Dat is wel weinig, waarschijnlijk is je geheugen gewoon vol en dat vertraagt erg inderdaad. Met het programma Activiteitenweergave kan je zien hoeveel geheugen je vrij hebt (vrij en inactief geheugen optellen).quote:Op maandag 21 november 2011 15:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit is wat er staat: Processor: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo; Geheugen: 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM.
Wat is de SMARTstatus in het Nederlands? Ik vind hem niet in Disk Utility?
LaCie maakt zelf geen harddisks, ze kopen goedkope partijen van anderen op. Met een echt harddiskmerk zoals Western Digital ben je veel zekerder van een goede disk.quote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef TimCook het volgende:
Wat is nou een goed merk voor externe harde schijven? Ik gebruik nu steeds LaCie maar 2 ervan zijn al aan het overlijden. Of komt dat doordat ik continu torrents aan het down- en uploaden ben?
Whehehe.quote:Op maandag 21 november 2011 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
LaCie maakt zelf geen harddisks, ze kopen goedkope partijen van anderen op. Met een echt harddiskmerk zoals Western Digital ben je veel zekerder van een goede disk.
Bedankt. Er staat 320,07 GB WDC WD3200…quote:Op maandag 21 november 2011 16:02 schreef Tijn het volgende:
Hier check je je SMART-status in Disk Utility:
[ afbeelding ]
Dan is je harddisk niet aan het stuk gaan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt. Er staat 320,07 GB WDC WD3200…
S.M.A.R.T.-status: gecontroleerd.
Hoe krijg je dat klepje open? En steekt dat er dan uit of plaats je dat erin? En kan ik dat gewoon zelf doen? En ten slotte: wat moet ik dan vrage in de Applewinkel? (Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)quote:Op maandag 21 november 2011 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is wel weinig, waarschijnlijk is je geheugen gewoon vol en dat vertraagt erg inderdaad. Met het programma Activiteitenweergave kan je zien hoeveel geheugen je vrij hebt (vrij en inactief geheugen optellen).
Zet er 1 of 2 GB bij en je zult zien dat hij weer vliegt. Gaat heel makkelijk met een klepje aan de onderkant. Kosten: niet meer dan ¤ 25.
Kan dat alleen met het plaatsen van een geheugenkaart (heet dat zo?) in je pc?quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is je harddisk niet aan het stuk gaan.
Ik denk dat je gewoon te weinig intern geheugen hebt om soepel te kunnen werken. 1 GB is anno 2011 echt heel weinig. Als je daar wat meer van maakt (hoe meer, hoe beter) dan loopt je computer een stuk lekkerder.
Voor mij bedoel je of was het ergens anders een reactie op?quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Jarno het volgende:
Een eigen behuizing kopen en daar de disk in dan van het merk waar jij zelf een goed gevoel bij hebt is ook nog een optie natuurlijk. Macally heeft wel leuke behuizing, ook met FW800 interface bijv.
Ja. Als ik jou was, zou ik je Mac meenemen naar een computerwinkel en daar vragen of ze het voor je willen doen. Betaal je een paar tientjes meer, maar dan heb je er verder geen gedoe aan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kan dat alleen met het plaatsen van een geheugenkaart (heet dat zo?) in je pc?
Wel een gedoe met zo'n 27 inch-scherm.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja. Als ik jou was, zou ik je Mac meenemen naar een computerwinkel en daar vragen of ze het voor je willen doen. Betaal je een paar tientjes meer, maar dan heb je er verder geen gedoe aan.
Nee ik ben nog wel eens te lui om te quotenquote:Op maandag 21 november 2011 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Voor mij bedoel je of was het ergens anders een reactie op?
Geen probleem.quote:Op maandag 21 november 2011 16:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee ik ben nog wel eens te lui om te quoten. Was voor iemand anders dus.
Met een kruiskop-schroevendraaier, is echt extreem simpel. Zie http://support.apple.com/kb/ht1423. Daar heb je geen expert-hulp bij nodig. Er passen waarschijnlijk 2 modules in je iMac, en ik denk dat er nu 1 gebruik is en 1 vrij, maar dat moet je maar even kijken.quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat klepje open? En steekt dat er dan uit of plaats je dat erin? En kan ik dat gewoon zelf doen? En ten slotte: wat moet ik dan vrage in de Applewinkel? (Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)
Phew.quote:
Er is vast wel iemand te vinden die het voor je thuis wil doen. Maar op zich kun je ook wel proberen het zelf te doen, hoor. Ik zou dan even een filmpje op YouTube ofzo opzoeken over hoe het moet.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wel een gedoe met zo'n 27 inch-scherm.Doen ze dat ook aan huis, voor nog en paar tientjes meer?
Bedankt, maar kan het zijn dat de link die in je post staat niet werkt?quote:Op maandag 21 november 2011 16:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Met een kruiskop-schroevendraaier, is echt extreem simpel. Zie http://support.apple.com/kb/ht1423. Daar heb je geen expert-hulp bij nodig. Er passen waarschijnlijk 2 modules in je iMac, en ik denk dat er nu 1 gebruik is en 1 vrij, maar dat moet je maar even kijken.
Het geheugen zelf kan je overal kopen (de link die ik hierboven postte was het goede type), en anders weten ze bij een Apple Reseller wel wat erin moet en geven ze het meteen mee.
Ik heb een Western Digital Elements van 1TB. Bevalt mij prima en gaat vanzelf aan wanneer de USB ingeplugd wordt.quote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef TimCook het volgende:
Wat is nou een goed merk voor externe harde schijven? Ik gebruik nu steeds LaCie maar 2 ervan zijn al aan het overlijden. Of komt dat doordat ik continu torrents aan het down- en uploaden ben?
Werkt bij mij gewoon. Probeer deze eens:quote:Op maandag 21 november 2011 16:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, maar kan het zijn dat de link die in je post staat niet werkt?
Bepaald wel, denk ikquote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat klepje open? En steekt dat er dan uit of plaats je dat erin? En kan ik dat gewoon zelf doen? En ten slotte: wat moet ik dan vrage in de Applewinkel? (Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)
Hier ben ik het mee eens. Externe harde schijven houden het bij mij nooit lang uit, welk merk het ook is...quote:Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef nietzman het volgende:
In mijn ogen is er geen goed merk externe harde schijven. Overlijden doen ze allemaal op den duur en het is enorm afhankelijk van welke serie aan HDs een producent in zo'n externe casing ramt.
Het was een grap.quote:
Bedankt, ik ga ernaar kijken.quote:Je kan het in de Apple-winkel laten doen, maar dat kost duur.
Je kan ook zelf RAM bestellen en het erin prikken. Hoe dat moet staat hier:
http://www.ifixit.com/Gui(...)3-and-2210-RAM/990/1
Welk RAM je moet hebben vind je hier:
[ afbeelding ]
Let op dat je laptop-RAM koopt, ook al heb je een desktop. De iMac maakt nl gebruik van die kleine bankjes.
Wozniak heeft nauwelijks iets met het Apple van nu te maken.quote:Op maandag 21 november 2011 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Aaah gay je hebt Wozniak uit de OP gehaald.
Bedankt, deze werkt wel. Klopt het dat je hem met die procedure vervangt? Of is het de bedoeling dat je er een toevoegt?quote:Op maandag 21 november 2011 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Werkt bij mij gewoon. Probeer deze eens:
http://support.apple.com/kb/HT1423?viewlocale=nl_NL
Je iMac heeft ruimte voor 2 modules. Als er al 2 inzitten zal je er 1 of 2 moeten vervangen. Als er pas 1 inzit kan je er een tweede bijplaatsen.quote:Op maandag 21 november 2011 16:26 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, deze werkt wel. Klopt het dat je hem met die procedure vervangt? Of is het de bedoeling dat je er een toevoegt?
Je hebt gelijk, er hoort wel een foto bijquote:Op maandag 21 november 2011 16:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Aaah gay je hebt Wozniak uit de OP gehaald.
hehequote:Op maandag 21 november 2011 16:25 schreef remlof het volgende:
Ja, geef die trol ook nog eens extra aandacht in de TT
Vind ik niet.quote:Op maandag 21 november 2011 16:30 schreef TimCook het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er hoort wel een foto bij
Oke, bedankt. Hoeveel RAM heb ik dan eigenlijk? Weet niet wat SDRAM betekent.quote:Op maandag 21 november 2011 16:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je iMac heeft ruimte voor 2 modules. Als er al 2 inzitten zal je er 1 of 2 moeten vervangen. Als er pas 1 inzit kan je er een tweede bijplaatsen.
Op zich wel. Het is ook wel nuttig om te weten dat je nu "1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM" hebt.quote:Op maandag 21 november 2011 16:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oke, bedankt. Hoeveel RAM heb ik dan eigenlijk? Weet niet wat SDRAM betekent.
Is het voldoende als ik deze informatie meeneem nar de Applestore?
Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac7,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2,4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 1 GB
Bussnelheid: 800 MHz
Opstart-ROM-versie: IM71.007A.B01
quote:Op maandag 21 november 2011 16:33 schreef TimCook het volgende:
[..]
Jawel, wel van Tim. Hij is immers onze nieuwe Leider.
quote:
Bedankt, die aanvullende gegevens heb ik er ook bij gezet.quote:Op maandag 21 november 2011 16:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Op zich wel. Het is ook wel nuttig om te weten dat je nu "1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM" hebt.
Je hebt nu 1 GB (gigabyte) aan geheugen (SDRAM is een vorm van RAM = intern geheugen).
Jammer, jij houdt het niveau altijd wel hoog hierquote:Op maandag 21 november 2011 16:35 schreef Godtje het volgende:
Wat een kneuzen TT![]()
Topic kan ook wel weer uit de MyAt met het gemiddelde niveau.
Bedoelde je soms hier te zeggen dat je wél een digibeet bent?quote:Op maandag 21 november 2011 16:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kan ik trouwens geen geheugen deleten van mijn huidige RAM of werkt dat helemaal niet zo?
quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
(Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)
Ja, maar ik had het verpakt als grap.quote:Op maandag 21 november 2011 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoelde je soms hier te zeggen dat je wél een digibeet bent?
[..]
Geheugen gaat automatisch helemaal leeg als je je computer uitzet. Er valt dus niets te backuppen. In principe kan je er gewoon een tweede bij als je de eerste laat zitten, soms kan het voorkomen dat ze niet compatible zijn. Meer GB is beter, maar 4 GB (2x2GB) is meer dan genoeg voor die iMac (en waarschijnlijk ook het maximum dat ie ondersteunt).quote:Op maandag 21 november 2011 16:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt, die aanvullende gegevens heb ik er ook bij gezet.
Nog een vraagje, als er al een geheugenkaart in zit en er is plaats voor een tweede, laat ik die eerste dan zitten en plaats ik die tweede erbij? En als er plaats is voor één, kan ik die bestaande er dan gewoon uithalen en vervangen (weet niet of daar nog gegevens op staan die ik moet backuppen? En ten slotte, hoeveel GB moet ik idealiter nemen? Wat het kost, maakt me niet zo heel veel uit; het is me veel waard dat hij wat sneller wordt.
Kan ik trouwens geen geheugen deleten van mijn huidige RAM of werkt dat helemaal niet zo?
En als er maar 1 zit kan ik hem dus gewoon vervangen?quote:Op maandag 21 november 2011 16:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Geheugen gaat automatisch helemaal leeg als je je computer uitzet. Er valt dus niets te backuppen. In principe kan je er gewoon een tweede bij als je de eerste laat zitten, soms kan het voorkomen dat ze niet compatible zijn. Meer GB is beter, maar 4 GB (2x2GB) is meer dan genoeg voor die iMac (en waarschijnlijk ook het maximum dat ie ondersteunt).
Maar blijkbaar draai ik dan veel programma's tegelijkertijd waardoor hij het niet aankan? Meestal heb ik Safari, Firefox (voor Betfair, dat niet goed werkt op Safari), iTunes, Entourage en Word open staan. eet niet of dat veel is of dat het gewoon zo is dat de 1 GB die ik heb sowieso weinig is?quote:Op maandag 21 november 2011 16:51 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, om je vraag te beantwoorden: intern geheugen (ook wel RAM genoemd) wordt automatisch gewist als je je computer uitzet. Je besturingssysteem maakt ook automatisch RAM vrij op het moment dat het nodig is. Je hoeft je daar zelf dus niet mee bezig te houden.
Intern geheugen of RAM is iets heel anders dan opslagruimte, zoals je harddisk. Op je harddisk sla je bestanden op die daar blijven staan tot je het zelf weg haalt. In je RAM staan alleen tijdelijke dingen die de programma's nodig hebben die je op dit moment draait.
Ja.quote:Op maandag 21 november 2011 16:52 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En als er maar 1 zit kan ik hem dus gewoon vervangen?
Exact.quote:Op maandag 21 november 2011 16:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar blijkbaar draai ik dan veel programma's tegelijkertijd waardoor hij het niet aankan?
1 GB is in deze tijd gewoon erg weinig, dus de kans is groot dat als je al deze programma's tegelijkertijd draait, het simpelweg niet past. Daardoor wordt je computer traag. Meer geheugen zorgt ervoor dat je meer programma's tegelijkertijd kunt draaien zonder dat je computer traag wordt.quote:Meestal heb ik Safari, Firefox (voor Betfair, dat niet goed werkt op Safari), iTunes, Entourage en Word open staan. eet niet of dat veel is of dat het gewoon zo is dat de 1 GB die ik heb sowieso weinig is?
quote:
Bedankt, ik snap het.quote:Op maandag 21 november 2011 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Exact.
[..]
1 GB is in deze tijd gewoon erg weinig, dus de kans is groot dat als je al deze programma's tegelijkertijd draait, het simpelweg niet past. Daardoor wordt je computer traag. Meer geheugen zorgt ervoor dat je meer programma's tegelijkertijd kunt draaien zonder dat je computer traag wordt.
3,1 GHz i5? Welke is dat?quote:Op maandag 21 november 2011 16:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Bepaald wel, denk ik
Je kan het in de Apple-winkel laten doen, maar dat kost duur.
Je kan ook zelf RAM bestellen en het erin prikken. Hoe dat moet staat hier:
http://www.ifixit.com/Gui(...)3-and-2210-RAM/990/1
Welk RAM je moet hebben vind je hier:
[ afbeelding ]
Let op dat je laptop-RAM koopt, ook al heb je een desktop. De iMac maakt nl gebruik van die kleine bankjes.
Die heb ik ook, en bij mij is hij nog steeds 2,4.quote:Op maandag 21 november 2011 17:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zo te zien het huidige "mid 2011" model.
Dat jaquote:Op maandag 21 november 2011 17:47 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Die heb ik ook, en bij mij is hij nog steeds 2,4.
Edit: Ah, het is een iMac.
4GB geheugen.quote:Op maandag 21 november 2011 17:30 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat bevordert je snelheid meer, 4 gig geheugen erbij of een SSD schijf?
1GB toch.quote:Op maandag 21 november 2011 21:05 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel geheugen hij al heeft, denk ik.
4quote:Op maandag 21 november 2011 21:05 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel geheugen hij al heeft, denk ik.
Handbrakequote:Op maandag 21 november 2011 21:37 schreef nils7 het volgende:
Wie weet er een goede DVDripper?
Ik gebruik nu iVL maar die hangt gewoon na een tijd.
Als ik op google zoek krijg ik er tig maar wie weet heeft iemand een bonne idee?
thnxquote:
die halve millimeter kun je nu net zo goed met een hamer dichtslaan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:24 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie zin om even te lachen?Ik heb twee geheugenbankjes gekocht voor mijn iMac. Ik had alle instructie gevolgd, maar toen ik die lipjes opzij had geschoven van het RAM-geheugenklepje kreeg ik die bankjes er niet uit. Toen heb ik er met een tangetje voorzichtig aan getrokken en toen zat het scheef.
Vervolgens ging ik gillen en huilen en de Applehelpdesk bellen toen ik opeens tot de conclusie kwam dat ik ook nog aan dat lipje had moeten trekken. Vervolgens lukte het me om het bankje terug te duwen en toen heb ik het er alsnog aan het lipje uitgetrokken.
Positief: hij is nu sneller dan voorheen. Wat me wel opviel, is dat het klipje niet voor 100% goed sluit. De onderkant van de pc is dus niet glad maar het steekt een halve millimeter ofzo uit. Kan dat kwaad?
Klacht: ik ben dom.
Maar wel slimmer dan eerst, dus hoera. Voor je het weet vervang je zelf je logicboard,quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:24 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben jullie zin om even te lachen?Ik heb twee geheugenbankjes gekocht voor mijn iMac. Ik had alle instructie gevolgd, maar toen ik die lipjes opzij had geschoven van het RAM-geheugenklepje kreeg ik die bankjes er niet uit. Toen heb ik er met een tangetje voorzichtig aan getrokken en toen zat het scheef.
Vervolgens ging ik gillen en huilen en de Applehelpdesk bellen toen ik opeens tot de conclusie kwam dat ik ook nog aan dat lipje had moeten trekken. Vervolgens lukte het me om het bankje terug te duwen en toen heb ik het er alsnog aan het lipje uitgetrokken.
Positief: hij is nu sneller dan voorheen. Wat me wel opviel, is dat het klipje niet voor 100% goed sluit. De onderkant van de pc is dus niet glad maar het steekt een halve millimeter ofzo uit. Kan dat kwaad?
Klacht: ik ben dom.
Met een koevoetquote:Op dinsdag 22 november 2011 12:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar wel slimmer dan eerst, dus hoera. Voor je het weet vervang je zelf je logicboard,
quote:
Alles ging verder goed; ik had alleen niet begrepen dat dat bankje eruit zou komen als ik aan het lipje zou trekken.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:42 schreef Jarno het volgende:
Soms moet je weten waar je grenzen liggen denk ik dan maar...
4 GB.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:42 schreef Jarno het volgende:
Wat zegt About This Mac nu? Hoeveel geheugen er in zit dus?
quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Met een tangetje. Voortaan de instructies beter lezen
.
[ afbeelding ].
Nee, vind ik zonde. Ik heb het maar zo gelaten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:52 schreef FUFR het volgende:
[..]
die halve millimeter kun je nu net zo goed met een hamer dichtslaan.
De overkill had je al met de tang gedaan..
Ik ben er beter uitgekomen inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar wel slimmer dan eerst, dus hoera. Voor je het weet vervang je zelf je logicboard,
Ik snap je smiley niet. Dat zou inderdaad denk ik mijn keus zijn geweest.quote:
Da's waar. Volgende keer doe ik het beter.quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Noobs slopen alles
[ afbeelding ]
Tis echt zo
Fantastisch bedrijf. Zij snappen het.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef Tijn het volgende:
Wtf Dell, check hun nieuwste aanwinst. Ik kwam erop door een review bij Tweakers. Uit die review blijkt dat dit apparaat (ga even zitten) zo'n beetje 4600 euro kost
Waar slaat dit op? Ik bedoel... kijk nou
[ afbeelding ]
Zo te zien zit er een accu voor 30 uur in?quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef Tijn het volgende:
Wtf Dell, check hun nieuwste aanwinst. Ik kwam erop door een review bij Tweakers. Uit die review blijkt dat dit apparaat (ga even zitten) zo'n beetje 4600 euro kost
[ afbeelding ]
Ondanks dat 'ie een accu heeft van maar liefst 97 watt-uur (de 15" MBP heeft een accu van 77,5 watt-uur) is 'ie toch een uur eerder leeg dan een 15" MBP. Dus dat is het logge formaat wel waardquote:Op dinsdag 22 november 2011 16:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Zo te zien zit er een accu voor 30 uur in?
Zitten er ook wieltjes onder?quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk wel een lelijk performance monster...quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ondanks dat 'ie een accu heeft van maar liefst 97 watt-uur (de 15" MBP heeft een accu van 77,5 watt-uur) is 'ie toch een uur eerder leeg dan een 15" MBP. Dus dat is het logge formaat wel waard
Ik snap best dat je performance uit een laptop zou willen halen. En ik snap ook best dat daar een prijskaartje aan vast zit. Maar dat betekent toch niet dat het er zó uit hoeft te zien? Het is bijna alsof ze er extra moeite in hebben gestoken om het lelijk te maken. Die kleur ook enzo, echt, wtf.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een lelijk performance monster...
2.5GHz dualcore i5 voor 1800 dollar. De MBP heeft voor diezelfde prijs een 2.2GHz quadcore i7.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat is er mis mee dan? Ik zie het serieus niet.
En heeft die MBP dezelfde prestaties als deze? Nee zeker? Want dat hij een uur later leeg is maar bv 3 x langzamer dan is dat nogal wiedes he.
Ze hebben iig hier een team van Tweakers op gezet en niet een zogenaamd een "design" team die gewoon klakkeloos het ontwerp van de MBP overneemt. HP Envy anyone?quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap best dat je performance uit een laptop zou willen halen. En ik snap ook best dat daar een prijskaartje aan vast zit. Maar dat betekent toch niet dat het er zó uit hoeft te zien? Het is bijna alsof ze er extra moeite in hebben gestoken om het lelijk te maken. Die kleur ook enzo, echt, wtf.
Toch zou ik veel liever die HP Envy hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ze hebben iig hier een team van Tweakers op gezet en niet een zogenaamd een "design" team die gewoon klakkeloos het ontwerp van de MBP overneemt. HP Envy anyone?
Mwah, die Envy ziet er best goed uit. Ik zou er alleen niet voor betalen, als ik ook een MBP kan kopen. Als ik voor een niet-Mac zou gaan, zou ik voor de Sony Vaio Z gaan. Alleen is die belachelijk duurquote:
Ervaring mee... Op één bug na werkt hij prima. Dat is die bug dat hij "8MB* aangeeft ineens. Collega van me gebruikt deze schijf al maanden naar tevredenheid, in zijn twee MBP's.quote:Op dinsdag 22 november 2011 17:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Iemand trouwens nog ervaring met een Intel 320 SSD in een Macbook (Pro) onder Lion? Ik lees nogal wat wisselende ervaringen... (o.a wel of geen TRIM support)
Ik heb er nu eentje in m'n pc zitten maar wil die later wel vervangen door een variant met meer diskspace, dacht dan kan ik die SSD voor de Macbook gebruiken..
Royal sadness.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:54 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een oudere firmware bug van de SSD toch?quote:Op dinsdag 22 november 2011 19:52 schreef jackson het volgende:
[..]
Ervaring mee... Op één bug na werkt hij prima. Dat is die bug dat hij "8MB* aangeeft ineens. Collega van me gebruikt deze schijf al maanden naar tevredenheid, in zijn twee MBP's.
Maar wat betekent dat dan, dat ik alsnog Office 2011 moet kopen?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:43 schreef eleusis het volgende:
Office 2008 werkt prima onder Lion, de installer alleen niet
Waar kan ik dat vinden? Is dat freeware op internet of moet ik het kopen bij de Applewinkel?quote:
Ja, maar als jij reageert met één woord moet ik een beetje raden wat je bedoelt. Ik dacht dat je me corrigeerde wat betreft de naam van het programma.quote:Op woensdag 23 november 2011 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dude... Google
http://www.openoffice.org/
Of iWork, de Apple-variant van Office. Kost 90 euro geloof ik. En via Surfspot is MS Office toch niet zo duur?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar wat betekent dat dan, dat ik alsnog Office 2011 moet kopen?
TRIM zegt me niks... En dat is inderdaad die oudere firmware bugquote:Op dinsdag 22 november 2011 23:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat was een oudere firmware bug van de SSD toch?
En werkt TRIM er wel of niet op in Lion? Is wel belangrijk voor de levensduur van de HD
Op tweakers zie ik dit staan:quote:Op woensdag 23 november 2011 12:02 schreef VegaKip het volgende:
Is er hier iemand die z'n oude ipod aan heeft gemeld voor die omruilactie? Ik heb vandaag m'n omruilpakket ontvangen, maar de envelop was geopend dus ik vraag me af of m'n pakket wel compleet is.
Er staat dat ik de ipod in een doos moet doen en dan de UPS zak erover moet doen, had deze erbij moeten zitten of is dit gewoon de originele doos?
Had je er geen bubbel-envelop bij?quote:Ik heb net de verpakking ontvangen om terug te sturen naar Apple. Bevat een lege bubbel envelop, een UPS Express Pak-tas, een boekje met de verzendinstructies en een UPS-retouretiket. Wel vind ik de manier om de iPod terug te sturen een beetje omslachtig..
In de verzendinstructies staat dat je telefonisch contact op moet nemen met UPS om het pakket op te laten halen, alleen het telefoonnummer in de instructies bleek veranderd te zijn.
Wat is het precies het verschil, volgens wiki is Libreoffice op de source code van Openoffice gebaseerd.quote:
Het voornaamste verschil is dat Oracle niks te zeggen heeft over LibreOffice.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het precies het verschil, volgens wiki is Libreoffice op de source code van Openoffice gebaseerd.
ik klap m open en laat m meedraaien in de afwasmachinequote:Op woensdag 23 november 2011 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
Waarmee kun je je beeldscherm en toetsenbord het best schoonmaken?
/care?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voornaamste verschil is dat Oracle niks te zeggen heeft over LibreOffice.
Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is die 4s nou al is op voorraad btw ?? Mn 3gs valt uit elkaar. Letterlijk
Pwr button weg
Volume buttons weg
Mute button defect
Hahaha royal sadness
Koop gewoon nieuwe oordopjes. De kwaliteit die Apple je geeft bij een iPod kan je voor een euro uit Hong Kong laten komen.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:47 schreef Federer-fan het volgende:
Omdat de hoofdtelefoon van mijn iPod het een beetje aan het begeven is en ik die dingen vaak nogal duur vind, overwoog ik om een nieuwe iPod te kopen (de prijs voor de hoofdtelefoon is dan feitelijk een korting op de iPod). Maar ik vind ze er niet op vooruitgegaan. Ik heb nu een iPod nano 8 GB. Maar die kleintjes vind ik alleen maar onhandig. Zijn die eerdere versies, met die dubbele grootte, niet meer verkrijgbaar in de winkel?
Wanneer besteld, vorige week toch ofzoquote:Op woensdag 23 november 2011 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb de mijne vandaag binnen gekregen.
13 November.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Wanneer besteld, vorige week toch ofzo
Dat lukte me vandaag nog niet eens met een sim only abonnementquote:Op woensdag 23 november 2011 19:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
hmmm, ik wil gewoon een winkel inlopen en naar buiten gaan met dat ding, geen zin om te wachten
Ja lach maar. Tering wat een drama zijn telco's. Ik snap waarom apple die buitenspel wilde zetten.quote:
Nou ik was toch even verder gaan kijken ...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja lach maar. Tering wat een drama zijn telco's. Ik snap waarom apple die buitenspel wilde zetten.
Eerst via de website van telfort. Maar als je daar 'zakelijk' aanvinkt ga je gewoon terug naar stap 1. Toen bellen...; gesloten. Toen naar de telfort shop. KVK uittreksel 'te oud' ondanks recent afschrift van de zaak, bankpas, etc. Ok, dan maar naar de KVK rijden. Nieuw uittreksel van 11 euro. Terug naar de telfort winkel. Krijg ik uiteindelijk de papieren om te ondertekenen onder mijn neus, abonnement 10% duurder dan online afsluiten EN 42 euro aansluitkosten aftikken die je online niet hebt. "Nee kunnen we niks aan doen, zo staat het in ons systeem"
-zucht-
Ik heb meer te doen op een dag. Plus dat Telfort simpelweg de beste aanbieding heeft momenteel. Sim only met 75 belminuten, 25 smsjes en 1GB data voor 14,20 per maand.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:55 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nou ik was toch even verder gaan kijken ...
Hoe is de dekking van Telfort met 3 G?quote:Op woensdag 23 november 2011 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb meer te doen op een dag. Plus dat Telfort simpelweg de beste aanbieding heeft momenteel. Sim only met 75 belminuten, 25 smsjes en 1GB data voor 14,20 per maand.
KPN netwerk.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe is de dekking van Telfort met 3 G?
En dat biedt voordelen voor de normale mens? Prima tent Oraclequote:Op woensdag 23 november 2011 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voornaamste verschil is dat Oracle niks te zeggen heeft over LibreOffice.
Het voordeel is dat LibreOffice actiever wordt ontwikkeld, omdat een hoop ontwikkelaars van OpenOffice naar LibreOffice zijn overgestapt en daarna van Oracle niet meer aan OpenOffice mochten werken.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:48 schreef jackson het volgende:
[..]
En dat biedt voordelen voor de normale mens? Prima tent Oracle
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je hebt al gekeken welke tijdzone is ingesteld op icloud.com?
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geen id hoor maar iets met tijdverschillen aangezien je de tijd op een .com adres invult
Haha net te laat![]()
Dus dat
Bedankt. Stond inderdaad verkeerd ingesteld.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:47 schreef Tourniquet het volgende:
Inderdaad, op icloud.com rechtsboven op je naam klikken en dan de tijdzone goedzetten.
Helder verhaal... Geen idee of het klopt overigens. OpenOffice vind ik persoonlijk altijd wel prettig werken. Zeker nu draaitabellen etc ook gewoon werkenquote:Op woensdag 23 november 2011 21:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voordeel is dat LibreOffice actiever wordt ontwikkeld, omdat een hoop ontwikkelaars van OpenOffice naar LibreOffice zijn overgestapt en daarna van Oracle niet meer aan OpenOffice mochten werken.
Ik weet überhaupt niet of er nog wel actief aan OpenOffice wordt gewerkt. Qua versie ligt het in elk geval achter op Libre en volgens mij zijn er ook geen releases meer geweest sinds Oracle heeft besloten om OOo bij The Apache Foundation onder te brengen.
die van mij houdt t nog geen uur volquote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef FUFR het volgende:
ik heb gisteren 1,5 uur met mijn bijna volle (nog 14 minuten laadtijd gaf ie aan) MBP gewerkt en had toen nog maar voor een uur stroom
Of trekt een internet dongle zoveel power?
hoe bedoel je? hoe oud issie? de mijne is net een maandquote:Op donderdag 24 november 2011 12:11 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die van mij houdt t nog geen uur vol
4 jaarquote:Op donderdag 24 november 2011 12:16 schreef FUFR het volgende:
[..]
hoe bedoel je? hoe oud issie? de mijne is net een maand
Ik kom zelf tot de conclusie dat mijn gloednieuwe MBA een wereld accu heeft maar mijn Firefox/Safari soms de CPU behoorlijk kan belasten. Hiermee vliegt zelfs de accuduur van mijn machine flink terug. Bekijk eens in Activiteitenbeheer of er mogelijk zaken veel CPU slurpen.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef FUFR het volgende:
ik heb gisteren 1,5 uur met mijn bijna volle (nog 14 minuten laadtijd gaf ie aan) MBP gewerkt en had toen nog maar voor een uur stroom
Als je die bijna continu gebruikt zal dat zeker te merken zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:09 schreef FUFR het volgende:
Daar ben ik ook bang voorquote:Op donderdag 24 november 2011 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Goede vraag. Ik denk dat het alleen via iCloud Photostream of met een kabeltje aansluiten kan, maar heb geen iOS5-device om het met iPhoto '11 te testen.
Bedankt. Die zat er wel bij, maar omdat ze het in het boekje hebben over een doos, dacht ik dat die er ook bij had moeten zitten.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:09 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op tweakers zie ik dit staan:
[..]
Had je er geen bubbel-envelop bij?
Ja en nee, nee omdat mijn MacBook nog maar net een jaar oud is, en de software nu al verouderd isquote:Op donderdag 24 november 2011 14:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet zo vreemd toch dat nieuwe functionaliteit niet in verouderde software verwerkt wordt? Bovendien: iPhoto kost maar ¤ 11,99.
Net er voorquote:Op donderdag 24 november 2011 21:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dan heb je hem echt nét gekocht voordat iLife '11 uitkwam, of niet gebruik gemaakt van de gratis upgrade-mogelijkheid als je je MacBook na de release kocht.
60 net als de magic mouse.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Traditioneel matig die kortingen. Bovendien is er iets vreemds aan de hand met de "oude prijzen" die ze weergeven: kost een Magic Trackpad normaal ¤ 63,07?
"De dag waarop je 364 dagen hebt gewacht"quote:Op vrijdag 25 november 2011 01:43 schreef Tourniquet het volgende:
MacBook Air's met korting, oh oh oh oh oh....
En nog veel meer spullen vandaag met korting in de Online Apple Store, vanwege Black Friday!
http://store.apple.com/nl/browse/holiday/shopping_event
Stom van me. Moet indd 69 zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik zie dat ze het gefixt hebben, blijkbaar is de normale prijs ¤69.
Te Tofquote:Op vrijdag 25 november 2011 01:43 schreef Tourniquet het volgende:
MacBook Air's met korting, oh oh oh oh oh....
En nog veel meer spullen vandaag met korting in de Online Apple Store, vanwege Black Friday!
http://store.apple.com/nl/browse/holiday/shopping_event
als je via USB aangelsoten hebt, is het niet echt een netwerkprinter he? kan je niet via netwerkkabel aansluiten? daarna is het even een papiertje proberen uit te printen, wordt printer gedetecteerd en de drivers etc gedownloadquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:06 schreef koffiekoekje het volgende:
Iemand een idee hoe ik mijn netwerk printer moet installeren?
Het gaat om een HP laserjet 1010
Deze is aangesloten via usb aan mijn Zyxel P-2812HNU-51c
(handleiding, maar daar kom ik niet echt mee verder)
De Zyxel geeft aan dat ik "http://192.168.1.1:631/printers/USB_PRINTER" moet gebruiken om mijn printer te benaderen.
Via printer toevoegen kom ik alleen niet verder dan een printer die of een foutmelding geeft of in pauze gaat. (van de printer zelf waarschijnlijk geen enkele reactie).
En via Cups weet ik zo niet wat ik zou moeten doen...
bvd
heb je uberhaupt wel eens een NW printer van dichtbij gezien?quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als je via USB aangelsoten hebt, is het niet echt een netwerkprinter he? kan je niet via netwerkkabel aansluiten? daarna is het even een papiertje proberen uit te printen, wordt printer gedetecteerd en de drivers etc gedownload
Ja en nee. Het is een usb printer. Maar via de router, waar ook een paar usb poorten op zitten, zou ik er een netwerkprinter van kunnen maken. Via de router is het dan een netwerkprinter.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:25 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
als je via USB aangelsoten hebt, is het niet echt een netwerkprinter he? kan je niet via netwerkkabel aansluiten? daarna is het even een papiertje proberen uit te printen, wordt printer gedetecteerd en de drivers etc gedownload
Ehm nee, dan is het nog steeds een USB printer, alleen speelt jouw router voor printserver.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:39 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is een usb printer. Maar via de router, waar ook een paar usb poorten op zitten, zou ik er een netwerkprinter van kunnen maken. Via de router is het dan een netwerkprinter.
[ afbeelding ]
Als het niet werk gaat de printer weer terug op de airport express, maar het zou leuk zijn als het zo werkt, want het zou moeten kunnen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ehm nee, dan is het nog steeds een USB printer, alleen speelt jouw router voor printserver.
In dat geval ga ik me niet wagen je te helpen, slechte ervaringen met zulke dingen... Zo slecht dat ik echte netwerkprinters had gekocht.
Een netwerkprinter geeft z'n modelinfo etc direct door aan de PC/MAC. En vaak ook de drivers. Gaat vrijwel altijd feilloos
Een USB-printer geeft dat door aan de printserver en dan is het maar de vraag hoe je dat moet installeren (ergste ooit was dat ik eerst printer aan computer moet hangen, installeren, en dan pas aan printserver, om weer de compoort te veranderen. Bah)
Als je al een Airport Express hebt, waarom zou je dan uberhaupt deze router hiervoor willen gebruiken?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:21 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Als het niet werk gaat de printer weer terug op de airport express, maar het zou leuk zijn als het zo werkt, want het zou moeten kunnen.
Die gaat dan gebruikt worden voor airtunes.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je al een Airport Express hebt, waarom zou je dan uberhaupt deze router hiervoor willen gebruiken?
quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:50 schreef Tourniquet het volgende:
Ik ga dit weekend ook met volle teugen niet werken!
[ afbeelding ]
gewoon de ~ toets?quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:58 schreef problematiQue het volgende:
Is er een toetsencombinatie waarmee je een grote tilde kunt typen? Dus niet deze: ˜, maar deze: ~ ?
Das dan wel een enorm brakke en oude printerserver geweest. Tegenwoordig volstaat in 99 van de 100 gevallen simpelweg het IP van de server als printerpoort bij IP printing ingeven in elk modern OS.quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:01 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ehm nee, dan is het nog steeds een USB printer, alleen speelt jouw router voor printserver.
In dat geval ga ik me niet wagen je te helpen, slechte ervaringen met zulke dingen... Zo slecht dat ik echte netwerkprinters had gekocht.
Een netwerkprinter geeft z'n modelinfo etc direct door aan de PC/MAC. En vaak ook de drivers. Gaat vrijwel altijd feilloos
Een USB-printer geeft dat door aan de printserver en dan is het maar de vraag hoe je dat moet installeren (ergste ooit was dat ik eerst printer aan computer moet hangen, installeren, en dan pas aan printserver, om weer de compoort te veranderen. Bah)
Een belkin ding. Maar het heeft me overtuigd om alleen echte netwerkprinters te halen. Dus nu heb ik een printer die ook AirPrint aan kanquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das dan wel een enorm brakke en oude printerserver geweest. Tegenwoordig volstaat in 99 van de 100 gevallen simpelweg het IP van de server als printerpoort bij IP printing ingeven in elk modern OS.
Bij apple? Je kan ook je bevestigingsmail lezen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Vanmiddag een iPad 2 besteld, ben benieuwd wanneer hij binnen komt!
Jup, 5-6 december. Hoor van veel mensen dat het dan alsnog eerder komt, vandaarquote:Op zaterdag 26 november 2011 00:04 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bij apple? Je kan ook je bevestigingsmail lezen.
Ja, maar dat is bij mij een ˜, een hoge, en niet eentje die in het midden staat zoals wat jij net typte. Waar zit die toets bij jou?quote:
Wat is hier hilarisch aan? Dat is net zoiets als je recept openen op de iPad, nu open je de muzieknoten op de iPad.quote:
Als je dit al vreemd vindt.. je weet dat er iPad-houders zijn voor in vliegtuigen? En dan niet voor de passagiers, maar in de cockpit voor de vliegers.quote:
Zijn die degelijk? Lijkt me handig in de auto, een giga navigatieschermquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:30 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Als je dit al vreemd vindt.. je weet dat er iPad-houders zijn voor in vliegtuigen? En dan niet voor de passagiers, maar in de cockpit voor de vliegers.
Neem aan van wel. Ze zijn gecertificeerd door de betreffende instanties voor gebruik als electronic flight bag in de betreffende vliegtuigtypes.quote:
naast de linker shift?quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:25 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bij mij een ˜, een hoge, en niet eentje die in het midden staat zoals wat jij net typte. Waar zit die toets bij jou?
Mja voor die paar PLIST bestanden die hooguit achter blijven hoef je het niet te doen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:26 schreef problematiQue het volgende:
Je kunt inderdaad de app vanuit de applications folder naar de prullenbak slepen. Het schijnt dat dan echter niet alle bestanden dan worden verwijderd, en met AppCleaner (gratis) gebeurt dat wel.
Heeft een collega van mij ook last van.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb in mijn iphone 4s met iOS 5.0.1 soms dat mijn systeem settings crashen
Probleem heb ik op mijn ipod touch 4th gen niet!
Ik heb 'm een keer gerestored. Kijken of het nu beter gaatquote:Op zondag 27 november 2011 18:01 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Heeft een collega van mij ook last van.
thanks! Gedaan! Helpt nietquote:Op zondag 27 november 2011 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Reset eerst je PRAM en SMC eens:
http://thenextweb.com/lif(...)ram-smc-on-your-mac/
quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:12 schreef Tijn het volgende:
Het enige dat achterblijft bij de meeste applicaties zijn je instellingen, zodat als je het programma ooit opnieuw installeert, het gelijk weer werkt zoals je het had geconfigureerd. Eerder handig om dat te laten staan dan iets dat in de weg zit, imho.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mja voor die paar PLIST bestanden die hooguit achter blijven hoef je het niet te doen.
Dankje!quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:26 schreef problematiQue het volgende:
Je kunt inderdaad de app vanuit de applications folder naar de prullenbak slepen. Het schijnt dat dan echter niet alle bestanden dan worden verwijderd, en met AppCleaner (gratis) gebeurt dat wel.
Google SketchUp?quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:53 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een programma om relatief eenvoudig tekeningen / impressie van een (vergader)zaal te maken voor op mijn Mac. Iemand suggesties?
Aangezien je dit in het Apple topic vraagt: Airport Express.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:05 schreef Norrage het volgende:
Wat zijn de beste manieren om een soort Wifi muziek netwerk in je kamer te hebben? Dat je met je laptop of iphone op je schoot de muziek kan doorscrollen en aanzetten zonder dat je je harde schijf /laptop aan je stereoinstallatie te hebben bevestigd.? je hebt toch van die ontvangers die je in je stereo kan pluggen?
Kloptquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef FUFR het volgende:
las ik nou goed dat er geen NIC in een MBA zit?
Damn daar zou ik zo overheen hebben gekeken...
had ik mooi raar staan te kijken met dat kabeltje in de handquote:
Je kunt direct bij Apple voor ¤29 een USB-Ethernet-adapter bestellenquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:17 schreef FUFR het volgende:
[..]
had ik mooi raar staan te kijken met dat kabeltje in de hand
quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Je kunt direct bij Apple voor ¤29 een USB-Ethernet-adapter bestellen
http://store.apple.com/nl/product/MC704ZM/A
mmm..niet dat ik ze gebruik, maar das idd raar.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat ik bizarder vind: de MacBook air heeft ook geen Kensington lock-slot.
bij iets van apple zekerquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:24 schreef FUFR het volgende:
[..]het moet er maar in zitten of gratisch erbij.
nu doe ik die in china bestellen en is het bezorgen tenminste gratisquote:Op dinsdag 29 november 2011 14:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vroegah kreeg je nog gratis mini-VGA-adapters en remotes bij je Mac en een dock bij je iPhone.
ja daar ben ik inmiddels ook achterquote:
Het enige nadeel inderdaad vind ik! En erg vreemd, voor de rest ben ik zeer te spreken over mijn air. Dat USB-Ethernet werkt ook gewoon perfect. Die unit ziet er ook strak uit, alleen even 30 euro extra uitgeven, maar dan zijn we gewend bij Applequote:Op dinsdag 29 november 2011 14:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat ik bizarder vind: de MacBook air heeft ook geen Kensington lock-slot.
Dank (dat had ik kunnen weten natuurlijk...)quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Aangezien je dit in het Apple topic vraagt: Airport Express.
Is een WLAN kaart ook geen NIC?quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef FUFR het volgende:
las ik nou goed dat er geen NIC in een MBA zit?
Damn daar zou ik zo overheen hebben gekeken...
ja, maar nu even nietquote:Op donderdag 1 december 2011 00:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Is een WLAN kaart ook geen NIC?
Ja, ze gaan een beetje elke kabel gratis meeleveren die je misschien wel nodig zou kunnen hebbenquote:
dat zou wel heel mooi smoelen eerlijk gezegd. of iig een dinges voor je monitor.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:08 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ja, ze gaan een beetje elke kabel gratis meeleveren die je misschien wel nodig zou kunnen hebben
Voor beginners wel ja. Over een jaar kun je eens verder gaan kijken.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:40 schreef FUFR het volgende:
ik heb nog niet zo lang een mac. is dit om te fappen?
quote:Onderzoek toont aan dat Samsung tablets een erg populair kerstgeschenk beloven te worden! 1 op 8 Nederlanders heeft er al één! En 1 op 4 eigenaars leest z'n tablet op het toilet :-) Je hebt de keuze uit de 10.1, de 8.9 en binnenkort ook de 7.7! Waarom hou jij zo van je tablet?
Iemand , herkenbaar ?quote:Op donderdag 1 december 2011 12:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ben nieuw op osx maarre ik heb wel is in safari dat als ik bv op het rod ekruisje klik hij niet reageert... dan moet ik eerst ergens op de pagina klikken en dan werkt het wel ..
Nope.quote:
Minimaal 1 op de 32 nederlanders vindt het toilet een goede plaats voor Samsung. Figures.quote:
Is zelf te doen, is een kutwerkje (althans, bij de hele oude), maar wel te doen, zie hier voor tips: http://www.ifixit.com/Browse/MacBook_Proquote:Op donderdag 1 december 2011 18:24 schreef KneusTeun het volgende:
Maat van me heeft ze Hardeschijf dood in Macbookpro, tips over de vervanging?
Ze had 2de hands gekocht, 3g. Hoe kan ik dat controleren als I leek ?quote:Op donderdag 1 december 2011 19:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Weet je zeker dat het niet de eerste generatie iPod touch is? Die gaat net zoals de eerste iPhone maar tot 3.1.3.
In about scherm staat niks wat lijkt op 3g of 2g. Hij is van een goede vriendin, en die vroeg of ik hem kon updaten. Dus een update naar 4 is niet mogelijk dan ?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De Google-resultaten geven aan dat dit het eerste model iPod touch is. Het zou trouwens ook bovenaan je About-scherm moeten staan. Lijkt erop dat je voorgelogen bent.
Never mind, daar staat alleen de naam die je je apparaat gegeven hebt. En een eerste generatie iPod touch kan inderdaad niet verder geupdate worden dan 3.1.3.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:21 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
In about scherm staat niks wat lijkt op 3g of 2g. Hij is van een goede vriendin, en die vroeg of ik hem kon updaten. Dus een update naar 4 is niet mogelijk dan ?
Zie idd steeds meer resultaten maar tot 3.1.3 gaat.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De Google-resultaten geven aan dat dit het eerste model iPod touch is. Het zou trouwens ook bovenaan je About-scherm moeten staan. Lijkt erop dat je voorgelogen bent.
Thanks voor de hulpquote:Op donderdag 1 december 2011 20:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Never mind, daar staat alleen de naam die je je apparaat gegeven hebt. En een eerste generatie iPod touch kan inderdaad niet verder geupdate worden dan 3.1.3.
Aan en uit zetten.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:24 schreef Dennisweb het volgende:
Ik heb een Magic Mouse aangeschaft bij Apple. Via een bluetooth dongle wordt de verbinding gemaakt. Alles werkt prima, en alle gestures doen het. Een fijne muis dus.
Echter heb ik nog één vraag. Na een paar uur niet gebruiken (bijvoorbeeld als ik naar school ben geweest), kan ik de muis niet meer bewegen. De verbinding is er nog wel, maar de dongle lijkt bevroren.
Wat kan ik daar tegen doen?
Wat moet ik aan en uitzetten? De Magic Mouse? De computer?quote:
En dan weer aan, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:44 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dan staat hij uit een doe hij het zeker niet.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:03 schreef ScarFace- het volgende:
Ik kwam even geleden een iPhone charger tegen die er heerlijk slick uitziet.
Hij is klein werkt op USB en kan ook via USB opgeladen worden.
De prijs was 200 dollar , maar dan hebje ook wat..
Kan hem niet meer vinden, website vergeten, kent iemand deze??
http://www.apple.com/batteries/iphone.htmlquote:Op vrijdag 2 december 2011 15:56 schreef Qwea het volgende:
Achterlijke vraag ws, maar hoe calibreer ik mijn batterij? Het streepje is nu rood, moet ik hem echt gewoon uit laten gaan omdat het stroom op is? of kan ik hem nu inpluggen ( 20% over) en calibreert hij dan ook?
Ja, dat is hoe je hem het best behandeld. Ik zie daar alleen niks over calibreren?quote:
ik waardeer het dat jij wel de handleiding hebt gelezenquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat is hoe je hem het best behandeld. Ik zie daar alleen niks over calibreren?
"Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month" dan zou ik denken ; helemaal dood laten gaan en leegtrekken en dan opnieuw laden.
Ja, godverdomme, 12 uur? Nou, dan maar niet calibrerenquote:Op vrijdag 2 december 2011 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Leegtrekken tot hij vanzelf uitgaat, dan aan de stroom hangen en NIET aanzetten of gebruiken voor de volgende 12 uur. De meningen over het nut zijn echter verdeeld.
ce tout
Je hangt 'm 's avonds om 8 uur aan de stroom, en de volgende dag issie klaar.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, godverdomme, 12 uur? Nou, dan maar niet calibreren
Thnx anyway!
Doet ook vrij weinig. heb het paar keer gedaan.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, godverdomme, 12 uur? Nou, dan maar niet calibreren
Thnx anyway!
Met mijn macbook scheelt het wel een paar %. Maar na 730 cycles op 90% is sowieso prima toch?quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:36 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Doet ook vrij weinig. heb het paar keer gedaan.
Na 730 cycles zit me health nog op 90% en na zo'n kalibratie blijft ie hetzelfde.
Ja, punt. Maar dan moet ik hem zo uitkienen dat hij om 20u haske dood is. Nou, ik kijk wel ff.quote:Op vrijdag 2 december 2011 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hangt 'm 's avonds om 8 uur aan de stroom, en de volgende dag issie klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |