abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111481625
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 01:00 schreef HAL9000S het volgende:
2003 was een slecht brunello jaar, ik weet het, maar dit schijnt wel echt de 2003 flagship te zijn.
Ik heb een paar Brunello's uit 2003 gehad en ik denk dat veel mensen dat jaar onderschatten. Ik zou hem wel morgen en niet over een paar jaar opdrinken, want een bewaarjaar is het niet zo.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:01:48 #152
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_111925568
Hallo,

Ik ben een wijndrinker, maar wil niet te veel uitgeven maar wel goede wijnen drinken. Zo haal ik wijnen vaak in de aanbieding. Mijn favoriete aanbieding is eens per zoveel weken bij de albert heijn: Hardey's Crest. De rode wijn. Dan is hij 2 halen, 1 betalen. Dan betaal je 4 euro ipv 8 euro per fles.

Zijn er mensen met meer van dit soort tips?
pi_111926328
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,

Ik ben een wijndrinker, maar wil niet te veel uitgeven maar wel goede wijnen drinken. Zo haal ik wijnen vaak in de aanbieding. Mijn favoriete aanbieding is eens per zoveel weken bij de albert heijn: Hardey's Crest. De rode wijn. Dan is hij 2 halen, 1 betalen. Dan betaal je 4 euro ipv 8 euro per fles.

Je kan bij de AH eens kijken naar de Château Coulon, dat is een leuke Franse wijn in je prijsklasse. Een geinige Italiaanse is de Moncaro Sangiovese, ook rood, en 4 euro meen ik. Uit Spanje zou je de Berberana Rioja Reserva kunnen bekijken voor 8,99, die is ook nog wel es in de aanbieding.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 mei 2012 @ 07:38:43 #154
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_111958144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 15:33 schreef Ferdii het volgende:

[..]

lijkt me een prima plan, alleen moet de fles dan wel in een Nederlandse winkel te koop zijn zodat mensen deze ook zelf kunnen kopen :) Drempel voor internet is toch vaak wat hoger

Voorbeeld zou dan bv worden, zoek een rode Rhone, te koop in nederland tussen de 5-10 euro? ( weet niet wat de gemiddelde persoon hier uitgeeft aan wijnen) en beoordeel deze...

en dan een soort van beoordelingsformuliertje bv:

naam/wijnhuis + foto van etiket:
regio/streek: etc
prijs
druif:
kleur:
geur:
smaak:
afdronk:
cijfer: (schaal 1 op 10)

zoiets :P

Misschien is het ook leuk om een OP te maken met een soort van woordenboek, zodat de drempel voor beginnende wijndrinkers iets lager is om hier te posten en veel mensen er nog wat van kunnen leren :) Voorbeelden kunnen bijvoorbeeld zijn druivenrassen, met iets van een smaakherkenning, delen van vinificatie proces, termen als DOCG, AOC/AC, grand cru/premier cru, maar ook bijvoorbeeld bekende wijn namen als Barolo, Brunello, Amarone, Ripasso + wat hier dan zo speciaal aan is.

Zo kunnen we van elkaar nog wat leren en is de drempel voor vragen minder hoog :Y

Laat maar even weten wat jullie van het idee vinden en mocht je een term willen uitleggen post hier maar dan zal ik het verzamelen voor in de OP :Y
Leuk idee!
Dit weekend lijkt mij ideaal om te beginnen :D Iemand een wijnsuggestie?
With the stars as her umbrella
pi_111958580
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:38 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Leuk idee!
Dit weekend lijkt mij ideaal om te beginnen :D Iemand een wijnsuggestie?
Een lekkere sappige pinotage rosé uit Zuid Afrika? Daar is het nu het weer wel voor.. :9~
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_111959883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:01 schreef maffemaniak het volgende:
Hallo,

Bij de AH is meerdere malen per jaar de Berberana Red Dragon in de aanbieding, vaak 2 halen 1 betalen. Kost 5 euro de fles, dus dan heb je hem voor 2,50. Erg lekkere wijn, ik haal vaak 1 of 2 dozen bij zo'n aanbieding.

Heb ook nog een doos Chateau Camplong staan, van AH. Kost 5 euro, een van mijn favorieten!

Probeer ook eens een Argentijnse, een Malbec. Bij AH heb je o.a. Zuccardi, die is erg lekker. Bij G&G neem ik vaak Argento mee. Kosten rond de 5 euro, erg lekker.

Andere aanraders: The river garden, Gall en Gall. Kumala, Gall en Gall. Chilensis, Gall en Gall. Meia Pipa is daar ook erg lekker, maar die ken ik alleen in het wit. Bij G&G krijg je vanaf zaterdag ook 10% korting op alle wijn!

Ps. Zie net dat bij G&G ook de Goedgevonden in de aanbieding is, van 5 euro voor 3 euro. Daar kan je ook geen buil aan vallen, voor die 3 euro de fles nu helemaal niets mis mee.
Ps2. En voor als je gewoon bij Hardys wil blijven; de Hardys bin 343 die bij de AH 3,49 euro kost smaakt verrassend goed. Laat je door de lage prijs niet afschrikken, is het proberen waard, zowel wit als rood.

[ Bericht 1% gewijzigd door bear87 op 24-05-2012 09:41:28 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:32:44 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_111959959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 08:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een lekkere sappige pinotage rosé uit Zuid Afrika? Daar is het nu het weer wel voor.. :9~
en wat zijn op dit moment DE tips voor zomerwijntjes?? :D
(graag bij AH of Gall&gall verkrijgbaar :@ )
ohh.. en budget zo rond de 5 eur per fles :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_111960026
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Gall en Gall:

Meia Pipa (wit)
Argento: Pinot Grigio.
pi_111960577
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:36 schreef bear87 het volgende:

[..]

Gall en Gall:

Meia Pipa (wit)
Argento: Pinot Grigio.
_O_ :9~
pi_111960602
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Lancers rosé uiteraard. Goed gekoeld, met een miniem bubbeltje, jummie. :Y
  vrijdag 1 juni 2012 @ 09:33:21 #161
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_112297427
Vorige jaar voor het eerst geweest en vanmiddag weer een weekend naar Epernay, Champagne!! We gaan veel proeven, wat kopen, de dorpjes af en 's avonds lekker eten!! Tips/adviezen zijn altijd welkom!! Avenue de Champagne pakken we morgenmiddag even mee.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:55:40 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113838829
toch maar even een schopje om te proberen om dit topic in zijn oude glorie te herstellen... want kom op mensen, er moet toch iemand zijn die tijdens dit warme weer een mooie fles wit heeft open getrokken..?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_113839097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
toch maar even een schopje om te proberen om dit topic in zijn oude glorie te herstellen... want kom op mensen, er moet toch iemand zijn die tijdens dit warme weer een mooie fles wit heeft open getrokken..?
Wij hadden eergisteren bij de BBQ de laatste van onze 2009 Hauck portugieser rosé 2009, en die was erg lekker.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:54:39 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113840608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij hadden eergisteren bij de BBQ de laatste van onze 2009 Hauck portugieser rosé 2009, en die was erg lekker.
[ afbeelding ]
toch vreemd dat in een wijnland zoals Nieuw Zeeland rose niet echt voet aan de grond heeft gekregen
pi_113840823
Het succes van rosé in Nederland is vooral te danken aan succesvolle marketing, eigenlijk net zoals bij Beaujolais Primeur. Ik vind het ook bijna nooit lekker, alleen als de wijn echt als een rosé gemaakt is en dan smaakt hij eigenlijk vaak als een goede witte wijn. In NZ hebben ze gewoon goede smaak! ;)
Aldus.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:09:06 #166
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113840913
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:04 schreef Z het volgende:
Het succes van rosé in Nederland is vooral te danken aan succesvolle marketing, eigenlijk net zoals bij Beaujolais Primeur. Ik vind het ook bijna nooit lekker, alleen als de wijn echt als een rosé gemaakt is en dan smaakt hij eigenlijk vaak als een goede witte wijn. In NZ hebben ze gewoon goede smaak! ;)
en de ondermaatste rommel sturen we gewoon in bulk naar Europa om in de schappen als prijsknaller te belanden ;)

Chardonnay wordt dit jaar wel schaars hier in NZ door tegenvallende oogsten in 2010 en 2011
pi_113841897
Heeft iemand hier ervaring met wijnen van pico? ( eiland van Azoren, Portugal) ga daar over week Of 3 naar toe. Zijn wijngaarden daar die op unesco erfgoed lijst staan.

Erg benieuwd of het te drinken is :P
hardcoholic
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:58:45 #168
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_113842231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:48 schreef Ferdii het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met wijnen van pico? ( eiland van Azoren, Portugal) ga daar over week Of 3 naar toe. Zijn wijngaarden daar die op unesco erfgoed lijst staan.

Erg benieuwd of het te drinken is :P
hier in ieder geval wat info over de wijnen van het eiland
http://www.intowine.com/p(...)res-islands?page=0,1

Ik had er nog nooit van gehoord maar 'google is your friend'
pi_113842398
Had al wel gelezen dat er voornamelijk verdejo wijnen vandaan komen. Alleen of er nou veel verschil is tussen verdejo uit pico of bv de Rueda werd mij niet duidelijk :P
hardcoholic
pi_113842728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hier in ieder geval wat info over de wijnen van het eiland
http://www.intowine.com/p(...)res-islands?page=0,1

Ik had er nog nooit van gehoord maar 'google is your friend'
Dat zijn zo te lezen meer "fortified" wijnen, zoals sherry/madeira etc?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:11:27 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_114039620
iemand ervaring met dit type wijn?
http://www.winesale.co.nz(...)012&utm_medium=email
ben sowieso een Syrah fan dus ik denk dat het wel goed zit maar hoor toch graag jullie ervaringen
pi_114048185
Gister nog een syrah/grenache/mouvedre gedronken. Een lekkere blend vind ik, vooral ook vanwege de grenache. Ze kunnen wel behoorlijk alcoholisch zij, ik had er laatst een van 15%, dat vind ik dan weer minder lekker.
Aldus.
pi_114048834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand ervaring met dit type wijn?
http://www.winesale.co.nz(...)012&utm_medium=email
ben sowieso een Syrah fan dus ik denk dat het wel goed zit maar hoor toch graag jullie ervaringen
Dat werkt wel hoor, we hadden laatst ook nog een languedoc met een aantal van die druiven..
  zondag 23 september 2012 @ 10:13:50 #174
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_117140943
Laatste tijd weinig wijn gedronken, op vakantie geweest in de USA maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was de de Amerikaanse wijnen.
Eerste echte voorjaarsdag hier dus lekker op thuis buiten in het zonnetje gezeten en daarbij een "oude" Riesling uit de kast gehaald.
Whitehaven (Marlborough) Riesling 2005

7 jaar was het wachten zeker waard...... deze Riesling is prachtig op leeftijd gekomen.
  zondag 23 september 2012 @ 10:18:41 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117141017
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:13 schreef rechtsedirecte het volgende:
Laatste tijd weinig wijn gedronken, op vakantie geweest in de USA maar kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was de de Amerikaanse wijnen.
Eerste echte voorjaarsdag hier dus lekker op thuis buiten in het zonnetje gezeten en daarbij een "oude" Riesling uit de kast gehaald.
Whitehaven (Marlborough) Riesling 2005

7 jaar was het wachten zeker waard...... deze Riesling is prachtig op leeftijd gekomen.
Toch worden er wel goede wijnen gemaakt in de VS. Helaas ook veel te veel troep.
Het produceren van bulk is in de VS nog veel erger dan in NZ.
Heb een paar jaar terug bij Mario Gamba, (Een Italiaan met een ster in Munchen) een geweldige amerikaanse wijn gedronken van de Nebbiolo druif. (De Barolo druif)
Meneer Gamba vertelde dat hij als Italiaan het niet leuk vond, maar dat het een prachtige wijn opleverde die in verhouding tot de echt goede Barolo's kon staan, maar betaalbaarder was. Er is slechts 1 probleem mee, de klanten geloven het niet. Hij verkocht hem nauwelijks en wilde daarom van de keldervoorraad af.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')