abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:14:33 #1
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104676639
Ik ben behoorlijk kritisch als ik naar mezelf, mijn prestaties en mijn karaktereigenschappen kijk. Te dit, te dat, maar ik heb een trekje ontdekt waar ik heel blij mee ben. Misschien, als ik het deel, kan het een eye-opener voor anderen zijn. Ik hoop het!

Onlangs realiseerde ik me dat ik al zes jaar op rij hetzelfde ensemble draag op mijn vaders verjaardag. Ik moest er zelf om lachen. Toen ik er dieper over na ging denken, bedacht ik: hé, wat fijn eigenlijk dat ik nooit zin heb om te winkelen en blij ben met de (weliswaar tamelijk kostbare maar dat doet er niet toe) kleding die ik al jaaaaaaren heb. Mijn autootje is inmiddels 17 jaar oud en heeft zijn APK weer op zak. Heerlijk, ik wíl niet eens een nieuwe, zoveel herinneringen aan deze bak! Dan mijn horloge. Ik houd mijn sieraden altijd om, ook tijdens douchen, badderen etc.. Ik had het ding al jaaaaaaaaren. En nu is hij stuk en niet meer te maken. Ik vind het echt jammer, want ik vond hem mooi en praktisch. Ik moet een nieuwe kopen en wil graag dezelfde weer terug maar.............allang uit het assortiment natuurlijk. Too bad.

De essentie zit hem in de manier waarop je in het leven staat. Ik ben zelf een vrouw (sorry maar krijg het niet aangepast) en zie veel soort- en leeftijdsgenoten met telkens iets anders.Kennelijk hebben ze dit nodig om op een bepaalde manier gelukkig te zijn. Ik houd me al jaren niet met mode bezig omdat ik een bepaald gezicht heb waar eigenlijk alleen klassieke kleding bij past. Mijn haar draag ik ook al 20 jaar hetzelfde en ik heb nauwelijks rimpels.

Ondanks minder plezierige gebeurtenissen in mijn leven ben ik heel gelukkig met deze trek. Ik kijk met onbegrijpende ogen naar al die graaiende leeftijdsgenoten die nooit genoeg hebben en wens ze dezelfde rust toe die ik hierin heb.

Zomaar iets ter overweging ;-)

P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Never Judge A Book By Its Cover
  Forum Admin dinsdag 22 november 2011 @ 15:20:03 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_104676779
Verandering kan ook verfrissend zijn.
pi_104677152
Ik ben een heel gelukkig mens en heb zeker wel genoeg, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet leuk kan vinden om te winkelen of eens wat anders te dragen, eten, gebruiken dan ik gewend ben. Je kunt het als een goed punt zien, maar het geeft ook een zekere starheid aan. En zoals Opa.Bakkebaard hierboven terecht aangeeft; verandering kan ook verfrissend zijn :)

Ik heb ook rust in mezelf, hoor :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 november 2011 @ 15:45:44 #4
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104677692
Helemaal mee eens, maar ik voel me er goed bij en waarom zou je iets veranderen wat je een goed gevoel geeft? Goed beter best? Dat is het 'm nu net: het leven, onze maatschappij is al zo hectisch en veranderlijk op zich, dat het mij persoonlijk een goed gevoel geeft niet aan <die> gekte mee te hoeven doen om me gelukkig te voelen. Maar wij eten elke dag wat anders hoor, ik koop wat ik nodig heb en soms meer dan dat (maar dan wel het liefst voor een ander), we gaan op vakantie waar we op het moment zelf zin in hebben.........dus een starre persoonlijkheid heb/ben ik geloof ik niet. Ik ben gewoon tevreden en dat voelt goed!
pi_104677787
Ik zou niks veranderen als je zo tevreden bent. Dus zeker geen nieuwe honden of kinderen aanschaffen. *)
Veranderingen zijn namelijk doodeng en ik denk niet dat jij die spanning aankunt. ;)

Wat vind je psychiater er trouwens van?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104677925
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:45 schreef kalinka het volgende:
Helemaal mee eens, maar ik voel me er goed bij en waarom zou je iets veranderen wat je een goed gevoel geeft? Goed beter best? Dat is het 'm nu net: het leven, onze maatschappij is al zo hectisch en veranderlijk op zich, dat het mij persoonlijk een goed gevoel geeft niet aan <die> gekte mee te hoeven doen om me gelukkig te voelen. Maar wij eten elke dag wat anders hoor, ik koop wat ik nodig heb en soms meer dan dat (maar dan wel het liefst voor een ander), we gaan op vakantie waar we op het moment zelf zin in hebben.........dus een starre persoonlijkheid heb/ben ik geloof ik niet. Ik ben gewoon tevreden en dat voelt goed!
Uit de OP maak ik op, maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat je jouw state of mind beter vindt, want je 'gunt die rust iedereen'. Voor mij hoef je niet te veranderen, hoor, maar waarom zouden anderen dat wel moeten omdat jij denkt dat jouw manier beter is? :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:09:16 #7
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104678624
Dat ik anderen mijn gevoel gún, wil niet zeggen dat zij van mij zouden moeten veránderen! Dat is wel een heel bijzondere interpretatie.

Golfer, kijk vooral niet meer naar hoe het heurt (of erger: lees het boek) want je zou elke spiegel voortaan vermijden
pi_104678764
Je hele stuk staat bol van de oordelen over anderen, je graaiende leeftijdsgenoten die kennelijk van alles nodig hebben om gelukkig te zijn. Klinkt al met al niet heel aardig, vind ik.

Anyway, het maakt mij verder niet heel veel uit. Ik zit namelijk heel prima in mijn niet meer zo heel jonge vel en voel me niet aangesproken. Tegelijkertijd zie ik dat ook niet bij mijn leeftijdsgenoten, dus ik vraag me af of een van ons beiden het niet goed ziet, of dat je misschien wel een heel ander soort mensen om je heen hebt ;)
pi_104679502
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Bij chocola valt nog wel het een en ander te wensen.
(2x pdf)
Farts are jazz to assholes
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 16:34:58 #10
137949 Disana
pi_104679656
Ik vind dit een nogal geforceerd standpunt als ik meeneem wat je in je andere topic schrijft: dat je gezonde mensen wel eens benijdt. Het is alsof je krampachtig op zoek bent gegaan naar waar jij dan wel superieur in bent.

Maar het leven is geen competitie.
pi_104680499
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:14 schreef kalinka het volgende:

Migraine triggers ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:13:13 #12
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104681237
Interessante reacties. Ik houd van dit soort discussies, en het is goed om eens op je vingers getikt te worden.
Ik kan me indenken dat ik krampachtig, zelfs dominant (ook al is dit niet expliciet geopperd) overkom. Misschien zou ik me zelf ook niet aan die indruk kunnen onttrekken wanneer ik mijn eigen schrijfsel door de ogen van een ander zou bezien.

Wat ik spijtig vind, is dat er kennelijk niemand is, die mijn (goede) bedoeling ziet; zeker in deze tijd van het jaar kan het allemaal niet op. Veel mensen draaien gewoon door. In de winkels zie je agressief gedrag ivm geld?- tijd?- nood......
Het is daarom dat ik uitgerekend NU dit topic heb geplaatst. Natuurlijk, koopverslaving is een ziekte, maar copieeërgedrag (dat wil ik ook hebben of zijn).......is dat niet iets wat steeds erger wordt als je je er eenmaal in laat meeslepen? Ik denk van wel en ik ben blij dat ik daar vrij van ben. Ik heb legio kwalijke eigenschappen, tekortkomingen etc etc, maar met deze ben ik gewoon blij. En dat ik het spijtig vind dat anderen meegaan met de massa, is een zelfde aantijging (voor zover daar sprake van is) als dat ik dat niet doe! Leven en laten leven, soms kunnen we van elkaar leren, dat is toch ok!?
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:16:20 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104681372
Je komt bij mij over als een echt gevalletje borderline. Maar goed, dat is slechts mijn mening. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104681421
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
pi_104681433
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik zie dat gedrag wat jij noemt helemaal niet zo veel om me heen. Ik herken het dus gewoon echt niet,en ik vraag me dus afof het werkelijk iets is dat je ziet, of dat je meent te zien om vooral maar erg blij met jezelf te kunnen zijn.
Dat dus.
pi_104681465
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:17 schreef miss_sly het volgende:
Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.
pi_104681515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is op zich niet helemaal objectief, het kan natuurlijk aan je vrienden liggen. Soort zoekt soort.
Nou ja, dat zeg ik al in een eerdere post :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:13 schreef miss_sly het volgende:
Je hele stuk staat bol van de oordelen over anderen, je graaiende leeftijdsgenoten die kennelijk van alles nodig hebben om gelukkig te zijn. Klinkt al met al niet heel aardig, vind ik.

Anyway, het maakt mij verder niet heel veel uit. Ik zit namelijk heel prima in mijn niet meer zo heel jonge vel en voel me niet aangesproken. Tegelijkertijd zie ik dat ook niet bij mijn leeftijdsgenoten, dus ik vraag me af of een van ons beiden het niet goed ziet, of dat je misschien wel een heel ander soort mensen om je heen hebt ;)
pi_104681571
Mannen zijn meestal niet zo heel goed in meerdere dingen tegelijkertijd doen :@
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:22:36 #19
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104681600
Ik ben een mensa mens, dus zou heel goed kunnen. Spijtig dat hier zoveel etiketten uitgedeeld worden. Had een ander niveau verwacht in de context van zelfconfrontatie. Ik ben de laatste, herhaaldelijk vermeld, die zichzelf tot een ander niveau tilt. Dat wordt helaas over het hoofd gezien.
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:24:42 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104681698
Mensa, als in de zin van die hoogbegaaftenclub? :')
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 17:26:36 #21
137949 Disana
pi_104681772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:24 schreef golfer het volgende:
Mensa, als in de zin van die hoogbegaaftenclub? :')
Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ? ;)
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:35:17 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104682103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:26 schreef Disana het volgende:

Je weet toch dat een hoog IQ niets zegt over iemands EQ? ;)
Dat is zo, inderdaad. :')
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:40:17 #23
361355 kalinka
40+ en keuzes maken
pi_104682305
t=d en idd, het één ligt niet in het verlengde van het ander doch sluit het ook niet uit. Ik classificeer niemand, ook mezelf niet. Zou prettig zijn als dat eens geZIEN werd.
pi_104682334
Ow ... nog een Kalinka topic :o

Ik dacht dat Chocolade juist heel slecht was voor mensen met migraine?
In dit topic ben je heeeeeeeeel gelukkig en in dat andere topic juist weer niet?

Hmmmmmmmmmm (8>
pi_104682383
IQ-tests zelf zeggen ook niet veel. Ik heb tests mogen maken waar ik -afgezet tegen een academische controlegroep- op sommige punten de schaal uit vloog. Op grond daarvan zou mijn levensloop toch geheel anders moeten zijn verlopen dan die is verlopen.
Farts are jazz to assholes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')