dat gaat een feestje wordenquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb drie flessen Barolo uit 2002 uit de kelder gehaald voor het kerstdiner, vooraf een Rieslingsekt, bij hoofdgerecht de Barolo en bij dessert waarschijnlijk een madeira of een vin santo.
De elegante robijnen kleur, beetje stroperig.. Maar wel reteduurquote:Op vrijdag 23 december 2011 22:49 schreef komrad het volgende:
[..]
dat gaat een feestje worden
enne: de geur als je de brunello decanteert
Baroloquote:
Makro ;-) zit ook in Groningen :-)quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:31 schreef 3Dino het volgende:
Waarom kan ik hier in Groningen nergens rode lambrusco wijn vinden? Heb bij o.a. bij de AH en de jumbo goed zitten kijken, niet kunnen vinden. Iemand tips waar dit te vinden is (niet al te duur, dus niet bij de slijterij maar bij de supermarkt)?
ook heel erg naarquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Barolo
Hij was heerlijk, de gasten waren zeer onder de indruk.
Dat bedoel ik ja ;-)quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:38 schreef Z het volgende:
[..]
Dessertwijn ja, erg lekker bij de Stilton.
Heb helaas niet zo'n pasje daarvoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:24 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Makro ;-) zit ook in Groningen :-)
Well... the lack of flavour has disappeared over 6 year of storage...quote:Dry Riesling with a strong, almost salty mineral influence. Fairly austere at this stage although the wine’s acidity is perfectly in balance with alcohol. Harmonious and integrated wine that lacks a little flavour.
Nee hoor. Niets clichéquote:Op zaterdag 7 januari 2012 08:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik drink op dit moment een Riesling die alle cliches over het bewaren van witte wijn omver haalt..een droge Riesling uit 2006 van Amisfield
Mee eens. Een goede riesling kan jaren liggen. En ook een goede witte burgundy (chardonnay) kan best wel wat jaartjes hebben. Maar dan heb je het ook niet over "bloemige" wijntjes. De viooltjes en lavendel van een californische chardonnay zullen na een paar jaar wel verweekt zijn, maar zelfs uit californie komen uitzonderingen: Mayacamas maakt erg lekkere bewaar chardonnays (ik heb nog 1 uit 2003 liggen).quote:Niet mee eens? graag jullie onderbouwde argumenten en suggesties...dit is een topic om van elkaar te leren en samen van wijn te genieten
Of hij nog drinkbaar is ligt vooral aan hoe hij bewaard is.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:09 schreef Meursault het volgende:
Kan iemand mij vertellen of deze wijn nog drinkbaar is?
Volnay 1er Cru - 1990
Les Robardelles
Appellation Controlée
Mis en bouteille a propriété a Volnay
Pierre Schwab
Négociant a Beaune, Cote-D'Or, France
Mijn boek zegt 8 tot 20 jaar, snel opdrinken dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:09 schreef Meursault het volgende:
Kan iemand mij vertellen of deze wijn nog drinkbaar is?
Volnay 1er Cru - 1990
Les Robardelles
Appellation Controlée
Mis en bouteille a propriété a Volnay
Pierre Schwab
Négociant a Beaune, Cote-D'Or, France
ik zou zeggen, mocht je er een NZ'se Pinot tegenkomen kijk dan of hij uit Central Otago komt,dan kan er weinig mis gaanquote:Op maandag 23 januari 2012 16:09 schreef Z het volgende:
Ik was niet zo'n pinotdrinker, zonder echt een reden. Dus heb ik laats vier pinots gekocht die me wel overtuigd hebben:
• Domaine Jacques Tissot (Jura)
• Domaine de Châtenoy (Loire)
• Sebastiani (Californië)
• Louis Jadot (Bourgandië)
Alle vier heb ik ze op 1 dag gedronken (op een uit de hand gelopen borrel, bijna de hele wijnvoorraad is er doorheen gegaan) en ze ontlopen elkaar weinig, de Amerikaan was wat fruitiger en zoeter dan de drie Franse pinots. Hebben jullie misschien nog wat pinot-tips voor me om te proberen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |