Ik ben behoorlijk kritisch als ik naar mezelf, mijn prestaties en mijn karaktereigenschappen kijk. Te dit, te dat, maar ik heb een trekje ontdekt waar ik heel blij mee ben. Misschien, als ik het deel, kan het een eye-opener voor anderen zijn. Ik hoop het!
Onlangs realiseerde ik me dat ik al zes jaar op rij hetzelfde ensemble draag op mijn vaders verjaardag. Ik moest er zelf om lachen. Toen ik er dieper over na ging denken, bedacht ik: hé, wat fijn eigenlijk dat ik nooit zin heb om te winkelen en blij ben met de (weliswaar tamelijk kostbare maar dat doet er niet toe) kleding die ik al jaaaaaaren heb. Mijn autootje is inmiddels 17 jaar oud en heeft zijn APK weer op zak. Heerlijk, ik wíl niet eens een nieuwe, zoveel herinneringen aan deze bak! Dan mijn horloge. Ik houd mijn sieraden altijd om, ook tijdens douchen, badderen etc.. Ik had het ding al jaaaaaaaaren. En nu is hij stuk en niet meer te maken. Ik vind het echt jammer, want ik vond hem mooi en praktisch. Ik moet een nieuwe kopen en wil graag dezelfde weer terug maar.............allang uit het assortiment natuurlijk. Too bad.
De essentie zit hem in de manier waarop je in het leven staat. Ik ben zelf een vrouw (sorry maar krijg het niet aangepast) en zie veel soort- en leeftijdsgenoten met telkens iets anders.Kennelijk hebben ze dit nodig om op een bepaalde manier gelukkig te zijn. Ik houd me al jaren niet met mode bezig omdat ik een bepaald gezicht heb waar eigenlijk alleen klassieke kleding bij past. Mijn haar draag ik ook al 20 jaar hetzelfde en ik heb nauwelijks rimpels.
Ondanks minder plezierige gebeurtenissen in mijn leven ben ik heel gelukkig met deze trek. Ik kijk met onbegrijpende ogen naar al die graaiende leeftijdsgenoten die nooit genoeg hebben en wens ze dezelfde rust toe die ik hierin heb.
Zomaar iets ter overweging ;-)
P.S. Ik kan me wel ernstig te buiten gaan aan chocolade, drop en ijs, dus niet alles is onder controle ;-)
Never Judge A Book By Its Cover