Die komt vast aankakken met de PvdA als nieuwe liberale partij.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Remlof zal het wel een passend spotje vinden
Heeft die al gedaan zelfsquote:Op donderdag 24 november 2011 21:58 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die komt vast aankakken met de PvdA als nieuwe liberale partij.
Niet vloeken in dit topic, hou het beschaafd wil je.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:58 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die komt vast aankakken met de PvdA als nieuwe liberale partij.
quote:Op donderdag 24 november 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Met 130 km per uur over de lange tenen van homoseksuelen
VVD. Zeker nu!
Met 130 km/u achteruit inparkeren bedoel je.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
Met 130 km per uur over de lange tenen van homoseksuelen
VVD. Zeker nu!
Want je vindt de VVD pas de laatste tijd kut?quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:29 schreef Friek_ het volgende:
Jammer dat de VVD de laatste tijd zo kut is.
Het feit dat ze zich min of meer hebben laten gijzelen door de PVV, met als gevolg dat er steeds meer onzinnige uitspraken worden gedaan en dat met name in het dossier-Europa men goed loopt te klunzen. Je verwacht meer van een degelijke bestuurderspartij.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Want je vindt de VVD pas de laatste tijd kut?
Het feit dat een groot deel van de VVD'ers liever met D66 samenwerkt biedt nog hoopquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:29 schreef Friek_ het volgende:
Jammer dat de VVD de laatste tijd zo kut is.
De achterban (en zeker het electoraat) gelooft er denk ik anders over.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:41 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het feit dat een groot deel van de VVD'ers liever met D66 samenwerkt biedt nog hoop
Ik vraag het mij af. Ik denk persoonlijk niet dat de gemiddelde VVD kiezer ambivalent ten opzichte van de D66 staat. De acceptatie voor de PVV komt voornamelijk door het feit dat het gros van de achterban de PvdA niet tolereert.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De achterban gelooft er denk ik anders over.
Mwoah, D66 wordt maar al te graag gezien als elitair partijtje vol doctorandi die het NRC lezen. Van VVD-bestuurders weet ik dat ze inderdaad graag samenwerken, maar er zit nogal een gapend gat tussen het electoraat, achterban en de daadwerkelijke bestuurders van de VVD. Het falen van de PaarsPlus-coalitie zie ik daar als voorbeeld van.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik vraag het mij af. Ik denk persoonlijk niet dat de gemiddelde VVD kiezer ambivalent jegens de D66 staat. De acceptatie voor de PVV komt voornamelijk door het feit dat het gros van de achterban de PvdA niet tolereert.
Dit. De meeste VVDers hebben veel meer met D66. De PVV wordt getolereerd, maar ook niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik vraag het mij af. Ik denk persoonlijk niet dat de gemiddelde VVD kiezer ambivalent ten opzichte van de D66 staat. De acceptatie voor de PVV komt voornamelijk door het feit dat het gros van de achterban de PvdA niet tolereert.
Ik zie vooral het falen van de PaarsPlus-coalitie als een gevolg van het feit dat het gros van de achterban een samenwerking met de PvdA niet zit zitten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mwoah, D66 wordt maar al te graag gezien als elitair partijtje vol doctorandi die het NRC lezen. Van VVD-bestuurders weet ik dat ze inderdaad graag samenwerken, maar er zit nogal een gapend gat tussen het electoraat, achterban en de daadwerkelijke bestuurders van de VVD. Het falen van de PaarsPlus-coalitie zie ik daar als voorbeeld van.
De VVD vertoont inderdaad trekjes van ontsporen. Maar bij gebrek aan beter...quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:01 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik zie vooral het falen van de PaarsPlus-coalitie als een gevolg van het feit dat het gros van de achterban een samenwerking met de PvdA niet zit zitten.
Ik vind de D66 een prima partij, en hoop dat een samenwerking er voor kan zorgdragen om de VVD weer op het juiste pad te brengen. Want dat is hard nodig.
Ik heb geen drol met de PvdA, maar ik denk dat de VVD met de PvdA meer had bewerkstelligd dan met de PVV. Maar ja, het gros van het electoraat laat zich nou eenmaal leiden door emotie ipv rationaliteit.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Toch denk ik dat de PvdA op kritieke punten minder dwarsligt dan de PVV.
Op het gebied van hervormingen was er inderdaad meer bereikt met de PvdA. Dat zag je al tijdens de onderhandelingen over PaarsPlus. Na aanvankelijk de hakken in het zand te hebben gezet, boog Cohen al snel bij bepaalde hervormingsdossier, zoals het ontslagrecht en de WW. Nu is de PvdA mij ook teveel een zwabberpartij op het moment waar ik niet snel op zou stemmen, maar als de partij wordt ommuurd door andere partijen, komt het wel goed.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik heb geen drol met de PvdA, maar ik denk dat de VVD met de PvdA meer had bewerkstelligd dan met de PVV. Maar ja, het gros van het electoraat laat zich nou eenmaal leiden door emotie ipv rationaliteit.
Klopt. D66 is wel een partij bij uitstek om de VVD weer richting de liberalere kant te duwen, gelet op het feit dat beiden partijen qua ideologie wezenlijk niet zoveel verschillen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op het gebied van hervormingen was er inderdaad meer bereikt met de PvdA. Dat zag je al tijdens de onderhandelingen over PaarsPlus. Na aanvankelijk de hakken in het zand te hebben gezet, boog Cohen al snel bij bepaalde hervormingsdossier, zoals het ontslagrecht en de WW. Nu is de PvdA mij ook teveel een zwabberpartij op het moment waar ik niet snel op zou stemmen, maar als de partij wordt ommuurd door andere partijen, komt het wel goed.
Maar je hebt, helaas voor de VVD-boys, de steun nodig van de PvdA om een meerderheid te halen. Of je wilt met de SP in zee gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt. D66 is wel een partij bij uitstek om de VVD weer richting de liberalere kant te duwen, gelet op het feit dat beiden partijen qua ideologie wezenlijk niet zoveel verschillen.
Dat moet dan maar. Liever de PvdA dan een verwerpelijke partij als de SP.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je hebt, helaas voor de VVD-boys, de steun nodig van de PvdA om een meerderheid te halen. Of je wilt met de SP in zee gaan.
Beetje jammer dat D66 veel blaat maar te weinig wol (zetels) heeft om veel nut te zijn als coalitiepartner.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt. D66 is wel een partij bij uitstek om de VVD weer richting de liberalere kant te duwen, gelet op het feit dat beiden partijen qua ideologie wezenlijk niet zoveel verschillen.
Dat kunnen we met zijn allen natuurlijk veranderen. De laatste jaren heb ik geen D66 gestemd omdat ze van die gekke 'directe democratie' ideeën hadden, die ik totaal niet vind stroken met het doorgaans toch wat elitaire karakter van de partij.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:44 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Beetje jammer dat D66 veel blaat maar te weinig wol (zetels) heeft om veel nut te zijn als coalitiepartner.
Ik denk vooral dat D66'ers zichzelf graag op die manier zien.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:52 schreef Friek_ het volgende:
Mwoah, D66 wordt maar al te graag gezien als elitair partijtje vol doctorandi die het NRC lezen.
Eerder de typische PVV/VVD-aanhangers die ze zo persifleren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat D66'ers zichzelf graag op die manier zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |