Ik snap je optimisme als "ware" supporter, maar wat denk jij in alle eerlijkheid hoe het vanavond gaat eindigen?quote:
De fans van Ajax hebben al een tijdje een écht goede wedstrijd met dito resultaat te goed. Zal je net zien dat het eruit komt als je het niet verwacht...quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan ben je nog vrij mild. Door ons sterk geslonken fitte selectie, maken de spelers op de 2e plan het absoluut niet waar. Kom op nou, Lodeiro in de spits![]()
Neem daarnaast nog een blunderende achterhoede + keeper, en we mogen in ons vingers knijpen als het een gelijkspel wordt.
Ik denk aan Ajax - Twente vorig jaar, aan Ac Milan - Ajax vorig jaar ..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik snap je optimisme als "ware" supporter, maar wat denk jij in alle eerlijkheid hoe het vanavond gaat eindigen?
Ik hoop het *fingers crossed*quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:01 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
De fans van Ajax hebben al een tijdje een écht goede wedstrijd met dito resultaat te goed. Zal je net zien dat het eruit komt als je het niet verwacht...
Maar lieve jongen, toen hadden we een vrijwel fitte selectie. Er zijn nu 6 basisspelers geblesseerd. Hoe is dit in godsnaam op te vangen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk aan Ajax - Twente vorig jaar, aan Ac Milan - Ajax vorig jaar ..
AC Milan dat er niks meer om gaf.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk aan Ajax - Twente vorig jaar, aan Ac Milan - Ajax vorig jaar ..
Exact. Alleen Ajax - Twente was Ajax waardig. Tijdens die wedstrijd heb ik alles voorbij zien komen wat Ajax zo mooi maakt.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:03 schreef vincerusso het volgende:
[..]
AC Milan dat er niks meer om gaf.
toen speelden ze ook nog eens thuis in een ware hel.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Exact. Alleen Ajax - Twente was Ajax waardig. Tijdens die wedstrijd heb ik alles voorbij zien komen wat Ajax zo mooi maakt.
Daarom, er zijn zoveel factoren waarom we het ergste moeten vrezen. Maar nogmaals, ik hoop dat Ajax álles geeft wat in hun zit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:05 schreef vincerusso het volgende:
[..]
toen speelden ze ook nog eens thuis in een ware hel.
nu gaan ze de hel van Gerland tegemoet
dat doen ze ook wel. maar bij sommige straalt de onkunde er gewoon vanaf en die kunnen ook niet beter (enoh, vermeer, sulejmani, egocilio)quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Daarom, er zijn zoveel factoren waarom we het ergste moeten vrezen. Maar nogmaals, ik hoop dat Ajax álles geeft wat in hun zit.
Gezien het aantal blessures en het feit dat de spelers vaak een eind terugzakken in de tweede helft (en aan het eind tegen NAC gewoon moe waren), zou Frank toch eens moeten kijken naar zijn trainingsintensiteit. Vooral Sulejmani is na de rust vaak geen schim meer van zichzelf...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:08 schreef vincerusso het volgende:
[..]
dat doen ze ook wel. maar bij sommige straalt de onkunde er gewoon vanaf en die kunnen ook niet beter (enoh, vermeer, sulejmani, egocilio)
Fok!-users wordt standaard de toegang geweigerd.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:13 schreef Ferdii het volgende:
Als je nou Ff een paar aandeeltjes koopt, mag je dan ook bij ode vergadering komen? Of alleen de grootste aandeelhouders?
Opzich wel lache om nu mee te rellen
tja sinds Lindeman weg is gaat het nu uitstekend met de heer Wormhoudt aan het roer...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:12 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Gezien het aantal blessures en het feit dat de spelers vaak een eind terugzakken in de tweede helft (en aan het eind tegen NAC gewoon moe waren), zou Frank toch eens moeten kijken naar zijn trainingsintensiteit. Vooral Sulejmani is na de rust vaak geen schim meer van zichzelf...
Dat kloptquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:14 schreef Tarado het volgende:
Gisteren naar LAF gekeken met Vanenburg die zei dat het elftal in ik meen '83 waarin hij oa speelde met Cruijff, Lerby, Olsen, Koeman, Van Basten en Rijkaard makkelijk met 7-0 zou winnen van het huidige Ajax, ik vrees dat hij daar helemaal gelijk in heeft
Die man kun je niet alleen de schuld geven. Frank zal ook zijn eigen schema's onder de loep moeten nemen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:15 schreef vincerusso het volgende:
[..]
tja sinds Lindeman weg is gaat het nu uitstekend met de heer Wormhoudt aan het roer...
Waarom moet ik als fan realistisch zijn over de uitslag vanavond. De feiten zijn 2 ploegen uit vorm waar Ajax voldoende heeft aan 1-1, en ik zie vanavond wel of het een frustrerend avondje wordt of niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:58 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kom op nou, Ajax zit in mijn hart, maar wees eens realistisch voor een keer.
Ik wordt helemaal gek als Ajax dit winnend weet af te sluiten, en zelfs bij een gelijkspel sta ik te juichen, maar er zijn gewoon teveel basisspelers geblesseerd. Met de ideale 11 had je hier een hele goede kans gemaakt, maar nu niet.
Een 3e plek in de groupfase is zo gek nog niet
Geld gepakt, en dan proberen via de EL zo hoog mogelijk weten te eindigen
QFTquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:20 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Waarom moet ik als fan realistisch zijn over de uitslag vanavond. De feiten zijn 2 ploegen uit vorm waar Ajax voldoende heeft aan 1-1, en ik zie vanavond wel of het een frustrerend avondje wordt of niet.
Of het aan clubliefde lag weet ik niet, de verschillen in salaris met het buitenland waren toen kleiner en spelers gingen op een oudere leeftijd weg, uiteraard is de meest belangrijke factor het Bosman arrest maar waar het me meer om ging is dat de spelers toen technisch veel beter waren dan ze nu zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat kloptDat Ajax (en ook van '95) maken de huidige generatie compleet in. Maar vergeet 1 ding niet: Toen bestond er nog clubliefde en er was nog geen Bosman-arrest. Dat heeft in mijn ogen de hele transfermarkt verziekt.
die 2 werken toch samen ? Wormhoudt maakt toch die mooie schematjes ? altijd als die man er is komen de blessures aan de lopende bandquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Die man kun je niet alleen de schuld geven. Frank zal ook zijn eigen schema's onder de loep moeten nemen.
Als cruijff's plan doorgaat zullen we in de toekomst hopelijk gewoon weer technische spelers opleidenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of het aan clubliefde lag weet ik niet, de verschillen in salaris met het buitenland waren toen kleiner en spelers gingen op een oudere leeftijd weg, uiteraard is de meest belangrijke factor het Bosman arrest maar waar het me meer om ging is dat de spelers toen technisch veel beter waren dan ze nu zijn.
Met het plan van Cruijff krijgt Ajax een geweldige jeugdopleiding alwaar spelertjes voor hun 18e verjaardag door Manchester City worden weggeplukt en ze nooit het 1e van ajax zullen halenquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dat kloptDat Ajax (en ook van '95) maken de huidige generatie compleet in. Maar vergeet 1 ding niet: Toen bestond er nog clubliefde en er was nog geen Bosman-arrest. Dat heeft in mijn ogen de hele transfermarkt verziekt.
Nee.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Met het plan van Cruijff krijgt Ajax een geweldige jeugdopleiding alwaar spelertjes voor hun 18e verjaardag door Manchester City worden weggeplukt en ze nooit het 1e van ajax zullen halen.
Rond die tijd was Ajax toch de beste club ter wereld, dus waarom verkassen? Bosman of geen Bosman.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of het aan clubliefde lag weet ik niet, de verschillen in salaris met het buitenland waren toen kleiner en spelers gingen op een oudere leeftijd weg, uiteraard is de meest belangrijke factor het Bosman arrest maar waar het me meer om ging is dat de spelers toen technisch veel beter waren dan ze nu zijn.
ja jochie , zij waren al geplaatst . denk je nou serieus dat ze er wat om gaven als ze een slappe ronaldinho lieten spelen ? of die draak van een yepes ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef msnk het volgende:
Ik blijf het lachwekkend vinden dat er mensen zijn die denken dat Milan het niet erg vond om te verliezenWant ja, thuis verliezen, dat is natuurlijk geen probleem
![]()
![]()
![]()
En dat ze uiteindelijk Zlatan er nog inbrachten was natuurlijk ook geen teken dat ze het erg vonden, ze wilden hem gewoon een stukje laten rennen
Danny Blind en geld waren de oorzaken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:24 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Rond die tijd was Ajax toch de beste club ter wereld, dus waarom verkassen? Bosman of geen Bosman.
Hij wekt wel stevig verwachtingen. Hij blijft maar "Ajax terug aan de Europese top" roepen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Als cruijff's plan doorgaat zullen we in de toekomst hopelijk gewoon weer technische spelers opleiden
Inderdaad, eindelijk iemand die dat ook weetquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:24 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Danny Blind en geld waren de oorzaken.
Hoe zorgt ajax ervoor dat die talenten blijven dan, als hun ouders 5 ton per jaar wordt geboden om naar manchester te verhuizen? Wettelijk gezien kan je een jeugdspeler namelijk geen contract aanbieden voordat ze de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt. Dus als Ajax echte talenten opleidt en ze echt goed worden, zijn ze bij ajax weg vóór hun 16e.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe zorgt ajax ervoor dat die talenten blijven dan, als hun ouders 5 ton per jaar wordt geboden om naar manchester te verhuizen? Wettelijk gezien kan je een jeugdspeler namelijk geen contract aanbieden voordat ze de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt. Dus als Ajax echte talenten opleidt en ze echt goed worden, zijn ze bij ajax weg vóór hun 16e.
Argumenten?quote:
Geld, uitdagendere competities, aangenamer klimaat, enz.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:24 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Rond die tijd was Ajax toch de beste club ter wereld, dus waarom verkassen? Bosman of geen Bosman.
Als Ajax weer de beste jeugdopleiding te wereld krijgt. Samen met een 1e team die om de 2 jaar CL speelt blijven ze. De kans dat je dan de Ajax jeugdopleiding doorloopt en via het 1e naar een topclub kan is dan vele male groter dan via Man. Shity etc. kan doorbreken omdat die clubs niet op de jeugdopleiding zijn ingericht..quote:
En als ze dat niet hebben blijven ze gewoon bij Ajax hoor..quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:30 schreef vincerusso het volgende:
[..]
als ze uit een laag sociaal milieu komen en de ouders in geldnood zitten zijn ze zo weg hoor
Echte supertalenten kan je toch niet behouden maar die hebben ook eigenlijk geen opleiding nodig, maar het gaat erom dat alle spelers uit de jeugd een betere basistechniek krijgen en weten wat ze moeten doen als ze in het veld staan, daar ontbreekt het nu gewoon aan, techniek en handelingssnelheidquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe zorgt ajax ervoor dat die talenten blijven dan, als hun ouders 5 ton per jaar wordt geboden om naar manchester te verhuizen? Wettelijk gezien kan je een jeugdspeler namelijk geen contract aanbieden voordat ze de leeftijd van 16 jaar hebben bereikt. Dus als Ajax echte talenten opleidt en ze echt goed worden, zijn ze bij ajax weg vóór hun 16e.
tuurlijk , want bij Ajax breken ze altijd gegarandeerd door...quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:43 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
En als ze dat niet hebben blijven ze gewoon bij Ajax hoor..
TUurlijk kun je supertalenten houden, de meeste jongeren hebben nu ook wel gehoord dat ze bij city en Chelsea geen kans maken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Echte supertalenten kan je toch niet behouden maar die hebben ook eigenlijk geen opleiding nodig, maar het gaat erom dat alle spelers uit de jeugd een betere basistechniek krijgen en weten wat ze moeten doen als ze in het veld staan, daar ontbreekt het nu gewoon aan, techniek en handelingssnelheid
Money , Money , Moneyquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
TUurlijk kun je supertalenten houden, de meeste jongeren hebben nu ook wel gehoord dat ze bij city en Chelsea geen kans maken.
Het punt is als je echt goed bent maak je bij city en chelsea ook echt kans.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:46 schreef Smoofie het volgende:
[..]
TUurlijk kun je supertalenten houden, de meeste jongeren hebben nu ook wel gehoord dat ze bij city en Chelsea geen kans maken.
Die jongens krijgen geen kans bij city of chelsea.quote:Op dinsdag 22 november 2011 18:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het punt is als je echt goed bent maak je bij city en chelsea ook echt kans.
Dus jongens die dat geloven of jongens die echt zo goed zijn gaan gewoon, met een paar miljoen voor hun ouders, naar chelsea en city.
ajax zal die spelers nooit houden en dus ook nooit terugkeren aan de europese top. dat is een illusie die cruijff heeft.
dat weet jij, dat weet ik, maar onder invloed van die miljoentjes gaan ze toch echtquote:Op dinsdag 22 november 2011 18:58 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Die jongens krijgen geen kans bij city of chelsea.
Want bij die 2 clubs krijgt de eigen jeugd ook amper een kans.
Hee BoWaquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:08 schreef de_boswachter het volgende:
Al nieuws over de opstelling van Ajax?
Nee, alleen dat Ligeon niet bij de wedstrijdselectie zit.quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:08 schreef de_boswachter het volgende:
Al nieuws over de opstelling van Ajax?
Dat las ik al jaquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:15 schreef Olep het volgende:
[..]
Nee, alleen dat Ligeon niet bij de wedstrijdselectie zit.
Maar die hoeven dan ook geen jeugdspelers te kopen heh,quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat weet jij, dat weet ik, maar onder invloed van die miljoentjes gaan ze toch echt.
Bovendien zijn er genoeg clubs die veel geld hebben die wel een goeie jeugdopleiding hebben. Zie barcelona.
http://ajax1.nl/archief/vermoedelijke-opstelling-ajax-tegen-lyon/quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:22 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat las ik al ja
Zie nergens een opstelling
3 punten, moet kunnen!quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:25 schreef Olep het volgende:
[..]
http://ajax1.nl/archief/vermoedelijke-opstelling-ajax-tegen-lyon/
Is de vermoedelijke opstelling, maar ik ga er van uit dat het daar op lijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |