Shinedown heb ik een keer als voorprogramma gezien van Disturbed en toen vond ik ze best ok. Paar keer album geluisterd en klonk wel aardig. Toen zag ik ze eerst op tv op Pinkpop en toen klonk het niet best en een week later op RaR vond ik het ook niets meer.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:41 schreef Tokus het volgende:
gister interviews gedaan met Shinedown en Halestorm, en die claimen dit jaar ook op Rock Am Ring/Rock Im Park te staan...
Nou ja het overlapt qua doelgroepen zeker wel, maar het was meer zo van; je kan wel een band die prima qua doelgroep bij RaR past daar neerzetten en geen ticket extra verkopen, of je zet ze in een arena en verkoopt 50.000 x 70 euro. Omdat de doelgroep toch dusdanig breed is dat ze dat wel uitverkopen. Voor bands al Slash, Mumford & Sons etc. geldt dat minder.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk al een bepaalde doelgroep die sowieso komt inderdaad, maar het is onmogelijk om een festival met grote namen neer te zetten voor maar 1 doelgroep.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe nog best redelijk divers is ondanks dat het allemaal de rock kant op gaat.
Slash zal op zich waarschijnlijk geen heel groot stadion uitverkopen dus die kan er nog best bij komen, maar een band als Motley Crue zal inderdaad niet meer komen denk ik. Ik zit er eerlijk gezegd zelf ook niet op te wachten, maar dat is wat anders
Is het trouwens niet zo dat ze de line-up al voor 90% volledig hebben, maar het gewoon nog niet allemaal hebben vrij gegeven? Al die bands hebben hun tours al gepland alleen nog niet bekend gemaakt volgens mij.
Ik weet niet hoe lang ze dat van te voren plannen, maar lijkt me niet dat dit 2 maanden van te voren gedaan wordt.
nou, gister speelden ze de zaal helemaal plat. Echt geweldig, en ik ben niet eens fan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Shinedown heb ik een keer als voorprogramma gezien van Disturbed en toen vond ik ze best ok. Paar keer album geluisterd en klonk wel aardig. Toen zag ik ze eerst op tv op Pinkpop en toen klonk het niet best en een week later op RaR vond ik het ook niets meer.
die 1e cd van Halestorm klinkt wat tam, maar live is het een stuk beter. de nieuwe cd (komt eind april) is een stukje harder, en echt niet zo gelikt.quote:Halestorm klinkt op cd wel aardig (nog niet live gezien) maar het is wel heel erg gelikt... Ik ben wel benieuwd wat er dan van over blijft als je het live laat horen.
Ok de laatste keer dat ik ze gezien heb was in 2008 volgens mij dus kan zijn dat ze gegroeid zijn natuurlijk. Daarnaast vond ik het in de HMH best ok klinken, maar op die festivals was het niet echt geweldig.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
nou, gister speelden ze de zaal helemaal plat. Echt geweldig, en ik ben niet eens fan.
[..]
die 1e cd van Halestorm klinkt wat tam, maar live is het een stuk beter. de nieuwe cd (komt eind april) is een stukje harder, en echt niet zo gelikt.
Te veel overlap. Buiten vorig jaar en het jaar ervoor altijd de hel van Rarquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:30 schreef AgeEll het volgende:
En over de line-up gesproken. Die is al zo vet dat komt voor de rest ook wel goed. Ik kan me niet voorstellen dat ze nu denken, 'oh het is uitverkocht, we gaan lekker kleine Duitse bandjes boeken'.
Misschien is het wel andersom. Als de vvk slecht gaat, boeken ze geen dure namen er bij want dan komt er ook minder binnen.
GnR had echt fantastisch geweest. Maar dat is eigenlijk een headliner dus niet realistisch.
Ik hoop nog op KoRn, Prodigy en Slash. Moet ook niet teveel leuks komen, anders is er te veel overlap. En de laatste jaren wordt het steeds moeilijker om tussen Alterna en Mainstage heen en weer te gaan. Dat kan wel, maar dan sta je vrij ver weg.
Nog 114 tage
Je loopt als je wilt in 10 min van center naar alterna. Ligt er ook aan of je in 1 van de voorste vakken van center staat. Maar ik sta het liefst in 1 van de voorste vakken, daar wordt wat meer gespringt/wild gedaan. Maar vooral het voorste vak lijkt elk jaar eerder op de dag vol te blijven voor de rest van de dag. Paar jaar terug kon je tussen de laatste acts nog wel in het voorste vak geraken. Nu moet je er bijna al voor 17uur gaan staan om er zeker van te zijn dat je er tijdens de headliner staat.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
Is de Centerstage en Alterna zo ver lopen ja? Niet echt binnen half uurtje heen en weer te doen?
Ik hoop toch wel snel op namen, vrijwel alle andere grote festivals hebben alweer wat naampjes gedropped, al dan niet self-confirmed door bands, of door dingen als radiostations (3FM met name over Lowlands/Pinkpop).
Geloof ook niet dat ze het volboeken met Duitse bandjes ineens, maar kan me ergens toch wel voorstellen dat de druk om grote / middelgrote acts te boeken een beetje weg is. Als je die een arena of clubtour kan laten doen...
Maar ik vertrouw er op dat het goedkomt, RaR heeft ieder jaar een geweldige lineup, en ze willen ook niet de geschiedenisboeken in dat in het jaar dat beide festivals uitverkopen (denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat RiP ook uitverkoopt?) de lineup juist minder was.
Maak je niet zo druk. Alle namen zijn al lang geboekt en daar zitten vast nog wel wat leuke dingen tussen. Dat is altijd zo. Duitse bandjes komen er vast wel een paar, maar ik heb nog nooit een RaR meegemaakt waar er echt veel waren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
Is de Centerstage en Alterna zo ver lopen ja? Niet echt binnen half uurtje heen en weer te doen?
Ik hoop toch wel snel op namen, vrijwel alle andere grote festivals hebben alweer wat naampjes gedropped, al dan niet self-confirmed door bands, of door dingen als radiostations (3FM met name over Lowlands/Pinkpop).
Geloof ook niet dat ze het volboeken met Duitse bandjes ineens, maar kan me ergens toch wel voorstellen dat de druk om grote / middelgrote acts te boeken een beetje weg is. Als je die een arena of clubtour kan laten doen...
Maar ik vertrouw er op dat het goedkomt, RaR heeft ieder jaar een geweldige lineup, en ze willen ook niet de geschiedenisboeken in dat in het jaar dat beide festivals uitverkopen (denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat RiP ook uitverkoopt?) de lineup juist minder was.
Op zich heb ik daar nog geen last van gehad. De laatste paar jaar is het me altijd nog gelukt om in 1 van de voorste vakken te komen als ik dat wilde. Zeker nu je de (inmiddelsn iet meer zo) nieuwe toegang hebt is dat echt heel erg verbeterdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:45 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Je loopt als je wilt in 10 min van center naar alterna. Ligt er ook aan of je in 1 van de voorste vakken van center staat. Maar ik sta het liefst in 1 van de voorste vakken, daar wordt wat meer gespringt/wild gedaan. Maar vooral het voorste vak lijkt elk jaar eerder op de dag vol te blijven voor de rest van de dag. Paar jaar terug kon je tussen de laatste acts nog wel in het voorste vak geraken. Nu moet je er bijna al voor 17uur gaan staan om er zeker van te zijn dat je er tijdens de headliner staat.
Maar ik wacht ook erg op nieuwe namen.
Motley Crue wil je niet live zien , goede muzikanten , maar Vince Neil is zo een slechte zanger en het is er met jaren niet beter op geworden.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:50 schreef Komakie het volgende:
Prodigy hoeft voor mij niet. Als ik dance muziek wil horen ga ik naar een dancefeest. Maar goed, ik ben dan ook helemaal niet van de dance
Slash mag van mij zeker
Montley Crue, geen idee. Ik ken ongetwijfeld muziek van ze, maar ben er eigenlijk niet zo bekend mee.
quote:Chase And Status
Cypress Hill
Peter Doherty
Shinedown
Slash
Geen super line-up? Ik vind hem echt 1 van de beste van de afgelopen 5 jaar. Zeker in vergelijking tot vorige jaren.quote:Op zondag 19 februari 2012 11:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
Damn heb dit topic helemaal gemist. Dit jaar ook weer kaartje voor RaR. De line-up is tot dusver wel tof, niet super maar gewoon goed naar mijn mening. Zin om eens The Offspring te zien al weet ik eigenlijk al dat die gaat tegenvallen. Als ik de Youtube filmpjes mag geloven zijn het voort een stel zoutzakken die teren op de bekendheid van de nummers.
Mwah, het is niet slecht, maar er zijn de afgelopen jaren echt wel betere geweest vind ik, zeker als je naar de echt grotere namen + co-head's kijkt denk ik.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Geen super line-up? Ik vind hem echt 1 van de beste van de afgelopen 5 jaar. Zeker in vergelijking tot vorige jaren.
The offspring... Misschien dat ze op oude nummers teren, maar toch vind ik het nieuwere werk ook heerlijk, maar ik ben dan ook een fan.
2007 was dik. Daarna heb ik geen line-up meer gezien die daar enigzins bij in de buurt kwam.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, het is niet slecht, maar er zijn de afgelopen jaren echt wel betere geweest vind ik, zeker als je naar de echt grotere namen + co-head's kijkt denk ik.
Ik zag 2006 op MTV en dacht toen inderdaad. Daar moet ik bij zijn volgend jaar. En vanaf 2007 elk jaar van de partij.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef MrFl0ppY het volgende:
Heb niet zoveel met Linkin Park en hoewel de Toten Hösen altijd een feest is, is het niet mijn band. Metallica is wel erg gaaf maar inmiddels wel de zoveelste keer dat ik ze zie. Maar goed, betere line up dan vorig jaar iig en toen hadden we ook genoeg lol.
De eerste RaR was voor mij 2006 en toen was de line up ook gruwelijk!
waarom ga je niet naar Rock im Park?quote:Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Mormor het volgende:
Ik wil hier toch eigenlijk best wel graag heen. Ga misschien kaartjes kopen via Ebay of Marktplaats. Hoe zien die dingen eruit, zijn het gewoon van die ticketservice kaarten? Ik ben nog nooit geweest dus heb geen idee..
Dat is 3 uur verder rijden, dat zien mijn mede-festivalgangers niet zittenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:16 schreef AgeEll het volgende:
[..]
waarom ga je niet naar Rock im Park?
Wij hebben onze kaartjes nog niet binnen.
En dat laatste is waar we voor komen. Anders gingen we wel naar Pinkpopquote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:29 schreef MrFl0ppY het volgende:
3 Uur verder rijden is toch geen probleem? Lachen man, mooi avontuurtje door Duitsland! Wij hebben het 2 jaar geleden ook gedaan en het is vet om weer eens ergens anders aan te leggen.
Het festival is qua opzet te vergelijken met Pinkpop maar een stuk ruwer als ik het zo mag omschrijven. Veel meer en grotere camping. Weinig tot geen regels op de campings. Grote pits en crowedsurfing (al wordt dat laatste steeds minder) en meer gitaren die bespeeld worden door mannen met baarden in plaats van jongetjes in skinny jeans
Ik zou wel opschieten, nog maar iets van 1000 kaarten over.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:46 schreef Mormor het volgende:
Ik zal eens overleggen :p.
De line-up is het iig wel waard om een stukje te rijden.
Goed uitgelegd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:29 schreef MrFl0ppY het volgende:
3 Uur verder rijden is toch geen probleem? Lachen man, mooi avontuurtje door Duitsland! Wij hebben het 2 jaar geleden ook gedaan en het is vet om weer eens ergens anders aan te leggen.
Het festival is qua opzet te vergelijken met Pinkpop maar een stuk ruwer als ik het zo mag omschrijven. Veel meer en grotere camping. Weinig tot geen regels op de campings. Grote pits en crowedsurfing (al wordt dat laatste steeds minder) en meer gitaren die bespeeld worden door mannen met baarden in plaats van jongetjes in skinny jeans
Nog meer namenquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:30 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Goed uitgelegd., vooral idd dat laatste.
Nieuwe namen laten nog wel ff op zich wachten denk.
Dat verschilt per jaarquote:
Waar bedoel je trouwens met "daar"?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |