Wie maakt er een mooie OP?quote:Hier en daar duiken er af en toe topics op over wijn hier in CUL.
Laten we proberen om al deze topics te bundelen in het grote wijntopic.
Vraag je je af wat voor wijn bijv. bij welk gerecht zou passen of wil je ons mee laten beleven in een prachtige fles rode wijn waar je gisteravond van genoten hebt...plaats het hier.
Voor de Fok!kers die werkelijk niets van wijn weten maar er maar al te graag iets over willen leren, hierbij een wiki link over wijn
Verder zijn er Fok!kers onder ons met een behoorlijke kennis van wijn die je graag wegwijs maken en je aan de hand nemen op de ontdekkingstocht door de wondere wereld van wijn.
Maar natuurlijk valt er nog zo veel meer te genieten met wijn uit alle uithoeken van de wereld
Kortom, wijnliefhebbers verenig u en barst maar los..
En ik denk dat hij spot on is....geen "fruit bomb" Sauvignon Blanc zoals ik die ken uit de Marlborough Regio maar een wjin die je direkt raakt met de rake smaak van tomatenblad en paprika...kortom een heerlijke "kruidige" Sauv.quote:"An excellent example of Sauvignon Blanc form the Awatere Valley in a good vintage. Strong mineral, tomato leaf and green capsicum flavours contrast with a hint of exotic passion fruit. This vibrant wine is underpinned with juicy acidity"
Interessant, even onthouden. Ik lees dat Awatere een sub-region van the Malborough regio is. Ik ben alleen bang, dat die wijnen moeilijk te vinden zullen zijn hier.quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
En ik denk dat hij spot on is....geen "fruit bomb" Sauvignon Blanc zoals ik die ken uit de Marlborough Regio maar een wjin die je direkt raakt met de rake smaak van tomatenblad en paprika...kortom een heerlijke "kruidige" Sauv.
dit bedoel ik dus...voor deze leuke verzoeken zoals die van Maisan is dit forum voor bedoeltquote:
Hartstikke tof!quote:
Ga je richtingen geven, niet die en die fles van dat jaar,.quote:Op maandag 28 november 2011 22:50 schreef Miasan het volgende:
[..]
Hartstikke tof!
Ik zal het menu op een rijtje zetten en dan stuur ik je een PM.
Heb je hem ook al geproefd?quote:Op maandag 5 december 2011 12:17 schreef nielsgeode het volgende:
Nu bij de Lidl een échte aanrader: Chateau Chevalier de Rauzan-Gassies 2007. De tweede wijn van een 2e cru Margaux (dat is dus de tweede wijn van Chateau Rauzan-Gaussies) voor slechts 14,99 de fles (H)
Ik heb 18 flessen ingeslagen
Ik heb hier in het vorige topic al eens over gepost.quote:Grove Mill Grand Reserve Riesling 2010
Ik geloof dat Piet een beetje druk is dus als er andere mensen zijn die ook een poging willen wagen hoor ik het graag.quote:Op maandag 28 november 2011 21:04 schreef Miasan het volgende:
Voor een kerstdiner van een vereniging ben ik op zoek naar goede wijncombinaties met ons menu... is er iemand hier die mij via PM wil helpen hiermee?Ik wil het menu namelijk niet op internet zetten, want het moet geheim blijven.
Ga je er alleen me koken, of ook het restant van de wijn bij het gerecht zelf opdrinken? En wat noem je niet te duur?quote:Op woensdag 7 december 2011 09:26 schreef FigureBirdStars het volgende:
Waar moet ik opletten bij het uitzoeken van een wijn voor een rode wijn saus? Iemand aanraders, liefst niet te duur?
De rest drink ik op, maar niet perse bij het gerecht zelf. Het gaat mij er echt om om een goede saus te maken. Liefst minder dan 10 euro.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je er alleen me koken, of ook het restant van de wijn bij het gerecht zelf opdrinken? En wat noem je niet te duur?
Je hebt inmiddels een antwoordquote:Op maandag 5 december 2011 20:24 schreef Miasan het volgende:
[..]
Ik geloof dat Piet een beetje druk is dus als er andere mensen zijn die ook een poging willen wagen hoor ik het graag.![]()
La Mingaquote:Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een Carmenere. Welke Carmenere dat dan wordt zien we te zijner tijd wel.
Je koopt 18 flessen a 15 euro zonder te proeven?quote:Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik zelf niet maar een betrouwbare bron wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |