abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 08:48:03 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104835649
quote:
Hier en daar duiken er af en toe topics op over wijn hier in CUL.
Laten we proberen om al deze topics te bundelen in het grote wijntopic.

Vraag je je af wat voor wijn bijv. bij welk gerecht zou passen of wil je ons mee laten beleven in een prachtige fles rode wijn waar je gisteravond van genoten hebt...plaats het hier.
Voor de Fok!kers die werkelijk niets van wijn weten maar er maar al te graag iets over willen leren, hierbij een wiki link over wijn
Verder zijn er Fok!kers onder ons met een behoorlijke kennis van wijn die je graag wegwijs maken en je aan de hand nemen op de ontdekkingstocht door de wondere wereld van wijn.

Maar natuurlijk valt er nog zo veel meer te genieten met wijn uit alle uithoeken van de wereld
Kortom, wijnliefhebbers verenig u en barst maar los..
Wie maakt er een mooie OP?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 26 november 2011 @ 08:54:15 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104835681
Zaterdagavond en ik zit met een glas wit de uitslagen van de NZ'se verkiezingen te kijken.

dit is wat Bob Campbell heeft te zeggen over deze wijn..

quote:
"An excellent example of Sauvignon Blanc form the Awatere Valley in a good vintage. Strong mineral, tomato leaf and green capsicum flavours contrast with a hint of exotic passion fruit. This vibrant wine is underpinned with juicy acidity"
En ik denk dat hij spot on is....geen "fruit bomb" Sauvignon Blanc zoals ik die ken uit de Marlborough Regio maar een wjin die je direkt raakt met de rake smaak van tomatenblad en paprika...kortom een heerlijke "kruidige" Sauv.

p.s. de uitslagen gaan voor mij, als campaign leader voor de minister van financien, pretty good dus de fles gaat waarschijnlijk leeg
pi_104848678
Een Carmenere. Welke Carmenere dat dan wordt zien we te zijner tijd wel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_104910827
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 08:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
En ik denk dat hij spot on is....geen "fruit bomb" Sauvignon Blanc zoals ik die ken uit de Marlborough Regio maar een wjin die je direkt raakt met de rake smaak van tomatenblad en paprika...kortom een heerlijke "kruidige" Sauv.
Interessant, even onthouden. Ik lees dat Awatere een sub-region van the Malborough regio is. Ik ben alleen bang, dat die wijnen moeilijk te vinden zullen zijn hier.
  maandag 28 november 2011 @ 21:04:41 #5
139770 Miasan
Roemer has it
pi_104940861
Voor een kerstdiner van een vereniging ben ik op zoek naar goede wijncombinaties met ons menu... is er iemand hier die mij via PM wil helpen hiermee? :@ Ik wil het menu namelijk niet op internet zetten, want het moet geheim blijven.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  maandag 28 november 2011 @ 21:05:41 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104940964
Ik wil best een poging doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 november 2011 @ 21:17:40 #7
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_104941851
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
dit bedoel ik dus...voor deze leuke verzoeken zoals die van Maisan is dit forum voor bedoelt
  maandag 28 november 2011 @ 22:50:25 #8
139770 Miasan
Roemer has it
pi_104948468
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Hartstikke tof!

Ik zal het menu op een rijtje zetten en dan stuur ik je een PM. :Y
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  maandag 28 november 2011 @ 22:54:05 #9
45206 Pietverdriet
pi_104948671
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 22:50 schreef Miasan het volgende:

[..]

Hartstikke tof!

Ik zal het menu op een rijtje zetten en dan stuur ik je een PM. :Y
Ga je richtingen geven, niet die en die fles van dat jaar,.
  maandag 28 november 2011 @ 23:04:00 #10
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104949277
Welke wijn? In ieder geval geen Tsantali :r. En ook geen Chianti.

Ik ga maar gewoon voor een zoete, rode wijn uit Frankrijk. Welke weet ik niet. Ik zie wel.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105203734
Nu bij de Lidl een échte aanrader: Chateau Chevalier de Rauzan-Gassies 2007. De tweede wijn van een 2e cru Margaux (dat is dus de tweede wijn van Chateau Rauzan-Gaussies) voor slechts 14,99 de fles (H)

Ik heb 18 flessen ingeslagen :D
blub blub
pi_105203849
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:17 schreef nielsgeode het volgende:
Nu bij de Lidl een échte aanrader: Chateau Chevalier de Rauzan-Gassies 2007. De tweede wijn van een 2e cru Margaux (dat is dus de tweede wijn van Chateau Rauzan-Gaussies) voor slechts 14,99 de fles (H)

Ik heb 18 flessen ingeslagen :D
Heb je hem ook al geproefd? ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 5 december 2011 @ 19:41:52 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_105221096
dit is de wijn van mijn keuze voor de kerstdagen
quote:
Grove Mill Grand Reserve Riesling 2010
Ik heb hier in het vorige topic al eens over gepost.
Een prima Riesling voor zo'n 5 euro (i.p.v. 15 euro) die lekker weg drinkt, zeker gezien het feit dat het merendeel van de gasten nu niet echt wijnliefhebbers zijn die een topwijn weten te waarderen.

Vandaar deze keus, gewoon een goede fles wit die voor iedereen makkelijk weg drinkt.
  maandag 5 december 2011 @ 20:24:42 #14
139770 Miasan
Roemer has it
pi_105223659
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2011 21:04 schreef Miasan het volgende:
Voor een kerstdiner van een vereniging ben ik op zoek naar goede wijncombinaties met ons menu... is er iemand hier die mij via PM wil helpen hiermee? :@ Ik wil het menu namelijk niet op internet zetten, want het moet geheim blijven.
Ik geloof dat Piet een beetje druk is dus als er andere mensen zijn die ook een poging willen wagen hoor ik het graag. :)
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_105241107
Sure, pm dat menu maar als je wilt. En misschien dat er nog meer mensen een duit in het zakje willen doen? Het is natuurlijk niet gezegd dat Piet, of mijn keuzes zaligmakend zijn.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_105284566
Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van een wijn voor een rode wijn saus? Iemand aanraders, liefst niet te duur?
pi_105284600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:26 schreef FigureBirdStars het volgende:
Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van een wijn voor een rode wijn saus? Iemand aanraders, liefst niet te duur?
Ga je er alleen me koken, of ook het restant van de wijn bij het gerecht zelf opdrinken? En wat noem je niet te duur?
pi_105284719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:27 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ga je er alleen me koken, of ook het restant van de wijn bij het gerecht zelf opdrinken? En wat noem je niet te duur?
De rest drink ik op, maar niet perse bij het gerecht zelf. Het gaat mij er echt om om een goede saus te maken. Liefst minder dan 10 euro.
pi_105286328
Hey ik kom me hier even melden. Sinds een tijdje wat meer into de wijn. Had laatst een erg lekkere van een vriendinnetje gekregen, een franse Merlot.

Via een ander topic een bestelling gedaan bij biologische wijnboerderij la Vialla en daar 2 wijnen besteld, een witte "Torbolone", een rode en een dessertwijn. Wil in het nieuwe jaar ook graag een wijncursus gaan doen om iets beter te weten waarom ik bepaalde wijnen lekker vind en in een restaurant een betere keus dte kunnen maken, die op iets anders gebaseerd is dan "of de naam me aanstaat" :').

@FBS, wat voor gerecht wil je gaan maken? Voor Bolognesesaus bijv. of Lasagne neem ik graag een wat vollere rode wijn, beetje zoet, richting port-smaak (zoals ik dat dan noem). Dat drinkt er lekker bij en naar mijn idee "breekt" het een beetje de vaak wat zurige smaak van de tomaten.
pi_105287280
Ik zou voor een klassieke rode wijn saus gaan voor een rode Franse wijn uit de bourgogne, een Pinot Noir bijvoorbeeld. Als het wat speelser mag zijn, bijvoorbeeld bij een Italiaans gerecht, zou je kunnen denken aan een rode montepulciano, of zoals Perruche voorstelt een scheutje port te gebruiken om het geheel wat zoeter te maken.
  woensdag 7 december 2011 @ 14:32:56 #21
45206 Pietverdriet
pi_105294873
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:24 schreef Miasan het volgende:

[..]

Ik geloof dat Piet een beetje druk is dus als er andere mensen zijn die ook een poging willen wagen hoor ik het graag. :)
Je hebt inmiddels een antwoord
  woensdag 7 december 2011 @ 20:32:28 #22
139770 Miasan
Roemer has it
pi_105310183
Bedankt Pietverdriet en fruityloop. Ik ben druk aan het uitzoeken welke wijnen het worden, daarbij vooral lettend op prijzen en afgaande op recensies. Heb inmiddels al twee wijnen ingeslagen.

Ik laat wel weten wat het uiteindelijk geworden is. :D
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_105335944
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Heb je hem ook al geproefd? ;)
Ik zelf niet maar een betrouwbare bron wel ;)
blub blub
pi_105335966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een Carmenere. Welke Carmenere dat dan wordt zien we te zijner tijd wel.
La Minga ;)
blub blub
  donderdag 8 december 2011 @ 13:44:41 #25
45206 Pietverdriet
pi_105335994
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik zelf niet maar een betrouwbare bron wel ;)
Je koopt 18 flessen a 15 euro zonder te proeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')