Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.quote:
Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.quote:Op zaterdag 17 december 2011 11:45 schreef nomar83 het volgende:
Op z'n hoogst een kleine irritatiefactor, maar onmogelijk iets waar je je echt druk om kan maken toch?
In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:13 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Een cutscene bekijken is niet zo leuk als het spel spelen... dat is iets fundamenteels aan gamen, heeft niks met irritatie te maken. Wat wel een irritatiefactor is, is dat er ontwikkelaars zijn die denken dat een cutscene net zo leuk is als echt gamen. Nou nee dus. Van Nintendo had ik toch echt beter verwacht, maar ja, Zelda is niet echt een topfranchise meer zoals het vroeger was. In de tijd dat ze SS maakten hadden ze dus twee Zelda games kunnen uitbrengen want 5 jaar is echt belachelijk lang.
Juist... en dat is in OoT 3DS al uitmuntend geregeld, hoef je niet verder voor te gaan. In Skyward Sword zijn ze niet alleen verder gegaan, ze zijn te ver gegaan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:09 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik heb filmpjes gezien van mensen die al die tekst als een gek doorklikken en vervolgens hartstikke verdwaald raakte. Niet wisten waar het zwaard te halen, niet waar de vogel zat of wat te doen in de race. Echt, die tekst zit er met een reden. Voor de veteranen is het vervelend, begrijpelijk, maar Myiamoto heeft in interviews wel eens gezegd dat hij het jammer vond dat veel mensen niet de moeite namen om Ocarina of Time uit te spelen. Mensen zaten na een tijd gewoon vast, geen idee wat te doen, en gaven het op. Dus nu wordt alles uitgelegd en is er de beschikking over hulpfilmpjes in de game.
ok en waarom niet?quote:Op maandag 19 december 2011 22:12 schreef speknek het volgende:
Ja hoe oppervlakkig game design is dat, daar kon je wmb in de PS1 tijd nog mee aankomen, maar nu niet meer.
Je zult Xenosaga dan geweldig vinden!quote:Op maandag 19 december 2011 23:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het is een verschil van mening over de manier waarop een verhaal verteld wordt. Geen cutscenes wil niet zeggen dat je direct hersenloze games wil spelen.
Ik vind Final Fantasy cutscenes geweldig, echt heerlijk om even 15 minuten ofzo achterover te leunen en te genieten
Ka-ching!quote:Op zaterdag 17 december 2011 12:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
In een game als Final Fantasy geniet ik van de cutscenes, net als in veel andere RPG's. Cutscenes horen erbij, maar zouden wel skipbaar moeten zijn voor mensen die dat willen.
Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keerquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:19 schreef Pheno het volgende:
Ik weet na 1x een kistje te openen wel dat een groene rupee 1 waard is. Of een rode 20. Maar ik ben in tempel x en ik krijg het nog te zien. Idem met bommen etc. Gewoon jammer. Of je bent aan het vechten, er valt een golden skull en dan midden in het gevecht pakt Link die nog even op en gaat er mee showen inclusief uitleg dat ie zo zeldzaam is. Cut the crap!
Ik speel een spel niet in een ruk uit, dus ik erger me er nog steeds aanquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:26 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is in de laatste Zelda gelukkig aangepast. Bij ieder voorwerp verschijnt de tekst nog maar eenmaal per sessie. In bijvoorbeeld Wind Waker was dat iedere keer
Ik snap hem niet, Captain Falcon spuwt toch geen vuur als ie kust?quote:
Het gaat me niet om de cutscenes, het gaat me om de cutscene als beloning, hoe verrot moet je game wel niet zijn als mensen liever naar een niet-interactieve versie kijken. Het punt is dat de game je een intrinsieke motivatie moet geven om te spelen, en niet een semi-extrensieke.quote:Op maandag 19 december 2011 23:13 schreef DJ_ het volgende:
[..]
ok en waarom niet?
wtf is er mis met cutscenes ?, dat is juist het onderdeel van het verhaal.
of speel je liever hersenloze games zonder diepgang en verhaal ?
Ga je ook zeggen waar?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:11 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
O yeah, Rayman Origins, Phineas & Ferb en Zack & Wiki besteld voor een totaal van 45 euro
Binnenkort moet ik ook echt nog even SMG2 en Donkey Kong aanschaffen, ook al heb ik nog zat te spelen en moet ook nog een heel stuk SMG uitspelen, maar goed, dan heb ik wat variatiemogelijkheden en ligt het alvast klaar voor als ik er aan toe ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |