Nee, eigenlijk weet ik gewoon nog niets.. is het zo raar om via internet alvast wat antwoorden proberen te krijgen dan?quote:Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je vriend heeft geen advocaat die op al jouw vragen een antwoord heeft?
(Of je hoopt dat die advocaat hier ook post?)
Nee opzich niet, maar je bent nogal op zoek naar antwoorden die iemand hier niet zo 1 2 3 kan geven.quote:Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk weet ik gewoon nog niets.. is het zo raar om via internet alvast wat antwoorden proberen te krijgen dan?
Ik hoopte op wat richtlijnen, aangezien ik zelf niet zoveel kan vinden en er ook geen verstand van heb, heb nog nooit met justitie te maken gehadquote:Op maandag 21 november 2011 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee opzich niet, maar je bent nogal op zoek naar antwoorden die iemand hier niet zo 1 2 3 kan geven.
Hij is geen foute man, integendeel, maar hij heeft wel een fout gemaakt.quote:Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef babipangang het volgende:
Fijne vent heb je
Maarja veel vrouwen vallen ook op foute mannen natuurlijk
Als alles klip en klaar is staat ie met 3 dagen waarschijnlijk weer buiten/quote:Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Ik hoopte op wat richtlijnen, aangezien ik zelf niet zoveel kan vinden en er ook geen verstand van heb, heb nog nooit met justitie te maken gehad
En zo is het. Niemand is perfect en iedereen maakt wel eens een fout. Zo heb ik ooit eens, in een dronken bui, een plasje tegen de kerk gepleegd.quote:Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Hij is geen foute man, integendeel, maar hij heeft wel een fout gemaakt.
In mijn mening zit daar wel een verschil in :-)
Oké, dank je wel voor de info!quote:Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Als alles klip en klaar is staat ie met 3 dagen waarschijnlijk weer buiten/
Dat kan geloof ik nog verlengd worden met nog eens 3 dagen en als ze dan nog niet alles helder hebben met 30 dagen.
Verder weet ik niet want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee
Ik denk het wel. Hij moet dan wel nog voorkomen natuurlijk hequote:Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Oké, dank je wel voor de info!
Dus als hij mee blijft werken kan het zijn dat hij over 3 dagen gewoon naar huis mag?
Dit valt naar mijn mening niet meer onder een fout. Hier is voorbereiding en alles aan vooraf gegaan en hij heeft genoeg tijd gehad om zich te bedenken, dus gewoon crimineel gedrag.quote:Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Hij is geen foute man, integendeel, maar hij heeft wel een fout gemaakt.
In mijn mening zit daar wel een verschil in :-)
Ja, dat begrijp ik.quote:Op maandag 21 november 2011 14:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Hij moet dan wel nog voorkomen natuurlijk he
quote:Op maandag 21 november 2011 14:08 schreef KittyOnFire het volgende:
Hé jongens, beetje flauw hoor, serieus antwoorden mag ook...
Ja ik loop ook altijd met een mes en alarmpistool rond.quote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef gescheurdtafelkleed het volgende:
Niet oordelen; misschien is hij gewoon met iemand op de vuist gegaan wat altijd wel kan gebeuren!
een poolse trucker beroven...quote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef gescheurdtafelkleed het volgende:
Niet oordelen; misschien is hij gewoon met iemand op de vuist gegaan wat altijd wel kan gebeuren!
Nah, als iemand voorbereid en al in een vrachtwagen inbreekt, en daarbij wapens heeft, én ook nog een schiet, dan zal het redelijk snel gebeuren. Al met al hoop ik dat hij een paar jaar mag brommen maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef woozi het volgende:
Vervolgens wordt er gewoon een zaak aangespannen die tot de bodem onderzocht wordt en een jaar later krijg je waarschijnlijk pas iets te horen wanneer je voor moet komen ...
Kerel, kun jij lezen?quote:Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef gescheurdtafelkleed het volgende:
Oké, dus dat zou inhouden dat hij met wat geluk over 3 dagen of misschien wat eerder weer naar huis mag, beschikbaar moet blijven voor justitie en bericht krijgt wanneer de zaak voorkomt?quote:Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef woozi het volgende:
Vervolgens wordt er gewoon een zaak aangespannen die tot de bodem onderzocht wordt en een jaar later krijg je waarschijnlijk pas iets te horen wanneer je voor moet komen ...
Sjeen, ik vind het echt niet leuk dat ik hierop niet met een heel gevat antwoord mag komen. Verder ben je een lieve mod. Kusjequote:Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef KittyOnFire het volgende:
Bedankt dat er nog mensen serieus antwoorden.
Mijn vriend heeft een hele grote fout gemaakt en in een impulsieve bui. Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.
De straf die hij krijgt verdient hij, klaar.
Maar ondertussen zit ik natuurlijk thuis en ik wil gewoon richtlijnen.. weten wat er mogelijk kan gebeuren en wat de gevolgen zijn voor hem, en de kleine.
O die wapens had hij toevallig bij en hij zag een vrachtwagen staan en dacht: ach waarom niet?!quote:Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef KittyOnFire het volgende:
Bedankt dat er nog mensen serieus antwoorden.
Mijn vriend heeft een hele grote fout gemaakt en in een impulsieve bui. Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.
Correct.quote:Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Oké, dus dat zou inhouden dat hij met wat geluk over 3 dagen of misschien wat eerder weer naar huis mag, beschikbaar moet blijven voor justitie en bericht krijgt wanneer de zaak voorkomt?
Die vrachtwagenchauffeur is GELUKKIG met de schrik vrij gekomenquote:Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar kitty ben je nog benieuwd naar de vrachtwagenchauffeur of boeit dat je niet zo?
Justitie zal dat waarschijnlijk heel anders zien.quote:Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.
Ik bedoel de aftermath uiteraard, die man loopt met een trauma rond voor de rest van zijn leven...quote:Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Die vrachtwagenchauffeur is GELUKKIG met de schrik vrij gekomen
Begrijp ik, dit is mijn persoonlijke opvatting he, begrijp me niet verkeerd.quote:Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Justitie zal dat waarschijnlijk heel anders zien.
Hij had ook het mes en pistool weg kunnen leggen en dan in breken.
Dat heeft hij niet gedaan; hij heeft die 2 bewust mee genomen op zn rooftocht en dat zal hem gewoon aangerekend worden; ongeacht wat jij denkt te weten
JAMAAR HIJ BEDOELDE HET NIET ZO HOOR!@!!!!quote:Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik bedoel de aftermath uiteraard, die man loopt met een trauma rond voor de rest van zijn leven...
Poging tot valt altijd wel mee.quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk trouwens dat hem wel eens poging tot zware mishandeling ten laste kan worden gelegd, het schieten met een alarmpistool op iemand is geen klein vergrijp.
En inbraak, verboden wapenbezit.quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk trouwens dat hem wel eens poging tot zware mishandeling ten laste kan worden gelegd, het schieten met een alarmpistool op iemand is geen klein vergrijp.
Hij is dus op pad gegaan met een mes en een alarmpistool op zak om in te breken in een vrachtwagen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:04 schreef KittyOnFire het volgende:
Hij heeft ingebroken in een vrachtwagen, waarin de chauffeur lag te slapen.
Hij had een mes bij zich en een alarmpistool en heeft tijdens het wegrennen met het alarmpistool geschoten. (In een dronken bui). Zo heb ik het verhaal begrepen. Ik ken hem inmiddels 6 jaar en zo is hij normaal gesproken niet, weet ook zeker dat hij zichzelf voor z'n kop slaat nu. Net goed.
[..]
Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en had dit niet van hem verwacht.quote:Op maandag 21 november 2011 14:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom bel je de politie niet? Die weten dit toch?
Verder: ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat je je vriend verder een doodgoeie kerel vindt.
Misschien zie je hem straks toch in een wat reëler daglicht, hoe moeilijk dat ook moet zijn.quote:Op maandag 21 november 2011 14:26 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en had dit niet van hem verwacht.
Ik vind wat hij heeft gedaan heel erg en probeer dat absoluut niet goed te praten. Dat hij hier waarschijnlijk een straf voor krijgt, is meer dan terecht.
Wil niet zeggen dat ik niet van hem hou... en dus graag wil weten hoe dit af zou kunnen lopen.
En ook geen familie van de verdachte, dus grote kans dat ze helemaal niets gaan zeggen uit privacy oogpunt...quote:Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte?
Als het niet al eerder is.quote:Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Oké, dank je wel voor de info!
Dus als hij mee blijft werken kan het zijn dat hij over 3 dagen gewoon naar huis mag?
Nou dat weet ik niet hoor. Denk dat ze daar geen uitspraak over doen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien zie je hem straks toch in een wat reëler daglicht, hoe moeilijk dat ook moet zijn.
Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte? Zij kunnen toch zeggen hoe het nu verder gaat?
Geen familie nee, maar hij is wel de vader van mijn kind, lijkt me ook wat waard...quote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En ook geen familie van de verdachte, dus grote kans dat ze helemaal niets gaan zeggen uit privacy oogpunt...
Hij heeft geen strafblad en voor zover ik weet is dit zijn eerste keer op het bureauquote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het niet al eerder is.Wanneer hij geen 'geschiedenis' heeft zullen ze hem over het algemeen eerder laten gaan. Op het bureau zijn ze je liever kwijt dan rijk. Extra kosten, extra werk etc.
Nee niet afwachten, zelf prodeo strafrecht advocaat zoeken en die naar hem toe sturen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:30 schreef KittyOnFire het volgende:
Maar goed, afwachten dus, en hopen dat hij snel (voorlopig) naar huis mag.
Ik kan inderdaad ook naar het bureau bellen en zodoende proberen informatie te krijgen.
Zoals ik het begrijp, kan hij vandaag, morgen of overmorgen thuiskomen, als het meezit.
Dan moeten we maar eens een goed gesprek voeren, lijkt me.
Bedankt voor de antwoorden.
Misschien moet ik mijn perspectief over hem toch maar bijstellen zoals sommigen goedbedoeld adviseren, maar dat is wel iets om me druk over te maken als ik alle details weet.
@Boca: Ik ben inderdaad geen verdachte, ik lag gewoon in mijn bedje vannacht
Is maar net wat reëel is. Politie bellen heeft geen zin, die zullen niets loslaten.quote:Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien zie je hem straks toch in een wat reëler daglicht, hoe moeilijk dat ook moet zijn.
Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte? Zij kunnen toch zeggen hoe het nu verder gaat?
quote:Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef babipangang het volgende:
Ow misschien slim om afstand van die kerel te nemen voordat bureau jeugdzorg aan je deur staat om je kind weg te halen bij jullie.
En waar gaat dat gesprek dan over?quote:Dan moeten we maar eens een goed gesprek voeren, lijkt me.
Bedankt voor de antwoorden.
Misschien moet ik mijn perspectief over hem toch maar bijstellen zoals sommigen goedbedoeld adviseren, maar dat is wel iets om me druk over te maken als ik alle details weet.
Haha, momenteel ben ik het helemaal met je eens.quote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee niet afwachten, zelf prodeo strafrecht advocaat zoeken en die naar hem toe sturen.
Dat is altijd beter dan er één toegewezen krijgen. Via die advocaat kunnen jullie dan ook contact houden.
Dat is wat je kan en mag doen.
En verder je vriend is een lul.
Waar dat gesprek over gaat? Hierover natuurlijk!!quote:Op maandag 21 november 2011 14:34 schreef vosss het volgende:
[..]
En waar gaat dat gesprek dan over?
Buiten dat, welke details hoop je nog van hem te horen dan? Het lijkt me duidelijk dat ze hem op heterdaad betrapt hebben zoals ik het lees.
Aannamesquote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef babipangang het volgende:
Ik denk (95% zeker) overigens dat dit niet de eerste keer is dat ie zoiets doet, gezien het feit dat ie in een vrachtauto inbreekt denk ik dat het begonnen is met autoinbraak oid.
Nee advocatenkantoor bellen die strafrecht doen en een prodeo regelen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:35 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Haha, momenteel ben ik het helemaal met je eens.
Naar het juridisch loket dus
[..]
Waar dat gesprek over gaat? Hierover natuurlijk!!
Ik kom voor hem op en ik geef om hem, natuurlijk.
Maar dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel
Ik wil weten hoe het in zijn botte kop is opgekomen om dit te doen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef vosss het volgende:
Ik snap dat het hierover gaat, maar met welke insteek ga jij zo een gesprek dan aan?
Dat je wilt dat ie beloofd het nooit meer te doen?
Dat je hem achterlijk vind en je je leven niet wilt delen met zo een malloot?
Etc.
Dank je wel!quote:Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee advocatenkantoor bellen die strafrecht doen en een prodeo regelen.
Juridisch loket gaan je hetzelfde vertellen als ik nu doe.
En natuurlijk dat The Orange Box de schuld is van de vriend van TSquote:Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef vosss het volgende:
Ik snap dat het hierover gaat, maar met welke insteek ga jij zo een gesprek dan aan?
Dat je wilt dat ie beloofd het nooit meer te doen?
Dat je hem achterlijk vind en je je leven niet wilt delen met zo een malloot?
Etc.
Niets, behalve dat ze helemaal niets waard zijn. Beetje quasi interessant gaan doen over een persoon die jij voor geen (centi)meter kent. Ik vind het zo ongepast joh.quote:
Kan dit een dealbreaker zijn voor je relatie? Stel dat hij meer dan 20 van dit soort dingen op zijn naam heeft staan, zou het voor jou dan einde oefening zijn?quote:Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Ik wil weten hoe het in zijn botte kop is opgekomen om dit te doen.
Ik wil weten wat hij hiervan heeft geleerd.
En beloven dat ie het nooit meer zal doen zal niet veel helpen vrees ik, want ik denk dat ik dan moeite zou hebben om hem te geloven (dat weet ik wel zeker).
Maar ik vind dat ik absoluut het recht heb om hem hierop aan te spreken, boos op hem te zijn, hem op z'n flikker te geven, kom zeg, het is de vader van mijn kind dus hij hoort het goede voorbeeld te geven
Ik ben alleen op de hoogte van dit misdrijf, als dit niet het enige is, is het absoluut een dealbreaker ja...quote:Op maandag 21 november 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan dit een dealbreaker zijn voor je relatie? Stel dat hij meer dan 20 van dit soort dingen op zijn naam heeft staan, zou het voor jou dan einde oefening zijn?
Geen flauw idee. Weet jij het wat betreft deze man? Met je dronken kop een vrachtwagen waarin iemand ligt te slapen proberen te overvallen komt op mij in ieder geval niet al te ervaren over.quote:Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef babipangang het volgende:
[..]
Ja, so what? Inbraak in vrachtauto's in niet echt de criminaliteit waar je mee "begint"
Geld nodig om zijn drugsverslaving te bekostigen. Geleerd dat hij volgende keer niet gepakt moet worden.quote:Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Ik wil weten hoe het in zijn botte kop is opgekomen om dit te doen.
Ik wil weten wat hij hiervan heeft geleerd.
De perfecte basis voor de rest van jullie relatie!quote:En beloven dat ie het nooit meer zal doen zal niet veel helpen vrees ik, want ik denk dat ik dan moeite zou hebben om hem te geloven (dat weet ik wel zeker).
En het is een perfect voorbeeld voor jonge zigeuners. Misschien toch een goed idee om eindelijk die slijpsteen aan te schaffen en een cursus "Hoe maak ik schilderijtjes van huilende kinderen" te gaan volgen.quote:Maar ik vind dat ik absoluut het recht heb om hem hierop aan te spreken, boos op hem te zijn, hem op z'n flikker te geven, kom zeg, het is de vader van mijn kind dus hij hoort het goede voorbeeld te geven
Preciesquote:Op maandag 21 november 2011 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Weet jij het wat betreft deze man? Met je dronken kop een vrachtwagen waarin iemand ligt te slapen proberen te overvallen komt op mij in ieder geval niet al te ervaren over.
Of juist heel ervaren maar dat de alcohol hem overmoedig heeft gemaakt waardoor hij dacht dat hij dit ook wel kon doen na een avond oude dames overvallen bij pinautomaten.quote:Op maandag 21 november 2011 14:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Weet jij het wat betreft deze man? Met je dronken kop een vrachtwagen waarin iemand ligt te slapen proberen te overvallen komt op mij in ieder geval niet al te ervaren over.
quote:Op maandag 21 november 2011 14:47 schreef beelz het volgende:
[..]
Of juist heel ervaren maar dat de alcohol hem overmoedig heeft gemaakt waardoor hij dacht dat hij dit ook wel kon doen na een avond oude dames overvallen bij pinautomaten.
TS, heeft je man een verslaving?quote:Op maandag 21 november 2011 14:47 schreef leeell het volgende:
popcorn staat klaar voor het geval dat TS er achter komt dat haar man een recidivist is
maar, toch, overval op een vrachtwagen lijkt me geen instap-misdrijf
Lijkt me het beste plan!quote:Op maandag 21 november 2011 14:48 schreef KittyOnFire het volgende:
Ik ben blij dat er in ieder geval nog serieuze reacties tussen zitten waar ik wat mee kan, bedankt daarvoor![]()
![]()
Voor de rest, het blijft fok dus ook de flauwe grappen en het oordelen over mensen die je niet zelf kent, had ik verwacht.
Wat mij betreft kan hier een slotje op, ik weet voorlopig genoeg
Als dit daadwerkelijk het geval is. Indien er geen getuigen zijn kan hij toch gewoon aangeven dat hij niet zag waar hij heen moest rennen en daarom recht omhoog schoot?quote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Scorpie het volgende:
NEEEJ, want ik ben best benieuwd hoe dit afloopt. Houd ons aub op de hoogte.quote:Op maandag 21 november 2011 14:48 schreef KittyOnFire het volgende:
Wat mij betreft kan hier een slotje op, ik weet voorlopig genoeg
En terechtquote:Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef vosss het volgende:
Peuken heeft ie niet veel nodig. In een politiecel mag je 1x per dag even luchten.
Dat was althans in 2000 toen ik er zat.
Het eten was ook goor trouwens
Ik kreeg een heerlijke magno-maaltijd uit plastic met flesjes spa blauw, en mijn vriend die een grote bek had gehad en zich had verzet kreeg niksquote:Op maandag 21 november 2011 16:28 schreef woozi het volgende:
Ik kreeg 2 droge, bevroren boterham met 1 plak jonge kaas.
Ik mocht stuk of 10 keer eruit, ging met de agenten steeds rokenquote:Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef vosss het volgende:
Peuken heeft ie niet veel nodig. In een politiecel mag je 1x per dag even luchten.
Dat was althans in 2000 toen ik er zat.
Het eten was ook goor trouwens
Vergeet niet dat 'ie een mes bij zich had.quote:Op dinsdag 22 november 2011 03:59 schreef Godshand het volgende:
TS is zo heerlijk oprecht verbaasd over de escapades van haar vriend
Ik denk dat ze oprecht niets weet, en vriendlief dus een mooi dubbelleven leidt
Een vrachtwagenchauffeur bedreigen met een mes dronken, ok dat kan nog (ook fout trouwens). Maar dan ook nog gericht buit gaan meenemen enzo, klinkt toch alsof ie dat vaker gedaan heeft
TS, ik denk dat je gewoon de politie moet bellen hieromtrent. En kan mij niet voorstellen dat je kindje ofzo weggehaald gaat worden ofzo, tenzij Justitie vermoedens heeft van kindermishandeling, of verwaarlozing.
Wel kan er beslag op jullie prive vermogens worden gelegd, als er geen geld voor een eventuele schadevergoeding aan de chauffeur kan worden betaald. Dat laatste bepaald de rechter uiteraard.
Feit is dat je je vriend niet zo goed kent.quote:Op maandag 21 november 2011 14:43 schreef KittyOnFire het volgende:
[..]
Ik ben alleen op de hoogte van dit misdrijf, als dit niet het enige is, is het absoluut een dealbreaker ja...
Maar ik wil me wel berusten op feiten en niet op wat anderen denken natuurlijk
Als het dit weekend is geweest en het was daar net zo mistig als in de rest van Nederland, dan maakt dat geen zak uit. Door de mist was het vrijwel onmogelijk voor de chauffeur om te zien dat het geen echt pistool was en in welke richting werd geschoten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 04:30 schreef Maanvis het volgende:
heeft ie in de richting geschoten van de vrachtwagenchauffeur of in de lucht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |