Tuurlijk weet ik dat, ken het hele wetboek uit me hoofd net als iedere andere burger dat uit zijn hoofd kentquote:Op zondag 27 november 2011 00:29 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Je weet dat zo'n aanvullende regel omtrent enkeldaags verlof niet rechtsgeldig is? Zoek maar op in het BW. Dat gedeelte van het contract is dus niets waard. Maw geen verlof vragen, maar nemen.
Waarschijnlijk zul je na zo'n actie wel weggepest gaan worden, maar dat moet je maar overhebben voor het feest van je leven
Het BW is nogal groot he; doe ons een lol en geef eens een boek:artikel als hint.quote:Op zondag 27 november 2011 00:29 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Je weet dat zo'n aanvullende regel omtrent enkeldaags verlof niet rechtsgeldig is? Zoek maar op in het BW.
Mwah, hier hebben ze in 1 vwo al een kerstgalaquote:Op zondag 27 november 2011 00:16 schreef deurkast het volgende:
Hallo,
Ik zit in het eind van 6 vwo en heb daarom dit jaar kerstgala![]()
Ah, dat verklaart het, ik woon in de randstadquote:..in het oosten van het land....
Burgerlijk Wetboek, titel 7.10, artikel 638. Uitzonderingen mogen gemaakt worden voor het recht op vakantieverlof (aaneengesloten periode). Het overige verlofrecht dient toegekend te worden als er geen gewichtige redenen zijn om dit niet te doen.quote:Op zondag 27 november 2011 00:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Het BW is nogal groot he; doe ons een lol en geef eens een boek:artikel als hint.
Ik dacht al waar blijf je....quote:
Een paar uurtjes vakkenvullen is belangrijker dan een afsluiting op je school periode?quote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Gitarist het volgende:
Ben ik de enige die van mening is dat je dan maar gewoon naar je werk moet gaan? Ik neem aan dat dat toch echt gewoon voor zou moeten gaan op een gala...
Welcome to the real world...
Nee dat vind ik dus nietquote:Op zondag 27 november 2011 13:46 schreef Gitarist het volgende:
Ben ik de enige die van mening is dat je dan maar gewoon naar je werk moet gaan? Ik neem aan dat dat toch echt gewoon voor zou moeten gaan op een gala...
Welcome to the real world...
Je hebt wel gelijk enigszins, het is een vakkenvullersbaantje, maar het geeft geen goed signaal naar je werkgever af als je afzegt en/of vervanging regelt omdat je niet kan komen werken vanwege een gala. Is nou niet echt een super once-in-a-lifetime gebeurtenis om werk voor af te zeggen als je het mij vraagt... :Squote:Op zondag 27 november 2011 14:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee dat vind ik dus nietAls je vervanging hebt geregeld, is de werkgever uit de brand geholpen. Die heeft zijn capaciteit en verder is een vakkenvullersbaantje nou ook weer niet zo uniek dat per se TS daar die avond moet staan.
Juridisch kan de werkgever je dan nog wel naaien, maar moreel gezien doe je mijns inziens niks verkeerd door af en toe een shift te ruilen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |