abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104682544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:44 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het grappige (...) van migraine is dat het hoofpijngedeelte nog niet eens het allerergst is.
Migraine wordt vaak verward met een stevige hoofdpijn.
Maar dat terzijde want verder ben ik het helemaal met je eens.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Migraine is niet alleen hoofdpijn?

Hmmmm ik zal me maar even inlezen :')

http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine

tot straks (8> :P
pi_104682791
Kolere.... zelfs die goudvis gaat niet door als ik dat zo heb gelezen :')

Maar ik weet niet hoe serieus ik Kalinka nu nog moet nemen nadat ik dat andere
topic heb gelezen Tevreden zijn

het lijken wel twee totaal verschillende mensen, een beeeeeeeeeetje raar ....
pi_104682938
Ik vind de tegenstellingen tussen de topics nogal groot.
In het andere topic schrijft ze zo blij te zijn met zichzelf enzo, en hier komt met enige regelmaat toch wel een sneer of enige jaloezie richtingen anderen naar boven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104683011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de tegenstellingen tussen de topics nogal groot.
In het andere topic schrijft ze zo blij te zijn met zichzelf enzo, en hier komt met enige regelmaat toch wel een sneer of enige jaloezie richtingen anderen naar boven.
Ja ik neem het maar met een korrel zout vanaf nu :')
De tegenstelling is mij iets TE groot...
pi_104683311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:16 schreef kalinka het volgende:
Trabant, je bent een man of vrouw (is me om het even) naar m'n hart. Merci (2e keer)(+oprecht).
Nee dat ben ik niet. Ten eerste zal ik je migraine doodleuk vergeten als ik zin heb om met ac/dc voluit luchtgitaar te gaan spelen en eventuele kinderen verkoop ik zo spoedig mogelijk aan het circus.
Gelukkig voor jou heb je al een vent.
Farts are jazz to assholes
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:45:35 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104684806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ja ik neem het maar met een korrel zout vanaf nu :')
De tegenstelling is mij iets TE groot...
Vandaar mijn amateur-diagnose 'borderline'. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:05:18 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104685719
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:59 schreef Disana het volgende:

[..]

:?

Ik zie toch overwegend serieuze reacties in dit topic. Omdat jij er anders over denkt, wil dat toch niet zeggen dat anderen TS slecht gezind zijn?
Nee, zo was het ook niet bedoeld, beetje foute woordkeuze. Excuses aan een ieder die dit verkeerd opgevat heeft.
Resistance is futile.
pi_104686307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Vandaar mijn amateur-diagnose 'borderline'. :')
of dat of een kloontje :P

maar jij had het al door voordat ze dat andere topic opende dus , da's dan wel weer
knap, ik zag dat andere topic net pas en toen dacht ik...

nahhhhhhhhhhhhhhhhhh (8> :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:00:39 #59
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104688299
Het probleem met g is dat hij een probleem met zichzelf heeft en dat een ander -i.c. ondergetekende- in de maag splitst, althans, dat zonder enige onderbouwing tracht te doen. Makkelijk maakt hij het zichzelf door het een amateuristische diagnose te noemen. Hierdoor kan niemand hem op dat gedrag aanspreken. Heel doortrapt, nog minder "zoals het heurt" (remember?). Wordt ook nog eens een pluim gegeven dat hij al "zo snel inzag wat er met object aan de hand was" hetgeen in vakjargon geen wijsheid doch vooringenomenheid wordt genoemd.

Volstrekt onbegrijpelijk dat je niet tegelijkertijd twee totaal verschillende onderwerpen onder de loep kunt nemen, ook al betreffen ze je eigen gevoelsleven, inzichten, ervaringen etc. etc.
Zo is het leven. Als je je louter focust op je problematiek heb je een klein wereldje! Verzet je zinnen, sla een nieuw boek open, daag een 11e vriend uit op Wordfeud...............of post een ander topic op FOK.

Ik meende met de beste bedoelingen hier met mensen van mijn eigen leeftijd van gedachten te kunnen wisselen en wellicht tot bepaalde inzichten te komen. Geen moment heb ik erbij stilgestaan dat dit uit zou monden in de goedkope vertoning die het gaandeweg is geworden.
Uitzonderingen daargelaten (neen Trabant, wees gerust, ik maakte geen avances, slechts een compliment), heeft de doorsnee fokker (meet them hahaha) mij het gevoel gegeven dat er vooral plaats is voor leedvermaak, het tot op de letter ontrafelen van zinnen die van ondergeschikt belang zijn en het object daar vervolgens zo uitgebreid en cynisch mogelijk op wijzen (what's the use?), en tevens de vraag opgeroepen wat <al die mensen> in 's hemelsnaam toch de hele dag doen.........?!! Hallo werkend Nederland, verenigt U en verlos ons van het Tijd- en daarmee Geldverspillende Gespuis hier op dit gebeuren!
Never Judge A Book By Its Cover
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:05:07 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104688608
Nouja zeg. Ik voel me wel een beetje beledigd. Dat ik het geen goed idee vind, wil niet zeggen dat ik niet serieus ben.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tinkepink op 22-11-2011 20:23:00 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:17:35 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104689371
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:00 schreef kalinka het volgende:
Het probleem met g is dat hij een probleem met zichzelf heeft en dat een ander -i.c. ondergetekende- in de maag splitst, althans, dat zonder enige onderbouwing tracht te doen. Makkelijk maakt hij het zichzelf door het een amateuristische diagnose te noemen. Hierdoor kan niemand hem op dat gedrag aanspreken. Heel doortrapt, nog minder "zoals het heurt" (remember?). Wordt ook nog eens een pluim gegeven dat hij al "zo snel inzag wat er met object aan de hand was" hetgeen in vakjargon geen wijsheid doch vooringenomenheid wordt genoemd.

Volstrekt onbegrijpelijk dat je niet tegelijkertijd twee totaal verschillende onderwerpen onder de loep kunt nemen, ook al betreffen ze je eigen gevoelsleven, inzichten, ervaringen etc. etc.
Zo is het leven. Als je je louter focust op je problematiek heb je een klein wereldje! Verzet je zinnen, sla een nieuw boek open, daag een 11e vriend uit op Wordfeud...............of post een ander topic op FOK.

Ik meende met de beste bedoelingen hier met mensen van mijn eigen leeftijd van gedachten te kunnen wisselen en wellicht tot bepaalde inzichten te komen. Geen moment heb ik erbij stilgestaan dat dit uit zou monden in de goedkope vertoning die het gaandeweg is geworden.
Uitzonderingen daargelaten (neen Trabant, wees gerust, ik maakte geen avances, slechts een compliment), heeft de doorsnee fokker (meet them hahaha) mij het gevoel gegeven dat er vooral plaats is voor leedvermaak, het tot op de letter ontrafelen van zinnen die van ondergeschikt belang zijn en het object daar vervolgens zo uitgebreid en cynisch mogelijk op wijzen (what's the use?), en tevens de vraag opgeroepen wat <al die mensen> in 's hemelsnaam toch de hele dag doen.........?!! Hallo werkend Nederland, verenigt U en verlos ons van het Tijd- en daarmee Geldverspillende Gespuis hier op dit gebeuren!
Haha. Welke van je vele persoonlijkheden schrijft deze post nou weer? _O-
Oh en ik doe niet aan die modegrillen zoals Wordfeud.
Boeken lees ik daarentegen wel heel veel en en zijn er veel volgeschreven over de problemen die jij met ons wilt delen. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:30:00 #62
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104690233
Oprecht Excuses aan degenen die goede bedoelingen hadden (!), en aan alle anderen -met stip voorop onze zelfbenoemde intellectueel-: Basta!
pi_104691756
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef kalinka het volgende:
Oprecht Excuses aan degenen die goede bedoelingen hadden (!), en aan alle anderen -met stip voorop onze zelfbenoemde intellectueel-: Basta!
Maak je nou niet zo druk.... straks heb je weer pijn in je harses.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:56:17 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104691828
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Maak je nou niet zo druk.... straks heb je weer pijn in je harses.
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_104692398
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:56 schreef golfer het volgende:

[..]

_O-
en dan is het jou schuld bullebak :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:12:27 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104693067
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

en dan is het jou schuld bullebak :')
Graag gedaan hoor. Ik ben nog wel zo graag behulpzaam bij het oplossen van problemen. In dit geval heet het probleem kalinka. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_104693407
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. Ik ben nog wel zo graag behulpzaam bij het oplossen van problemen. In dit geval heet het probleem kalinka. :+
Dat is een Russische naam wist je dat ? :P
Toch benieuwd hoe ze daar aan komt...

dinsdag 22 november 2011 @ 21:23:10 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104693873
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat is een Russische naam wist je dat ? :P
Toch benieuwd hoe ze daar aan komt...

Ja, ik ken mijn klassiekers.
Rebroff, de nep-Rus waarvan Mies Bouwman ooit zei, toen ze hem aankondigde: "Niet alleen zijn stem is groot, maar alles aan deze man is groot" om zich vervolgens schamend met een rood hoofd te verontschuldigen voor die uitspraak.
Poef.....gone! ©golfer
pi_104694086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, ik ken mijn klassiekers.
Rebroff, de nep-Rus waarvan Mies Bouwman ooit zei, toen ze hem aankondigde: "Niet alleen zijn stem is groot, maar alles aan deze man is groot" om zich vervolgens schamend met een rood hoofd te verontschuldigen voor die uitspraak.
Ow... wist ik niet :D

Ik vind Vitas beter 8-)

pi_104703545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:49 schreef kalinka het volgende:

Vanzelfsprekend heb ik dit issue al duizend keer met mijn echtgenoot besproken. Hij zit tamelijk gunstig met zijn werk, maar kan niet altijd a la minute weg. Dit zal ook niet nodig zijn want er bestaat ook nog zoiets als adrenaline waardoor je migraine weliswaar niet wegzakt, maar je toch door kunt. Bovendien: lieve buurvrouw, familie en bekenden.
Die je dus eigenlijk wilt opzadelen met de zorg voor je honden en je kind :?

quote:
[quote]

. Momenteel lig ik zoveel op bed vanwege mislukte behandelingen tegen deze aandoening. Hoe paradoxaal, vandaar de woorden <ik haat het>. Er is meer dan leven in een (do) kamer van 20 m2! Op psychisch niveau is alles in orde maar dat ik een dip heb vanwege chronische pijn en gepieker over levensbepalende beslissingen (heb per slot van rekening álle tijd!) lijkt me niet minder dan logisch.

Momenteel? Hoe lang is dat al en wat zijn de vooruitzichten en hoe was het vóór deze mislukte behandelingen?
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:56:23 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104703647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:53 schreef Gentileschi het volgende:

Momenteel? Hoe lang is dat al en wat zijn de vooruitzichten en hoe was het vóór deze mislukte behandelingen?
-niet nodig-

[ Bericht 13% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-11-2011 14:38:40 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_104704096
-reactie op edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Karina op 30-11-2011 14:51:47 ]
pi_104705683
Onze lieve heer heeft rare kostgangers. :s)
pi_104756114
Ik ben zelf vorig jaar van een kind bevallen op 44-jarige leeftijd, en ik heb wat fysieke beperkingen, maar als ik jouw topic(s) zo lees dan zou ik er in jouw geval zeker niet aan beginnen.

Ten eerste lijk je me niet heel stabiel, ten tweede is je fysieke beperking anders van aard en zal het dus inhouden dat je een kind soms letterlijk niet om je heen kunt verdragen, en dan hebben we het nog niet over de grote kans dat het niet zal gaan lukken om op natuurlijke wijze zwanger te worden, en de stress die dat met zich meebrengt als je besloten hebt dat je dat wel wilt.

Ook als het wel lukt zit je door de oud wijf factor in een risicogroep die nogal wat spanning met zich meebrengt; een beduidend grotere kans op een kind met een afwijking, testen daarvoor die een miskraam als bijwerking kunnen hebben, en dan hebben we het nog niet over de fysieke problemen die bij oudere zwangeren groter kunnen zijn (hoge bloeddruk enz.)

Als je geen kinderen hebt, en dus überhaupt niet weet of je vruchtbaar bent, en je hebt zoveel klachten die goed moederen wel heel lastig maken dan denk ik niet dat het een verstandige keuze is, niet voor het kind, niet voor jou, niet voor je relatie.

Overigens is de opvang voor je kind niet vergoed als jij niet werkt, en de bereidheid van buurvrouwen, vriendinnen, zussen, oma's enz. moet wel heel ver reiken als je ze de komende 5 jaar ieder moment moet kunnen opbellen om op jouw baby/dreumes/peuter/kleuter te passen, al even afgezien van het feit dat een deel van die groep waarschijnlijk ook gewoon een baan heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 november 2011 @ 14:35:42 #75
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105007023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:35 schreef Leandra het volgende:
Ik ben zelf vorig jaar van een kind bevallen op 44-jarige leeftijd, en ik heb wat fysieke beperkingen, maar als ik jouw topic(s) zo lees dan zou ik er in jouw geval zeker niet aan beginnen.

Ten eerste lijk je me niet heel stabiel, ten tweede is je fysieke beperking anders van aard en zal het dus inhouden dat je een kind soms letterlijk niet om je heen kunt verdragen, en dan hebben we het nog niet over de grote kans dat het niet zal gaan lukken om op natuurlijke wijze zwanger te worden, en de stress die dat met zich meebrengt als je besloten hebt dat je dat wel wilt.

Ook als het wel lukt zit je door de oud wijf factor in een risicogroep die nogal wat spanning met zich meebrengt; een beduidend grotere kans op een kind met een afwijking, testen daarvoor die een miskraam als bijwerking kunnen hebben, en dan hebben we het nog niet over de fysieke problemen die bij oudere zwangeren groter kunnen zijn (hoge bloeddruk enz.)

Als je geen kinderen hebt, en dus überhaupt niet weet of je vruchtbaar bent, en je hebt zoveel klachten die goed moederen wel heel lastig maken dan denk ik niet dat het een verstandige keuze is, niet voor het kind, niet voor jou, niet voor je relatie.

Overigens is de opvang voor je kind niet vergoed als jij niet werkt, en de bereidheid van buurvrouwen, vriendinnen, zussen, oma's enz. moet wel heel ver reiken als je ze de komende 5 jaar ieder moment moet kunnen opbellen om op jouw baby/dreumes/peuter/kleuter te passen, al even afgezien van het feit dat een deel van die groep waarschijnlijk ook gewoon een baan heeft.
Bedankt voor je berichtje. Eindelijk een beetje rust in de tent. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Het opmerkelijke is, heb het eerder ergens geschreven, dat wanneer je aan lotgenoten vraagt hoe of wat, zij zo laconiek reageren. "Oh gaat best hoor, we hebben al een au-pair/vaste oppas/crčche etc geregeld". En dat wil er bij mij en mijn man niet in. Ik heb het laatste jaar meegedaan aan een trial, alles om van die vreselijke aanvallen af te komen, maar helaas heeft het niet geholpen.

Ik ben nu 41, mijn man en ik hebben al jaaaaaaaaaren gehoopt dat het beter zou worden, maar dat is spijtig genoeg niet gebeurd. Het hoort kennelijk bij mijn leven en daar zal ik mee moeten dealen.
Het zou kunnen dat ik door hormonale veranderingen door een zwangerschap migrainevrij word. Maar dat is speculeren en lijkt me geen wijze doorslaggevende overweging, al wordt die door artsen zelf aangedragen (dat ik ook zoiets hinderlijks: vanwege hun beroepsethiek zijn ze nagenoeg altijd pro).

Het lastige is dat we fysiek gezien, in staat zouden moeten kunnen zijn een kindje op de wereld te zetten. Wij vallen dus overal buiten en kunnen zo moeilijk in onze vriendenkring dit verhaal delen. Want: uitgedokterd is per definitie een nee. Maar dat zijn we niet!

Dat ik op dit moment veel tijd op bed doorbreng wil niet zeggen dat dat niet zal veranderen. Want ik ben graag bezig. En op de goeie dagen denk ik "wat zou het toch heerlijk zijn." De slechte dagen denk ik: "wat zou ik NU toch moeten?!"

Al heb ik geen kind, zelfs een pup vraagt veel aandacht. Ik zal met mijn zonnebril op op de bank moeten liggen de eerste weken (op migraine-dagen). Maar mijn ervaring is dat een hond je ziekte leert kennen en ermee leert leven, dus dat is een heel ander verhaal.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer neig naar een <nee> en hetzelfde geldt voor mijn man. Toch blijft het moeilijk. Het is een heel rare periode, kan nauwelijks omschrijven hoe het voelt.

Maar ik heb je verhaal gelezen en advies ter harte genomen. Dankje!
pi_105018982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:35 schreef kalinka het volgende:
knip

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer neig naar een <nee> en hetzelfde geldt voor mijn man. Toch blijft het moeilijk. Het is een heel rare periode, kan nauwelijks omschrijven hoe het voelt.

Maar ik heb je verhaal gelezen en advies ter harte genomen. Dankje!
Beste TS tuurlijk is het dubbel en voelt alles als gemiste kansen.
Tenslotte ben je naast al je lichamelijke sores gewoon ook een vrouw die graag een kindje wil.
Hoe dan ook veel sterkte en geluk samen met je man.

Hoe zuur dit wat ik nu schrijf ook over mag komen, ik bedoel het goed, maar na de overgang is de kans groot dat die
%^(*& migraine :( ....voorbij is :Y -O-

Die hond ach, ik denk dat je in heel goed overleg en er zeker van kan zijn dat het beestje dagelijks aan zijn/haar beweging komt, is bij het vrouwtje/baasje in de buurt zijn al genoeg voor een hond.
Ik zou wel een rustig hondje uitkiezen :)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:09:54 #77
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105019850
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:52 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

Beste TS tuurlijk is het dubbel en voelt alles als gemiste kansen.
Tenslotte ben je naast al je lichamelijke sores gewoon ook een vrouw die graag een kindje wil.
Hoe dan ook veel sterkte en geluk samen met je man.

Hoe zuur dit wat ik nu schrijf ook over mag komen, ik bedoel het goed, maar na de overgang is de kans groot dat die
%^(*& migraine :( ....voorbij is :Y -O-

Die hond ach, ik denk dat je in heel goed overleg en er zeker van kan zijn dat het beestje dagelijks aan zijn/haar beweging komt, is bij het vrouwtje/baasje in de buurt zijn al genoeg voor een hond.
Ik zou wel een rustig hondje uitkiezen :)
Het dubbele van alles is dat ik soms reikhalzend uitkijk naar de overgang, omdat het migraineverhaal daarna vaak een positieve wending krijgt voor veel vrouwen. Dus..........is helemaal niet erg dat je dat schrijft, gewoon a fact!

Ons beestje krijgt twee liefhebbende baasjes die altijd honden gehad hebben. We hebben een fijn huis (ruim) en tuin. Het ras wat we eerder hadden is heel gemakkelijk, maar veel belangrijker: een hond wil vooral SAMENzijn met zijn/haar "roedel". Buiten zit op dit moment een hond al uren te blaffen terwijl ik zeker weet dat de eigenaren thuis zijn. Zij werken overdag, dan zit hij ook al buiten, nu zijn ze thuis.........................en zit hij om mij onbegrijpelijke redenen wéér buiten. Het is een "huis- , geen tuindier" zeggen mijn man en ik altijd (tegen elkaar, niet tegen die mensen natuurlijk).
Komt wel goed bij ons!
  woensdag 30 november 2011 @ 23:54:15 #79
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105033529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:43 schreef Gentileschi het volgende:
Wat voor ras had je eerder?
Een Furbie
  woensdag 30 november 2011 @ 23:55:04 #80
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105033580
Herstel: -y
pi_105033659
Is het ook mogelijk om een normaal antwoord te geven?
  woensdag 30 november 2011 @ 23:59:18 #82
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105033786
Aan jou niet nee. Daar voel ik werkelijk helemaal niets voor, dus hier zul je het mee moeten doen.
pi_105033971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 23:59 schreef kalinka het volgende:
Aan jou niet nee. Daar voel ik werkelijk helemaal niets voor, dus hier zul je het mee moeten doen.
Je twijfelde hč?
* Gentileschi denkt dat je een tekkel had *O*
  donderdag 1 december 2011 @ 00:05:17 #84
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105034121
Ik twijfelen? Nooit. Bovendien heet het ras een Teckel en is het een hond die me in het geheel niet aanspreekt.
pi_105034322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:05 schreef kalinka het volgende:
Ik twijfelen? Nooit.
Vanwaar dan dit twijfel de twijfel topic? Je wist dus allang dat er geen kind in je leven past.

quote:
Bovendien heet het ras een Teckel en is het een hond die me in het geheel niet aanspreekt.
Takkie was gewoon een ordinaire teKKel hoor.
  donderdag 1 december 2011 @ 00:11:54 #86
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105034490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Gentileschi het volgende:

[..]

Vanwaar dan dit twijfel de twijfel topic? Je wist dus allang dat er geen kind in je leven past.

[..]

Takkie was gewoon een ordinaire teKKel hoor.
Je maakt er een feestje van! Welkom! Ik twijfel nooit, nee. Overdenk momenteel wel de meest belangrijke beslissing in een mensenleven. En dat je ordinair bent was me al langer duidelijk.
pi_105038317
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 00:11 schreef kalinka het volgende:

[..]

Je maakt er een feestje van! Welkom! Ik twijfel nooit, nee. Overdenk momenteel wel de meest belangrijke beslissing in een mensenleven. En dat je ordinair bent was me al langer duidelijk.
niet nodig

[ Bericht 8% gewijzigd door Karina op 01-12-2011 07:36:44 ]
pi_105044573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:09 schreef kalinka het volgende:

[..]

Het dubbele van alles is dat ik soms reikhalzend uitkijk naar de overgang, omdat het migraineverhaal daarna vaak een positieve wending krijgt voor veel vrouwen. Dus..........is helemaal niet erg dat je dat schrijft, gewoon a fact!

Ik begrijp het helemaal, maar stel nu dat jij en je man definitief besluiten geen kind te nemen door jou klachten en beperkingen.....is het dan medisch niet mogelijk om jezelf vervroegd in de overgang te laten helpen?
Natuurlijk kleven daar ook veel nadelen aan, zoals snellere botontkalking en veroudering van huid en haar.......maar die migraine........die is misschien weg :D . (zomaar hersenspinsel van mij)

quote:
Komt wel goed bij ons!
Welja :)

:@ Ik moest 1st denken :? whut welk ras is een Furby dan ook alweer 8)7 ......... _O-
pi_105047595
Gewoon doen, neem een kind, alles wordt dan anders en het komt bijna altijd op zijn "pootjes" terecht.
Geeft zin, voldoening en diepgang.
En naar ik aanmeen en evt. kan concluderen zijn jullie geen "tokkies".
En het kind zal het je later nooit kwalijk nemen dat het ueberhaubt bestaat (meer dan 95% kans).
Maar doe dan a.u.b. die huisdieren de deur uit, kun je er echt niet bij hebben, o.a. allergien etc.

Succes met je beslissing, je EIGEN beslissing.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_105054095
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:09 schreef kalinka het volgende:

[..]

Je moet je wel realiseren dat wanneer jij in de overgang belandt, je kind aan het puberen slaat. N.m.m. geen ideale combinatie. Mahjah... is jouw pakkie an.

[ Bericht 8% gewijzigd door Plumootje op 01-12-2011 16:13:39 ]
  donderdag 1 december 2011 @ 19:46:31 #91
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105065473
Bedankt voor de posts. Ik ben sceptisch t.a.v. hormoonmanipulatie, mijn lijf raakt van de anti-conceptiepil echt van slag, met als meest prominente verschijnsel een toename van het aantal migraine-aanvallen. Dat is op zich paradoxaal omdat er geen eisprong plaatsvindt, hetgeen ook niet (meer) gebeurt na de overgang. Toch zijn er veel vrouwen met hormoongerelateerde migraine die verbetering zien na die periode.

Sommige vrouwelijke migrainepatiënten raken helemaal verlost van hun klachten door een zwangerschap. Anderen krijgen het keihard terug wanneer het kindje geboren is, of maken een afschuwelijke zwangerschap door -die ook zijn weerslag heeft op het ongeboren kind -zo stelt Dick Swaab althans. Tja..........en dan is er geen weg terug meer natuurlijk.

Soms denk ik: mens, stop toch met denken en gá er gewoon voor. Maar op andere momenten, wanneer ik bv boven de wc hang, word ik pánisch bij de gedachte dat er zo'n hummeltje rondkruipt dat écht niet de hele dag bij mama op in de doka wil zijn!

Mijn man kijkt er iets luchthartiger tegenaan. Ik denk dat dat vooral komt doordat een man in het algemeen vrij is van die cyclus die je elke maand herinnert aan je vrouw-zijn.....
pi_105067873
Ik ben sinds onze dochter is geboren, nog niet echt ziek geweest. Een keer toen ze nog behoorlijk jonger was en mijn vriend op vrijdag nog thuis was. Ik heb die dag zonder problemen in de slaapkamer kunnen bivakkeren en hij heeft haar kunnen opvangen en afleiden.

Nu is ze ruim twee en is dat een stuk moeilijker. En nu ben ik weer ziek, en kon ik vandaag onze gezellige donderdag niet door laten gaan, maar mijn schoonmoeder vragen of ze bij haar kon komen. En dat is een vreselijk gevoel, als je niet zelf voor je kind kunt zorgen omdat je ziek bent. Tenminste, dat vond ik. Als je op voorhand weet dat dat iets is dat je veelvuldig zult moeten doen, zou ik het zeker nog heel goed overdenken. Zoals gezegd: als je zelf niet werkt, krijg je in ieder geval geen kinderopvangtoeslag, en (schoon)moeders, vriendinnen, buurvrouwen of je man kunnen niet iedere keer voor je invallen. Dat is gewoon niet reeel om te verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_105076541
"Aura" - migraine patiënt meldt zich.
Ik zit nu in de overgang, ik ben nu 52 (hopelijk aan de goeie kant van de overgang, duurt me veel te lang, vanaf 2008 bezig }:| ) en ja de migraine neemt af/is bijna weg.

Ik heb 2 zonen (nu 24 en 27) maar ik heb vaak, heel vaak in bed gelegen, 1 dag soms 2 dagen en dat was echt ongelofelijk lastig.
Niet alleen omdat je het hele gezinsleven in de war stuurt, maar je ook vaak Nee moet zeggen en iemand anders de leuke dingen met je kinderen ziet doen (of hoort achteraf) je in allerlei bochten moet wringen om opvang te kunnen krijgen.
Altijd ad hoc en accuut omdat je het bijna niet ziet/voelt aankomen.

Ik was vrij jong moeder (23) heb me in die tijd nooit afgevraagd of die migraine en kinderen te combineren waren, maar man man wat heb ik vaak jankend van frustratie en ellende na zo'n aanval spijt gehad. En kwaad op mezelf, mijn migraine.
Wat heb ik vaak met die kinderen te doen gehad ;(
:( :r

Oh ja en tijdens de zwangerschappen ook aanvallen gehad, dus maak je geen illusies ;)
  donderdag 1 december 2011 @ 22:50:58 #94
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_105077403
Was net al een berichtje aan het typen maar heb de tekst even helemaal weggehaald. Ik denk dat we gewoon ons verstand moeten gebruiken. De hele situatie zoals je hem schetst, is mijn doemscenario. Ik heb enorm veel respect voor je, want oh wat weet ik hoe het voelt om last minute af te moeten bellen. Hoe verkoop ik aan een kindje dat volkomen afhankelijk van me is "sorry lieverd, mama heeft hoofdpijn (laten we het maar even zo noemen)?" Zelfs ons hondje wil aandacht en weliswaar krijgt hij vaak een overdosis op mijn goede dagen, maar toch....dat schuldgevoel herken ik maar al te goed.

De weegschaal begint steeds meer naar nee door te slaan...............pfft
pi_105083251
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 22:50 schreef kalinka het volgende:
Was net al een berichtje aan het typen maar heb de tekst even helemaal weggehaald. Ik denk dat we gewoon ons verstand moeten gebruiken. De hele situatie zoals je hem schetst, is mijn doemscenario. Ik heb enorm veel respect voor je, want oh wat weet ik hoe het voelt om last minute af te moeten bellen. Hoe verkoop ik aan een kindje dat volkomen afhankelijk van me is "sorry lieverd, mama heeft hoofdpijn (laten we het maar even zo noemen)?" Zelfs ons hondje wil aandacht en weliswaar krijgt hij vaak een overdosis op mijn goede dagen, maar toch....dat schuldgevoel herken ik maar al te goed.

De weegschaal begint steeds meer naar nee door te slaan...............pfft
Nog een rukje...en je weet het zéker. Mens je bent 40+ , zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!
pi_105083458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef Plumootje het volgende:

[..]

Nog een rukje...en je weet het zéker. Mens je bent 40+ , zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!
Kinderen zijn leuk, maar ook čcht handenbindertjes en op z'n tijd etterbakkies. Bezint eer gij begint...
  vrijdag 2 december 2011 @ 01:13:21 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105083547
Ik raad kinderen ook van harte af. Kleinkinderen daarentegen zijn erg leuk. Echt een aanrader om die meteen te nemen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_105084006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 01:13 schreef golfer het volgende:
Ik raad kinderen ook van harte af. Kleinkinderen daarentegen zijn erg leuk. Echt een aanrader om die meteen te nemen. ;)
Kleinkinderen zijn ook handig om te hebben; je beleeft er plezier aan en (groot voordeel): ze gaan weer naar huis. :Y
pi_105123165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef Plumootje het volgende:

[..]

Nog een rukje...en je weet het zéker.

, zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!
Babytruitjes breien :?
pi_105134980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:46 schreef kalinka het volgende:
Bedankt voor de posts. Ik ben sceptisch t.a.v. hormoonmanipulatie, mijn lijf raakt van de anti-conceptiepil echt van slag, met als meest prominente verschijnsel een toename van het aantal migraine-aanvallen. Dat is op zich paradoxaal omdat er geen eisprong plaatsvindt, hetgeen ook niet (meer) gebeurt na de overgang. Toch zijn er veel vrouwen met hormoongerelateerde migraine die verbetering zien na die periode.

Sommige vrouwelijke migrainepatiënten raken helemaal verlost van hun klachten door een zwangerschap. Anderen krijgen het keihard terug wanneer het kindje geboren is, of maken een afschuwelijke zwangerschap door -die ook zijn weerslag heeft op het ongeboren kind -zo stelt Dick Swaab althans. Tja..........en dan is er geen weg terug meer natuurlijk.

Soms denk ik: mens, stop toch met denken en gá er gewoon voor. Maar op andere momenten, wanneer ik bv boven de wc hang, word ik pánisch bij de gedachte dat er zo'n hummeltje rondkruipt dat écht niet de hele dag bij mama op in de doka wil zijn!

Reden temeer om je 10x te bedenken. Dick Swaab kan het weten; tenslotte is hij/zij een geleerde pief. (8>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')