Dat is wel weinig, waarschijnlijk is je geheugen gewoon vol en dat vertraagt erg inderdaad. Met het programma Activiteitenweergave kan je zien hoeveel geheugen je vrij hebt (vrij en inactief geheugen optellen).quote:Op maandag 21 november 2011 15:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit is wat er staat: Processor: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo; Geheugen: 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM.
Wat is de SMARTstatus in het Nederlands? Ik vind hem niet in Disk Utility?
LaCie maakt zelf geen harddisks, ze kopen goedkope partijen van anderen op. Met een echt harddiskmerk zoals Western Digital ben je veel zekerder van een goede disk.quote:Op maandag 21 november 2011 16:04 schreef TimCook het volgende:
Wat is nou een goed merk voor externe harde schijven? Ik gebruik nu steeds LaCie maar 2 ervan zijn al aan het overlijden. Of komt dat doordat ik continu torrents aan het down- en uploaden ben?
Whehehe.quote:Op maandag 21 november 2011 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
LaCie maakt zelf geen harddisks, ze kopen goedkope partijen van anderen op. Met een echt harddiskmerk zoals Western Digital ben je veel zekerder van een goede disk.
Bedankt. Er staat 320,07 GB WDC WD3200…quote:Op maandag 21 november 2011 16:02 schreef Tijn het volgende:
Hier check je je SMART-status in Disk Utility:
[ afbeelding ]
Dan is je harddisk niet aan het stuk gaan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bedankt. Er staat 320,07 GB WDC WD3200…
S.M.A.R.T.-status: gecontroleerd.
Hoe krijg je dat klepje open? En steekt dat er dan uit of plaats je dat erin? En kan ik dat gewoon zelf doen? En ten slotte: wat moet ik dan vrage in de Applewinkel? (Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)quote:Op maandag 21 november 2011 16:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat is wel weinig, waarschijnlijk is je geheugen gewoon vol en dat vertraagt erg inderdaad. Met het programma Activiteitenweergave kan je zien hoeveel geheugen je vrij hebt (vrij en inactief geheugen optellen).
Zet er 1 of 2 GB bij en je zult zien dat hij weer vliegt. Gaat heel makkelijk met een klepje aan de onderkant. Kosten: niet meer dan ¤ 25.
Kan dat alleen met het plaatsen van een geheugenkaart (heet dat zo?) in je pc?quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan is je harddisk niet aan het stuk gaan.
Ik denk dat je gewoon te weinig intern geheugen hebt om soepel te kunnen werken. 1 GB is anno 2011 echt heel weinig. Als je daar wat meer van maakt (hoe meer, hoe beter) dan loopt je computer een stuk lekkerder.
Voor mij bedoel je of was het ergens anders een reactie op?quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Jarno het volgende:
Een eigen behuizing kopen en daar de disk in dan van het merk waar jij zelf een goed gevoel bij hebt is ook nog een optie natuurlijk. Macally heeft wel leuke behuizing, ook met FW800 interface bijv.
Ja. Als ik jou was, zou ik je Mac meenemen naar een computerwinkel en daar vragen of ze het voor je willen doen. Betaal je een paar tientjes meer, maar dan heb je er verder geen gedoe aan.quote:Op maandag 21 november 2011 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Kan dat alleen met het plaatsen van een geheugenkaart (heet dat zo?) in je pc?
Wel een gedoe met zo'n 27 inch-scherm.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja. Als ik jou was, zou ik je Mac meenemen naar een computerwinkel en daar vragen of ze het voor je willen doen. Betaal je een paar tientjes meer, maar dan heb je er verder geen gedoe aan.
Nee ik ben nog wel eens te lui om te quotenquote:Op maandag 21 november 2011 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Voor mij bedoel je of was het ergens anders een reactie op?
Geen probleem.quote:Op maandag 21 november 2011 16:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee ik ben nog wel eens te lui om te quoten. Was voor iemand anders dus.
Met een kruiskop-schroevendraaier, is echt extreem simpel. Zie http://support.apple.com/kb/ht1423. Daar heb je geen expert-hulp bij nodig. Er passen waarschijnlijk 2 modules in je iMac, en ik denk dat er nu 1 gebruik is en 1 vrij, maar dat moet je maar even kijken.quote:Op maandag 21 november 2011 16:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat klepje open? En steekt dat er dan uit of plaats je dat erin? En kan ik dat gewoon zelf doen? En ten slotte: wat moet ik dan vrage in de Applewinkel? (Sorry voor de vragen, maar ik ben bepaald geen digibeet.)
Phew.quote:
Er is vast wel iemand te vinden die het voor je thuis wil doen. Maar op zich kun je ook wel proberen het zelf te doen, hoor. Ik zou dan even een filmpje op YouTube ofzo opzoeken over hoe het moet.quote:Op maandag 21 november 2011 16:13 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wel een gedoe met zo'n 27 inch-scherm.Doen ze dat ook aan huis, voor nog en paar tientjes meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |