abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104933402
Ja, maar als een medewerker dat tegen mij zegt, en ik vraag het nog een keer extra duidelijk en hij bevestigt nogmaals dan mag ik er toch wel van uit gaan dat hij weet waar hij over praat. Dan ben ik gewoon verkeerd ingelicht en dat is niet mijn fout.
pi_104933764
Je bent niet verkeerd ingelicht, jullie hebben hoogstwaarschijnlijk een verschillende interpretatie van de afspraak (retourneren bij defect of retourneren bij effect). Het schriftelijk even (laten) vastleggen kan gesteggel achteraf voorkomen, zo zie je maar weer.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 28 november 2011 @ 19:59:07 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_104936144
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 17:53 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Wettelijjk gezien hebben we hier een nieuwe wet die de oude nederlandse vervangt als ge de link had gelezen.
Wettelijk gezien heeft die alleen betrekking op de wet kopen op afstand ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 28 november 2011 @ 21:22:26 #34
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104942194
Afstand of niet... als die monitor het niet goed doet dan moet de winkel hem terugnemen.

Maar zit je niet gewoon scheef voor je monitor ofzo? TFT monitoren lopen altijd over van licht naar donker als je buiten de kijkhoek zit, en die kan wel eens kleiner dan normaal zijn bij jouw monitor.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_104943162
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2011 21:22 schreef Doodloper het volgende:
Afstand of niet... als die monitor het niet goed doet dan moet de winkel hem terugnemen.
Om 'm te repareren (-weg- heeft geen defect kunnen constateren) of te vervangen. En dat wil TS niet.

Maar je kunt je dus afvragen of de monitor 'het niet goed doet' (of dat het de persoonlijke beleving van TS is).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_104944016
een ding: bij elk scherm is het normaal dat als je ervoor staat en je sleept een venster van boven naar beneden, er kleurverschil optreedt. eigenlijk is het scherm overal hetzelfde, maar jij ziet het anders door de kijkhoek, die is namelijk heel gevoelig.
pi_104952391
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:48 schreef chrisje013 het volgende:
een ding: bij elk scherm is het normaal dat als je ervoor staat en je sleept een venster van boven naar beneden, er kleurverschil optreedt. eigenlijk is het scherm overal hetzelfde, maar jij ziet het anders door de kijkhoek, die is namelijk heel gevoelig.
Uiteraard, maar dit is me nooit zo erg opgevallen met andere schermen die ik heb (gehad). Ik zal melden als er schot in de zaak zit :)

PS; ik zit er precies recht voor, ogen in het midden van het scherm etc. Het is denk ik niet voor iedereen waarneembaar, helemaal niet als je even een paar minuten erop kijkt. Maar goed, het was bij twee exemplaren precies hetzelfde, dus het zal denk ik aan de productie liggen en geen echte fout zijn.
pi_104953845
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:07 schreef SanderH86 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dit is me nooit zo erg opgevallen met andere schermen die ik heb (gehad). Ik zal melden als er schot in de zaak zit :)

PS; ik zit er precies recht voor, ogen in het midden van het scherm etc. Het is denk ik niet voor iedereen waarneembaar, helemaal niet als je even een paar minuten erop kijkt. Maar goed, het was bij twee exemplaren precies hetzelfde, dus het zal denk ik aan de productie liggen en geen echte fout zijn.
je weet dat de officiele arbo houding zo is dat je tegen de bovenrand van het scherm aankijkt? :+
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:20:44 #39
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_104957227
Volgens mij heb ik bij diezelfde winkel 2 weken geleden een laptop gekocht.
Het model dat ik wilde stond niet in de showroom en kon ik alleen kopen zonder te kijken.
Wet koop op afstand gold volgens hen alleen als ik de laptop thuis liet bezorgen, niet als ik hem ophaalde.

Heb op de bon laten plaatsen dat ik hem dezelfde dag mocht retourneren als hij niet goed was ('s ochtends gehaald), gelukkig was hij goed.

Moet wel zeggen dat ik hun kunde en service flink minder vind de afgelopen jaren.
Al eerder een akkefietje met een defecte voeding in mijn server gehad en dat moest ook een paar weken duren. Het is dat ze nog steeds goedkoper zijn anders zou ik toch minder snel naar Barendrecht afreizen.
pi_104957686
Tja, de winkeliers huilen allemaal tranen met tuiten over webwinkels, maar zie hier waarom online bestellingen vaak juist beter dan gewone aankopen zijn. Stom gezeik ook altijd :{
pi_104964110
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:42 schreef CafeRoker het volgende:
Tja, de winkeliers huilen allemaal tranen met tuiten over webwinkels, maar zie hier waarom online bestellingen vaak juist beter dan gewone aankopen zijn. Stom gezeik ook altijd :{
ik heb zelf geen slechte(re) ervaringen met een reguliere winkel als met een webwinkel..
er kleven 2 dikke nadelen aan webwinkels: retouneren zal je zelf op moeten sturen, en als het "kwijt" is heb jij een probleem.
een gemiddelde "reparatie" kost een bijna altijd wel een maand (4 weken), en ze hebben dan nooit een vervangend onderdeel want het ligt niet op voorraad

bij een fysieke winkel kan je het zelf terug brengen en in 99% v/d keren krijg je een vervangend exemplaar (al dan niet van een ander merk)
pi_104964238
Vandaar dat ik ook 9 van de 10 keer ga afhalen, aangezien ik er bijna dagelijks langskom. Maar dat ga ik nu dus ook niet meer doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:53 schreef mschol het volgende:

[..]

je weet dat de officiele arbo houding zo is dat je tegen de bovenrand van het scherm aankijkt? :+
Ik zit toch liever iets lager, helemaal met een groot scherm van 27" :+
pi_104964448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb zelf geen slechte(re) ervaringen met een reguliere winkel als met een webwinkel..
er kleven 2 dikke nadelen aan webwinkels: retouneren zal je zelf op moeten sturen, en als het "kwijt" is heb jij een probleem.
een gemiddelde "reparatie" kost een bijna altijd wel een maand (4 weken), en ze hebben dan nooit een vervangend onderdeel want het ligt niet op voorraad

bij een fysieke winkel kan je het zelf terug brengen en in 99% v/d keren krijg je een vervangend exemplaar (al dan niet van een ander merk)
wat je zegt snijdt absoluut hout. Het hangt er sterk van af waar je zelf het belangrijkste vindt :)
pi_104965050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 09:20 schreef FF het volgende:
Wet koop op afstand gold volgens hen alleen als ik de laptop thuis liet bezorgen, niet als ik hem ophaalde.
Dat hebben ze dan gruwelijk mis. Als je de laptop via Internet bestelt en 'm ophaalt, geniet je gewoon de bescherming van de wet koop op afstand.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:29:03 #45
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_104978907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan gruwelijk mis. Als je de laptop via Internet bestelt en 'm ophaalt, geniet je gewoon de bescherming van de wet koop op afstand.
De wet koop op afstand blijft lastig wat dat betreft.
Zelfs Consuwijzer heeft onduidelijke informatie staan merkte ik vorige week.

Vraag me alleen af hoe drogisterijen het eigenlijk doen met deze wet ;)
Parfummetje bestellen, 2 pufjes in een opvangflesje en retour ermee.
Dat een paar keer en je hebt gratis parfum.
Deodorant (rollers)?
Of zou een drogist altijd onder persoonlijke hygiëne vallen ;)
pi_105289008
Even een update; ik heb vorige week dinsdag een aangetekende brief gestuurd, maar tot vandaag nog geen bericht terug gehad. Ik weet dat ze twee weken hebben om iets terug te sturen, maar waarom zou je er langer dan een week overheen laten gaan?
pi_105292207
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 11:56 schreef SanderH86 het volgende:
Even een update; ik heb vorige week dinsdag een aangetekende brief gestuurd, maar tot vandaag nog geen bericht terug gehad. Ik weet dat ze twee weken hebben om iets terug te sturen, maar waarom zou je er langer dan een week overheen laten gaan?
omdat jij niet de enige klant bent die ze hebben?
pi_105319287
In dit soort gevallen zou je een beroep kunnen doen op non-conformiteit. Alleen is voor zo'n beroep een defect nodig dat zo erg is dat het normaal gebruik in de weg staat. Ik betwijfel of dat hier het geval is want ik ben geen specialist op dit vlak.
  woensdag 7 december 2011 @ 22:52:51 #49
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_105320214
Sorry, maar waarom wordt de naam weggedit? De wereld mag toch wel weten bij welke keten je op geen coulance kan rekenen bij retourneren? (of is dit op jou verzoek, TS?)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_105321648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:52 schreef gohan16 het volgende:
Sorry, maar waarom wordt de naam weggedit? De wereld mag toch wel weten bij welke keten je op geen coulance kan rekenen bij retourneren? (of is dit op jou verzoek, TS?)
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Het desbetreffende bedrijf heeft niet meerdere filialen. Bovendien werd het bedrijf hier tamelijk ongenuanceerd de grond ingeboord.
pi_105327463
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 13:25 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat jij niet de enige klant bent die ze hebben?
en omdat het kan?
en omdat hun eventuele advocaat ook niet direct tijd heeft?
en omdat de brief nog niet bij de juiste persoon is terecht gekomen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105330126
I get it, domme vraag misschien :@

Is gewoon irritant, ik houd niet van wachten :+
  donderdag 8 december 2011 @ 11:05:12 #53
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105330953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 22:52 schreef gohan16 het volgende:
Sorry, maar waarom wordt de naam weggedit? De wereld mag toch wel weten bij welke keten je op geen coulance kan rekenen bij retourneren? (of is dit op jou verzoek, TS?)
Terechte klacht. Hoezo mag je op een forum niet meer het beestje bij het naampje noemen?

Meer on topic: als de verkoper een toezegging doet, zowel schriftelijk als mondeling, is de winkel gebonden zich aan deze toezegging te houden. Dit bewijzen is natuurlijk vervelend.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105331348
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:05 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Terechte klacht. Hoezo mag je op een forum niet meer het beestje bij het naampje noemen?
Klagen daarover mag hier:
WGR Feedback
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105331357
Trouwens, ik zag ook niet dat de naam verwijderd was. Kwam er pas later achter toen iemand vroeg over welke winkel het ging terwijl ik die wel in de TT had gezet.
  donderdag 8 december 2011 @ 11:24:56 #56
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105331470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:20 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Klagen daarover mag hier:
WGR Feedback
Done. Originele klacht blijft wat mij betreft.

De handelswijze ruikt overigens naar ... na het lezen van het verhaal over de winkel, maar he, ik ben maar aan het speculeren nu :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 08-12-2011 11:30:27 ]
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105354697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:24 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Done. Originele klacht blijft wat mij betreft.

De handelswijze ruikt overigens naar ...
... naar speculaas?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_105356334
ja, of je verdiept je vantevoren in het product dat je koopt.
inkijkhoek enzo, had je wel kunnen weten dit. zeker na fysiek testen/bekijken in de winkel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_105357392
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 21:59 schreef probeer het volgende:
ja, of je verdiept je vantevoren in het product dat je koopt.
inkijkhoek enzo, had je wel kunnen weten dit. zeker na fysiek testen/bekijken in de winkel.
ja, of je verdiept je vantevoren in het probleem waarop je reageert.
OP enzo, had je wel kunnen weten dit. zeker na helemaal doorlezen/snappen van het hele topic.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_105357513
Als er iemand is die veel research doet voor de aanschaf van een (duur) product ben ik het wel :P

Maar goed dat is het punt niet inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')