Beste TS tuurlijk is het dubbel en voelt alles als gemiste kansen.quote:Op woensdag 30 november 2011 14:35 schreef kalinka het volgende:
knip
Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer neig naar een <nee> en hetzelfde geldt voor mijn man. Toch blijft het moeilijk. Het is een heel rare periode, kan nauwelijks omschrijven hoe het voelt.
Maar ik heb je verhaal gelezen en advies ter harte genomen. Dankje!
Het dubbele van alles is dat ik soms reikhalzend uitkijk naar de overgang, omdat het migraineverhaal daarna vaak een positieve wending krijgt voor veel vrouwen. Dus..........is helemaal niet erg dat je dat schrijft, gewoon a fact!quote:Op woensdag 30 november 2011 19:52 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Beste TS tuurlijk is het dubbel en voelt alles als gemiste kansen.
Tenslotte ben je naast al je lichamelijke sores gewoon ook een vrouw die graag een kindje wil.
Hoe dan ook veel sterkte en geluk samen met je man.
Hoe zuur dit wat ik nu schrijf ook over mag komen, ik bedoel het goed, maar na de overgang is de kans groot dat die
%^(*& migraine....voorbij is
![]()
![]()
Die hond ach, ik denk dat je in heel goed overleg en er zeker van kan zijn dat het beestje dagelijks aan zijn/haar beweging komt, is bij het vrouwtje/baasje in de buurt zijn al genoeg voor een hond.
Ik zou wel een rustig hondje uitkiezen
Je twijfelde hč?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:59 schreef kalinka het volgende:
Aan jou niet nee. Daar voel ik werkelijk helemaal niets voor, dus hier zul je het mee moeten doen.
Vanwaar dan dit twijfel de twijfel topic? Je wist dus allang dat er geen kind in je leven past.quote:
Takkie was gewoon een ordinaire teKKel hoor.quote:Bovendien heet het ras een Teckel en is het een hond die me in het geheel niet aanspreekt.
Je maakt er een feestje van! Welkom! Ik twijfel nooit, nee. Overdenk momenteel wel de meest belangrijke beslissing in een mensenleven. En dat je ordinair bent was me al langer duidelijk.quote:Op donderdag 1 december 2011 00:08 schreef Gentileschi het volgende:
[..]
Vanwaar dan dit twijfel de twijfel topic? Je wist dus allang dat er geen kind in je leven past.
[..]
Takkie was gewoon een ordinaire teKKel hoor.
niet nodigquote:Op donderdag 1 december 2011 00:11 schreef kalinka het volgende:
[..]
Je maakt er een feestje van! Welkom! Ik twijfel nooit, nee. Overdenk momenteel wel de meest belangrijke beslissing in een mensenleven. En dat je ordinair bent was me al langer duidelijk.
Ik begrijp het helemaal, maar stel nu dat jij en je man definitief besluiten geen kind te nemen door jou klachten en beperkingen.....is het dan medisch niet mogelijk om jezelf vervroegd in de overgang te laten helpen?quote:Op woensdag 30 november 2011 20:09 schreef kalinka het volgende:
[..]
Het dubbele van alles is dat ik soms reikhalzend uitkijk naar de overgang, omdat het migraineverhaal daarna vaak een positieve wending krijgt voor veel vrouwen. Dus..........is helemaal niet erg dat je dat schrijft, gewoon a fact!
Weljaquote:Komt wel goed bij ons!
Op woensdag 30 november 2011 20:09 schreef kalinka het volgende:
Nog een rukje...en je weet het zéker. Mens je bent 40+ , zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!quote:Op donderdag 1 december 2011 22:50 schreef kalinka het volgende:
Was net al een berichtje aan het typen maar heb de tekst even helemaal weggehaald. Ik denk dat we gewoon ons verstand moeten gebruiken. De hele situatie zoals je hem schetst, is mijn doemscenario. Ik heb enorm veel respect voor je, want oh wat weet ik hoe het voelt om last minute af te moeten bellen. Hoe verkoop ik aan een kindje dat volkomen afhankelijk van me is "sorry lieverd, mama heeft hoofdpijn (laten we het maar even zo noemen)?" Zelfs ons hondje wil aandacht en weliswaar krijgt hij vaak een overdosis op mijn goede dagen, maar toch....dat schuldgevoel herken ik maar al te goed.
De weegschaal begint steeds meer naar nee door te slaan...............pfft
Kinderen zijn leuk, maar ook čcht handenbindertjes en op z'n tijd etterbakkies. Bezint eer gij begint...quote:Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Nog een rukje...en je weet het zéker. Mens je bent 40+ , zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!
Kleinkinderen zijn ook handig om te hebben; je beleeft er plezier aan en (groot voordeel): ze gaan weer naar huis.quote:Op vrijdag 2 december 2011 01:13 schreef golfer het volgende:
Ik raad kinderen ook van harte af. Kleinkinderen daarentegen zijn erg leuk. Echt een aanrader om die meteen te nemen.
Babytruitjes breienquote:Op vrijdag 2 december 2011 01:00 schreef Plumootje het volgende:
[..]
Nog een rukje...en je weet het zéker.
, zoek als alternatief toch een leuk handwerkje of zo!
Reden temeer om je 10x te bedenken. Dick Swaab kan het weten; tenslotte is hij/zij een geleerde pief.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:46 schreef kalinka het volgende:
Bedankt voor de posts. Ik ben sceptisch t.a.v. hormoonmanipulatie, mijn lijf raakt van de anti-conceptiepil echt van slag, met als meest prominente verschijnsel een toename van het aantal migraine-aanvallen. Dat is op zich paradoxaal omdat er geen eisprong plaatsvindt, hetgeen ook niet (meer) gebeurt na de overgang. Toch zijn er veel vrouwen met hormoongerelateerde migraine die verbetering zien na die periode.
Sommige vrouwelijke migrainepatiënten raken helemaal verlost van hun klachten door een zwangerschap. Anderen krijgen het keihard terug wanneer het kindje geboren is, of maken een afschuwelijke zwangerschap door -die ook zijn weerslag heeft op het ongeboren kind -zo stelt Dick Swaab althans. Tja..........en dan is er geen weg terug meer natuurlijk.
Soms denk ik: mens, stop toch met denken en gá er gewoon voor. Maar op andere momenten, wanneer ik bv boven de wc hang, word ik pánisch bij de gedachte dat er zo'n hummeltje rondkruipt dat écht niet de hele dag bij mama op in de doka wil zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |