Daar kom je achter door leuke vragen te stellen en het gesprek op gang te houdenquote:Op woensdag 23 november 2011 16:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
"Ja hallo, wat is jouw karakter?"
Schutspatroon der minderen, jijquote:Op woensdag 23 november 2011 16:50 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Hij zit daar toch alleen en in zijn vertrouwde omgeving, man! Snap je dan niet dat werken maar voor 10% met het werk zelf te maken heeft en voor de rest met het socializen, teamwork, initiatief, verantwoordelijkheden, deadlines etc.
Om een of andere reden zie ik jou niet zo snel een gesprek vol "pit" voeren.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar kom je achter door leuke vragen te stellen en het gesprek op gang te houden
Een beetje pit, zeg maar
Het heeft er helaas toch wel veel mee te maken hoor als je aan serieuze dingen denkt.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:52 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Mensen lijken vaak wel te denken dat iemand zijn baan is.
Spijtig dat ik die dan gemist heb.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mijn tieten zijn allang bekend man. Gemeentelijk goed.
Ik heb me nooit geboeid gevoeld door de opleiding/werk van iemand. Ik vroeg vroeger ook nooit "wat voor school doe je?".quote:Op woensdag 23 november 2011 16:52 schreef Myraela het volgende:
Iemands baan kan best veel zeggen over iemands leefstijl/interesses. Het is toch de helft van de week zegmaar.
Ja, dat is wel zo, en ik praat ook veel over mijn werk met mijn vrienden, maar bij kennismakingsgesprekken vind ik het ook niet zo boeiend.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:52 schreef Myraela het volgende:
Iemands baan kan best veel zeggen over iemands leefstijl/interesses. Het is toch de helft van de week zegmaar.
Hm, daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens, maar vraag dan minstens aan iemand 'werk je?' mensen vragen vaak 'wat voor werk doe je?' terwijl feit toch is dat een x procent Nederlanders werkloos is.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:54 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Het heeft er helaas toch wel veel mee te maken hoor als je aan serieuze dingen denkt.
Een barman is nooit thuis in de avond en werkt op onregelmatige tijden en moet altijd overwerken.
Een marinier is tijdenlang van huis, een soldaat soms ook. Zo kan ik een hele berg dingen opnoemen. Het hoeft niet negatief te zijn al die dingen die ik noem, maar het is zeker wel van enig belang in een serieuze relatie en de verwachtingen die de ene persoon van de andere persoon heeft/hoopt. Het heeft sowieso grote invloed op je leven en indirect op je partner en/of kinderen
Ik kom niet over als iemand met autisme. Daarom heb ik ook zo lang ongediagnostiseerd rondgelopen. Ze vonden mij een professortje maar dachten niet aan autisme.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Om een of andere reden zie ik jou niet zo snel een gesprek vol "pit" voeren.
Klopt, ik zou dat zelf ook niet zo out of the blue vragen. Meestal gaat dat gewoon vanzelf in het gesprek. Zomaar uit het niets vind ik het ook een rare vraag, beetje kruisverhoor ofzoquote:Op woensdag 23 november 2011 16:56 schreef Heathcliff80 het volgende:
[..]
Hm, daar ben ik het aan de ene kant wel mee eens, maar vraag dan minstens aan iemand 'werk je?' mensen vragen vaak 'wat voor werk doe je?' terwijl feit toch is dat een x procent Nederlanders werkloos is.
Maar als je het positief bekijkt, is het wel weer zo dat iemand die om je werk vraagt, wel interesse toont/heeft!quote:Op woensdag 23 november 2011 16:58 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Klopt, ik zou dat zelf ook niet zo out of the blue vragen. Meestal gaat dat gewoon vanzelf in het gesprek. Zomaar uit het niets vind ik het ook een rare vraag, beetje kruisverhoor ofzo
Dat is volgens mij ook de enige reden dat iemand dat vraagt hoorquote:Op woensdag 23 november 2011 16:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als je het positief bekijkt, is het wel weer zo dat iemand die om je werk vraagt, wel interesse toont/heeft!
Succes zet 'm opquote:Op woensdag 23 november 2011 16:58 schreef Myraela het volgende:
Nou, ik ga mezelf nog even concentreren op mijn studie Communicatie en Multimedia Design, ik werk niet.
Nou, grgr
En met jouw tip kan ik proberen daar lekker om heen te lullenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:01 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook de enige reden dat iemand dat vraagt hoor
Wat voor werk doe je?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En met jouw tip kan ik proberen daar lekker om heen te lullen
Ik zou er gewoon vanavond heen gaan. Je vond het leuk, het was leuke afleiding, hij wil je weer zien. Moet het perse in zijn stad of zijn er andere opties?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |