abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104949852
en mn broer is weer veilig thuis. :)
in luxor nog wel een demonstratie gezien mar verder rustig, had meer last van rijen taxichauffeurs die zich op de enige toerist storten, dan van de revolutie...
  maandag 28 november 2011 @ 23:42:08 #102
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_104951270
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 23:15 schreef okiokinl het volgende:
en mn broer is weer veilig thuis. :)
in luxor nog wel een demonstratie gezien mar verder rustig, had meer last van rijen taxichauffeurs die zich op de enige toerist storten, dan van de revolutie...
Gelukkig maar. :)

En de scheiding van mannen en vrouwen was niet overal en niet met opzet. Maar alsnog, het is over het algemeen bekend dat de vrouwen meer zijn gaan stemmen dan de mannen in Egypte.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  maandag 28 november 2011 @ 23:42:58 #103
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104951307
Ik las een stuk over de moslim broederschap en waar ze naartoe willen me Egypte.

Ik kreeg een hle grote :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 28 november 2011 @ 23:43:34 #104
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
  maandag 28 november 2011 @ 23:47:25 #105
137562 rakotto
pi_104951493
Meh, "leuke" praatjes tot nu toe. :') En dan veranderd het opeens. :')

Natuurlijk win je als je massaal fraudeert. :')
  maandag 28 november 2011 @ 23:50:29 #106
137562 rakotto
pi_104951633
Suez port employees reveal 21-ton US tear gas order for interior ministry

A group of customs employees at the Suez seaport have revealed that the Egyptian Ministry of Interior is in the process of receiving 21 tons of tear gas from the US.

The claim was supported by Medhat Eissa, an activist in the coastal city of Suez, who provided documents he says he obtained from a group of employees at the Suez Canal customs. The employees have been subjected to questioning for their refusal to allow an initial seven ton shipment of the US-made tear gas canisters enter the port.

A group of employees at the Adabiya Seaport in Suez have confirmed, with the documents to prove it, that a three-stage shipment of in total 21 tons of tear gas canisters is on course for the port from the American port of Wilmington.

Employees say the container ship Danica, carrying seven tons of tear-gas canisters made by the American company Combined Systems, has already arrived at the port, with two similar shipments from the same company expected to arrive within the week.
  dinsdag 29 november 2011 @ 21:52:12 #107
137562 rakotto
pi_104986915
En ja hoor, ik heb weer gelijk. Tahrir wordt nu massaal aangevallen.
pi_104990143
De rust is inmiddels wedergekeerd.

Straatverkopers vs demonstranten op het plein. Demonstranten vroegen de verkopers te verkassen naar n bepaalde plek op het plein. Straatverkopers accepteerden dit niet en het gerel begon.
  woensdag 30 november 2011 @ 00:41:41 #109
137562 rakotto
pi_104994551
Morgen zijn de voorlopige resultaten bekend. :'( Duurt te lang. 3 january eindigt het laatste ronde.
De resultaten van independents zullen wel 100% zijn morgen.

Geruchten tot nu toe, de nummer 1 en 2 strijden om de leiding:

1. Moslimbroederschap
2. Egyptian Bloc (Free Egyptians Party, the Egyptian Social Democratic Party, and Tagammu) Link
3. Salafistische partij Noor. :S

Ik ben benieuwd naar de resultaten morgen. :)
  woensdag 30 november 2011 @ 00:43:17 #110
137562 rakotto
pi_104994590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:41 schreef rakotto het volgende:
Morgen zijn de voorlopige resultaten bekend. :'( Duurt te lang. 3 january eindigt het laatste ronde.
De resultaten van independents zullen wel 100% zijn morgen.

Geruchten tot nu toe, de nummer 1 en 2 strijden om de leiding:

1. Moslimbroederschap
2. Egyptian Bloc (Free Egyptians Party, the Egyptian Social Democratic Party, and Tagammu) Link
3. Salafistische partij Noor. :S

Ik ben benieuwd naar de resultaten morgen. :)
Aanvullingen:
In Amerika, heeft de Egyptian Bloc 60% van de stemmen gekregen.

Luxor: (Nog niet definitief)
Moslimbroederschap 40%
Wafd 20%
Justice Party: 15%
Noor 15%

Cairo buurten:

Nasr City (Voorlopige resultaten):

Moslimbroeders: 60%
Egyptian Bloc: 30%
Overige: 10%

Qasr el Nile (Voorlopige resultaten)
Egyptian bloc: 55%
2de plaats een vrouwelijke independent volgens mij?
3de plek een vrouwelijke lid van WAFD

[ Bericht 4% gewijzigd door rakotto op 30-11-2011 01:09:50 ]
pi_104997044
De FAJP(Freedom and Justice Party) riepen een half jaar geleden al, dat ze voor de helft van het aantal zetels gaan. Aan de voorlopige resultaten te zien gaat dat ze ook lukken.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:38:41 #112
137562 rakotto
pi_105021426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 08:18 schreef Drifter__ het volgende:
De FAJP(Freedom and Justice Party) riepen een half jaar geleden al, dat ze voor de helft van het aantal zetels gaan. Aan de voorlopige resultaten te zien gaat dat ze ook lukken.
We zullen zien. Dit was de eerste ronde, alles kan nog veranderen hoop ik.

Ik had niet verwachten dat de Salafisten als tweede zouden eindigen. Alhoewel ik het niet zo wil zeggen, maar doe het toch: Ik had niet verwacht dat de meesten zo dom zouden zijn.
pi_105025986
FAJP doet het goed in de grote steden, laat staan in de kleinere en dorpen! :D

Anyway, het volk heeft gesproken en dat moeten we gewoon accepteren. :)
  woensdag 30 november 2011 @ 23:09:29 #114
137562 rakotto
pi_105031027
Zoals hoe de volk nu spijt heeft de macht te hebben overgedragen aan SCAF in February, zullen ze ook spijt hebben van hun keuzes in deze verkiezingen. :N :N

Remember what I said. 30 november 2011.
pi_105038871
Lekkere verkiezingen tijdens rellen, met omkoping en alles. Gaat gegarandeerd een regering uitkomen waar weer brokken van komen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_105040546
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:09 schreef rakotto het volgende:
Zoals hoe de volk nu spijt heeft de macht te hebben overgedragen aan SCAF in February, zullen ze ook spijt hebben van hun keuzes in deze verkiezingen. :N :N

Remember what I said. 30 november 2011.
Indien het volk het niet eens zal zijn met de keuzes van de FAJP, dan zullen ze weer op het plein staan. :D
En schuif dat Westerse beeld van de Moslimbroederschap in je hoofd eens aan de kant. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Drifter__ op 01-12-2011 08:23:28 ]
pi_105040595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 03:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Lekkere verkiezingen tijdens rellen, met omkoping en alles. Gaat gegarandeerd een regering uitkomen waar weer brokken van komen.
Rellen, omkoping en alles?
pi_105058376
Op AJA website staat dat Moslimbroederschap vermoedelijk tussen 40 en 50% van stemmen heeft binnengehaald en de salafisten 15% van de stoelen in het parlement. MB heeft het in ieder geval erg goed gedaan en eigenlijk beter dan ik had verwacht als ze gewoon tegen 50% aanzitten (!!).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 1 december 2011 @ 17:09:15 #119
137562 rakotto
pi_105058914
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 08:08 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Indien het volk het niet eens zal zijn met de keuzes van de FAJP, dan zullen ze weer op het plein staan. :D
En schuif dat Westerse beeld van de Moslimbroederschap in je hoofd eens aan de kant. ;)
Het is niet het beeld dat ik van het Westen heb. Ik heb een heel andere beeld. En ik ben niet teleurgesteld in de Moslimbroeders. Ik ben teleurgesteld en werkelijk verbaasd dat de Salafisten zoveel hebben gewonnen.
  donderdag 1 december 2011 @ 22:36:15 #120
137562 rakotto
pi_105076433
Voor de mensen die geinteresseerd zijn hoe de verkiezingen werken in Egypte.

Clicky
  vrijdag 2 december 2011 @ 20:03:50 #121
137562 rakotto
pi_105109168
Wat een baas die Head of Elections. :')

62% heeft gestemd van 13 miljoen mensen.

De resultaten van the independents zijn zojuist bekend gemaakt. De resultaten in de eerste ronde van de partijen worden zometeen bekend gemaakt. Maandag is de 2de ronde.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:12:56 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_105137548
Egyptian cameraman at the heart of the Tahrir Square clashes

Over de cameraman van deze video:

quote:
Bahgat's exploits have earned him an almost mythical reputation among revolutionaries, many of whom describe him standing serenely with his camera in the thick of the action, seemingly immune to the ammunition and chaos exploding all around him.

But as Bahgat himself explains, rumours of his invincibility are wide of the mark: he has been hit by gas cylinders, sprayed with birdshot, and has had eight pieces of metal in his leg for 10 months; shrapnel embedded so deep that doctors are loth to remove it.

The distinction between activist and journalist is one that doesn't concern him; he also dismisses any claims to heroism, shuffling uncomfortably whenever passersby stop to offer praise.

"I take this risk because when you see people die in front of you who are on your side, you can't go around thinking of your own safety," he says.

"My bravery is nothing compared to those who walk forward with nothing, their hands held aloft, only to be shot down, rushed back to a field hospital for treatment, and who then swiftly return to the frontline to confront oppression once again."
quote:
Meanwhile, a police gunman who was caught on camera apparently targeting a protester's eye prompting cheerful congratulations from his colleagues has turned himself in after revolutionaries pasted "Wanted" pictures of him across the capital.
>:)

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 03-12-2011 17:19:25 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_105138567
Zo dus de overgrote meerderheid heeft voor religieuze zeloten gekozen? Goh wat een verrassing zeg. Gelukkig wordt nu bv alcohol verboden want dat mag niet van allah. :') Wat een vooruitgang zeg...

Het gaat allemaal een stuk beter al ja

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:32:30 #124
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_105148745
Het is nu zoveel beter dan onder Mubarak ja. :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:45:30 #125
137562 rakotto
pi_105149291
Morgen tweede ronde verkiezingen. Alles kan nog veranderen. Hopelijk.
pi_105149756
Geen wonder dat het leger de macht niet wilt afstaan, laten we hopen dat ze dat ook niet doen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2011 @ 23:00:19 #127
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105149907
Geweldig die Arabische lente, toch?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105153241
Dit is wat ze willen, dan zullen ze dit krijgen ook. Ze gaan vanzelf wel weer het plein op als het ze niet bevalt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 4 december 2011 @ 03:16:02 #129
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_105156768
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit is wat ze willen, dan zullen ze dit krijgen ook. Ze gaan vanzelf wel weer het plein op als het ze niet bevalt.
Als ze daar nog de kans toe krijgen ... In pakweg Iran worden dergelijke revoluties de laatste decennia toch iets "professioneler" de kop ingedrukt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_105160749
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:45 schreef rakotto het volgende:
Morgen tweede ronde verkiezingen. Alles kan nog veranderen. Hopelijk.
Geloof je het zelf?
De 2e ronde is toch voornamelijk het platteland?
Als de steden al zo extreem conservatief kiezen, dan is weinig beter te verwachten van het platteland.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 4 december 2011 @ 15:03:52 #131
137562 rakotto
pi_105167465
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als ze daar nog de kans toe krijgen ... In pakweg Iran worden dergelijke revoluties de laatste decennia toch iets "professioneler" de kop ingedrukt ...
Kans zullen zij wel hebben. De vorige regime was precies vergelijkbaar met de handelingen van de Iraanse regering.

En het zijn niet alleen dorpen waar er gestemd gaat worden. Maar ik zei ook hopelijk. We zullen zien. :N Als dit eenmaal definitief wordt, dan gaan de mensen er ook spijt van krijgen zoals hoe zij zich nu voelen over SCAF.
pi_105169596
Moslimbroederschap is niet zo'n probleem als die groot worden/zijn. En ik denk dat veel Egyptenaren hen ook niet als echt een gevaar zien zoals men dat hier in het Westen ziet. Maar salafisten valt niet mee te praten op religieus gebied, zij vertegenwoordigen "de pure en echte Islam". En alle andere vormen van Islam zijn "niet de zuivere Islam". Dat zij ook zoveel stemmen krijgen is verrassend want Egypte kent wel veel salafisten maar ook weer niet zoveel dat die partij de tweede van het land zou worden. Wellicht gewoon afgegaan op de religieuze retoriek ipv specifiek salafistische visie die de Nour partij heeft (Egyptenaren die op hen stemmen). Het nadeel is dat een tweede partij van de salafisten ervoor zorgt dat de Moslimbroederschap ook wat conservatiever moet gaan varen want salafisten zullen hun elke keer verwijten te licht om te gaan "met de Islam". Deze partijen verschillen namelijk best veel. De ene wilt een algemene leidende rol voor Islam en de shari'a in Egypte maar niet allerlei specifieke wetten (meer de normen en waarden dus), en de andere wil het hele systeem vervangen door de gehele shari'a en die op de letter ook naleven.

Maar goed Egypte heeft gekozen dus moeten ze het accepteren. Als het niet bevalt kunnen zij bij een volgende verkiezing anders stemmen. En als dat niet meer lukt op welke manier dan zitten ze zelf op de blaren. Ze weten het Tahrirplein te vinden in ieder geval.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 4 december 2011 @ 16:58:40 #133
137562 rakotto
pi_105171758
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:04 schreef Aloulou het volgende:
Moslimbroederschap is niet zo'n probleem als die groot worden/zijn. En ik denk dat veel Egyptenaren hen ook niet als echt een gevaar zien zoals men dat hier in het Westen ziet. Maar salafisten valt niet mee te praten op religieus gebied, zij vertegenwoordigen "de pure en echte Islam". En alle andere vormen van Islam zijn "niet de zuivere Islam". Dat zij ook zoveel stemmen krijgen is verrassend want Egypte kent wel veel salafisten maar ook weer niet zoveel dat die partij de tweede van het land zou worden. Wellicht gewoon afgegaan op de religieuze retoriek ipv specifiek salafistische visie die de Nour partij heeft (Egyptenaren die op hen stemmen). Het nadeel is dat een tweede partij van de salafisten ervoor zorgt dat de Moslimbroederschap ook wat conservatiever moet gaan varen want salafisten zullen hun elke keer verwijten te licht om te gaan "met de Islam". Deze partijen verschillen namelijk best veel. De ene wilt een algemene leidende rol voor Islam en de shari'a in Egypte maar niet allerlei specifieke wetten (meer de normen en waarden dus), en de andere wil het hele systeem vervangen door de gehele shari'a en die op de letter ook naleven.

Maar goed Egypte heeft gekozen dus moeten ze het accepteren. Als het niet bevalt kunnen zij bij een volgende verkiezing anders stemmen. En als dat niet meer lukt op welke manier dan zitten ze zelf op de blaren. Ze weten het Tahrirplein te vinden in ieder geval.
Ik kan het niet beter verwoorden. ^O^

Wat ook het geval is, heel veel mensen weten niet Salafisten/Wahabisten zijn. De meeste mensen denken zo van "Oh, echte Islam" en ik wil geen bekeuring betalen omdat ik niet gestemd heb, dus dan maar op hun stemmen!
  zondag 4 december 2011 @ 17:02:52 #134
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_105171910
Chemische wapens? Wat..?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_105172116
Ik vraag mij echt af hoe Al-Nour leden het gaan doen in het parlement. Gasten hebben geen enkele politieke ervaring en hun antwoord op elke vraag bevat het woordje Islam.
pi_105172264
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:02 schreef Ugjerke het volgende:
Chemische wapens? Wat..?
De geruchten gingen rond dat er ook CR gas werd ingezet. Dat is alleen nooit bewezen.
  zondag 4 december 2011 @ 17:16:20 #137
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_105172440
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:11 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

De geruchten gingen rond dat er ook CR gas werd ingezet. Dat is alleen nooit bewezen.
Dat is toch een soort traangas maar dan veel extremer/schadelijker? In sommige gevallen ook dodelijk?
pi_105172575
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:16 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dat is toch een soort traangas maar dan veel extremer/schadelijker? In sommige gevallen ook dodelijk?
Ja, wordt eigenlijk alleen maar ingezet in een oorlog. Staat volgens mij op de verboden-wapens lijst.
  zondag 4 december 2011 @ 17:47:29 #139
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_105173721
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 17:19 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Ja, wordt eigenlijk alleen maar ingezet in een oorlog. Staat volgens mij op de verboden-wapens lijst.
Heftig. Heb je ook enig idee hoe sterk die geruchten staan? Of is daar weinig over te zeggen?
pi_105177332
Zwakjes. Anders hadden we wel een overvloed aan foto's met CR gas bussen gezien.

Een andere verklaring voor de sterkere effecten van het traangas zijn de kampvuurtjes en/of brandjes op en rondom het plein. Geen idee of dit scheikundig mogelijk is.
  zondag 4 december 2011 @ 19:43:15 #141
pi_105178523
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:15 schreef Drifter__ het volgende:
Zwakjes. Anders hadden we wel een overvloed aan foto's met CR gas bussen gezien.

Een andere verklaring voor de sterkere effecten van het traangas zijn de kampvuurtjes en/of brandjes op en rondom het plein. Geen idee of dit scheikundig mogelijk is.
Door de brandjes zou het gas makkelijker weg waaien.

Ik geloof niet dat vuur het gas sterker maakt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_105286342
Blog Monique Samuel:
quote:
De Egyptische verkiezingen stinken
Maandag 28 november mochten miljoenen Egyptenaren voor het eerst naar de stembus. Ook mijn familie trok er massaal op uit. Voor het eerst in hun leven hadden ze een stempas gekregen en mochten ze stemmen. De internationale media berichten triomfantelijk over de verkiezingen, die na een massale gewelduitbarsting van de week daarvoor, relatief rustig verliepen. Internationale waarnemers waren niet echt welkom, maar NGO’s en journalisten konden toch dichtbij of soms zelfs in de stemlokalen komen en waren positief over het ordelijke verloop van de verkiezingen.

✂ KNIP ✂
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:17:05 #143
pi_105662360
quote:
Ergste rellen in Egypte sinds begin verkiezingen na zitactie bij parlement

Egyptische demonstranten zijn vandaag op de vuist gegaan met de militaire politie. De rellen zijn de hevigste sinds het begin van de verkiezingen op 28 november. Een nog onbekend aantal mensen raakte gewond.

Egyptische soldaten vielen vanmiddag zo’n driehonderd demonstranten aan met wapenstokken, zeggen ooggetuigen. De demonstranten staken op hun beurt auto’s in brand en gooiden stenen.

De rellen begonnen volgens de Arabische nieuwszender Al-Jazeera nadat een gewonde activist zijn kameraden vertelde dat hij was gearresteerd en geslagen door soldaten van de militaire politie. Die zouden een zitprotest vlakbij het parlementsgebouw in Kairo hebben willen opbreken.

Leger ontkent gebruik geweld

Het leger ontkent dat het de zitactie, die al enkele weken gaande is, uiteen heeft geslagen. De soldaten beschermden alleen het regeringsgebouw, verklaarde een woordvoerder tegen persbureau AFP. Hij beschuldigde juist de demonstranten van geweld.

De sfeer in Egypte is gespannen. Het land houdt momenteel zijn eerste democratische verkiezingen in ruim zestig jaar. Dat is een langdurig en ingewikkeld proces met veel verschillende stemronden.

Demonstranten roepen om executie van Tantawi

De demonstranten zouden roepen om “de executie van veldmaarschalk.” De sterke man van het Egyptische militaire bewind is veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi.

De Egyptische presidentskandidaat ElBaradei reageerde via Facebook op het geweld. Hij zei dat zelfs indien de zitactie niet legaal was, het opbreken van het protest met zulke brute middelen niet gerechtvaardigd was.

Al-Jazeera heeft beelden van de rellen:
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:59:42 #144
137562 rakotto
pi_105663833
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:10:38 #145
137562 rakotto
pi_105679980
Inmiddels 3 doden en 220 gewonden.
  zaterdag 17 december 2011 @ 11:05:07 #146
pi_105687192
Ge-up-ge-date-ted.

quote:
Egyptische premier:’Rellen Kairo zijn onderdeel contrarevolutie’
De demonstranten die al sinds gisteren botsen met veiligheidsdiensten in de Egyptische hoofdstad Kairo willen een contrarevolutie.

Dat zei premier Kamal el-Ganzouri tijdens een conferentie in Kairo, meldt persbureau AFP. Ganzouri:

. . “Zij die nu op het Tahrir-plein staan zijn niet de jeugd van de revolutie [tegen afgetreden president Hosni Mubarak]. Dit is geen revolutie, maar een contrarevolutie.”

Het Tahrir-plein zou inmiddels volgens ooggetuigen zijn leeggeveegd door het leger, meldt persbureau Reuters. Soldaten met wapenstokken zouden de demonstranten verjaagd hebben. Ook zouden er schoten afgevuurd zijn in de lucht nadat demonstranten in de buurt van het parlementsgebouw brand stichtten

Bij gevechten tussen militairen en demonstranten zouden sinds gisteren al zeker acht mensen gedood zijn en bijna driehonderd mensen gewond zijn geraakt. Het zijn de ergste rellen sinds de verkiezingen van 28 november.

Ganzouri zei dat vandaag al achttien mensen gewond zijn geraakt bij de onlusten rond het Tahrir-plein, maar verzekerde dat de politie noch het leger het vuur hebben geopend op de demonstranten. Hij noemde hen infiltranten die niet slechte bedoelingen hebben voor Egypte. De demonstranten zouden gisteren geroepen hebben om de executie van veldmaarschalk Mohammed Hussein Tantawi, de sterke man van het Egyptische militaire bewind.

Toen betogers rond het parlementsgebouw gisteren banden in brand staken gooiden soldaten vanuit het gebouw stenen naar hen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Papierversnipperaar op 17-12-2011 14:00:28 ]
pi_105691062
Wordt het nou toch weer herfst? Ziet er niet goed uit.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  zaterdag 17 december 2011 @ 17:51:26 #150
137562 rakotto
pi_105697934
Down with the SCAF, Brotherhood and Salafists. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')