quote:
Ja heh, ben super blij! Antwoord op je vraag mogen jullie best weten; Ik was al bevriend met zijn vriendinnetje/verloofde, maar had hem zelf slechts een of twee keer aan de telefoon gehad. Verder kende ik hem nog niet persoonlijk. Het verhaal is nog veel bijzonderder dan dit, (voor zover dit nog niet bijzonder genoeg is) maar de uitgebreide versie van zijn verhaal laat ik hier liever achterwege...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:23 schreef Cat22 het volgende:
Wat een geweldig nieuws!Hopelijk kan de donatie snel plaatsvinden!
Pure nieuwsgierigheid (en als je niet wil antwoorden dan snap ik dat): kende je de donor al of heeft hij zich gemeld toen je met je verhaal naar buiten kwam?
3 tot 5 dagen ziekenhuis en een maand 'rust' (niet tillen, sporten, etc) omdat je een wond binnenin je buik hebt. Geloof dat het dat normaal gesproken wel is.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:51 schreef Klonker het volgende:
Hoelang ben je nou out of the running als je als gezonde vent (21 jaar) een nier wilt doneren aan iemand?
Chapeau!!quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:49 schreef Maanvis het volgende:
Nav het oprakelen van dit topique moest ik nog iets wijzigen.
[ afbeelding ]
is nu:
[ afbeelding ]
Updates?quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef Luna3 het volgende:
Oke, update dan;
Ookal ga ik geen datum posten; ik kan jullie wel vertellen dat er inmiddels een datum voor de o.k. staat en dat als alles meezit ik in de zomervakantie niet meer aan de dialyse hang!!!!!
Wat een geweldig nieuwsquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef Luna3 het volgende:
Oke, update dan;
Ookal ga ik geen datum posten; ik kan jullie wel vertellen dat er inmiddels een datum voor de o.k. staat en dat als alles meezit ik in de zomervakantie niet meer aan de dialyse hang!!!!!
wow. dikke hugquote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef Luna3 het volgende:
Oke, update dan;
Hm, (volgens mij niet, al zullen ze de nabestaande vast informeren en misschien doen ze dat zelfs bij hersendode donoren wel) als er een donor is, dan hebben ze voor de meeste organen een uur of vier om te checken of alles goed is. Is er twijfel, dan wordt er alleen gedoneerd als de noodzaak voor de ontvanger acuut levensbedreigend is. (zo kan het zijn dat iemand rokerslongen krijgt, omdat ie zonder die rokersdonorlongen onherroepelijk komt te overlijden. Ze gaan er vanuit dat die longen na een aantal jaren weer schoon zijn. Soms gaat dat toch fout.) Als er een knobbeltje op de lever zit, zullen ze die niet doneren, omdat ze in die vier uur niet kunnen uitzoeken of dat knobbeltje kwaadaardig is of niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:39 schreef Aventura het volgende:
Wat mooi om te lezen Luna. Over donor zijn na de dood: dit kwam vorige week erg dichtbij. Een vriendin is onverwachts overleden. Ze is donor en dus zijn er die dag velen verblijd met een nieuw orgaan. Haar vriend kon daar een beetje troost uit putten. Dat vind ik toch mooi. Ben er niet minder verdrietig om, maar het heeft wel wat. Ik ben naar aanleiding hiervan eens ingelogd op mijn registratiepagina. Ik had alleen hoornvliezen uitgevinkt. Ik vraag me trouwens af, hoe weten artsen of je organen in orde zijn? Ik denk bv dat mijn nieren niet oke zijn, ik heb iets aan mn nierfilters. Gaan ze dan snel je medisch dossier doorspitten ofzo?
Ja precies. Meestal zoeken ze het uit na het uithalen. Maar als ze al de informatie hebben dat iemand bijvoorbeeld kanker heeft, dan doneren ze bij voorbaat niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Aventura het volgende:
Mijn vriendin werd na een paar hersenbloedingen klinisch dood verklaard. Al heel snel werd gevraagd of ze donor was. Binnen een paar uur is ze toen opengemaakt en is het lichaam vrijgegeven. Maar ja, het lijkt me ook inhumaan om haar bijvoorbeeld heel lang daar aan de beademing te laten zodat er tijd is om de bruikbaarheid van de organen te checken. En zo blijft het dus een gok.
Oke super zeg!!quote:Op maandag 9 april 2012 13:41 schreef Luna3 het volgende:
Oke, update dan;
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...quote:Op donderdag 12 april 2012 11:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als ik onverwachts kom te overlijden dan mogen ze mijn organen hebben. Mijn nabestaanden weten dit dus dat zal dan wel goed komen.
Good busy!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef matchline het volgende:
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...
Ik heb een app op mijn iphone, een pasje in mijn portomonee en er zelfs 1 in mijn motorhelm, niet alleen voor mijn organen, ook mijn naam, ICE call en bloedgroep etc staan erop mocht ik me bijna kapot rijden.
https://www.donorregister.nl/uwregistratie/campagne/quote:Op donderdag 12 april 2012 15:19 schreef matchline het volgende:
[..]
Dus dan laat je anderen die beslissing maken? Gewoon even zo'n formulier invullen...
Naar mijn weten proberen ze zo snel mogelijk aan de hand van het medisch dossier en onderzoek duidelijkheid te krijgen over de geschiktheid van de organen voor donatie. Ik weet van mijn eigen situatie (geen niertransplantatie) dat ik werd gebeld, alleen met de mededeling dat ze een match hadden. Verder zeiden ze niks over het orgaan wat ik misschien zou mogen ontvangen. In het ziekenhuis moest ik succesvol door de verschillende onderzoeken komen, maar ook wachten op het oordeel van de chirurg die de uitname deed. Hij of zij moest het orgaan onderzoeken en het licht voor wat betreft het donororgaan op groen zetten. Dat werd toen ook netjes aan me gemeld en daarna was het alleen een kwestie van wachten.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:50 schreef Aventura het volgende:
Mijn vriendin werd na een paar hersenbloedingen klinisch dood verklaard. Al heel snel werd gevraagd of ze donor was. Binnen een paar uur is ze toen opengemaakt en is het lichaam vrijgegeven. Maar ja, het lijkt me ook inhumaan om haar bijvoorbeeld heel lang daar aan de beademing te laten zodat er tijd is om de bruikbaarheid van de organen te checken. En zo blijft het dus een gok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |