Zo is het. Je haalt de mensen die kans hebben om een succesvolle carreire te krijgne er zo uit. Het is geven en nemen, het belang van sommige dingen inzien en niet alleen de bureacratie.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:53 schreef Daboman het volgende:
Waar ik heb gewerkt als scholier was het gewoon 7 uur 's morgens inklokken en beginnen. Hoe laat je er was deed er niet toe. Zelf zorgde ik altijd dat ik er al 6:45u was, want ik vind het wel fijn om even wakker te worden, te socializen of hoe je het noemen wil, voordat ik begin. Tijdens de pauzes was het uitklokken. En over langer doorwerken deed ik nooit moeilijk, ondanks dat het er standaard 35 graden was.
In ruil daarvoor was het ook nooit een probleem als ik een keer niet kon, zelfs niet als ik dat een avond van tevoren pas kon melden en ook niet als ik een sport toernooi had of iets dergelijks.
Het werkt dus wel een beetje 2 kanten op, als je je flexibel opstelt over dit soort dingen kan het haast niet anders dan dat je flexibiliteit terug krijgt. Of de baas moet wel een enorme zak zijn.
Daarom snap ik niet dat ik het maar liefst 1,5 jaar bij de Gamma heb uitgehouden aangezien dit 3,5 jaar geleden nog steeds aan de orde was.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Eigenlijk is het raar, maar ja, ik deed het 15 jaar geleden ook bij de Gamma. Voor werktijd de kassa tellen en na werktijd ook weer. Soms op een drukke zaterdag waren we pas om 17.45 uur klaar, maar betaald werd er maar tot 17 uur.
Overlast is niet meetbaar.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:48 schreef roberthoman het volgende:
[..]
Euh, hoezo??? Overlast mág niet...
ik zeg altijd : Mensen die overwerken en daarmee pochen, die werken niet efficiënt genoeg in de reguliere tijdquote:Op vrijdag 2 december 2011 23:41 schreef junkiexp het volgende:
Ligt een beetje aan de baan ook denk ik.
Ik werk per week meestal 55 uur maar krijg er maar 40 betaald.
Ik poch absoluut niet.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik zeg altijd : Mensen die overwerken en daarmee pochen, die werken niet efficiënt genoeg in de reguliere tijd.
dus ben je eigenlijk verplicht iedere week 15uur voor jan lul te werken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik poch absoluut niet.
Maar ik werk zeer efficiënt en wil gewoon een nog beter resultaat bereiken dus ik doe mijn werk uitvoerig en succesvol.
En daarbij is het niet verplicht, maar het wordt wel van je verwacht en het is ook zeer slecht voor je carrière als je hier niet aan meewerkt.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik poch absoluut niet.
Maar ik werk zeer efficiënt en wil gewoon een nog beter resultaat bereiken dus ik doe mijn werk uitvoerig en succesvol.
En daarbij is het niet verplicht, maar het wordt wel van je verwacht en het is ook zeer slecht voor je carrière als je hier niet aan meewerkt.
Okay, jij wel maar ik heb collega's gehad die zeikten dat ik nooit overwerkte. Waarop ik antwoordde "Waarom, mijn werk is toch af?"quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik poch absoluut niet.
Daar kies je voor in deze functie, en dit staat ook in mijn contract aangegeven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
dus ben je eigenlijk verplicht iedere week 15uur voor jan lul te werken.
Ik ben leidinggevend in een commerciële functie, in de commercie is het heel normaal om overdag je werkdagen te draaien en 's avonds offertes te maken, bezoekverslagen te maken e.d.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:11 schreef Daeron het volgende:
[..]
Dat soort bedrijven blijf ik het liefst zo ver mogelijk vandaan. Het is gewoon niet gezond als je standaard meer werk dan werknemers hebt.
Nogmaals, het ligt een beetje aan je functie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 11:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Okay, jij wel maar ik heb collega's gehad die zeikten dat ik nooit overwerkte. Waarop ik antwoordde "Waarom, mijn werk is toch af?"
heeft je baas goed voor elkaar danquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar kies je voor in deze functie, en dit staat ook in mijn contract aangegeven.
Hier hangt dan wel weer een prestatiebonus tegenover.
En ik ook, want ik heb het onwijs naar mijn zin en heb hele goede toekomst perspectieven.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Keltie het volgende:
[..]
heeft je baas goed voor elkaar dan
Mee eens, voor minimum loon ga ik echt niet ook nog eens in mijn eigen tijd werkenquote:Op zaterdag 3 december 2011 16:04 schreef Dwoezel het volgende:
Het is inderdaad iets waar moeilijker over gedaan zal worden in de lagerbetaalde banen, maar dat is m.i. dan ook terecht. Ik heb als scholier zijnde ook in een winkel gestaan waar je een kwartier voor en na sluitingstijd aanwezig moest zijn, maar dat niet betaald kreeg. Als je een koopavond en een zaterdag werkt per week, scheelt dat dus een uur. Op die leeftijd krijg je een euro of 3 per uur, dus dat is al niet ruim. Als ze dan ook nog zulke trucjes met je uit gaan halen is dat gewoon niet leuk. Zeker na sluitingstijd was het niet alleen omkleden, maar de kas opmaken en tellen. Hoort m.i. gewoon bij werk, dus dat mag ook betaald worden.
De ergernis wordt al een stuk minder wanneer je een baan hebt die je leuk vindt en waar je normaal voor betaald krijgt. Bij mijn huidige werk vind ik het dan ook niet erg om wat langer te blijven hangen als dat nodig is.
Dat. Bij mijn huidige baan is veel meer respect voor de medewerkers en het is goed betaald. Als ik een klant heb die 15 minuten uitloopt aan de telefoon, vind ik dat minder erg.quote:Op zaterdag 3 december 2011 16:04 schreef Dwoezel het volgende:
De ergernis wordt al een stuk minder wanneer je een baan hebt die je leuk vindt en waar je normaal voor betaald krijgt. Bij mijn huidige werk vind ik het dan ook niet erg om wat langer te blijven hangen als dat nodig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |