Ja precies. Meestal zoeken ze het uit na het uithalen. Maar als ze al de informatie hebben dat iemand bijvoorbeeld kanker heeft, dan doneren ze bij voorbaat niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Aventura het volgende:
Mijn vriendin werd na een paar hersenbloedingen klinisch dood verklaard. Al heel snel werd gevraagd of ze donor was. Binnen een paar uur is ze toen opengemaakt en is het lichaam vrijgegeven. Maar ja, het lijkt me ook inhumaan om haar bijvoorbeeld heel lang daar aan de beademing te laten zodat er tijd is om de bruikbaarheid van de organen te checken. En zo blijft het dus een gok.
Oke super zeg!!quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef Luna3 het volgende:
Oke, update dan;
Ookal ga ik geen datum posten; ik kan jullie wel vertellen dat er inmiddels een datum voor de o.k. staat en dat als alles meezit ik in de zomervakantie niet meer aan de dialyse hang!!!!!
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...quote:Op donderdag 12 april 2012 11:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als ik onverwachts kom te overlijden dan mogen ze mijn organen hebben. Mijn nabestaanden weten dit dus dat zal dan wel goed komen.
Good busy!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef matchline het volgende:
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...
Ik heb een app op mijn iphone, een pasje in mijn portomonee en er zelfs 1 in mijn motorhelm, niet alleen voor mijn organen, ook mijn naam, ICE call en bloedgroep etc staan erop mocht ik me bijna kapot rijden.
https://www.donorregister.nl/uwregistratie/campagne/quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef matchline het volgende:
[..]
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...
Naar mijn weten proberen ze zo snel mogelijk aan de hand van het medisch dossier en onderzoek duidelijkheid te krijgen over de geschiktheid van de organen voor donatie. Ik weet van mijn eigen situatie (geen niertransplantatie) dat ik werd gebeld, alleen met de mededeling dat ze een match hadden. Verder zeiden ze niks over het orgaan wat ik misschien zou mogen ontvangen. In het ziekenhuis moest ik succesvol door de verschillende onderzoeken komen, maar ook wachten op het oordeel van de chirurg die de uitname deed. Hij of zij moest het orgaan onderzoeken en het licht voor wat betreft het donororgaan op groen zetten. Dat werd toen ook netjes aan me gemeld en daarna was het alleen een kwestie van wachten.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Aventura het volgende:
Mijn vriendin werd na een paar hersenbloedingen klinisch dood verklaard. Al heel snel werd gevraagd of ze donor was. Binnen een paar uur is ze toen opengemaakt en is het lichaam vrijgegeven. Maar ja, het lijkt me ook inhumaan om haar bijvoorbeeld heel lang daar aan de beademing te laten zodat er tijd is om de bruikbaarheid van de organen te checken. En zo blijft het dus een gok.
Waarom zou ik een formulier moeten invullen? Ik ben al sinds mijn 18e donor. Het gaat erom als ze de vraag aan mijn naasten moeten vragen. Dat die geen roet in het eten gooien.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef matchline het volgende:
[..]
Ik heb een app op mijn iphone, een pasje in mijn portomonee en er zelfs 1 in mijn motorhelm, niet alleen voor mijn organen, ook mijn naam, ICE call en bloedgroep etc staan erop mocht ik me bijna kapot rijden.
komt het vaak voor dat de naasten alsnog donatie tegen houden ook al ben je donor?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom zou ik een formulier moeten invullen? Ik ben al sinds mijn 18e donor. Het gaat erom als ze de vraag aan mijn naasten moeten vragen. Dat die geen roet in het eten gooien.
Daar heb ik geen idee van, maar dat wil ik ook voorkomen in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt het vaak voor dat de naasten alsnog donatie tegen houden ook al ben je donor?
Oeps, was ik ff vergeten in mijn vorige post...sterkte!quote:
Helaas wel... Toevallig afgelopen week nog een verslag over geschreven. Zelfs met het expliciete toestemmingssysteem wat we hier in Nederland hebben is toch nog zo'n 30% van de nabestaanden het niet mee eens met een eventuele donatie. Veel artsen vinden het dan erg lastig om toch nog tot donatie over te gaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt het vaak voor dat de naasten alsnog donatie tegen houden ook al ben je donor?
Sterkte Aventura!quote:Op donderdag 12 april 2012 10:57 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ja precies. Meestal zoeken ze het uit na het uithalen. Maar als ze al de informatie hebben dat iemand bijvoorbeeld kanker heeft, dan doneren ze bij voorbaat niet.
Er zal wel een minimaal aantal jaren van 'clean zijn' aan doneren vooraf moeten gaan lijkt mij. Fijn dat jij clean bent!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sterkte Aventura!
Ik heb laatst het donorregister gebeld of ik nog donor kon zijn. Het antwoord was ja, want er wordt pas gekeken of mijn organen geschikt zijn als ik overlijd.
Voor degenen die het niet weten: een half jaar geleden is er bij mij een nier verwijderd ivm kanker.
Ik ben er wel blij mee.
Prijs de dag niet voor het avond is, de operatie is pas 6 maanden geleden....quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:57 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Er zal wel een minimaal aantal jaren van 'clean zijn' aan doneren vooraf moeten gaan lijkt mij. Fijn dat jij clean bent!!
En dank iedereen voor het delen van de feestvreugde!!
Btw, hoe gaat het nu met je? Kan me nog herinneren dat je erg veel pijn had.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:47 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Sterkte Aventura!
Ik heb laatst het donorregister gebeld of ik nog donor kon zijn. Het antwoord was ja, want er wordt pas gekeken of mijn organen geschikt zijn als ik overlijd.
Voor degenen die het niet weten: een half jaar geleden is er bij mij een nier verwijderd ivm kanker.
Ik ben er wel blij mee.
Wat lief dat je dat vraagt!quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:13 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Btw, hoe gaat het nu met je? Kan me nog herinneren dat je erg veel pijn had.
Jeetje, erg vervelend allemaal. Pijnklachten zijn soms zo moeilijk te bestrijden. Ik kan goed begrijpen hoe het voor je moet zijn, heb nu zelf als gevolg van mijn ziekte en transplantatie een periode met veel pijn. En met de pijnstillers blijft het toch oppassen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:44 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Wat lief dat je dat vraagt!
Ik ben bij de pijnpoli geweest. Ze konden niks met de pijn die ik had, de zenuwpijn. Die was imo al veel minder. Ik kreeg een andere pil.
Ik had nog een andere pijn, daarvoor gaat de pijnpoli arts de uroloog bellen.
Ondertussen ben ik aan het afkicken van de Tramadol.
Ja, dat wil ik. Want anders heb ik het afkicken en dan ook nog de akelige dingen van het nieuwe medicijn.
Ik ga hoelahoepen in het park, met een neon roze legging aan, haarband in en beenwarmers tot m'n knieen. Ik geloof dat ik iets in die trant in een bijster onnozele bui aan mijn aanstaande (-donor) heb beloofd. Haha, ja dom heh! Ik schijn hier niet onderuit te kunnen komen...quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:04 schreef krakkemieke het volgende:
...
En ik zou lekker gaan bedenken hoe je van de zomer gaat dansen. Een zwoele lambada?
Gewoon doen, kan jou het schelen...quote:Op zondag 15 april 2012 00:36 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ik ga hoelahoepen in het park, met een neon roze legging aan, haarband in en beenwarmers tot m'n knieen. Ik geloof dat ik iets in die trant in een bijster onnozele bui aan mijn aanstaande (-donor) heb beloofd. Haha, ja dom heh! Ik schijn hier niet onderuit te kunnen komen...
![]()
even tijdstip en plaats van te voren hier aangeven (:quote:Op zondag 15 april 2012 00:36 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Ik ga hoelahoepen in het park, met een neon roze legging aan, haarband in en beenwarmers tot m'n knieen. Ik geloof dat ik iets in die trant in een bijster onnozele bui aan mijn aanstaande (-donor) heb beloofd. Haha, ja dom heh! Ik schijn hier niet onderuit te kunnen komen...
![]()
Ja idd...quote:Op zondag 15 april 2012 10:47 schreef matchline het volgende:
[..]
even tijdstip en plaats van te voren hier aangeven (:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |