Witte vacquerasquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ziet er goed uit en die heet ook terras. Toepasselijk en een uitstekende prijs ook. Maar mijn ervaring is dat op Koninginnedag voornamelijk wit en rosé wordt gedronken. Daarvoor nog aanraders in die prijsklasse?
Er is een hoop rose-troep en er is heel erg lekkere frisse, ligt fruitige, droge rose te krijgen. Ik zit graag buiten/terrasje/in het park met zo'n fles in de koeler naaste me.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:12 schreef Z het volgende:
Over dat slobberen had ik even heengelezen. Van rosé hou in niet. Hetzelfde huis heeft ook lekkere wit, maar die zijn wat duurder meen ik. Voor 7,50 moet je toch een lekkere Pinot Grigio kunnen kopen.
Ik stem voor. Mits het maar niet te elitair wordt. De bespreking dan.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:15 schreef Z het volgende:
Of we kiezen een regio/wijn/druif en drinken daar een fles uit en bespreken dat.
Ik had dit weekend ook een riesling, een j.j. prum auslese uit 2004 (Mozel). Redelijk zoet, maar ook genoeg zuren om het aangenaam te houden. Weinig bloemetjes, veel mineralen. Ik had 3 jaar geleden 2 flessen gekocht en 1 direct opgedronken en 1 bewaard. Alleen ben ik vergeten hoe hij toen smaaktequote:Op donderdag 3 mei 2012 13:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Had trouwens op Koninginnedag een Riesling 2005 van Charles Schleret (Türckheim, Elzas) als gastendrank. Beviel erg goed.
De doelgroep is denk ik te klein. Er zijn natuurlijk zat Fok!ers in het CUL forum die wijn drinken, maar die het zien als een drankje bij het eten en dus niet zo snel hier zullen posten. Vraag me af hoe snel het espresso/koffie topic loopt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:01 schreef Z het volgende:
Genoeg.
Het is een lastig topic om levende te houden. Wat zouden we kunnen verzinnen om daar wat aan te doen?
lijkt me een prima plan, alleen moet de fles dan wel in een Nederlandse winkel te koop zijn zodat mensen deze ook zelf kunnen kopenquote:Op donderdag 3 mei 2012 13:15 schreef Z het volgende:
Of we kiezen een regio/wijn/druif en drinken daar een fles uit en bespreken dat.
Lidl heeft weer een nieuwe aanbieding zag ik net:quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:48 schreef fruityloop het volgende:
De Lidl in Nederland heeft binnenkort deze Chevalier de Rauzan-Gassies 2007 voor ¤15. Niet het beste jaar, maar links en rechts lees je ook dat na >10 jaar liggen deze nog wel es verrassend uit de hoek zou kunnen komen. In het kader van onze wijnkelder aanvullen met wat bewaarwijnen, zou dit een leuke zijn als experiment?
[ link | afbeelding ]
Dat zal wel weer zo'n coöperatie wijn zijn, maar toch, we konden hem wel eens even proberen voor die prijs..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lidl heeft weer een nieuwe aanbieding zag ik net:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_29917.htm
Oh en ze hebben nu ook spotgoedkope slobbercider
Een goede Brunello blijft 1 van mijn favorietenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:00 schreef HAL9000S het volgende:
Morgen een speciale gelegenheid dus ik ga deze open trekken:
[ afbeelding ]
een aantal jaren geleden gekocht in Montalcino tijdens een vakantie, ik wilde eigenlijk tot 2013 wachten maar dat half jaartje boeit niet zo veel denk ik2003 was een slecht brunello jaar, ik weet het, maar dit schijnt wel echt de 2003 flagship te zijn.
Dat probleem heb ik ook altijd als ik op vakantie wijnen koopquote:Op zaterdag 12 mei 2012 01:13 schreef HAL9000S het volgende:
Deze hebben we geproefd tijdens in een brunello proeverij in Montalcino, kaasplankje erbij met truffelhoning, geweldig. Je hoopt altijd een stukje entourage mee te nemen met zo'n fles wijn maar dat valt vaak toch tegen. Hopelijk is deze nog steeds zo lekker als een aantal jaren geleden toen ik daar in het zonnetje zat te genieten.
Ik vind wijnen bij de Lidl meestal een teleurstelling.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lidl heeft weer een nieuwe aanbieding zag ik net:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_29917.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |