Ik heb een paar Brunello's uit 2003 gehad en ik denk dat veel mensen dat jaar onderschatten. Ik zou hem wel morgen en niet over een paar jaar opdrinken, want een bewaarjaar is het niet zo.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:00 schreef HAL9000S het volgende:
2003 was een slecht brunello jaar, ik weet het, maar dit schijnt wel echt de 2003 flagship te zijn.
Je kan bij de AH eens kijken naar de Château Coulon, dat is een leuke Franse wijn in je prijsklasse. Een geinige Italiaanse is de Moncaro Sangiovese, ook rood, en 4 euro meen ik. Uit Spanje zou je de Berberana Rioja Reserva kunnen bekijken voor 8,99, die is ook nog wel es in de aanbieding.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,
Ik ben een wijndrinker, maar wil niet te veel uitgeven maar wel goede wijnen drinken. Zo haal ik wijnen vaak in de aanbieding. Mijn favoriete aanbieding is eens per zoveel weken bij de albert heijn: Hardey's Crest. De rode wijn. Dan is hij 2 halen, 1 betalen. Dan betaal je 4 euro ipv 8 euro per fles.
Zijn er mensen met meer van dit soort tips?
Leuk idee!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
lijkt me een prima plan, alleen moet de fles dan wel in een Nederlandse winkel te koop zijn zodat mensen deze ook zelf kunnen kopenDrempel voor internet is toch vaak wat hoger
Voorbeeld zou dan bv worden, zoek een rode Rhone, te koop in nederland tussen de 5-10 euro? ( weet niet wat de gemiddelde persoon hier uitgeeft aan wijnen) en beoordeel deze...
en dan een soort van beoordelingsformuliertje bv:
naam/wijnhuis + foto van etiket:
regio/streek: etc
prijs
druif:
kleur:
geur:
smaak:
afdronk:
cijfer: (schaal 1 op 10)
zoiets
Misschien is het ook leuk om een OP te maken met een soort van woordenboek, zodat de drempel voor beginnende wijndrinkers iets lager is om hier te posten en veel mensen er nog wat van kunnen lerenVoorbeelden kunnen bijvoorbeeld zijn druivenrassen, met iets van een smaakherkenning, delen van vinificatie proces, termen als DOCG, AOC/AC, grand cru/premier cru, maar ook bijvoorbeeld bekende wijn namen als Barolo, Brunello, Amarone, Ripasso + wat hier dan zo speciaal aan is.
Zo kunnen we van elkaar nog wat leren en is de drempel voor vragen minder hoog
Laat maar even weten wat jullie van het idee vinden en mocht je een term willen uitleggen post hier maar dan zal ik het verzamelen voor in de OP
Een lekkere sappige pinotage rosé uit Zuid Afrika? Daar is het nu het weer wel voor..quote:Op donderdag 24 mei 2012 07:38 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Leuk idee!
Dit weekend lijkt mij ideaal om te beginnenIemand een wijnsuggestie?
Bij de AH is meerdere malen per jaar de Berberana Red Dragon in de aanbieding, vaak 2 halen 1 betalen. Kost 5 euro de fles, dus dan heb je hem voor 2,50. Erg lekkere wijn, ik haal vaak 1 of 2 dozen bij zo'n aanbieding.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,
Ik ben een wijndrinker, maar wil niet te veel uitgeven maar wel goede wijnen drinken. Zo haal ik wijnen vaak in de aanbieding. Mijn favoriete aanbieding is eens per zoveel weken bij de albert heijn: Hardey's Crest. De rode wijn. Dan is hij 2 halen, 1 betalen. Dan betaal je 4 euro ipv 8 euro per fles.
Zijn er mensen met meer van dit soort tips?
en wat zijn op dit moment DE tips voor zomerwijntjes??quote:Op donderdag 24 mei 2012 08:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een lekkere sappige pinotage rosé uit Zuid Afrika? Daar is het nu het weer wel voor..
Gall en Gall:quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat zijn op dit moment DE tips voor zomerwijntjes??![]()
(graag bij AH of Gall&gall verkrijgbaar)
ohh.. en budget zo rond de 5 eur per fles![]()
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:36 schreef bear87 het volgende:
[..]
Gall en Gall:
Meia Pipa (wit)
Argento: Pinot Grigio.
Lancers rosé uiteraard. Goed gekoeld, met een miniem bubbeltje, jummie.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat zijn op dit moment DE tips voor zomerwijntjes??![]()
(graag bij AH of Gall&gall verkrijgbaar)
ohh.. en budget zo rond de 5 eur per fles![]()
Wij hadden eergisteren bij de BBQ de laatste van onze 2009 Hauck portugieser rosé 2009, en die was erg lekker.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
toch maar even een schopje om te proberen om dit topic in zijn oude glorie te herstellen... want kom op mensen, er moet toch iemand zijn die tijdens dit warme weer een mooie fles wit heeft open getrokken..?
toch vreemd dat in een wijnland zoals Nieuw Zeeland rose niet echt voet aan de grond heeft gekregenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij hadden eergisteren bij de BBQ de laatste van onze 2009 Hauck portugieser rosé 2009, en die was erg lekker.
[ afbeelding ]
en de ondermaatste rommel sturen we gewoon in bulk naar Europa om in de schappen als prijsknaller te belandenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:04 schreef Z het volgende:
Het succes van rosé in Nederland is vooral te danken aan succesvolle marketing, eigenlijk net zoals bij Beaujolais Primeur. Ik vind het ook bijna nooit lekker, alleen als de wijn echt als een rosé gemaakt is en dan smaakt hij eigenlijk vaak als een goede witte wijn. In NZ hebben ze gewoon goede smaak!
hier in ieder geval wat info over de wijnen van het eilandquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met wijnen van pico? ( eiland van Azoren, Portugal) ga daar over week Of 3 naar toe. Zijn wijngaarden daar die op unesco erfgoed lijst staan.
Erg benieuwd of het te drinken is
Dat zijn zo te lezen meer "fortified" wijnen, zoals sherry/madeira etc?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier in ieder geval wat info over de wijnen van het eiland
http://www.intowine.com/p(...)res-islands?page=0,1
Ik had er nog nooit van gehoord maar 'google is your friend'
Dat werkt wel hoor, we hadden laatst ook nog een languedoc met een aantal van die druiven..quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand ervaring met dit type wijn?
http://www.winesale.co.nz(...)012&utm_medium=email
ben sowieso een Syrah fan dus ik denk dat het wel goed zit maar hoor toch graag jullie ervaringen
Toch worden er wel goede wijnen gemaakt in de VS. Helaas ook veel te veel troep.quote:Op zondag 23 september 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
Laatste tijd weinig wijn gedronken, op vakantie geweest in de USA maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was de de Amerikaanse wijnen.
Eerste echte voorjaarsdag hier dus lekker op thuis buiten in het zonnetje gezeten en daarbij een "oude" Riesling uit de kast gehaald.
Whitehaven (Marlborough) Riesling 2005
7 jaar was het wachten zeker waard...... deze Riesling is prachtig op leeftijd gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |