Als dit hetgeen is waarom de steden zich onderscheiden woon ik toch liever in de stad met minder criminaliteit, minder verkeersopstoppingen, betere huisvesting en minder luchtvervuiling dan in de stad met een betere variatie aan restaurants, betere sportfaciliteiten, betere optredens en een beter vliegveld.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Voor beiden gelijk:
[..]
Amsterdam beter dan Groningen:
[..]
Groningen beter dan Amsterdam:
[..]
Dus nee.
De buitenwijken van Amsterdam zijn ook niet meegenomen in dit onderzoek. Daar wonen geen expats namelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ondanks dat er wat problemen zijn soms in Amsterdamse buitenwijken is geen enkele buitenwijk nou echt onveilig. Zelfs door de Bijlmer kan je snachts gewoon fietsen, mist je wel een beetje goed oplet natuurlijk. Maar dat is in veel steden wel anders. Zeker Amerikaanse steden waar je gewoon je kop niet moet vertonen als blanke of als agent binnen bepaalde wijken.
Dat soort voorkeuren zijn natuurlijk persoonlijk, vandaar dat ik aan allemaal voor het gemak maar even dezelfde waarde heb toegekend. Ik zou als expat liever in Amsterdam wonen, gezien het internationale karakter, Schiphol, nabijheid werkgevers, de grote cultuursector en algehele hipheid.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als dit hetgeen is waarom de steden zich onderscheiden woon ik toch liever in de stad met minder criminaliteit, minder verkeersopstoppingen, betere huisvesting en minder luchtvervuiling dan in de stad met een betere variatie aan restaurants, betere sportfaciliteiten, betere optredens en een beter vliegveld.
Je doet nu net alsof alle factoren even belangrijk zijn, maar dat is natuurlijk dikke onzin.
Dat heeft natuurlijk ook niemand (uit Amsterdam) hier beweerdquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:20 schreef BasEnAad het volgende:
Het lijstje is dus eigenlijk niet zo boeiend, het gaat over willekeurig gekozen steden en dan alleen over voordelen voor expats.
Nogmaals, wie zegt dat verder dan? Dit staat op nu.nl, in de spits etc etc, wat kan Amsterdam er zelf aan doen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, hoe aantrekkelijk Amsterdam is voor Ex-Pats, wat een belangwekkend nieuws
Voor jou blijkbaar belangrijk genoeg om op te reageren.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, hoe aantrekkelijk Amsterdam is voor Ex-Pats, wat een belangwekkend nieuws
Het lijstje is weldegelijk boeiend, maar niet voor een gezin met twee kinderen die op zoek zijn naar een eensgezinswoning. Deze mensen hebben namelijk hele andere behoeften dan expats. Voor hen is Amersfoort wellicht een stuk leefbaarder dan Amsterdam.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:20 schreef BasEnAad het volgende:
Het lijstje is dus eigenlijk niet zo boeiend, het gaat over willekeurig gekozen steden en dan alleen over voordelen voor expats.
Nee is ook. Heeft niks met Amsterdam te makenquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk ook niemand (uit Amsterdam) hier beweerd.
Nee, maar dat tieners gummiberen in vodka dompelen is ook niet echt wereldnieuws he, maar daar hoor ik niemand klagenquote:Op dinsdag 29 november 2011 16:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee is ook. Heeft niks met Amsterdam te maken![]()
Maar het staat in NWS, maar eigenlijk heeft het niet zo veel nieuwswaarde. Er zijn nog 100.000 andere steden die leefbaarder zijn dan Baghdad, die staan er ook niet bij, tis dus maar een beetje popiejopienieuws.
Misschien kan je dan beter je tijd besteden aan echt nieuws. En niet al je energie richten op Amsterdam.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee is ook. Heeft niks met Amsterdam te maken![]()
Maar het staat in NWS, maar eigenlijk heeft het niet zo veel nieuwswaarde. Er zijn nog 100.000 andere steden die leefbaarder zijn dan Baghdad, die staan er ook niet bij, tis dus maar een beetje popiejopienieuws.
Het is wel echt en volledig nieuws. Dit is een lijst bedacht door een onderzoeksbureau met een vrij willekeurige lijst met steden en criteria. Daar kun je vragen bij stellen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar dat tieners gummiberen in vodka dompelen is ook niet echt wereldnieuws he, maar daar hoor ik niemand klagen.
Ik mekker helemaal niet maar laat me Amsterdam even samenvatten:quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moet ie helemaal niet mekkeren natuurlijk, meer criminaliteit, meer allochtonen, meer industrie en een spuuglelijk stadscentrum vol alleen maar kankerende mensen.
Wehehehe boertje, dealers vind je hooguit nog in de buurt van de dam, daar komen Amsterdammers niet, daarnaast je laten oplichten door een taxichauffeurquote:Op woensdag 30 november 2011 02:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik mekker helemaal niet maar laat me Amsterdam even samenvatten:
-Taxichauffeurs zijn vrijwel per definitie oplichters.
-Continue lastiggevallen worden door dealers.
Echt he, al die Brabo-boertjes die zich opeens heel tof voelen omdat ze voor 2 ton in een appartement van 60 m2 wonen...quote:Op woensdag 30 november 2011 10:07 schreef Nielsch het volgende:
Uitgerekend Amsterdammers die andere mensen boeren noemen![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 november 2011 02:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
-Struikelen over amerikanen, engelsen en duitsers.
-Achter-de-ellenbogen-mentaliteit.
-Softdrugs duur en slechte kwaliteit.
-Zakkenrollers.
Ik zal rotterdam dan even samenvatten adhv jouw post:quote:Op woensdag 30 november 2011 02:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
-Struikelen over amerikanen, engelsen en duitsers.
-Grafdialect
-Achter-de-ellenbogen-mentaliteit.
-Softdrugs duur en slechte kwaliteit.
-Zakkenrollers.
Het is maar wat je leefbaar noemt. En maar strompelen door die 17e eeuw.
En ja, ik ben een Rotterdammer, is ook een grafstad.
Trouwens, steden. NL heeft helemaal geen steden. Nergens kun je normaal 24u p/d stappen en/of uit eten van een beetje niveau.
mja, als je iets bij die dealers op de wallen haalt dan is het wel kut kwaliteitquote:Op woensdag 30 november 2011 11:39 schreef HeatWave het volgende:
EN trouwens wel klagen over dealers, en daarna over de kwaliteit van drugs.
weten we meteen waarom je allemaal domme dingen roept.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:44 schreef niels0 het volgende:
Wat een speculatie allemaal weer.
Groetjes uit een echte stad (Makati City, Metro Manila)
lol, mijn leven kan jij alleen maar van dromen.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
weten we meteen waarom je allemaal domme dingen roept.
quote:Op woensdag 30 november 2011 11:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
lol, mijn leven kan jij alleen maar van dromen.
En wat is daar het praktisch nut van?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:44 schreef niels0 het volgende:
Bijv. McDonalds is hier 24/7 open en bezorgen in je hotel. Kijk, da's een stad. 7/11s ook 24/7. Stappen kan 24/7 etc etc.
Dromen van een 24/7 Mac maakt je inderdaad heel slim!quote:Op woensdag 30 november 2011 11:52 schreef niels0 het volgende:
Wat is er pcies dom? Ik mag tot zelf weten dat ik A'dam een grafplek vind.
Nauwelijks inderdaad. Serieus dit als argument aanbrengenquote:
Ik ben zeeman, landrot.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nauwelijks inderdaad. Serieus dit als argument aanbrengen
Lekker daar blijven! Lekker onwetend blijven als een echte havenslaaf.
Even een plaatje van Manilla (van Wikipedia gejat):quote:Op woensdag 30 november 2011 11:44 schreef niels0 het volgende:
Bijv. McDonalds is hier 24/7 open en bezorgen in je hotel. Kijk, da's een stad. 7/11s ook 24/7. Stappen kan 24/7 etc etc.
Die hebben we ook in Amsterdam. Maar dan zonder melamine bereidt, en zonder dat je onderweg wordt lastiggevallen door 7-jarige prostituees.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:57 schreef niels0 het volgende:
Stik maar met je Amsterdam, ik ga uit eten bij de thai.
Elke week liggen we een dag binnen. Ik zit niet op de koopvaardij.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:06 schreef HeatWave het volgende:
Ach ja, zeelieden, volk apart zullen we maar zeggen. Er is een reden dat je maanden alleen op zee zit.
Ja, wij komen nooit in het buitenland.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:06 schreef niels0 het volgende:
Was maar een voorbeeld maar blijven jullie maar lekker in NL joh. Ik kom ook wel weer een paar dagen kijken tot ik het weer zat ben.
Start hem. Hij is er ook geweest in nederland maar vanwege de strenge eisen was het niet rendabel.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:07 schreef stbabylon het volgende:
Nou, een bezorg-mac zou wel tof zijn...
Mwah,dat eet ik echt alleen maar als ik haast heb en er niets anders in de buurt zit. Als je in een hotel zit bel ik roomservice wel.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:07 schreef stbabylon het volgende:
Nou, een bezorg-mac zou wel tof zijn...
Dat klinkt alsof ik zelf alsnog alle moeite moet doenquote:Op woensdag 30 november 2011 12:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Start hem. Hij is er ook geweest in nederland maar vanwege de strenge eisen was het niet rendabel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |