abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104758116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Piet had het al aangekaart. Ik was weer eens te laat
Kan gebeuren.

Al heb ik het idee dat we wel hetzelfde bedoelen (dat er tegenwoordig te beschermend gedaan wordt)
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:37:26 #77
45833 crew  Fogel
pi_104758141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef rats het volgende:

[..]

Vaak vanuit de scholen/kinderopvang niet meer, nieuw beleid vanuit hogerop (besturen etc.)
Vreemd dat ouders dat goedkeuren. Ik had mijn kinderen daar weggehaald... wat een onzin.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_104758192
Ouders van tegenwoordig zijn echt doorgeslagen :P
pi_104758278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:36 schreef rats het volgende:

[..]

Kan gebeuren.

Al heb ik het idee dat we wel hetzelfde bedoelen (dat er tegenwoordig te beschermend gedaan wordt)
Klopt en te schoon en steriel. Je zou juist op jongere leeftijd moeten blootgesteld worden aan bepaalde zaken zodat je afweer daarvoor krijgt. Dat gebeurt momenteel veel te weinig met alle nadelige gevolgen op latere leeftijd
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104758281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vreemd dat ouders dat goedkeuren. Ik had mijn kinderen daar weggehaald... wat een onzin.
Weghalen heeft vaak geen zin. Dit is de gang van zaken op nagenoeg bijna alle scholen/kinderopvang die er momenteel is.
Ben het er ook niet mee eens hoor.

Heb ouders meegemaakt die boos waren omdat kleding van hun kind vies was geworden tijdens het buitenspelen in de pauze. Die dingen gebeuren met kinderen, maar wij kregen op onze kop ervoor.

Ben het met jou eens verder hoor, kinderen die (buiten) spelen worden nu eenmaal vies. Komen ze thuis, schone kleding aan en de rest in de wasmachine. Kind even laten douchen of handen wassen en klaar.
pi_104758313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klopt en te schoon en steriel. Je zou juist op jongere leeftijd moeten blootgesteld worden aan bepaalde zaken zodat je afweer daarvoor krijgt. Dat gebeurt momenteel veel te weinig met alle nadelige gevolgen op latere leeftijd
Precies, dacht al dat we in dezelfde richting dachten.
pi_104758323
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:38 schreef Scorpie het volgende:
Ouders van tegenwoordig zijn echt doorgeslagen :P
niet alle ouders gelukkig.

Ik was gisteren met mijn neefjes in t bos en die van 1.5 was zowat het bos toen we eruit kwamen, inclusief mooie vegen op zijn wangen en bladeren in zijn haar :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 24 november 2011 @ 13:41:32 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104758333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je kan ook in het schoolbestuur gaan zitten en tegengas bieden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104758335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://www.destentor.nl/r(...)oolbuizen-spelen.ece

Als kind tegenwoordig heb je het niet gemakkelijk...
Jeez, Toen piet een pietje was van een jaar of 5, 6 7 8 ging ik met mijn vriendjes naar het kleine strandje, ging zwemmen in de zomer, bouwde hutten in de Duinen en speelde urenlang buiten. Zonder moeder of opvoeder die je de hele dag op de huid zat. We speelden ook doktertje, we speelde rovertje, we ravotten en ruzieden.
Nu mag je als kind helemaal niets meer
je bent er een kritisch, narcistisch mannetje van geworden. misschien hebben ze gewoon een punt weet je. -O-
pi_104758399
Wel leuk stukje over vroeger idd. Sommige dingen zijn idd beter nu, ik ben wel blij met gordels en airbags :P, maar t buiten blijven tot de straatlantaarns aangingen bijv O+ dat is wel zo waar! En idd wist niemand waar je was en t merendeel van ons liep niet in 7 sloten tegelijk :) en meer van zulks!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_104758431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je bent er een kritisch, narcistisch mannetje van geworden. misschien hebben ze gewoon een punt weet je. -O-
Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon pussies, mietjes, fags, kneusjes, niet gehard. Die generatie is nu al kut, naar de kloten, nergens goed voor, niet weerbaar, kan net zo goed afgevoerd worden als zijnde 'voldoen niet'.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:44:22 #87
45833 crew  Fogel
pi_104758448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:40 schreef rats het volgende:

[..]

Weghalen heeft vaak geen zin. Dit is de gang van zaken op nagenoeg bijna alle scholen/kinderopvang die er momenteel is.
Ben het er ook niet mee eens hoor.
Ben blij dat ik niet in Nederland woon!

quote:
Heb ouders meegemaakt die boos waren omdat kleding van hun kind vies was geworden tijdens het buitenspelen in de pauze. Die dingen gebeuren met kinderen, maar wij kregen op onze kop ervoor.
Ik zou boos worden op die ouders...

quote:
Ben het met jou eens verder hoor, kinderen die (buiten) spelen worden nu eenmaal vies. Komen ze thuis, schone kleding aan en de rest in de wasmachine. Kind even laten douchen of handen wassen en klaar.
Dat dus. Wat een paniekzaaiers zeg. Blij dat er hier in Noorwegen heel anders mee omgegaan wordt in ieder geval.
De twee oudsten hebben iedere woensdag buiten in het bos les de hele dag (ongeacht het weer), de jongste is minimaal een keer per week de hele dag op excursie buiten de creche (vaak in het bos) en iedere dag, ongeacht het weer enkele uren buiten.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_104758468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen van tegenwoordig zijn gewoon pussies, mietjes, fags, kneusjes, niet gehard. Die generatie is nu al kut, naar de kloten, nergens goed voor, niet weerbaar, kan net zo goed afgevoerd worden als zijnde 'voldoen niet'.
Je beseft je hopelijk wel dat iedere generatie voor ons dat ook over hun opvolgers heeft gezegd?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104758479
quote:

[..]

Ga eens inhoudelijk op zijn argumenten in, ipv op de man spelen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:45:06 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104758480
quote:

[..]

Lekker op de persoon spelen is een mooie karaktertrek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:45:14 #91
45833 crew  Fogel
pi_104758487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan ook in het schoolbestuur gaan zitten en tegengas bieden
Dan is het al te laat. Maargoed, voor mij is het geen probleem, zie mijn post hierboven ;)
pi_104758512
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker op de persoon spelen is een mooie karaktertrek?
je geeft jezelf als voorbeeld van dat het allemaal juist wel ok is, dus dan mag het.
pi_104758612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ben blij dat ik niet in Nederland woon!

[..]

Ik zou boos worden op die ouders...

[..]

Dat dus. Wat een paniekzaaiers zeg. Blij dat er hier in Noorwegen heel anders mee omgegaan wordt in ieder geval.
De twee oudsten hebben iedere woensdag buiten in het bos les de hele dag (ongeacht het weer), de jongste is minimaal een keer per week de hele dag op excursie buiten de creche (vaak in het bos) en iedere dag, ongeacht het weer enkele uren buiten.
Zo zou ik het hier ook graag zien ja, meer buiten onderwijs (al is het bos in veel steden en bijna niet te doen in Nederland). Weet wel dat er vanuit de school waar ik werkte er jaarlijks een studiereis was. O.a. naar Zweden en dat wij nog heel veel konden leren van het onderwijs daar.

Weet nog dat ik in een kleuterklas werkte (was onderwijs assistent) en dat het sneeuwde. De lerares wilde toen het buitenspelen overslaan, want het was koud :'). Dag later draaide ik die klas (lerares was vaak ziek en dan nam ik de klas over) en had zoiets van, jassen en wanten aan (groep 1) en naar buiten, lekker in de sneeuw spelen.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 13:51:03 #94
45833 crew  Fogel
pi_104758740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:48 schreef rats het volgende:

[..]

Zo zou ik het hier ook graag zien ja, meer buiten onderwijs (al is het bos in veel steden en bijna niet te doen in Nederland). Weet wel dat er vanuit de school waar ik werkte er jaarlijks een studiereis was. O.a. naar Zweden en dat wij nog heel veel konden leren van het onderwijs daar.

Weet nog dat ik in een kleuterklas werkte (was onderwijs assistent) en dat het sneeuwde. De lerares wilde toen het buitenspelen overslaan, want het was koud :'). Dag later draaide ik die klas (lerares was vaak ziek en dan nam ik de klas over) en had zoiets van, jassen en wanten aan (groep 1) en naar buiten, lekker in de sneeuw spelen.
Deze hangt hier op de deur bij de creche. Groen en geel is gewoon buiten spelen. Als het kouder is, is het niet meer verantwoord.

pi_104758858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je geeft jezelf als voorbeeld van dat het allemaal juist wel ok is, dus dan mag het.
idd. mensen vertellen hier heel veel persoonlijke verhalen, maar als je er kritiek op hebt dan is het gelijk huilie huilie dat het een persoonlijke aanval is :')
dan is de ouwe lullen club met de vroeger was alles beter mantra helemaal :'( :'( :'( :(

:X
pi_104758918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:53 schreef GeenWijn het volgende:

[..]

idd. mensen vertellen hier heel veel persoonlijke verhalen, maar als je er kritiek op hebt dan is het gelijk huilie huilie dat het een persoonlijke aanval is :')
dan is de ouwe lullen club met de vroeger was alles beter mantra helemaal :'( :'( :'( :(

:X
nou ja als je het nog puur als nostalgische terugblik post ergens middenin het topic zou je kritiek nog kunnen veroordelen, maar het staat in de op als onderbouwing, dus dan mag er op geschoten worden. klaar.
pi_104759014
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Deze hangt hier op de deur bij de creche. Groen en geel is gewoon buiten spelen. Als het kouder is, is het niet meer verantwoord.

[ afbeelding ]
Geweldig. En dan halen we die temperaturen die in dat schema staan in Nederland niet eens.
Denk dat ze van hieruit inderdaad eens moeten kijken naar het onderwijs in Scandinavië, kunnen we veel van leren. Zowel qua organisatie als inderdaad het meer buiten zijn en de methodes.
pi_104759024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:51 schreef rats het volgende:

Sja verder... volgens mij vergeten mensen dat er zoiets bestaat als de peuter/kleuter puberteit. Dit is een periode waarbij de kinderen nieuwsgierig worden, ze beginnen te beseffen dat jongens en meisjes verschillend zijn en willen dit onderzoeken. Dit gebeurd door bij elkaar in de broekjes te kijken en soms ook door aanraking. Heeft in dit geval nog weinig met seksualiteit te maken, maar meer met 'hee, jij bent anders' of 'heb jij hetzelfde als ik?'
Dit hoort dus gewoon bij de ontwikkeling van het kind.
Dat inderdaad. Mijn dochter van 17 maanden bestast zichzelf ook wel eens als ze naakt op het aankleedkussen ligt of in bad zit. Daar moet ze altijd heel hard om lachen. Het zal wel lekker aanvoelen waarschijnlijk. Heeft verder natuurlijk niets met sex te maken. En als ze dat over een paar jaar bij iemand anders doet om te ontdekken lijkt dat me iets heel natuurlijks. Dat deden wij vroeger namelijk ook, terwijl ik nog nooit van sex had gehoord.
pi_104759030
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:18 schreef Symphonic het volgende:
Het wordt steeds gekker en gekker :Y
Er komt een tijd dat we helemaal niets meer mogen...
Sinds ik in het buitenland woon wordt dat heel duidelijk. 1.000.000 ambtenaren hebben tijd zat om te bedenken wat ze nou eens zullen verbieden.

Nederland kenmerkt zich door: het is verboden om...niet toegestaan is...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104759106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 13:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Mijn dochter van 17 maanden bestast zichzelf ook wel eens als ze naakt op het aankleedkussen ligt of in bad zit. Daar moet ze altijd heel hard om lachen. Het zal wel lekker aanvoelen waarschijnlijk. Heeft verder natuurlijk niets met sex te maken. En als ze dat over een paar jaar bij iemand anders doet om te ontdekken lijkt dat me iets heel natuurlijks. Dat deden wij vroeger namelijk ook, terwijl ik nog nooit van sex had gehoord.
Ja precies. Misschien een cursus ontwikkelingspsychologie voor Ouders en vrijwilligers die met kinderen te maken hebben? (Bij opleidingen krijg je dat als het goed is al)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')