abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105688553
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:01 schreef Oksel het volgende:
't Duurt zo lang! Ik wil spelen!
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.

Ik ben het er zeker mee eens dat er op z'n minst een optie in de game had moeten zitten om dit alles uit te kunnen schakelen. Vreemd dat dat niet kan (je kunt wel de controls verbergen, maar daar stoort niemand zich aan). Maar dat men zich zo kan ergeren aan deze zaken, daar kan ik me niet in verplaatsen. Ik denk dat ik de game anders beleef, kan er niet mee zitten als soms wat dingen door Fi worden weggegeven of ik even wat tekst moet doorlezen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:13:03 #102
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_105688639
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:45 schreef nomar83 het volgende:
Op z'n hoogst een kleine irritatiefactor, maar onmogelijk iets waar je je echt druk om kan maken toch?
Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:14:22 #103
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105688666
Je hebt een punt, maar als Nintendo zorgt voor een soort samenvatting van het verhaal (Tales of Symphonia deed dat bijvoorbeeld goed) dan kun je altijd die lezen om te kijken waar je heen moet. Ik vind Zelda niet interessant genoeg om alles te lezen en ben daardoor een van die spelers die soms geen idee heeft wat nu te doen.

Overigens ben ik bij OoT gestopt bij de trommelbaas. Mocht ik 'm ooit terugkrijgen (uitgeleend nu), en een kleinere backlog hebben, dan wil ik het nog wel een kans geven :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:15:42 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105688697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:13 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.
In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 17 december 2011 @ 12:15:54 #105
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_105688702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:09 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.
Juist... en dat is in OoT 3DS al uitmuntend geregeld, hoef je niet verder voor te gaan. In Skyward Sword zijn ze niet alleen verder gegaan, ze zijn te ver gegaan.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_105688814
Welke cutscenes zijn dan zo vervelend?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_105750413
Mijn kat heeft vannacht mijn sensorbalk gesloopt (draadje was te aantrekkelijk, was ik al bang voor). Dus meteen maar een draadloze besteld.

Teleurstellend moment was dat vanochtend toen de Wii niet wilde reageren op de controller :(
pi_105764480
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 19 december 2011 @ 22:03:57 #109
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_105793974
Ik zie cutscenes juist altijd als een soort beloning? Je speelt een hele tempel door en lost een hoop puzzels op, met als beloning het volgende stukje van het verhaal?
  maandag 19 december 2011 @ 22:12:23 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_105794601
Ja hoe oppervlakkig game design is dat, daar kon je wmb in de PS1 tijd nog mee aankomen, maar nu niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105798394
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 22:12 schreef speknek het volgende:
Ja hoe oppervlakkig game design is dat, daar kon je wmb in de PS1 tijd nog mee aankomen, maar nu niet meer.
ok en waarom niet?

wtf is er mis met cutscenes ? :') , dat is juist het onderdeel van het verhaal.
of speel je liever hersenloze games zonder diepgang en verhaal ?
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  maandag 19 december 2011 @ 23:33:00 #112
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105799460
Het is een verschil van mening over de manier waarop een verhaal verteld wordt. Geen cutscenes wil niet zeggen dat je direct hersenloze games wil spelen.

Ik vind Final Fantasy cutscenes geweldig, echt heerlijk om even 15 minuten ofzo achterover te leunen en te genieten :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 19 december 2011 @ 23:59:18 #113
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105800897
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105812176
quote:
19s.gif Op maandag 19 december 2011 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een verschil van mening over de manier waarop een verhaal verteld wordt. Geen cutscenes wil niet zeggen dat je direct hersenloze games wil spelen.

Ik vind Final Fantasy cutscenes geweldig, echt heerlijk om even 15 minuten ofzo achterover te leunen en te genieten :D
Je zult Xenosaga dan geweldig vinden!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105812342
quote:
19s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:15 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.
Ka-ching!

Er is een 'pro'-instelling om zo de GUI aan te passen, maar niet oom 'like duh'-teksten te skippen. Ik weet na 1x een kistje te openen wel dat een groene rupee 1 waard is. Of een rode 20. Maar ik ben in tempel x en ik krijg het nog te zien. Idem met bommen etc. Gewoon jammer. Of je bent aan het vechten, er valt een golden skull en dan midden in het gevecht pakt Link die nog even op en gaat er mee showen inclusief uitleg dat ie zo zeldzaam is. Cut the crap!

Leuk detail, heb je net een bom in je handen dan gaat die timer wel door, dus zo gauw de tekst is afgelopen heb je een probleem :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_105812553
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:19 schreef Pheno het volgende:

Ik weet na 1x een kistje te openen wel dat een groene rupee 1 waard is. Of een rode 20. Maar ik ben in tempel x en ik krijg het nog te zien. Idem met bommen etc. Gewoon jammer. Of je bent aan het vechten, er valt een golden skull en dan midden in het gevecht pakt Link die nog even op en gaat er mee showen inclusief uitleg dat ie zo zeldzaam is. Cut the crap!
Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keer :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105812642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keer :')
Ik speel een spel niet in een ruk uit, dus ik erger me er nog steeds aan :P Ik had echt gehoopt dat ze naast die 'pro'-GUI dat er ook uit hadden gehaald. In het geheel. Dus 1x tonen in het hele spel en daarna mag Fi uitleggen als je het dan toch niet begrepen hebt. Maar bommen en roepies (of als je laag qua hartjes staat): been there, done that, 25 jaar geleden al :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:35:58 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_105812884
Oh die laag qua hartjes piep is irritaaant. Maken ze de game moeilijker zodat je vaker zonder hartjes zit, begint ie al bij twee hartjes te piepen. Ik zet dan het geluid van de tv uit (of ik gebruik mijn fairy proactief, dan moet ik maar een keer heen en weer naar Skyloft voor een nieuwe potion) om er maar vanaf te zijn. Echt een gruwelijke fout van Nintendo wmb.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:38:37 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_105812975
quote:
Ik snap hem niet, Captain Falcon spuwt toch geen vuur als ie kust? ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 december 2011 @ 11:39:32 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_105813011
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 23:13 schreef DJ_ het volgende:

[..]

ok en waarom niet?

wtf is er mis met cutscenes ? :') , dat is juist het onderdeel van het verhaal.
of speel je liever hersenloze games zonder diepgang en verhaal ?
Het gaat me niet om de cutscenes, het gaat me om de cutscene als beloning, hoe verrot moet je game wel niet zijn als mensen liever naar een niet-interactieve versie kijken. Het punt is dat de game je een intrinsieke motivatie moet geven om te spelen, en niet een semi-extrensieke.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105813498
Cut scenes vind ik altijd wel prettig, als het beperkt blijft. In Zelda valt het erg mee.
In de laatste Zelda's duurt het alleen lang voordat er wat vaart in het spel/verhaal komt.

Meest extreem was Xenosaga dat cut scenes van 20+ minuten (8 uur totale spel) had (gelukkig in stukken over te slaan).
Het hangt ook erg van het spel af. Bij een RPG of adventure heeft het meer effect. Sommigen vinden bijvoorbeeld een intro in Mario al te lang ;)

Voor mij zijn cut scenes ook scènes waar je als speler bijvoorbeeld moet lezen. Begin dit jaar ‘Trails in the Sky’ gespeeld dat een erg uitgebreid verhaal heeft. Regelmatig zijn er dan scènes met lappen tekst met achtergrondinformatie of discussies tussen karakters die het verhaal vertellen. Maar die kun je ook ‘doorspoelen’ door de ○-knop ingedrukt te houden ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 20 december 2011 @ 12:15:48 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_105814260
Ik vind de cutscenes in Zelda overigens totnutoe fantastisch, de chemie tussen Link en Zelda is nog nooit zo goed aanwezig geweest. Ik baal er zelfs van dat ik nu zo lang dungeons en tempels aan het doen bent die niet nuttig zijn voor die relatie tussen Link en Zelda (wat dus ook wat zegt over hoe, in ieder geval de eerste twee levels, niet zo leuk zijn om te doen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_105816103
O yeah, Rayman Origins, Phineas & Ferb en Zack & Wiki besteld voor een totaal van 45 euro :)

Binnenkort moet ik ook echt nog even SMG2 en Donkey Kong aanschaffen, ook al heb ik nog zat te spelen en moet ook nog een heel stuk SMG uitspelen, maar goed, dan heb ik wat variatiemogelijkheden en ligt het alvast klaar voor als ik er aan toe ben :)
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:12:15 #124
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_105816148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
O yeah, Rayman Origins, Phineas & Ferb en Zack & Wiki besteld voor een totaal van 45 euro :)

Binnenkort moet ik ook echt nog even SMG2 en Donkey Kong aanschaffen, ook al heb ik nog zat te spelen en moet ook nog een heel stuk SMG uitspelen, maar goed, dan heb ik wat variatiemogelijkheden en ligt het alvast klaar voor als ik er aan toe ben :)
Ga je ook zeggen waar? :)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_105817590
Rayman Origins en Phineas & Ferb via Zavvi.com, samen 30 euro
Was gigantisch verrast door die prijs. De levertijd die er voor staat is dan wel een maand, maar dat is niet zo'n ramp, heb nog zat te spelen.

Zack & Wiki (*even mail doorzoeken*) via smartgamer.nl

Wil ook nog erg graag Sin & Punishment 2. Misschien maar ff halen ook voor in de kerstvakantie. Lekker 2 weken niet werken, maar een beetje studeren en relaxen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')