laat een koekepan goed warm worden. Dan leg je een wrap erin. Omdraaien als hij opbolt. Goed opletten dat ze niet zwart worden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105134935
En warm zijn ze veel makkelijker op te rollen :)
pi_105134974
Dat koud oprollen vind ik meevallen. Ik neem ze wel eens mee op vakantie. De tweede dag beleg ik ze dan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105134997
Het lukt wel, maar warm zijn ze net ff soepeler is mijn ervaring.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:31:59 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105138087
30 seconden in de magnetron werkt ook prima om ze op te warmen en dan weet je ook zeker dat ze niet droog bakken.
En ze smaken minder naar meel als ze opgewarmd zijn (geweest)
  zondag 4 december 2011 @ 19:41:43 #56
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_105178442
Nou ik heb vandaag de fameuze zalmrolletjes gemaakt. Ik heb bij een deel de wrap opgewarmd in de koekenpan, een deel in de magnetron en een deel met onopgewarmde wraps gemaakt. Wat blijkt: de onopgewarmde wraps werden als het lekkerste beschouwd, omdat de opgewarmde toch hard (of die uit de magnetron zelfs taai) werden gevonden.
Tot zover deze korte evaluatie. ;)
Hartelijk dank voor de tips!
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 20:56:24 #57
91830 MaximusTG
pi_105182607
Mooi zo, blijft smaak natuurlijk of je ze nog eerst opwarmt of niet, maar euh, verwarmen omdat ze anders niet gaar zijn? Dat slaat imho nergens op.. Ja, als je ze vers maakt ja :p.
  zondag 4 december 2011 @ 23:18:22 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105191702
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:56 schreef MaximusTG het volgende:
Mooi zo, blijft smaak natuurlijk of je ze nog eerst opwarmt of niet, maar euh, verwarmen omdat ze anders niet gaar zijn? Dat slaat imho nergens op.. Ja, als je ze vers maakt ja :p.
Net als pistoletjes, even afbakken..
  maandag 5 december 2011 @ 21:32:11 #59
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105227954
Ik heb geen stoofpan, wel een tefal hapjespan en gewone groentenpan van 2,5liter met dikke bodem, kan ik in een van de 2 ook gewoon stoofschotels maken?
Dingen als goulash en spaghettisaus laat ik daar ook rustig een paar uur in pruttelen maar is voor een echte stoofschotel ook echt een stoofpan nodig?
  maandag 5 december 2011 @ 21:36:26 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105228195
Stoven kan in iedere willekeurige pan met deksel. Alleen koekt zo eentje met dikke bodem niet zo snel aan. Maar als je in jouw pan al goulash en saus kunt laten sudderen gaat een stoofschotel dus ook wel lukken.
  maandag 5 december 2011 @ 21:36:27 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105228199
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:32 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb geen stoofpan, wel een tefal hapjespan en gewone groentenpan van 2,5liter met dikke bodem, kan ik in een van de 2 ook gewoon stoofschotels maken?
Dingen als goulash en spaghettisaus laat ik daar ook rustig een paar uur in pruttelen maar is voor een echte stoofschotel ook echt een stoofpan nodig?
Aanbraden in een koekenpan en dan stoven in een grote pan? Een pan waar je normaal rijst of aardappels in kookt bedoel ik. Kan ook in een hapjespan hoor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 december 2011 @ 22:13:26 #62
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105230339
kijk, dat scheelt al.. ik doe meestal wel een sudderplaatje onder m'n hapjespan als ik goulash e.d. maak en dat suddert slechts een uurtje of 2.
Ik dacht dat je er misschien persé een gietijzeren pan voor nodig heb als je wat langer wil sudderen.
M'n keukengerei is al best op orde maar voor sommige zaken moet ik nog even doorsparen :)

Woensdag ga ik bij m'n ouders koken omdat m'n moeder net een operatie aan d'r rug heeft gehad en m'n vader niet veel verder komt dan Iglomaaltijden.
Ik zat er dus aan te denken om hier alvast het een en ander klaar te maken zodat het daar alleen nog even afgemaakt hoeft te worden.
Iets wat met een (wild)stoofschotel prima kan :)

Ik sta enorm open voor tips want stoofschotels zijn erg lekker maar ik heb er niet zoveel ervaring mee.
Enige puntje: na een ongeluk smaakt rode wijn bij mij enorm zuur helaas, zenuwbeschadiging opgelopen.
Hoe het in gerechten smaakt weet ik niet maar dat risico wil ik niet nemen.
Gerechten als coq au vin vallen dus al af.
  maandag 5 december 2011 @ 22:15:20 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105230452
Stoof je toch lekker in Bv kriekenbier of een ander bier?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 december 2011 @ 22:26:42 #64
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105231100
Hmm da's wel een idee.. ik heb hier nog een Russian Imperial Stout staan die een vriend van me gebrouwen heeft. ( http://rooiedop.nl/ ) :)
Komt die ook nog van pas, ik ben namelijk geen bierdrinker, in gerechten daarentegen.. :Y)
  maandag 5 december 2011 @ 22:32:47 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105231469
Of kalfsvlees stoven in room, mmmm.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:28:18 #66
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105275003
Wat kan je trouwens doen als je teveel ontbijtkoek in een recept hebt gestopt ter binding?
Ik proef het iets te duidelijk terug in de stoofpot.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 22:31:21 #67
91830 MaximusTG
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:35:23 #68
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105275475
Hmm da's wel een optie ja.. zitten er alleen 3 in ipv 2 :P
Ik heb dit receptje genomen: http://www.smulweb.nl/recepten/943958/Stoofvlees
Moet wel iets zoetig zijn ivm de rode confituur (heb daar 4 rode vruchtenjam voor gebruikt, hoop niet dat het alleen aalbessenjam moest zijn), maar het smaakt nu beetje naar vloeibare speculaas :P
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2011 @ 22:56:14 #69
91830 MaximusTG
pi_105276666
Ja, denk dat je met een beetje extra bier wel een eind moet komen. Zou niet meteen een heel flesje erbij doen alleen. Wat je overhoudt kan je altijd nog opdrinken!
Overigens vind ik het nog steeds onzin dat je wrap tortilla's zou moeten opwarmen. Heb ze vaak genoeg zelf gemaakt, en die zien er precies hetzelfde uit.
Heb ff opgezocht, en als je ze wil opwarmen kan je ze schijnbaar het beste stomen. Andere manieren van opwarmen zorgen ervoor dat de tortilla uitdroogt en hard wordt.
  woensdag 7 december 2011 @ 06:59:11 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105282971
Bier of Bouillon toevoegen idd.
Altijd voorzichtig zijn met bindmiddelen, ze halen ook smaak weg, vooral bloem en nog erger, johannisbroodmeel, alsof je een condoom over je tong krijgt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105284412
Voor kerst ga ik bij de groothandel een hele eendenlever kopen en deze wil ik graag bakken. Hoe doe ik dat het beste?
  woensdag 7 december 2011 @ 14:28:59 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105294732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:18 schreef FigureBirdStars het volgende:
Voor kerst ga ik bij de groothandel een hele eendenlever kopen en deze wil ik graag bakken. Hoe doe ik dat het beste?
Open de verpakking en verwijder vliezen, aders enzo indien ze er nog aan zitten. De vliezen smaken bitter en de aders zijn taai.
Snij hem aan plakken van een21/2 a 3 cm dik en zout en peper deze, Laat ze goed op kamertemperatuur komen.
Zet een koekenpan op het voor met wat geklaarde boter en laat deze heet worden, bak de eendelever bruin, een minuut of 21/2 a 3 per kant.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105299850
Dank je Piet!
  woensdag 7 december 2011 @ 16:54:07 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105300072
My pleasure!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 december 2011 @ 00:01:41 #75
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105323597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:56 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, denk dat je met een beetje extra bier wel een eind moet komen. Zou niet meteen een heel flesje erbij doen alleen. Wat je overhoudt kan je altijd nog opdrinken!
Uiteindelijk zaten er 2,5 flesjes bier in het recept ipv. 2 maar daana smaakte het nog steeds te zoet.
Vandaag heeft m'n moeder er wat Aromat in gedaan en dat was precies wat het mistte.. hartigheid.
Als ik het nog een keer ga maken dan vervang ik 1 flesje bier voor wat (runder)bouillon.
Gelukkig was de maaltijd nog (net) niet helemaal mislukt en smaakte het uiteindelijk best goed.
pi_105330864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 00:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Uiteindelijk zaten er 2,5 flesjes bier in het recept ipv. 2 maar daana smaakte het nog steeds te zoet.
Vandaag heeft m'n moeder er wat Aromat in gedaan en dat was precies wat het mistte.. hartigheid.
Als ik het nog een keer ga maken dan vervang ik 1 flesje bier voor wat (runder)bouillon.
Gelukkig was de maaltijd nog (net) niet helemaal mislukt en smaakte het uiteindelijk best goed.
Vaak wordt bier ook zoet na een tijdje stoven. Gebruik zelf vaak wat bouillion (of een blokje) om het geheel wat hartiger te maken. Zou vast ook gewoon met wat extra zout kunnen...
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2011 @ 11:08:46 #77
91830 MaximusTG
pi_105331044
Ik denk dat je daar gelijk in hebt drWho. Aromat is ook vooral zout + MSG.
pi_105355210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 06:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Bier of Bouillon toevoegen idd.
Altijd voorzichtig zijn met bindmiddelen, ze halen ook smaak weg, vooral bloem en nog erger, johannisbroodmeel, alsof je een condoom over je tong krijgt
Met name zetmeel is een aromavanger. Gellaan of xanthaan is wat dat betreft veel beter qua flavourrelease

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:01 schreef drWho het volgende:

[..]

Vaak wordt bier ook zoet na een tijdje stoven. Gebruik zelf vaak wat bouillion (of een blokje) om het geheel wat hartiger te maken. Zou vast ook gewoon met wat extra zout kunnen...
Zout en Umami zijn apart basissmaken, je kunt de een deels door de ander vervangen, maar hetzelfde wordt het niet.
Whatever...
  donderdag 8 december 2011 @ 22:49:57 #79
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_105358684
Ik heb een tijdje geleden een gerecht gemaakt met daarin o.a. linzen. De eerste keer heb ik deze uit blik gebruikt, maar de tweede keer heb ik geprobeerd om het met gedroogde linzen te doen.

Volgens de gebruiksaanwijzing moesten deze een uur koken, maar na dat uur had ik een pan vol met een soort pap, die weliswaar een linzig smaakje had, maar in de verste verte niet leek op de linzen uit blik (de gedroogde linzen zagen er wel zo uit, maar dan dus... droog)

Concreet: wat heb ik fout gedaan? Hoe kook ik (rode) linzen uit gedroogde toestand zodat ze nog herkenbaar zijn?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 8 december 2011 @ 23:03:43 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105359322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:49 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een gerecht gemaakt met daarin o.a. linzen. De eerste keer heb ik deze uit blik gebruikt, maar de tweede keer heb ik geprobeerd om het met gedroogde linzen te doen.

Volgens de gebruiksaanwijzing moesten deze een uur koken, maar na dat uur had ik een pan vol met een soort pap, die weliswaar een linzig smaakje had, maar in de verste verte niet leek op de linzen uit blik (de gedroogde linzen zagen er wel zo uit, maar dan dus... droog)

Concreet: wat heb ik fout gedaan? Hoe kook ik (rode) linzen uit gedroogde toestand zodat ze nog herkenbaar zijn?
Nu maak ik niet zo vaak linzen, maar ik kook ze zeker geen uur, veel korter.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 8 december 2011 @ 23:10:30 #81
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_105359674
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:01 schreef drWho het volgende:

[..]

Vaak wordt bier ook zoet na een tijdje stoven. Gebruik zelf vaak wat bouillion (of een blokje) om het geheel wat hartiger te maken. Zou vast ook gewoon met wat extra zout kunnen...
Die aromat was ook maar een noodgreep, had gelukkig een goede uitwerking.
Met Bouillon (of alleen een blokje als je al vocht genoeg hebt) moet het vast lekkerder worden.
Zout had ik wel toegevoegd (redelijk wat zelfs) maar kennelijk toch nog te weinig.
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:08:51 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105385047
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 22:49 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een gerecht gemaakt met daarin o.a. linzen. De eerste keer heb ik deze uit blik gebruikt, maar de tweede keer heb ik geprobeerd om het met gedroogde linzen te doen.

Volgens de gebruiksaanwijzing moesten deze een uur koken, maar na dat uur had ik een pan vol met een soort pap, die weliswaar een linzig smaakje had, maar in de verste verte niet leek op de linzen uit blik (de gedroogde linzen zagen er wel zo uit, maar dan dus... droog)

Concreet: wat heb ik fout gedaan? Hoe kook ik (rode) linzen uit gedroogde toestand zodat ze nog herkenbaar zijn?
Rode linzen zijn sneller gaar dan hun anderskleurige broertjes. Je kunt ze een uurtje weken in koud water en dan in nieuw water koken, precieze tijden zijn moeilijk maar tussen de 20-30 minuten zullen ze wel gaar zijn. Bij twijfel om de 5 minuten proeven.
pi_105408986
Hallo Piet,

Geen 'hoe maak ik het klaar'-vraag, maar een 'waar moet ik heen'-vraag...

Jij hebt toch in Düsseldorf gewoond? Wat is daar de moeite waard om te gaan eten? Liefst iets van Rheinische Küche ofzo, voor Grieks, Thais enzo hoef ik niet per se naar D-dorf

Oh ja, mijn begeleiding is recessieslachtoffer, dus qua prijsstelling liefst werkelozen-vriendelijk.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 10 december 2011 @ 11:28:33 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105409447
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 11:01 schreef stavromulabeta het volgende:
Hallo Piet,

Geen 'hoe maak ik het klaar'-vraag, maar een 'waar moet ik heen'-vraag...

Jij hebt toch in Düsseldorf gewoond? Wat is daar de moeite waard om te gaan eten? Liefst iets van Rheinische Küche ofzo, voor Grieks, Thais enzo hoef ik niet per se naar D-dorf

Oh ja, mijn begeleiding is recessieslachtoffer, dus qua prijsstelling liefst werkelozen-vriendelijk.
In de Altstadt zit zum Schiffchen
http://www.brauerei-zum-schiffchen.de/
Dit is NIET het wereldberoemde 2 Sterrenrestaurant in het noorden van de stad, maar een brouwerijcafe. Je kan daar prima eten, en ze hebben rheinische en Düsseldorfer specialiteiten
http://www.brauerei-zum-s(...)chen-speisekarte.pdf
Je kan er prima zitten, gemoedelijke sfeer, leuke tent om gewoon relaxed wat te eten, no nonsense. Prijs kwaliteit is prima en mijn favoriet is de ossestaart, geen soep maar gestoofd vlees met veel saus.

Om lekker te bieren (wat trouwens ook prima bij schiffchen kan) zit om de hoek mijn stamkroeg, Ürige, volgens de eigenaar heeft zijn Alt het hoogste aandeel bitterstoffen van het Duitse bier en het is dan ook een heerlijk bitter en rokerig Alt. Het is een vers bier, levend, niet gepasteuriseerd of gefilterd, en dat proef je. Flesjes die je daar koopt zijn maar een paar weken houdbaar.
http://www.uerige.de/start/

Wil je een milder romiger Alt dan naar zum Schlussel


http://www.zumschluessel.de/


Je kan trouwens zowel bij zum Schlussel als bij Ürige ook eten, maar niet zo goed als bij Zum Schiffchen.
Als je verschillende brouwerijcafes bezoekt hou dan rekening met het sinaasappel na het tandenpoets effect. Heb je bij het ene cafe hun eigen bier gedronken dan smaakt de eerste die je bij het volgende drinkt wat vreemd. Komt omdat de bieren uitsgesproken smaken, niet zoals het pils in NL.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 11:29:47 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105409478
Have fun in Düsseldorf en drink er eentje voor mij!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105411679
Valt er met weinig ingrediënten ook een kippensoep te maken van 2 kipdrumsticks?
We hebben nog wel bouillon e.d. en ook d'r staat ook nog prei in de tuin.

Valt hiermee (en nog wat ingrediënten) een simpele, eenvoudige kippensoep te maken?
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:55:55 #87
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105411776
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:52 schreef Iemand91 het volgende:
Valt er met weinig ingrediënten ook een kippensoep te maken van 2 kipdrumsticks?
We hebben nog wel bouillon e.d. en ook d'r staat ook nog prei in de tuin.

Valt hiermee (en nog wat ingrediënten) een simpele, eenvoudige kippensoep te maken?
Wat heb je voor de rest in huis? Alleen kip en prei is een beetje karig :P
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:03:15 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105411984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:52 schreef Iemand91 het volgende:
Valt er met weinig ingrediënten ook een kippensoep te maken van 2 kipdrumsticks?
We hebben nog wel bouillon e.d. en ook d'r staat ook nog prei in de tuin.

Valt hiermee (en nog wat ingrediënten) een simpele, eenvoudige kippensoep te maken?
Ik neem aan dat je met bouillon blokjes of poeder bedoeld? Heb je geen knoflook, ui, andere groenten in huis? Blaadje laurier, wat foelie, wat safraan, korrels peper, etc?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105411992
Als je de kip kookt in lichte bouillon en aan het eind wat heel fijn gesneden prei toevoegt, heb je hele simpele, maar lekkere kippensoep. Niet teveel water gebruiken, anders proef je de kip niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_105412069
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met bouillon blokjes of poeder bedoeld? Heb je geen knoflook, ui, andere groenten in huis? Blaadje laurier, wat foelie, wat safraan, korrels peper, etc?
Blokjes idd. En wel knoflook, ui, aardappelen, zwarte peper e.d.
Maar het wat 'exotischer' foelie, safraan e.d. niet :@

Ga nog wel naar de supermarkt, maar om nou heel veel spullen in te slaan die we niet meer gaan gebruiken vandaar....
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:11:32 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105412221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Blokjes idd. En wel knoflook, ui, aardappelen, zwarte peper e.d.
Maar het wat 'exotischer' foelie, safraan e.d. niet :@

Ga nog wel naar de supermarkt, maar om nou heel veel spullen in te slaan die we niet meer gaan gebruiken vandaar....
Okay, zet de poten op in een liter water met de ui, wat peperkorrels, geslagen teentjes knoflook en de prei, als je hebt groene kruiden en zo en laat dit twee uur trekken. Haal het door een zeef en haal het vlees van de botten.
Snij een aardappel aan kleine blokjes en kook deze gaar in de bouillon. Als ze gaar is, staafmixer er in en in de bouillon pureren, dan het vlees er weer bij. Afsmaken met zout of als wilt wat van je bouillonblokje.
Je hebt nu een Duitse Kartoffelsuppe, erg lekker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105412421
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Okay, zet de poten op in een liter water met de ui, wat peperkorrels, geslagen teentjes knoflook en de prei, als je hebt groene kruiden en zo en laat dit twee uur trekken. Haal het door een zeef en haal het vlees van de botten.
Snij een aardappel aan kleine blokjes en kook deze gaar in de bouillon. Als ze gaar is, staafmixer er in en in de bouillon pureren, dan het vlees er weer bij. Afsmaken met zout of als wilt wat van je bouillonblokje.
Je hebt nu een Duitse Kartoffelsuppe, erg lekker.
Super, dat moet wel te doen zijn. ^O^ Kan dus gewoon ook met die 2 kipdrumsticks? Maar 2 uur koken lijkt me dan wel lang, of heb ik dat mis?
En we moeten eigenlijk we 1,5 liter soep, zou het heel erg zijn als ik van die 1 liter 1,5 liter maak? :@
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:20:31 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105412528
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 13:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Super, dat moet wel te doen zijn. ^O^ Kan dus gewoon ook met die 2 kipdrumsticks? Maar 2 uur koken lijkt me dan wel lang, of heb ik dat mis?
En we moeten eigenlijk we 1,5 liter soep, zou het heel erg zijn als ik van die 1 liter 1,5 liter maak? :@
Een liter is al veel voor twee drumsticks, haal dan liever wat extra, en die twee uur heb je wel nodig om goede smaak te krijgen. Wat eiwitten van het vlees moeten afbreken tot glutamaten om een volle smaak te krijgen, en dat duurt nu eenmaal wat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105412831
Of je laat de aardappel weg en voegt wat gedroogde pruimen toe, dan heb je cock-a-leekie. :)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_105422599
De soep is af, wel een beetje heel erg water + kip, maar de smaak kan het morgen misschien goedmaken. Ben benieuwd.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:47:27 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105422684
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:44 schreef Iemand91 het volgende:
De soep is af, wel een beetje heel erg water + kip, maar de smaak kan het morgen misschien goedmaken. Ben benieuwd.
Je hebt voor de eerste keer zelf een soep getrokken, wees er trots op.
Je kan hem nu gaan afsmaken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105423012
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt voor de eerste keer zelf een soep getrokken, wees er trots op.
Je kan hem nu gaan afsmaken.
Ben er ook trots op 8-) en jij ook bedankt. Morgenmiddag opeten; morgen nog wat vermicelli erbij in. Prima te smaken lijkt me.
  zaterdag 10 december 2011 @ 18:59:15 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105423148
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ben er ook trots op 8-) en jij ook bedankt. Morgenmiddag opeten; morgen nog wat vermicelli erbij in. Prima te smaken lijkt me.
Geen aardappelsoep geworden dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 20:09:48 #99
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105425981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 18:44 schreef Iemand91 het volgende:
De soep is af, wel een beetje heel erg water + kip, maar de smaak kan het morgen misschien goedmaken. Ben benieuwd.
Tsjah zelfs een soepkip kent zijn grenzen qua verdunnen ;)

Hopelijk vind je het voor herhaling vatbaar, als je een grotere pan maakt van een heel kip(penkarkas) en deze verder inkookt en in een ijsblokjeszakje in de vriezer doet heb je instant smaakmakers voor bijna ieder gerecht :)
  zondag 11 december 2011 @ 16:04:15 #100
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_105456074
Piet,

Ik wil met Kerst coquilles gaan maken (a la Provencale, uit Escoffier). Heb jij een tip voor bijpassende groentes? En zijn 3 coquilles pp genoeg als hoofdgerecht?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')