abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2011 @ 11:14:40 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104753752
quote:
Kinderen van Emmaschool mogen niet meer in de rioolbuizen spelen

In de rioolbuizen zouden kinderen uit groep 2 handtastelijkheden hebben uitgevoerd bij andere schoolkinderen. De buizen zijn nu verboden terrein als de kinderen buiten spelen.foto de Stentor
APELDOORN - De Koningin Emmaschool heeft maatregelen ingesteld om te voorkomen dat schoolkinderen onzedelijke handelingen bij elkaar kunnen uitvoeren.
De eerste verordening luidt dat de kinderen niet meer mogen spelen op en rond de speelheuvel die juist afgelopen zomer nieuw was aangelegd. In deze speelheuvel met rioolbuizen hebben kinderen van groep 2 onzedelijke handelingen verricht bij andere kinderen. "Misschien gaan we de speelheuvel wel afbreken," zegt schooldirecteur Maarten Kleiman. "Het is nog te vroeg om daar nu iets over te zeggen, maar we denken er aan."

Een tweede decreet is dat de zolder van de school niet meer toegankelijk zal zijn voor de kinderen. De directeur: "De zolder is niet overal goed overzichtelijk. Toezicht houden is daar lastig. Daarom mogen de kinderen er niet meer komen."

Een derde maatregel die de school heeft ingesteld is dat de kinderen in het vervolg alleen nog onder begeleiding van een volwassene naar het toilet mogen. Tot nu toe gold de regel dat kinderen op eigen houtje naar de wc mochten. Als ze het toilet binnen gingen, moesten ze een ketting pakken van de kapstok. Na afloop van het toiletbezoek moesten ze de ketting terug hangen aan de kapstok. "We willen veel strenger toezicht houden, zeker de eerstkomende tijd," stelt de directeur.

Woensdagavond kreeg de schoolleiding van de Emmaschool van ouders de kritiek dat het leerkrachtenteam te weinig toezicht heeft gehouden op de kinderen. Daardoor was het mogelijk dat een paar kinderen handtastelijk waren bij andere kinderen. De handtastelijkheden gingen vrij ver, voor zover de verhalen kloppen. Eén meisje heeft zelfs een kwetsuur opgelopen aan haar genitaliën.

Enkele ouders durfden de afgelopen dagen hun kind niet naar de Emmaschool te sturen. Eén ouder heeft haar zoon zelfs helemaal van school gehaald.

"We gaan meer personeel inzetten de komende tijd," verzekert directeur Kleiman. "We huren studenten in en we hebben ouders gevraagd of ze ons willen assisteren. De school moet veilig zijn voor de kinderen. Dat staat voorop. We gaan tot het uiterste om dat voor elkaar te krijgen."
http://www.destentor.nl/r(...)oolbuizen-spelen.ece

Als kind tegenwoordig heb je het niet gemakkelijk...
Jeez, Toen piet een pietje was van een jaar of 5, 6 7 8 ging ik met mijn vriendjes naar het kleine strandje, ging zwemmen in de zomer, bouwde hutten in de Duinen en speelde urenlang buiten. Zonder moeder of opvoeder die je de hele dag op de huid zat. We speelden ook doktertje, we speelde rovertje, we ravotten en ruzieden.
Nu mag je als kind helemaal niets meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104753795
Naar de pers stappen en de speelheuvel afbreken, uiteraard de beste oplossing
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  donderdag 24 november 2011 @ 11:18:18 #3
45206 Pietverdriet
pi_104753848
Dit stukje zwerft al een tijdje op internet, maar het wordt ieder jaar meer waar

quote:
dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is. Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags. Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles. We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee. We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder. Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen. Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook. Wees blij dat je er toen bij was.
pi_104753853
We schieten we te ver door in dit land. Dat kinderen elkaar wel eens aanraken oei oei. Vooral kindjes van groep 2 die zijn 5 .

Hoe doen de docenten op die scholen dat mogen ze nog wel kinderen helpen bij het afvegen van hun bips na het poepen of stinkt het de hele dag naar kinderstront op die scholen. :')
pi_104753859
Het wordt steeds gekker en gekker :Y
Er komt een tijd dat we helemaal niets meer mogen...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_104753862
quote:
9s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:16 schreef 9611Niels het volgende:
Naar de pers stappen en de speelheuvel afbreken, uiteraard de beste oplossing
En niet te vergeten niet gescreende studenten inhuren om toezicht te houden op de handtastelijkheden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104753871
Die pedos worden ook steeds jonger!
:')
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:19:15 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104753876
Hoe oud zijn die kinderen, 5 jaar? En wat hebben ze dan voor handelingen verricht?
pi_104753915
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:19 schreef kwiwi het volgende:
Hoe oud zijn die kinderen, 5 jaar? En wat hebben ze dan voor handelingen verricht?
Elkaars luier omgewisseld :')
  donderdag 24 november 2011 @ 11:21:33 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104753944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Elkaars luier omgewisseld :')
_O-
  donderdag 24 november 2011 @ 11:21:43 #11
338880 haan33
Studerende Boy
pi_104753950
Alsof kinderen uit groep 2 elkaar vingeren :')
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  donderdag 24 november 2011 @ 11:22:21 #12
351780 Piye
King of Kush
pi_104753969
Wat een overdreven onzin allemaal weer.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:23:02 #13
338880 haan33
Studerende Boy
pi_104753987
Welkom in Nederland.
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
pi_104754016
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]

_O-
Ja want jij hebt die cars luier in ik wil die graag dan krijg je mijn diego luier. :+
pi_104754083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit stukje zwerft al een tijdje op internet, maar het wordt ieder jaar meer waar

[..]

Wat vreselijk stigmatiserend. Ik kom uit begin jaren tachtig en ik kan beamen dat mijn jeugd ook zo was. Het is een kwestie van mentaliteit... Die van tegenwoordig is inderdaad wel kut.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_104754091
quote:

[..]

grappig dat het juist die generatie is die de regeltjes van nu hebben bedacht..
  donderdag 24 november 2011 @ 11:26:37 #17
338880 haan33
Studerende Boy
pi_104754094
Mensen die niet snappen dat kinderen gewoon graag plezier hebben :')
'The Don Mega'
pi_104754105
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:26 schreef kovenant het volgende:

[..]

Dat is vaak zo. De generatie die het heeft ontbeert doet het juist wel.

Ik herken het wel een beetje. Maar ik zou niet zo doorschieten dat je kinderen hun vrijheid afneemt. Het enige wat ik zou doen is verwachten dat kinderen goed communiceren.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:29:29 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_104754192
quote:

[..]

Tja klopt wel.
Ik ben zelf van 90 en ben regelmatig geschaafd oid thuisgekomen
Ouders: eigen schuld, je doet het zelf
Prima, niks direct naar het ziekenhuis voor een schrammetje oid
Bloeden? maak het maar schoon met een beetje water geneest vanzelf wel.
Winter? warm aankleden moest je zelf maar weten.
ecetera ecetera, is allemaal goed gegaan, zit heir nog steeds en ben zelfs nooit ziek ^O^

Terwijl de meeste kinderen bij het eerste kuchje al ziek op bed liggen
pi_104754193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:25 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Wat vreselijk stigmatiserend. Ik kom uit begin jaren tachtig en ik kan beamen dat mijn jeugd ook zo was. Het is een kwestie van mentaliteit... Die van tegenwoordig is inderdaad wel kut.
mee eens trouwens.
lekker hele dagen aan de sloot kant spelen zonder dat iemand je tegen hield.
donderde je erin werd je uitgelachen en kon je naar huis lopen.
pi_104754241
Ik snap het kettingverhaal niet. Waarom moet iemand een ketting pakken als hij naar de plee moet?

quote:
Een derde maatregel die de school heeft ingesteld is dat de kinderen in het vervolg alleen nog onder begeleiding van een volwassene naar het toilet mogen. Tot nu toe gold de regel dat kinderen op eigen houtje naar de wc mochten. Als ze het toilet binnen gingen, moesten ze een ketting pakken van de kapstok. Na afloop van het toiletbezoek moesten ze de ketting terug hangen aan de kapstok. "We willen veel strenger toezicht houden, zeker de eerstkomende tijd," stelt de directeur.
Verder, jong geleerd is oud gedaan. Blijkbaar krijgen die kinderen van deze of gene veel vieze ideeën toegespeeld.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:31:57 #22
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_104754264
Volgende stap chip vaccinatie in hoofd en bij teveel seksuele gevoelens een stroomschok? 8)7
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 november 2011 @ 11:32:11 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104754269
Op mijn moeders's school moest de evenwichtsbalk bijna weg omdat je eens zou kunnen vallen :')!. Er zijn al van die speciale tegels onder die balk, maar o wee dat je zou kunnen vallen :o. Dat kan toch niet.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_104754272
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:26 schreef kovenant het volgende:
Goed punt, "wij" geboren voor 1980 zijn blijkbaar zelf overbeschermende, bange poepebroeken. Volgens mij komt dat ook deels door "volkse" media als Hart van Nederland, die mensen onnodig bang maken.
pi_104754273
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:30 schreef Wokkel het volgende:
Ik snap het kettingverhaal niet. Waarom moet iemand een ketting pakken als hij naar de plee moet?

Verder, jong geleerd is oud gedaan. Blijkbaar krijgen die kinderen van deze of gene veel vieze ideeën toegespeeld.
was vroeger ook heel normaal , is gevoel aanpraten dat je dan belangrijk bent .
en je komt uiteraard weer gelijk terug naarde klas zonder afgeleid te worden want je moet de ketting terug brengen
  donderdag 24 november 2011 @ 11:32:34 #26
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104754277
quote:

[..]

Misschien zodat duidelijk is dat de wc bezet is o.i.d.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:32:57 #27
45206 Pietverdriet
pi_104754288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:25 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ach gus, een me too
  donderdag 24 november 2011 @ 11:33:21 #28
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_104754301
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Misschien zodat duidelijk is dat de wc bezet is o.i.d.
Dit dus ja, was puur zodat er maar 1/2 personen tegelijk naar de wc konden.
pi_104754330
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:33 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ahh..een estafette stok voor de wc.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 november 2011 @ 11:34:48 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104754342
quote:

[..]

:Y
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 24 november 2011 @ 11:35:29 #31
45206 Pietverdriet
pi_104754354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:34 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ahh..een estafette stok voor de wc.
Schijtstok
pi_104754374
quote:

[..]

Altijd al zo problematisch die samenscholende en rellende kleuters bij de wc's. _O-
pi_104754387
quote:

[..]

het blijft een mooi en waar stukje tekst. Hulde
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:37:01 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104754399
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:32 schreef kovenant het volgende:

[..]

was vroeger ook heel normaal , is gevoel aanpraten dat je dan belangrijk bent .
en je komt uiteraard weer gelijk terug naarde klas zonder afgeleid te worden want je moet de ketting terug brengen
Jij hebt je gewoon altijd heel belangrijk gevonden als je dat ding bij je had, maar zo was het volgens mij niet bedoeld :D
  donderdag 24 november 2011 @ 11:37:57 #35
45206 Pietverdriet
pi_104754433
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

het blijft een mooi en waar stukje tekst. Hulde
Tja, het gevoel van het stukje herkennen veel mensen, ik zou wel eens willen weten wie het geschreven heeft.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:38:21 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104754449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Altijd al zo problematisch die samenscholende en rellende kleuters bij de wc's. _O-
Wij gingen voor dat systeem werd ingevoerd vaak gezellig samen en dan waren we zo 10 min weg :') En ineens mocht er nog maar 1 per keer ;(
pi_104754489
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, het gevoel van het stukje herkennen veel mensen, ik zou wel eens willen weten wie het geschreven heeft.
Ik had er graag nog een verwijzing in gezien naar de in het verleden normale koordjes door de voordeur. Die tegenstelling met tegenwoordig zal me altijd blijven steken.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:42:17 #38
351780 Piye
King of Kush
pi_104754590
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij hebt je gewoon altijd heel belangrijk gevonden als je dat ding bij je had, maar zo was het volgens mij niet bedoeld :D
_O-

Dat ja.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_104754866
De zolder van de emma school was altijd 1 grote voosplek, waarom dat nu ineens een probleem is :')
pi_104754893
quote:

[..]

Zo waar... wij speelden op het schoolplein/voetbal veld met 6/7 jaar tot het etenstijd is en onze ouders wisten niet eens waar we waren en wat we deden. Een dochter van 6 van een vriend mag niet eens uit het zichtveld van zijn vader zijn.
Op onbegeleid verlof...
pi_104755087
quote:
Woensdagavond kreeg de schoolleiding van de Emmaschool van ouders de kritiek dat het leerkrachtenteam te weinig toezicht heeft gehouden op de kinderen.
dit is volgens mij een vand e meest essentiele dingen...
hoeveel personeel is daar om toezicht te houden en hoeveel kinderen worden dan per personeelslid ook 'overzien'...

imho is het voor één personeelslid vrijwel onmogelijk om 30 of meer kinderen eventjes ind e gaten te houden, maar ik vind het ook onzin om kennelijk de mogelijkheid te spelen en het speelterrein volledig af te breken, omdat het toezicht zo moeilijk is....
Terwijl het op te lossen zou zijn door een extra personeelslid voor toezicht in te stellen.. dàárom gaat het meestal... (maar dat kost dus ook geld aan salaris, en veel zulke instituten laten toezichthoudend personeel ook een hoop administratief werk doen of er moet 'vergadert' worden natuurlijk)

straks krijg je de situatie dat die kinderen maar vooral in een lege afgesloten ruimte pauzes moeten houden, omdat dan slechts één personeelslid wél alles goed kan overzien, en niks kan gebeuren...
maar vrij spelen blijft dan niet meer over...

Overigens, mn oudste dochter vertel de ook wel dat in haar tijd in de kleuterschool, welke een enorm grote tuin had, de kinderen wel vaker achter het schuurtje gingen om te vechten en waar af en toe klappen uitgedeeld werden, omdat dat de enige plek was waar ze uit zicht van de leidsters waren.
De kleuters gingen daar bewust heen om conflicten op te losen onder elkaar.
dat waren kinderen tot 5,6 jaar hooguit en ik vond dat best opvallend, maar heb nooit het idee gehad dat het zo 'slecht' was, van wat mn dochter vertelde was het ook een manier waarop die kinderen zelf een soort van 'pikorde' regelden, en deel van natuurlijk sociaal gedrag dat kinderen onderling ook gewoon hebben.
verder waren er vrijwel altijd minimaal 3 of 4 leidsters aanwezig op hooguit 45 kinderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_104755152
quote:

[..]

Als je in de jaren 70 een kind was werd je verkracht door de pedofiele buurman, als je in de jaren 50 en 60 een kind was door de pastoor. De goede oude tijd.

[ Bericht 61% gewijzigd door GeenWijn op 24-11-2011 12:05:22 (pietsnot) ]
pi_104755248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:01 schreef GeenWijn het volgende:
Als je in de jaren 70 een kind was werd je verkracht door de pedofiele buurman, als je in de jaren 50 en 60 een kind was door de pastoor. De goede oude tijd.
Die kans was in de jaren 70 wel kleiner met klassen van 35 leerlingen op 1 leraar, waar er nu 1 leraar op de 15 leerlingen of zo is. :D
pi_104755343
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

nou ja dat klopt wel ja :P
lekker met dat ding lopen en als je dan werd tegen gehouden hield je dat ding omhoog .
stapt iedereen voor je opzij !
(kwam meer omdat ik anders de grond onder zeek :P )
pi_104755344
quote:
Een derde maatregel die de school heeft ingesteld is dat de kinderen in het vervolg alleen nog onder begeleiding van een volwassene naar het toilet mogen.
Ziet niemand dan de volgende (pedo)beer op de weg? :|W
pi_104755395
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:07 schreef Iwan1976 het volgende:
Ziet niemand dan de volgende (pedo)beer op de weg? :|W
quote:
9s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En niet te vergeten niet gescreende studenten inhuren om toezicht te houden op de handtastelijkheden.
Waarschijnlijk worden dat dan twee volwassenen per kind, om elkaar ook nog in de gaten te kunnen houden. Dat alles ondersteunt door een wetje en een protocolletje van ons huidige kabinet, wat als stelregel lijkt te hebben dat alles geregeld kan worden door wetten en regels. En als je iets verbiedt, dan bestaat het opeens niet meer!
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 12:10:07 #47
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104755415
quote:

dit is voor iedereen die voor 1980 geboren is. Als je na 1980 geboren bent, heeft dit niets met jou te maken. De kinderen van tegenwoordig worden in de watten gelegd. Ben jij als kind opgegroeid in de 50er, 60er of 70er jaren, dan is het, terugkijkend, onvoorstelbaar, dat je zo lang hebt kunnen overleven!
Als kind zaten we in de auto zonder gordel en zonder airbags. Onze bedjes waren geschilderd in prachtige kleuren met verf vol met lood en cadmium. De medicijnflesjes uit de apotheek konden we gewoon open krijgen, net als overigens de fles met bleekmiddel. Deuren en ramen bedreigden continue onze vingertjes. Op de fiets hadden we nooit een helm op. We dronken water met de mond aan de kraan in plaats van uit een fles. We bouwden zeepkisten en kwamen er pas op de eerste rit, bergafwaarts, achter, dat we geen rem hadden. Na enige ongelukken konden we daar prima mee omgaan. 's Morgens gingen we naar buiten om te spelen. We bleven de hele dag weg en moesten pas thuis zijn als de straatlantaarns aangingen. Niemand wist waar we waren en we hadden geen mobiele telefoon mee. We sneden ons, braken onze botten en tanden en er werd niemand voor aangeklaagd. Het waren gewoon ongelukken en de enige die schuld had waren we zelf. Kan jij je nog zgn. "ongelukken" herinneren? We hadden vechtpartijen en sloegen elkaar een blauw oog. Daar moesten we mee leven. Volwassenen interesseerden zich daar niet voor. We aten koekjes, brood met dik boter, dronken Cola en werden evengoed niet te dik. We dronken met vrienden uit dezelfde fles en niemand ging daar dood van.
We hadden geen: Playstation, Nintendo, X-box, Videogames, 64 TV-zenders, Videofilm, Surround-Sound, een eigen TV, computer en Internet-chatrooms. Wat wij hadden waren VRIENDEN. We gingen gewoon naar buiten en daar kwamen we elkaar tegen. We gingen naar hun huis en belden aan. Of we gingen soms gewoon naar binnen zonder aan te bellen. En dat zonder van te voren af te spreken en zonder dat onze ouders dat wisten. Niemand bracht ons en niemand haalde ons weer op... We bedachten zelf spelletjes met stokken en tennisballen. We aten wurmen en die leefden niet voor altijd in onze magen verder. Met de stokken prikten we elkaar bijna nooit in de ogen. Met voetballen op straat mocht je alleen meedoen als je goed genoeg was. Als je niet goed genoeg was, moest je met teleurstellingen om leren gaan. Sommige kinderen waren niet zo goed op school als anderen. Ze haalden onvoldoendes en bleven zitten. Dat leidde niet tot emotionele ouderavonden of zelfs tot veranderde prestatienormen. Soms hadden onze daden consequenties. Dat was logisch en daar kon zich niemand voor verstoppen. Als iemand van ons iets verbodens had gedaan, was het normaal, dat de ouders je er niet uithaalden. In tegendeel, ze waren het met de politie eens! Stel je voor! Onze generatie heeft vele probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico's te nemen, voortgebracht. We hadden vrijheid, we verzaakten, we hadden succes en namen verantwoording. Met al die dingen konden we zeer goed omgaan. Bij die generatie hoor jij ook. Wees blij dat je er toen bij was.

[..]

Mooie tijd was dat.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 24 november 2011 @ 12:12:07 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_104755479
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:21 schreef haan33 het volgende:
Bij doktertje spelen kan dat gebeuren. Maar het zijn de ouders die er iets traumatisch van maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104756490
quote:

[..]

Die ketting geeft aan dat er een kind naar de wc is. Meestal zijn er 2 kettingen in de klas 1 voor jongens en 1 voor meisjes. Zo kan je dus als leerkracht zien dat er iemand naar de wc is en voor de kinderen is dat een teken van "o er is al iemand, dus ik moet even wachten' (heeft te maken met 1 of 2 kinderen tegelijk naar de wc).
Gewoon een soort handigheidje dus, verder geen bijzondere betekenis ofzo.

Sja verder... volgens mij vergeten mensen dat er zoiets bestaat als de peuter/kleuter puberteit. Dit is een periode waarbij de kinderen nieuwsgierig worden, ze beginnen te beseffen dat jongens en meisjes verschillend zijn en willen dit onderzoeken. Dit gebeurd door bij elkaar in de broekjes te kijken en soms ook door aanraking. Heeft in dit geval nog weinig met seksualiteit te maken, maar meer met 'hee, jij bent anders' of 'heb jij hetzelfde als ik?'
Dit hoort dus gewoon bij de ontwikkeling van het kind.

We slaan idd veel te veel door hierin. In de klas losten we zulke dingen op door te zeggen dat we het begrepen, maar dat het niet gewenst is om in de klas te doen (of op school). Dit omdat kinderen vaak toch schrikken als ze merken dat je het hebt gezien en bang zijn voor straf.

Ben het verder eens met wat ik al paar keer voorbij zag komen, dat wij vroeger (ben een jaren 70 kind) veel meer deden en uithaalden waarbij je vies werd of wel eens een wond had. Geen moeilijk gedoe en idd niet voor elk schrammetje snel naar de dokter. Goed schoonmaken met water, beetje betadine erop en pleister (of niet eens bij schaafwond) en hup verder spelen.
Zeg het regelmatig tegen mijn vriend ook dat het absurd is, dat kinderen wel niet vies lijken mogen te worden tegenwoordig (dettol reclames etc). Een beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad, voor we straks een generatie krijgen die standaard een pufje bij zich moet hebben omdat ze al benauwd worden bij een stofje in de lucht.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:54:08 #50
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_104756579
quote:

[..]

vreselijk stuk. Hoog "Vroeger-was-alles-beter" gehalte zonder ook maar enige onderbouwing. Behalve dan, het merendeel van die kinderen leeft nog dus we schieten nu tever door.

Neem bijvoorbeeld dat stukje over airbags en autogordels. Dat ging vroeger echt niet goed hoor! Of denk je dat er vroeger ook geen auto-ongelukken waren?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 24 november 2011 @ 12:55:50 #51
45206 Pietverdriet
pi_104756622
Terug naar jongens en meisjes scholen? Oh en dan natuurlijk geen gereformeerd kind op een hervormde school, geen vrijgemaakt op een vrijzinnig en al helemaal niet katholiek, of nog erger, openbaar of islamitische school
pi_104756639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:01 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin....

mensen moeten eens ophouden met dat overdreven gedrag van tegenwoordig ....
Als je als volwassene al naar een kind kijkt dan ben je al zowat pedo (althans daar lijken ze bang voor te zijn).

heb het in mijn werk heel erg zien veranderen... toen ik begon mochten de kids nog op schoot klimmen (bij de juf zitten was een voorrecht en dan voelen ze zich heel wat), zonder dat er wat achter gezocht werd (gewoon een veilige basis bieden waarbij een kind zich veilig en geborgen kan voelen). Na een gegeven moment mocht dat niet meer, zelfde als met 1 of 2 kinderen alleen in lokaal zijn met een dichte deur.

Er zitten een paar mafferds tussen ja, die iets willen, maar daarbuiten is een hele grote groep die geen bijbedoelingen heeft, maar waar het werk wel lastiger door gemaakt wordt.
Nog even en je mag als ouder je eigen kind niet meer op schoot nemen, want ja.......
  donderdag 24 november 2011 @ 12:58:31 #53
45206 Pietverdriet
pi_104756701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:54 schreef Jumparound het volgende:

[..]

vreselijk stuk. Hoog "Vroeger-was-alles-beter" gehalte zonder ook maar enige onderbouwing. Behalve dan, het merendeel van die kinderen leeft nog dus we schieten nu tever door.

Neem bijvoorbeeld dat stukje over airbags en autogordels. Dat ging vroeger echt niet goed hoor! Of denk je dat er vroeger ook geen auto-ongelukken waren?
Als ik weer kind was en kon kiezen in de jaren 60-70 groot te worden of nu, dan kies ik direct weer voor de jaren 60-70.
Gewoon bladeren verzamelen voor een herfststukje ipv ze uit papier te knippen en te kleuren omdat de kleuterleidster op haar falie krijgt als het kind vies is. (vriendin is kleuterleidster, weet er alles van) of het soort waanzin in de OP.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:59:27 #54
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_104756723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:56 schreef rats het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin....

dat in die "mooie" tijd ook je arie niet veilig was voor grijpgraag tuig. Dat het juist niet iets van de "moderne tijd" is om aan kinderen te zitten. Kortom, dat er een hoop fucked up volk rond loopt wat nooit over problemen heeft kunnen praten omdat er geen probleem was (volgens de ouders van toen)
Ecosia
  donderdag 24 november 2011 @ 13:02:13 #55
45206 Pietverdriet
pi_104756783
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

dat in die "mooie" tijd ook je arie niet veilig was voor grijpgraag tuig. Dat het juist niet iets van de "moderne tijd" is om aan kinderen te zitten. Kortom, dat er een hoop fucked up volk rond loopt wat nooit over problemen heeft kunnen praten omdat er geen probleem was (volgens de ouders van toen)
Gros van de kindermisbruikers (meer dan 95% schat ik) is geen boze man in de bosjes, maar Papa, Oom of vertrouwenspersoon.
pi_104756791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Terug naar jongens en meisjes scholen? Oh en dan natuurlijk geen gereformeerd kind op een hervormde school, geen vrijgemaakt op een vrijzinnig en al helemaal niet katholiek, of nog erger, openbaar of islamitische school
Alsof het voor jou niet beter was geweest als je nu was opgegroeid want vroeger zat echt niemand te wachten op homo's en ik mag aannemen dat jij flink werd gepest. :W Nu is homoseksualiteit veel meer geaccepteerd.
pi_104756866
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Klopt dat soort mensen zijn er ook altijd geweest en zullen er altijd blijven. Maar is dat een reden om daar nu zo hyper over te worden? Dat kinderen zowat geen kinderen meer kunnen zijn. Het is fijn natuurlijk dat kinderen serieuzer worden genomen als er werkelijk iets aan de hand is.

Bedoel weet nog dat mijn oma altijd snoep in huis had, buurtkinderen kwamen regelmatig aan de tuin omdat ze wisten (hun ouders ook trouwens) dat ze dan een snoepje kregen. Zonder gekke dingen, nu de tijd zou mijn oma gelijk verdacht geweest zijn.

Bedoel gewoon dat we er té ver in gaan.
pi_104756894
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:02 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

Alsof het voor jou niet beter was geweest als je nu was opgegroeid want vroeger zat echt niemand te wachten op homo's en ik mag aannemen dat jij flink werd gepest. :W Nu is homoseksualiteit veel meer geaccepteerd.
leuk he, op de man spelen in plaats van inhoudelijk reageren.
pi_104756899
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:02 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

Nou in de jaren 70 die volgden op de hippie jaren was er toch nog echt wel een grote mate van leven en laten leven ipv de generalisatie die er vanaf de jaren 90 gekomen zijn. :D
pi_104757010
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik weer kind was en kon kiezen in de jaren 60-70 groot te worden of nu, dan kies ik direct weer voor de jaren 60-70.
Gewoon bladeren verzamelen voor een herfststukje ipv ze uit papier te knippen en te kleuren omdat de kleuterleidster op haar falie krijgt als het kind vies is. (vriendin is kleuterleidster, weet er alles van) of het soort waanzin in de OP.
Dat stukje met die bladeren herken ik ook heel erg ja... Nu krijgen ze een gekopieerd vel met daarop een getekend blad... Het is veel leuker om (samen) bladeren te zoeken in de buurt van de school en daar iets mee te gaan doen, mja mag niet meer.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:11:06 #61
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_104757074
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:05 schreef rats het volgende:

[..]

Klopt dat soort mensen zijn er ook altijd geweest en zullen er altijd blijven. Maar is dat een reden om daar nu zo hyper over te worden? Dat kinderen zowat geen kinderen meer kunnen zijn. Het is fijn natuurlijk dat kinderen serieuzer worden genomen als er werkelijk iets aan de hand is.

Bedoel weet nog dat mijn oma altijd snoep in huis had, buurtkinderen kwamen regelmatig aan de tuin omdat ze wisten (hun ouders ook trouwens) dat ze dan een snoepje kregen. Zonder gekke dingen, nu de tijd zou mijn oma gelijk verdacht geweest zijn.

Bedoel gewoon dat we er té ver in gaan.
Generaliseer niet zo over ouders :')
Denk je nou echt dat alle ouders zo panisch zijn?
Ecosia
pi_104757156
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:19 schreef kwiwi het volgende:
Piemel laten zien! Oh neen!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104757401
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:11 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Generaliseer niet zo over ouders :')
Denk je nou echt dat alle ouders zo panisch zijn?
Bedoelde ook niet alleen de ouders...
Als je het stukje goed zou begrijpen dan zou je zien dat ik bedoel dat de mentaliteit van volwassenen erg veranderd is. dat je tegenwoordig op moet passen met wat je doet, omdat het al snel als meer wordt gezien dan er aan de hand is.

Voorbeeld:
Tijdje terug liep ik van mijn huis naar een winkel in de buurt. Ik moet dan door een wijk met eengezinswoningen. Er kwam een meisje van een jaar of 6 in paniek naar me toe lopen. Ze was haar moeder kwijt, want die was ineens weg. Kind kon huis niet in of ergens anders heen. Ik heb dat kind toen even aan de praat gehouden en even later kwam er een auto aan. Daar bleek moeder en oma in te zitten.
Moeder en oma komen snel aangerend (waarbij ik vuil werd aangekeken) en begonnen al van alles te roepen.
Ik heb toen uitgelegd dat ze naar me toe kwam omdat moeders weg was en ze in paniek was. Na de uitleg snapten ze het wel en boden excuses aan.

Voor het gesprek werd ik dus vuil aangekeken alsof ik van alles van plan was. Mensen worden bijna niet meer vertrouwd en lijken wel eerst van het slechte uit te gaan ipv andersom.
Wat niet uitsluit dat er sicko's rondlopen natuurlijk.

Dat is wat ik bedoel en zeker niet generaliseren van 'alle' ouders, maar mensen in het algemeen dus.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:21:15 #64
45206 Pietverdriet
pi_104757445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:09 schreef rats het volgende:

[..]

Dat stukje met die bladeren herken ik ook heel erg ja... Nu krijgen ze een gekopieerd vel met daarop een getekend blad... Het is veel leuker om (samen) bladeren te zoeken in de buurt van de school en daar iets mee te gaan doen, mja mag niet meer.
Is dat niet om te janken? Ik vind dat zooo triest.
pi_104757592
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is dat niet om te janken? Ik vind dat zooo triest.
Ja is het zeker.
Kan me ook erg opwinden over dit soort onderwerpen.

Zelf genoeg megemaakt qua misbuik, dus weet precies wat het is. Alleen nu lijkt men er vanuit te gaan dat dit 'normaal' is i.p.v. een uitzondering.
Zelfde met hygiëne, natuurlijk was je je handen na het zoeken van bladeren of als je je werkstukje af hebt.
Krijg steeds meer het idee dat kinderen geen kind meer kunnen zijn. Alleen 'spelen' met veilig, schone dingen en dan nog extra hygiëne toepassen want anders zou er wel een bacterie op het kind kunnen komen.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:29:05 #66
45833 crew  Fogel
pi_104757782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meen je dat? Gaat nergens over!
Hier (in Noorwegen) is het bijna raar als je kind niet vies wordt buiten...
Maargoed, hier is het ook normaal om 3-jarigen messen te geven zodat ze takken kunnen snijden buiten, of fruit bijvoorbeeld. En vanaf de 4 mag je meehelpen om een kampvuur (aan) te maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:29:45 #67
45833 crew  Fogel
pi_104757813
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:09 schreef rats het volgende:

[..]

Van wie mag het niet??
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 24 november 2011 @ 13:30:39 #68
45206 Pietverdriet
pi_104757842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:24 schreef rats het volgende:

[..]

Ja is het zeker.

Zelf genoeg megemaakt qua misbuik, dus weet precies wat het is. Alleen nu lijkt men er vanuit te gaan dat dit 'normaal' is i.p.v. een uitzondering.
Zelfde met hygiëne, natuurlijk was je je handen na het zoeken van bladeren of als je je werkstukje af hebt.
Krijg steeds meer het idee dat kinderen geen kind meer kunnen zijn. Alleen 'spelen' met veilig, schone dingen en dan nog extra hygiëne toepassen want anders zou er wel een bacterie op het kind kunnen komen.
Prima om vies te worden met het spelen, dat is ook de reden waarom je je handen wast voor het eten. Kinderen die zeer steriel opgroeien hebben veel meer allergie en eczeem dan "boerderij" kinderen, maar waarschijnlijk wat minder vaak diaree. De vraag is wat erger is.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:31:25 #69
45206 Pietverdriet
pi_104757876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Van wie mag het niet??
Ouders worden panisch. Kleding vies, oh god.
pi_104757909
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:24 schreef rats het volgende:

[..]

Ja is het zeker.

Wat denk je dat de reden is van de astma en allergie toename van de laatste 15 jaar?
  donderdag 24 november 2011 @ 13:32:19 #71
45206 Pietverdriet
pi_104757916
quote:

[..]

Meen je dat? Gaat nergens over!
Hier (in Noorwegen) is het bijna raar als je kind niet vies wordt buiten...
Maargoed, hier is het ook normaal om 3-jarigen messen te geven zodat ze takken kunnen snijden buiten, of fruit bijvoorbeeld. En vanaf de 4 mag je meehelpen om een kampvuur (aan) te maken.
Ja, dat meen ik.
Het is triest maar waar, zeker in stedelijk gebied.
pi_104757964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat denk je dat de reden is van de astma en allergie toename van de laatste 15 jaar?
Vertel me dat eens
pi_104758024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:33 schreef rats het volgende:

[..]

Vertel me dat eens
Piet had het al aangekaart. Ik was weer eens te laat
pi_104758048
quote:

[..]

Van wie mag het niet??
Vaak vanuit de scholen/kinderopvang niet meer, nieuw beleid vanuit hogerop (besturen etc.)
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:36:15 #75
45833 crew  Fogel
pi_104758085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ouders worden panisch. Kleding vies, oh god.
Jezus. Hebben die mensen nog nooit van een wasmachine gehoord?
We hebben gewoon twee sets van alle buitenkleding. Is iets zo smerig dat het gewassen moet worden (dus stijf van de modder en niet meer practisch om aan te hebben), hebben we altijd een schoon en vooral droog alternatief voor de volgende dag.

Ik ben ouderwetsch blijkbaar, mijn mogen vies worden :P Vies is een goed teken.
pi_104758116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Piet had het al aangekaart. Ik was weer eens te laat
Kan gebeuren.

Al heb ik het idee dat we wel hetzelfde bedoelen (dat er tegenwoordig te beschermend gedaan wordt)
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:37:26 #77
45833 crew  Fogel
pi_104758141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef rats het volgende:

[..]

Vaak vanuit de scholen/kinderopvang niet meer, nieuw beleid vanuit hogerop (besturen etc.)
Vreemd dat ouders dat goedkeuren. Ik had mijn kinderen daar weggehaald... wat een onzin.
pi_104758192
Ouders van tegenwoordig zijn echt doorgeslagen :P
pi_104758278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:36 schreef rats het volgende:

[..]

Kan gebeuren.

Al heb ik het idee dat we wel hetzelfde bedoelen (dat er tegenwoordig te beschermend gedaan wordt)
Klopt en te schoon en steriel. Je zou juist op jongere leeftijd moeten blootgesteld worden aan bepaalde zaken zodat je afweer daarvoor krijgt. Dat gebeurt momenteel veel te weinig met alle nadelige gevolgen op latere leeftijd
pi_104758281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vreemd dat ouders dat goedkeuren. Ik had mijn kinderen daar weggehaald... wat een onzin.
Weghalen heeft vaak geen zin. Dit is de gang van zaken op nagenoeg bijna alle scholen/kinderopvang die er momenteel is.
Ben het er ook niet mee eens hoor.

Heb ouders meegemaakt die boos waren omdat kleding van hun kind vies was geworden tijdens het buitenspelen in de pauze. Die dingen gebeuren met kinderen, maar wij kregen op onze kop ervoor.

Ben het met jou eens verder hoor, kinderen die (buiten) spelen worden nu eenmaal vies. Komen ze thuis, schone kleding aan en de rest in de wasmachine. Kind even laten douchen of handen wassen en klaar.
pi_104758313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt en te schoon en steriel. Je zou juist op jongere leeftijd moeten blootgesteld worden aan bepaalde zaken zodat je afweer daarvoor krijgt. Dat gebeurt momenteel veel te weinig met alle nadelige gevolgen op latere leeftijd
Precies, dacht al dat we in dezelfde richting dachten.
pi_104758323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:38 schreef Scorpie het volgende:
Ouders van tegenwoordig zijn echt doorgeslagen :P
niet alle ouders gelukkig.

Ik was gisteren met mijn neefjes in t bos en die van 1.5 was zowat het bos toen we eruit kwamen, inclusief mooie vegen op zijn wangen en bladeren in zijn haar :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 24 november 2011 @ 13:41:32 #83
45206 Pietverdriet
pi_104758333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je kan ook in het schoolbestuur gaan zitten en tegengas bieden
pi_104758335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.destentor.nl/r(...)oolbuizen-spelen.ece

Als kind tegenwoordig heb je het niet gemakkelijk...
Jeez, Toen piet een pietje was van een jaar of 5, 6 7 8 ging ik met mijn vriendjes naar het kleine strandje, ging zwemmen in de zomer, bouwde hutten in de Duinen en speelde urenlang buiten. Zonder moeder of opvoeder die je de hele dag op de huid zat. We speelden ook doktertje, we speelde rovertje, we ravotten en ruzieden.
Nu mag je als kind helemaal niets meer
je bent er een kritisch, narcistisch mannetje van geworden. misschien hebben ze gewoon een punt weet je. -O-
pi_104758399
Wel leuk stukje over vroeger idd. Sommige dingen zijn idd beter nu, ik ben wel blij met gordels en airbags :P, maar t buiten blijven tot de straatlantaarns aangingen bijv O+ dat is wel zo waar! En idd wist niemand waar je was en t merendeel van ons liep niet in 7 sloten tegelijk :) en meer van zulks!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_104758431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent er een kritisch, narcistisch mannetje van geworden. misschien hebben ze gewoon een punt weet je. -O-
Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon pussies, mietjes, fags, kneusjes, niet gehard. Die generatie is nu al kut, naar de kloten, nergens goed voor, niet weerbaar, kan net zo goed afgevoerd worden als zijnde 'voldoen niet'.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:44:22 #87
45833 crew  Fogel
pi_104758448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef rats het volgende:

[..]

Weghalen heeft vaak geen zin. Dit is de gang van zaken op nagenoeg bijna alle scholen/kinderopvang die er momenteel is.
Ben het er ook niet mee eens hoor.
Ben blij dat ik niet in Nederland woon!

quote:
Heb ouders meegemaakt die boos waren omdat kleding van hun kind vies was geworden tijdens het buitenspelen in de pauze. Die dingen gebeuren met kinderen, maar wij kregen op onze kop ervoor.
Ik zou boos worden op die ouders...

quote:
Ben het met jou eens verder hoor, kinderen die (buiten) spelen worden nu eenmaal vies. Komen ze thuis, schone kleding aan en de rest in de wasmachine. Kind even laten douchen of handen wassen en klaar.
Dat dus. Wat een paniekzaaiers zeg. Blij dat er hier in Noorwegen heel anders mee omgegaan wordt in ieder geval.
De twee oudsten hebben iedere woensdag buiten in het bos les de hele dag (ongeacht het weer), de jongste is minimaal een keer per week de hele dag op excursie buiten de creche (vaak in het bos) en iedere dag, ongeacht het weer enkele uren buiten.
pi_104758468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon pussies, mietjes, fags, kneusjes, niet gehard. Die generatie is nu al kut, naar de kloten, nergens goed voor, niet weerbaar, kan net zo goed afgevoerd worden als zijnde 'voldoen niet'.
Je beseft je hopelijk wel dat iedere generatie voor ons dat ook over hun opvolgers heeft gezegd?
pi_104758479
quote:

[..]

Ga eens inhoudelijk op zijn argumenten in, ipv op de man spelen.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:45:06 #90
45206 Pietverdriet
pi_104758480
quote:

[..]

Lekker op de persoon spelen is een mooie karaktertrek?
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:45:14 #91
45833 crew  Fogel
pi_104758487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan ook in het schoolbestuur gaan zitten en tegengas bieden
Dan is het al te laat. Maargoed, voor mij is het geen probleem, zie mijn post hierboven ;)
pi_104758512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker op de persoon spelen is een mooie karaktertrek?
je geeft jezelf als voorbeeld van dat het allemaal juist wel ok is, dus dan mag het.
pi_104758612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ben blij dat ik niet in Nederland woon!

[..]

Ik zou boos worden op die ouders...

[..]

Dat dus. Wat een paniekzaaiers zeg. Blij dat er hier in Noorwegen heel anders mee omgegaan wordt in ieder geval.
De twee oudsten hebben iedere woensdag buiten in het bos les de hele dag (ongeacht het weer), de jongste is minimaal een keer per week de hele dag op excursie buiten de creche (vaak in het bos) en iedere dag, ongeacht het weer enkele uren buiten.
Zo zou ik het hier ook graag zien ja, meer buiten onderwijs (al is het bos in veel steden en bijna niet te doen in Nederland). Weet wel dat er vanuit de school waar ik werkte er jaarlijks een studiereis was. O.a. naar Zweden en dat wij nog heel veel konden leren van het onderwijs daar.

Weet nog dat ik in een kleuterklas werkte (was onderwijs assistent) en dat het sneeuwde. De lerares wilde toen het buitenspelen overslaan, want het was koud :'). Dag later draaide ik die klas (lerares was vaak ziek en dan nam ik de klas over) en had zoiets van, jassen en wanten aan (groep 1) en naar buiten, lekker in de sneeuw spelen.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:51:03 #94
45833 crew  Fogel
pi_104758740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:48 schreef rats het volgende:

[..]

Zo zou ik het hier ook graag zien ja, meer buiten onderwijs (al is het bos in veel steden en bijna niet te doen in Nederland). Weet wel dat er vanuit de school waar ik werkte er jaarlijks een studiereis was. O.a. naar Zweden en dat wij nog heel veel konden leren van het onderwijs daar.

Weet nog dat ik in een kleuterklas werkte (was onderwijs assistent) en dat het sneeuwde. De lerares wilde toen het buitenspelen overslaan, want het was koud :'). Dag later draaide ik die klas (lerares was vaak ziek en dan nam ik de klas over) en had zoiets van, jassen en wanten aan (groep 1) en naar buiten, lekker in de sneeuw spelen.
Deze hangt hier op de deur bij de creche. Groen en geel is gewoon buiten spelen. Als het kouder is, is het niet meer verantwoord.

pi_104758858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je geeft jezelf als voorbeeld van dat het allemaal juist wel ok is, dus dan mag het.
idd. mensen vertellen hier heel veel persoonlijke verhalen, maar als je er kritiek op hebt dan is het gelijk huilie huilie dat het een persoonlijke aanval is :')
dan is de ouwe lullen club met de vroeger was alles beter mantra helemaal :'( :'( :'( :(

:X
pi_104758918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:53 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

idd. mensen vertellen hier heel veel persoonlijke verhalen, maar als je er kritiek op hebt dan is het gelijk huilie huilie dat het een persoonlijke aanval is :')
dan is de ouwe lullen club met de vroeger was alles beter mantra helemaal :'( :'( :'( :(

:X
nou ja als je het nog puur als nostalgische terugblik post ergens middenin het topic zou je kritiek nog kunnen veroordelen, maar het staat in de op als onderbouwing, dus dan mag er op geschoten worden. klaar.
pi_104759014
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Deze hangt hier op de deur bij de creche. Groen en geel is gewoon buiten spelen. Als het kouder is, is het niet meer verantwoord.

[ afbeelding ]
Geweldig. En dan halen we die temperaturen die in dat schema staan in Nederland niet eens.
Denk dat ze van hieruit inderdaad eens moeten kijken naar het onderwijs in Scandinavië, kunnen we veel van leren. Zowel qua organisatie als inderdaad het meer buiten zijn en de methodes.
pi_104759024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:51 schreef rats het volgende:

Sja verder... volgens mij vergeten mensen dat er zoiets bestaat als de peuter/kleuter puberteit. Dit is een periode waarbij de kinderen nieuwsgierig worden, ze beginnen te beseffen dat jongens en meisjes verschillend zijn en willen dit onderzoeken. Dit gebeurd door bij elkaar in de broekjes te kijken en soms ook door aanraking. Heeft in dit geval nog weinig met seksualiteit te maken, maar meer met 'hee, jij bent anders' of 'heb jij hetzelfde als ik?'
Dit hoort dus gewoon bij de ontwikkeling van het kind.
Dat inderdaad. Mijn dochter van 17 maanden bestast zichzelf ook wel eens als ze naakt op het aankleedkussen ligt of in bad zit. Daar moet ze altijd heel hard om lachen. Het zal wel lekker aanvoelen waarschijnlijk. Heeft verder natuurlijk niets met sex te maken. En als ze dat over een paar jaar bij iemand anders doet om te ontdekken lijkt dat me iets heel natuurlijks. Dat deden wij vroeger namelijk ook, terwijl ik nog nooit van sex had gehoord.
pi_104759030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:18 schreef Symphonic het volgende:
Het wordt steeds gekker en gekker :Y
Er komt een tijd dat we helemaal niets meer mogen...
Sinds ik in het buitenland woon wordt dat heel duidelijk. 1.000.000 ambtenaren hebben tijd zat om te bedenken wat ze nou eens zullen verbieden.

Nederland kenmerkt zich door: het is verboden om...niet toegestaan is...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104759106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Mijn dochter van 17 maanden bestast zichzelf ook wel eens als ze naakt op het aankleedkussen ligt of in bad zit. Daar moet ze altijd heel hard om lachen. Het zal wel lekker aanvoelen waarschijnlijk. Heeft verder natuurlijk niets met sex te maken. En als ze dat over een paar jaar bij iemand anders doet om te ontdekken lijkt dat me iets heel natuurlijks. Dat deden wij vroeger namelijk ook, terwijl ik nog nooit van sex had gehoord.
Ja precies. Misschien een cursus ontwikkelingspsychologie voor Ouders en vrijwilligers die met kinderen te maken hebben? (Bij opleidingen krijg je dat als het goed is al)
pi_104759163
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou ja als je het nog puur als nostalgische terugblik post ergens middenin het topic zou je kritiek nog kunnen veroordelen, maar het staat in de op als onderbouwing, dus dan mag er op geschoten worden. klaar.
:Y
pi_104759260
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:57 schreef rats het volgende:
Geweldig. En dan halen we die temperaturen die in dat schema staan in Nederland niet eens.
Denk dat ze van hieruit inderdaad eens moeten kijken naar het onderwijs in Scandinavië, kunnen we veel van leren. Zowel qua organisatie als inderdaad het meer buiten zijn en de methodes.
Dan kom je hier met het huidige kabinet van een kouwe kermis thuis. Volgens mij is het niet helemaal toevallig dat socialisten aan de macht zijn in Scandinavië en dat er daar zoveel aandacht aan onderwijs wordt gegeven.
pi_104759345
quote:
11s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan kom je hier met het huidige kabinet van een kouwe kermis thuis. Volgens mij is het niet helemaal toevallig dat socialisten aan de macht zijn in Scandinavië en dat er daar zoveel aandacht aan onderwijs wordt gegeven.
Dat is het nadeel inderdaad van ons kabinet.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 14:06:40 #104
45833 crew  Fogel
pi_104759384
quote:
11s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen ze veel meer aandacht geven aan onderwijs. Vooral onderwijs op niveau ipv de "iedereen is gelijk" houding.
Maar dit gaat over buiten les geven, daar zijn ze wel goed in :)
pi_104759396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Sinds ik in het buitenland woon wordt dat heel duidelijk. 1.000.000 ambtenaren hebben tijd zat om te bedenken wat ze nou eens zullen verbieden.

quote:
Nederland heeft relatief weinig ambtenaren in dienst, in vergelijking met onder andere de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Leiden waarover het Financieele Dagblad dinsdag bericht.

Het huidige kabinet onder leiding van premier Mark Rutte (VVD) wil 6,6 miljard euro bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat de Nederlandse overheid te groot is.

In Nederland is echter slechts 2,9 procent van de beroepsbevolking ambtenaar. In de VS en op het Britse eiland, die bekend staan om een kleine rol voor de overheid, bedraagt dit percentage respectievelijk 3,1 en 4,7 procent. Ook in Frankrijk en Duitsland liggen de percentages hoger met 4,6 en 3,7 procent.

Volgens hoogleraar vergelijkende bestuurskunde Frits van der Meer bestaan er 'veel mythes rond landen'. Zo zou het Verenigd Koninkrijk na ingrijpen van premier Margaret Thatcher een veel kleinere overheid hebben dan Nederland, maar dat is niet waar. "Ze heeft de kolen- en staalsector geprivatiseerd, maar bij de kernambtenaren is er niet zo veel veranderd", zegt Van der Meer.

In Nederland is de overheid relatief klein omdat veel taken worden uitgevoerd door het maatschappelijke middenveld, zoals de kerk en verenigingen, stellen de onderzoekers. Ook is in Nederland het nodige bezuinigd en geprivatiseerd. Wel is het aantal ambtenaren in de openbare orde en veiligheid toegenomen. Het ambtenarenapparaat zou hierdoor nu ongeveer even groot zijn als in 1985.

Volgens een woordvoerder van Binnenlandse Zaken is de huidige bezuinigingsronde gebaseerd op een rapport van de Organisatie voor Economische Ontwikkeling en Samenwerking (OESO). Daarin zou staan dat Nederland relatief gezien veel ambtenaren met een administratieve taak heeft. "Daarnaast is het een politiek besluit", stelt de woorvoerder.
:W
  donderdag 24 november 2011 @ 14:07:39 #106
45206 Pietverdriet
pi_104759420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:06 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

[..]

:W
Dat stukje uit het FD van gisteren gaat over RIJKSambtenaren
pi_104759466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat stukje uit het FD van gisteren gaat over RIJKSambtenaren
ja en wie maken het beleid? ohja :W
pi_104759588
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen ze veel meer aandacht geven aan onderwijs. Vooral onderwijs op niveau ipv de "iedereen is gelijk" houding.
Maar dit gaat over buiten les geven, daar zijn ze wel goed in :)
Onderwijs op niveau wordt gelukkig steeds meer gedaan op scholen. Al is dit vaak wel uit van de schoolleiding dan vanuit het bestuur of kabinet.
Zo is de school waar ik werkte overgegaan op natuurlijk leren. Dit houdt in dat er meer verantwoording ligt bij de leerling over het opzoeken van informatie met behulp van computers, boeken, etc. en niet dat alles door een leerkracht ingestampt wordt.
pi_104760125
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:12 schreef rats het volgende:

[..]

Onderwijs op niveau wordt gelukkig steeds meer gedaan op scholen. Al is dit vaak wel uit van de schoolleiding dan vanuit het bestuur of kabinet.
Zo is de school waar ik werkte overgegaan op natuurlijk leren. Dit houdt in dat er meer verantwoording ligt bij de leerling over het opzoeken van informatie met behulp van computers, boeken, etc. en niet dat alles door een leerkracht ingestampt wordt.
The horror, dan krijgen we nog meer mensen erbij die alles van google geloven maar totaal geen parate kennis meer hebben.

Ik word nu nog steeds onpasselijk als ik de nieuwe rekenmethodieken hoor die met schatten werken. |:(

Keihard de tafeltjes uit je kop knallen, en niet dat je iedere mongool leerling al naar zijn rekenmachine ziet grijpen als er gevraagd wordt hoeveel 4*13 is. :')
pi_104760130
Ben wel blij dat ik hier woon, hier is het nog doodnormaal dat de kinderen gewoon buiten spelen en straks op de fiets die paar kilometer rijden naar school.
Maar ook hier sijpelt wel wat door van die voorzichtig cultuur, zo is apenkooien afgeschaft en een heel aantal spelletjes die ze op het speelplein verzonnen hadden mogen niet meer omdat het weleens kan voorkomen dat een kind dan valt en een kapotte knie heeft.

Zo hadden de oudere jongens een leuk spel bedaxht, een kleuter op hun rug en dan een soort van tikkertje spelen, iedereen dikke pret, maar mocht niet, want stel toch eens dat ze vallen?!?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104760364
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ja hoi bendk, jij woont in Denemarken he?

Denemarken: 5,5 miljoen inwoners en 1 miljoen ambtenaren
Nederland: 17 miljoen inwoners en 1 miljoen ambtenaren.

Doei he :W

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 14:36:22 ]
pi_104760403
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

The horror, dan krijgen we nog meer mensen erbij die alles van google geloven maar totaal geen parate kennis meer hebben.

Ik word nu nog steeds onpasselijk als ik de nieuwe rekenmethodieken hoor die met schatten werken. |:(

Keihard de tafeltjes uit je kop knallen, en niet dat je iedere mongool leerling al naar zijn rekenmachine ziet grijpen als er gevraagd wordt hoeveel 4*13 is. :')
Stel je voor dat kinderen al vroeg leren om wat zelfstandiger te zijn, dat is namelijk wat het doel is. Gezien dit in de werkkring ook verwacht wordt en in vervolgopleidingen ook.
Dat wil niet zeggen dat ze alles maar klakkeloos van google over moeten nemen, maar dat ze zelf leren om dingen te onderzoeken. Daarnaast krijgen ze natuurlijk ook nog gewone leerstof zoals rekenen en taal (ja zonder rekenmachines), het is een toevoeging, geen vervanging.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:56:43 #113
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104761067
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:21 schreef haan33 het volgende:
mensen die in groep 4 nog maagd waren :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_104762422
I
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:29 schreef lipjes het volgende:

[..]

Tja klopt wel.
Ik ben zelf van 90 en ben regelmatig geschaafd oid thuisgekomen
Ouders: eigen schuld, je doet het zelf
Prima, niks direct naar het ziekenhuis voor een schrammetje oid
Bloeden? maak het maar schoon met een beetje water geneest vanzelf wel.
Winter? warm aankleden moest je zelf maar weten.
ecetera ecetera, is allemaal goed gegaan, zit heir nog steeds en ben zelfs nooit ziek ^O^

Terwijl de meeste kinderen bij het eerste kuchje al ziek op bed liggen
Ik ben van 1992 en toen ik klein was, was het al wel aan het veranderen. Als ukkie hele dagen buiten spelen naar steeds meer achter de computer. Voetballen op straat ging altijd nog wel door tot ik een jaar of 12 was.

Regelmatig met schrammen thuis gekomen of de hele dagen in de zandbak zonder toezicht van mn ouders. Zolang je maar met het eten thuis kwam.
  donderdag 24 november 2011 @ 22:52:59 #115
338880 haan33
Studerende Boy
pi_104785014
quote:
13s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:56 schreef Doodloper het volgende:

[..]

mensen die in groep 4 nog maagd waren :')
Mensen die nog nooit in groep 5 door de juffrouw zijn gepijpt :')
'The Don Mega'
pi_104785503
quote:

[..]

Leuk stukje, alleen jammer dat die in het stukje zo opgehemelde generaties nu zo hopeloos falen in de opvoeding van hun eigen kroost... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_104785563
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Leuk stukje, alleen jammer dat die in het stukje zo opgehemelde generaties nu zo hopeloos falen in de opvoeding van hun eigen kroost... :')
:D
pi_104792496
quote:

[..]

of homo zijn geworden :')
pi_104794399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 04:09 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

of homo zijn geworden :')
[pausmode] Het is de schuld van de homos! [/pausmode]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_104794678
quote:

[..]

wat een bullshit weer....
zowel dat stukje, maar ook die hele verzameling van mensen die graag over elkaar willen vallen dat het allemaal zo slecht is en gevaar om iedere hoek loeit...
en nu zouden zeker weer alle huidige ouders 'falen' in de opvoeding; wat een gezeur ...

laten we wel zijn, dit is toevallig één school, en dat het nieuws is lijkt me juist ook doordat het een unieke situatie is die juist niet overal voorkomt.,..
ikzelf heb ook nooit iets ervaren dat zo zwaar is, en vind het eerder en beetje vreemd dat kennelijk die mensen pas zo laat reageren en dan ook nog enkel door de speelgelegenheid voor die kinderen weg te halen. Dat vind ik jammer omdat het zoiets is als de put dempen als het kalf al verdronken is...
die reactie komt me eerder vreemd over.

Maar al die bullshit dat kleuterscholen kennelijk zo slecht omgaan met kinderen komt op mij over alsof het een hoog 'stuurlui aan wal'-gehalte heeft.
Als je kinderen hebt en je hebt zulk een negatieve mening over de kleuterschool, dan treed je als ouder toch gewoon daartegen op?
Dat heeft meer nut dan op internet te gaan lopen miepen 'dat alles zo slecht is' of 'vroeger alles beter was'...

Mijn eigen ervaring is ook dat dat gewoon zin heeft, ik heb zelf drie jaar lang in de ouderraad van mn beide dochter's kleuterschool gezeten en ben daar nog steeds erg actief en hetzelfde bij het gymnasium van mn oudste dochter...
En door zoiets te doen kun je ook invloed hebben op wat je goed of juist slecht vind en dingen pogen te veranderen (of voorkomen dat bepaalde mensen die alles maar 'gevaarlijk' vinden gehoor vinden om bv speelmogelijkheden te beperken)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')