Ik ben Davy Klaassen en ben op 21 februari 1993 geboren in Hilversum.
In het seizoen 2011-2012 speel ik in de A1 van Ajax.
In januari 2010 was ik al aan de A1-selectie toegevoegd.
Mijn voetballoopbaan begon ik op 6-jarige leeftijd bij H.V.V. de Zebra’s. Daar heb ik tot mijn tiende gespeeld.
Daarna ging ik bij Wasmeer voetballen. Hier werd ik gescout door Ajax.
Vanaf augustus 2004 speel ik bij Ajax.
Vanaf 2008 speel ik respectievelijk in Jong Oranje onder 16,17 en 19.
Ik heb een broertje, Aron en een zusje, Naomi . Zij zijn een tweeling. Aron voetbalt bij S.V. Huizen en Naomi softbalt bij H.C.A.W. in Bussum.
Groetjes van Davy Klaassen
Woensdag 22 november is mijn droom werkelijkheid geworden. In de wedstrijd in de Champions League uit tegen Lyon heb ik mijn officiële debuut in Ajax 1 mogen maken. Nadat ik kort na rust warm moest gaan lopen ( Nicolas Lodeiro was geblesseerd geraakt aan zijn gezicht), ripe trainer Frank de Boer mij in de 80e minuut bij zich. Ik moest de moegestreden Lorenzo Ebecilio vervangen. In de 83e minuut was het zover en speelde ik echt in Ajax!!! Ondanks het feit dat het maar 10 minuten waren, heeft deze invalbeurt hel veel indruk gemaakt. De sfeer in het stadion was fantastisch en ook het resultaat, 0-0 is geen slechte uitgangspositie, speelden zeker een rol. Na eerst de meegereisde supporters te hebben bedankt, stapte ik met een trots gevoel onder de douche. Mijn eerste wedstrijdshirt heb ik natuurlijk niet geruild en krijgt een mooi plekje thuis.
Komende zaterdag speel ik niet mee met de A1 in de bekerwedstrijd tegen FC Groningen. In plaats daarvan train ik vrijdag en zaterdag met de selectie mee in de voorbereiding op de uitwedstrijd tegen NEC komende zondag.
Hopelijk mag ik dan weer mee en misschien wel weer een paar minuutjes maken. Dat zou wel heel speciaal zijn omdat het zondag de verjaardag van mijn opa is!!!
Hij had aan één minuut genoeg [ Bericht 25% gewijzigd door tong80 op 27-11-2011 18:34:52 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !