Groot Constantia in de buurt van Kaapstad is de oudste wijngaard van Zuid Afrika. Je kunt daar een rondleiding doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:46 schreef Blik het volgende:
Ik ga naar Zuid-Afrika in april
Nog suggesties voor goede wijnhuizen die we moeten bezoeken, wijnen die we moeten proeven/drinken?
Wij hebben recent een lekkere Pinot Noir uit Transsylvanië (Roemenië) gekocht, telt dat als verrassend?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef Ferdii het volgende:
Iemand hier nog verassingen gedronken uit niet bekende wijngebieden?ik vind vaak de verassing uit een totAal onbekend wijnland/regio vele maken leuker dan een bekende wijn streek
Bv. heerlijke wijn gedronken van pico. (Eilandje van de Azoren) mooie donkere verdejos met een donker terroir en zacht tropisch fruit. Goddelijke combi
Ook nog steeds op zoek naar degelijke wijn uit landen als Brazilië, Turkije of andere landen uit Afrika dan zuid Afrika
Thanks, we zitten ook 2 nachten in Stellenbosch in het Lovane Wine Estate.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:38 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Groot Constantia in de buurt van Kaapstad is de oudste wijngaard van Zuid Afrika. Je kunt daar een rondleiding doen.
Stellenbosch is een mooit gebied met mooie wijngaarden. Je kunt een fiets huren en wat boerderijen afgaan. In stellenbosch zelf kun je bij de bergkelder een rondleiding krijgen
Pinotage is natuurlijk de zuid afrikaanse wijn, met een lekkere braai met vlees, is dit een ideale combi
Die zit op een paar km afstand van onze overnachtingsplek, dus daar gaan we zeker even langsquote:Op zondag 9 maart 2014 22:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Aaldering zou ik zeker even langs gaan, die hebben een niet hout gelagerde Pinotage (Lady M) die echt helemaal geweldig is.Is een Nederlander die na zijn fortuin te hebben gemaakt in Nederland met een horeca-groothandel, nu daar met wijn maken is begonnen een paar jaar geleden. Voor wat het waard is, zijn wijnen worden ook geschonken bij de Lindenhof (**) in Giethoorn.
Meer info por favor.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:54 schreef Z het volgende:
Alicante! Rood, niet te veel alcohol (max 13%) en erg lekker. En van mij totaal onbekende druiven.
Ik vind het vaak een hit or miss met dat soort natural wines, zelfs van de zelfde wijnboer. Ik heb goede wijnen gehad van Jean Bourdy (Frankrijk) of Frank Cornelisson (Italy), maar ook een paar witte/rose waarvan ik niet wist of het appel-cider of wijn was (een Nieuw Zeelandse wijn waarvan de naam me ontschoten is)quote:Op maandag 17 maart 2014 19:54 schreef Z het volgende:
These are wines made from organic grapes, fermented with native yeasts, with zero to minimal levels of SO2 added prior to bottling.
Ziet er goed uit, helaas net iets te ver weg voor mij. Ik koop af en toe bij Chambers street wines met goed bio-wijnen (als het niet te warm is om te versturen, ik woon in Florida) en bij Garagiste, een "mailing list" met obscure wijnen, soms erg goed, maar soms...quote:Op maandag 17 maart 2014 22:02 schreef Z het volgende:
Ik koop bio wijnen meestal bij Vleck, dat is een autoriteit op dat gebied. Kwaliteit is constant bij de producenten die hij verkoopt. Bij de uber bio-boeren, die alles de vrije loop laten gaan, is kwaliteit niet te garanderen.
http://vleck.nl/
Furst von Metternich heeft naast zijn voortreffelijke Riesling Sekt ook een chardonnay sekt, bij trinkgut en bij een paar supermarkten deze week in de aanbieding voor 5,95quote:Op maandag 14 april 2014 18:37 schreef Bayswater het volgende:
Feestdagen komen er weer aan, ben eigenlijk op zoek naar goede Chardonays. Iemand tips?
De rode worden weer de Luis Felipe Edwards Carmenere Gran Reserva en de Barolo Fontanafredda.
Dan moet ik hem toevallig tegenkomen want kan hem zo snel niet vinden in Nederlandse winkels online.quote:Op maandag 14 april 2014 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Furst von Metternich heeft naast zijn voortreffelijke Riesling Sekt ook een chardonnay sekt, bij trinkgut en bij een paar supermarkten deze week in de aanbieding voor 5,95
Goed te drinken!
Dat wist ik niet. Dat onderschrijft het bijzondere assortiment van Vleck. Als ik wat anders uit Allicante tegenkom, post ik het hier.quote:Op maandag 14 april 2014 22:59 schreef Bramito het volgende:
[..]
3200 flessen? Daar moet je dan ook net tegenaan lopen.
Eentje voor warm weer (weersvoorspelling is goed), fruitig, fris een klein beetje droog en mag niet in de buurt komen van Sauvignon Blanc.quote:Op maandag 14 april 2014 23:08 schreef Ferdii het volgende:
Chardonnay is zoveel mee mogelijk. Van erg droog mineralig tot aan vol vet en rokerig. Wat voor iets zoek je? Moet het ergens bij passen?
Al een tijdje, Barolo's en andere mooie italianen en heb chateau tulipe de la garde als huiswijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
iemand al bezig met het aanleggen voor een mooie "rode" wintercollectie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |