abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104627703
Vanmorgen heb ik te horen gekregen dat mijn vriend vannacht gearresteerd is en in voorarrest zit. Hij schijnt goed mee te werken tijdens verhoren.

Hoe nu verder?
Ik ben hier echt een groentje in en vind het moeilijk om de informatie op internet te filteren.

Kan zijn voorarrest korter dan 3 dagen zijn als hij mee blijft werken? Of is het altijd minimaal 3 dagen? Kan het ook verlengd worden en wanneer kiest men daar dan voor?
Hij mag zeker geen bezoek hebben?
Hoe kom ik erachter wanneer hij voor de rechter moet komen en mag ik daar dan bij aanwezig zijn?
Krijgt hij automatisch een advocaat?

En, hoe zit het met het feit dat we een kleine hebben, maar niet samenwonen?
  maandag 21 november 2011 @ 14:01:31 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_104627742
wat heeft ie gedaan?

en je zal wel op de hoogte gehouden worden van eventuele rechtelijke ontwikkelingen hoor.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_104627775
Je vriend heeft geen advocaat die op al jouw vragen een antwoord heeft?
(Of je hoopt dat die advocaat hier ook post?)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104627887
Hij heeft ingebroken in een vrachtwagen, waarin de chauffeur lag te slapen.
Hij had een mes bij zich en een alarmpistool en heeft tijdens het wegrennen met het alarmpistool geschoten. (In een dronken bui). Zo heb ik het verhaal begrepen. Ik ken hem inmiddels 6 jaar en zo is hij normaal gesproken niet, weet ook zeker dat hij zichzelf voor z'n kop slaat nu. Net goed.

We wonen niet samen, dus hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik op de hoogte gehouden wordt? Wat betekent dit voor onze kleine en natuurlijk voor hem?

Hij verdient absoluut een straf en ik ben er van overtuigd dat hij een straf op maat krijgt.

(Alvast) bedankt voor je antwoord
pi_104627922
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je vriend heeft geen advocaat die op al jouw vragen een antwoord heeft?
(Of je hoopt dat die advocaat hier ook post?)
Nee, eigenlijk weet ik gewoon nog niets.. is het zo raar om via internet alvast wat antwoorden proberen te krijgen dan?
pi_104627938
Fijne vent heb je :{

Maarja veel vrouwen vallen ook op foute mannen natuurlijk
pi_104627966
Weet je ongeveer wat hij gedaan heeft dan?
"doe gewoon je ding"
pi_104627969
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk weet ik gewoon nog niets.. is het zo raar om via internet alvast wat antwoorden proberen te krijgen dan?
Nee opzich niet, maar je bent nogal op zoek naar antwoorden die iemand hier niet zo 1 2 3 kan geven.
pi_104627998
Hoe lang het voorarrest gaat duren kunnen we nu nog niet zeggen. Maar het kan zijn dat de OvJ het onder andere op verboden wapenbezit gooit en dan kan het wel even duren :
En het feit dat je een kleine hebt speelt hopelijk niet mee.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104628001
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee opzich niet, maar je bent nogal op zoek naar antwoorden die iemand hier niet zo 1 2 3 kan geven.
Ik hoopte op wat richtlijnen, aangezien ik zelf niet zoveel kan vinden en er ook geen verstand van heb, heb nog nooit met justitie te maken gehad
pi_104628024
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef babipangang het volgende:
Fijne vent heb je :{

Maarja veel vrouwen vallen ook op foute mannen natuurlijk
Hij is geen foute man, integendeel, maar hij heeft wel een fout gemaakt.
In mijn mening zit daar wel een verschil in :-)
pi_104628074
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Ik hoopte op wat richtlijnen, aangezien ik zelf niet zoveel kan vinden en er ook geen verstand van heb, heb nog nooit met justitie te maken gehad
Als alles klip en klaar is staat ie met 3 dagen waarschijnlijk weer buiten/
Dat kan geloof ik nog verlengd worden met nog eens 3 dagen en als ze dan nog niet alles helder hebben met 30 dagen.

Verder weet ik niet want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_104628096
quote:

[..]

En zo is het. Niemand is perfect en iedereen maakt wel eens een fout. Zo heb ik ooit eens, in een dronken bui, een plasje tegen de kerk gepleegd.
pi_104628107
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Als alles klip en klaar is staat ie met 3 dagen waarschijnlijk weer buiten/
Dat kan geloof ik nog verlengd worden met nog eens 3 dagen en als ze dan nog niet alles helder hebben met 30 dagen.

Verder weet ik niet want daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee :)
Oké, dank je wel voor de info!
Dus als hij mee blijft werken kan het zijn dat hij over 3 dagen gewoon naar huis mag?
pi_104628110
Wat heeft ie dan gedaan?
"doe gewoon je ding"
pi_104628151
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Dus als hij mee blijft werken kan het zijn dat hij over 3 dagen gewoon naar huis mag?
Ik denk het wel. Hij moet dan wel nog voorkomen natuurlijk he :)
vosss is de naam,
pi_104628175
quote:

[..]

Dit valt naar mijn mening niet meer onder een fout. Hier is voorbereiding en alles aan vooraf gegaan en hij heeft genoeg tijd gehad om zich te bedenken, dus gewoon crimineel gedrag.
pi_104628178
Niet oordelen; misschien is hij gewoon met iemand op de vuist gegaan wat altijd wel kan gebeuren!
"doe gewoon je ding"
pi_104628188
Ik denk dat als je alles eerlijk opbiecht je dezelfde dag nog buiten staat, althans dat was bij mij zo.
Dit scenario is wel wat heftiger, maar als je meewerkt en alles verteld hebben ze geen reden je nog langer vast te houden.
pi_104628190
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 14:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Hij moet dan wel nog voorkomen natuurlijk he :)
Ja, dat begrijp ik.
En daaruit zal ook een straf komen en dat vind ik niet meer dan terecht.
Dat gebeurt later, of gelijk na het eindigen van zijn voorarrest?
  Licht Ontvlambaar maandag 21 november 2011 @ 14:12:00 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_104628212
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:08 schreef KittyOnFire het volgende:
Hé jongens, beetje flauw hoor, serieus antwoorden mag ook...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_104628221
Later waarschijnlijk :)
vosss is de naam,
pi_104628241
Vervolgens wordt er gewoon een zaak aangespannen die tot de bodem onderzocht wordt en een jaar later krijg je waarschijnlijk pas iets te horen wanneer je voor moet komen ...
pi_104628258
Bedankt dat er nog mensen serieus antwoorden.
Mijn vriend heeft een hele grote fout gemaakt en in een impulsieve bui. Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.

De straf die hij krijgt verdient hij, klaar.

Maar ondertussen zit ik natuurlijk thuis en ik wil gewoon richtlijnen.. weten wat er mogelijk kan gebeuren en wat de gevolgen zijn voor hem, en de kleine.
pi_104628260
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef gescheurdtafelkleed het volgende:
Niet oordelen; misschien is hij gewoon met iemand op de vuist gegaan wat altijd wel kan gebeuren!
Ja ik loop ook altijd met een mes en alarmpistool rond.
Er kan altijd wel wat gebeuren he!
  maandag 21 november 2011 @ 14:13:32 #26
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_104628275
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef gescheurdtafelkleed het volgende:
een poolse trucker beroven... :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_104628278
Zo`n zaak laat een tijd op zich duren, dus voorlopig zal hij wel op vrije voeten worden gesteld.
pi_104628296
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef woozi het volgende:
Vervolgens wordt er gewoon een zaak aangespannen die tot de bodem onderzocht wordt en een jaar later krijg je waarschijnlijk pas iets te horen wanneer je voor moet komen ...
Nah, als iemand voorbereid en al in een vrachtwagen inbreekt, en daarbij wapens heeft, én ook nog een schiet, dan zal het redelijk snel gebeuren. Al met al hoop ik dat hij een paar jaar mag brommen maar dat zal wel niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104628300
Maar kitty ben je nog benieuwd naar de vrachtwagenchauffeur of boeit dat je niet zo?
pi_104628305
quote:
Kerel, kun jij lezen?
pi_104628306
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef woozi het volgende:
Oké, dus dat zou inhouden dat hij met wat geluk over 3 dagen of misschien wat eerder weer naar huis mag, beschikbaar moet blijven voor justitie en bericht krijgt wanneer de zaak voorkomt?
pi_104628319
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef KittyOnFire het volgende:
Mijn vriend heeft een hele grote fout gemaakt en in een impulsieve bui. Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.

De straf die hij krijgt verdient hij, klaar.

Maar ondertussen zit ik natuurlijk thuis en ik wil gewoon richtlijnen.. weten wat er mogelijk kan gebeuren en wat de gevolgen zijn voor hem, en de kleine.
Sjeen, ik vind het echt niet leuk dat ik hierop niet met een heel gevat antwoord mag komen. Verder ben je een lieve mod. Kusje :*
pi_104628329
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef KittyOnFire het volgende:
O die wapens had hij toevallig bij en hij zag een vrachtwagen staan en dacht: ach waarom niet?!
pi_104628340
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Oké, dus dat zou inhouden dat hij met wat geluk over 3 dagen of misschien wat eerder weer naar huis mag, beschikbaar moet blijven voor justitie en bericht krijgt wanneer de zaak voorkomt?
Correct.
pi_104628342
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
Maar kitty ben je nog benieuwd naar de vrachtwagenchauffeur of boeit dat je niet zo?
Die vrachtwagenchauffeur is GELUKKIG met de schrik vrij gekomen
pi_104628359
quote:
Hij heeft niets voorbereid, die bevestiging heb ik niet omdat ik hem niet gesproken heb maar dat weet ik gewoon.
Justitie zal dat waarschijnlijk heel anders zien.

Hij had ook het mes en pistool weg kunnen leggen en dan in breken.
Dat heeft hij niet gedaan; hij heeft die 2 bewust mee genomen op zn rooftocht en dat zal hem gewoon aangerekend worden; ongeacht wat jij denkt te weten :)
vosss is de naam,
pi_104628372
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Die vrachtwagenchauffeur is GELUKKIG met de schrik vrij gekomen
Ik bedoel de aftermath uiteraard, die man loopt met een trauma rond voor de rest van zijn leven...
pi_104628400
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Justitie zal dat waarschijnlijk heel anders zien.

Hij had ook het mes en pistool weg kunnen leggen en dan in breken.
Dat heeft hij niet gedaan; hij heeft die 2 bewust mee genomen op zn rooftocht en dat zal hem gewoon aangerekend worden; ongeacht wat jij denkt te weten :)
Begrijp ik, dit is mijn persoonlijke opvatting he, begrijp me niet verkeerd.
En ik wil het al helemaal niet goedpraten (valt ook niet goed te praten)
pi_104628426
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik bedoel de aftermath uiteraard, die man loopt met een trauma rond voor de rest van zijn leven...
JAMAAR HIJ BEDOELDE HET NIET ZO HOOR!@!!!!

:')
vosss is de naam,
pi_104628456
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef babipangang het volgende:

[..]

Kerel, kun jij lezen?
Sorry, excuseer had erover gelezen.
"doe gewoon je ding"
pi_104628463
Ik denk trouwens dat hem wel eens poging tot zware mishandeling ten laste kan worden gelegd, het schieten met een alarmpistool op iemand is geen klein vergrijp.
pi_104628506
Dit lijkt me niet iets wat hij voor de eerste keer doet. Gewapende overval is topprio op het moment. Zou denken toch wel 24 maanden cel oid.

Ze bekijken welke straf ze ongeveer kunnen eisen. Als het voorarrest deze periode te boven gaat laten ze hem vrij.

Lengte voorarrest

Het totale voorarrest kan dus uiterlijk 110 dagen duren:

2 keer 3 dagen inverzekeringstelling;
14 dagen bewaring;
maximaal 90 dagen gevangenhouding.

Na veroordeling worden de dagen dat u in voorarrest hebt gezeten van uw straf afgetrokken. De eventuele rechtszitting begint binnen de termijn van 110 dagen.
pi_104628521
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk trouwens dat hem wel eens poging tot zware mishandeling ten laste kan worden gelegd, het schieten met een alarmpistool op iemand is geen klein vergrijp.
Poging tot valt altijd wel mee.

Ik ben in een grijs verleden ooit eens veroordeeld tot "met vereende krachten openlijke geweldpleging met zeer zwaar letsel ten gevolge" en dat was niet meer dan 2 jaar voorwaardelijk.

Onterecht overigens, maargoed, dat is een ander verhaal :)
vosss is de naam,
pi_104628522
quote:
En inbraak, verboden wapenbezit.
pi_104628578
Ow misschien slim om afstand van die kerel te nemen voordat bureau jeugdzorg aan je deur staat om je kind weg te halen bij jullie.
pi_104628604
Wij eten vanavond babi pangang!
vosss is de naam,
pi_104628607
Niemand heeft gezegd dat hij het niet zo bedoelde of dat het niet erg is wat hij heeft gedaan, ik althans niet. Ik vind het vreselijk dat hij dit heeft gedaan en ik vind het heel erg wat de chauffeur heeft meegemaakt en hoop van harte dat het goedkomt met hem.

@babipangang:
Geldt dat ook als we niet samen wonen?
  maandag 21 november 2011 @ 14:21:47 #48
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_104628611
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:04 schreef KittyOnFire het volgende:
Hij heeft ingebroken in een vrachtwagen, waarin de chauffeur lag te slapen.
Hij had een mes bij zich en een alarmpistool en heeft tijdens het wegrennen met het alarmpistool geschoten. (In een dronken bui). Zo heb ik het verhaal begrepen. Ik ken hem inmiddels 6 jaar en zo is hij normaal gesproken niet, weet ook zeker dat hij zichzelf voor z'n kop slaat nu. Net goed.

[..]
Hij is dus op pad gegaan met een mes en een alarmpistool op zak om in te breken in een vrachtwagen.

Lijkt mij een heel sterk verhaal dat hij dit alleen gedaan heeft omdat hij dronken was en dit normaal gesproken nooit doet.

Aangezien TS niet samenwoont met deze inbreker zou het het heel goed kunnen dat TS niet op de hoogte is dat haar vriend dit soort dingen wellicht vaker doet.

Als iemand (te) dronken is kan het gebeuren dat hij/zij iets sloopt oftewel baldadig wordt. Maar dronken thuis een mes en een alarmpistool halen en op zoek gaan naar een vrachtwagen standplaats en vervolgens inbreken in een vrachtwagen en dan zeggen: "Ik was dronken dit doe ik normaal nooit." gelooft natuurlijk niemand.
pi_104628613
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef vosss het volgende:
Wij eten vanavond babi pangang!
lekker hoor
  maandag 21 november 2011 @ 14:23:43 #50
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104628681
Waarom bel je de politie niet? Die weten dit toch?

Verder: ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat je je vriend verder een doodgoeie kerel vindt. :N
pi_104628789
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom bel je de politie niet? Die weten dit toch?

Verder: ik vind het maar moeilijk te begrijpen dat je je vriend verder een doodgoeie kerel vindt. :N
Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en had dit niet van hem verwacht.
Ik vind wat hij heeft gedaan heel erg en probeer dat absoluut niet goed te praten. Dat hij hier waarschijnlijk een straf voor krijgt, is meer dan terecht.

Wil niet zeggen dat ik niet van hem hou... en dus graag wil weten hoe dit af zou kunnen lopen.
  maandag 21 november 2011 @ 14:28:16 #52
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_104628861
Ik ben een keer in de kroeg in slaap gevallen toen ik dronken was. Ook heb ik een keer in een dronken bui in een lege colafles gepist omdat ik geen zin had om de trap af te lopen om naar de plee te gaan.
Dat zijn normale dingen om te doen als je dronken bent, met een mes en een alarmpistool de straat opgaan en inbreken in een vrachtwagen en dan schieten met het alarmpistool als de chauffeur achter je aankomt is niet normaal...

Dat hij dit normaal niet doet is natuurlijk complete onzin, hij is nog nooit eerder gepakt en jij bent blind. Wat dit voor de kleine betekent is makkelijk te voorspellen: Over 3 jaar zijn jij en je vriend uit elkaar en ontvoert hij de kleine om mee te nemen naar zijn geboorteplaats in het Rifgebergte.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  maandag 21 november 2011 @ 14:28:24 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104628866
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:26 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en had dit niet van hem verwacht.
Ik vind wat hij heeft gedaan heel erg en probeer dat absoluut niet goed te praten. Dat hij hier waarschijnlijk een straf voor krijgt, is meer dan terecht.

Wil niet zeggen dat ik niet van hem hou... en dus graag wil weten hoe dit af zou kunnen lopen.
Misschien zie je hem straks toch in een wat reëler daglicht, hoe moeilijk dat ook moet zijn.

Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte? Zij kunnen toch zeggen hoe het nu verder gaat?
pi_104628954
Maar goed, afwachten dus, en hopen dat hij snel (voorlopig) naar huis mag.
Ik kan inderdaad ook naar het bureau bellen en zodoende proberen informatie te krijgen.
Zoals ik het begrijp, kan hij vandaag, morgen of overmorgen thuiskomen, als het meezit.
Dan moeten we maar eens een goed gesprek voeren, lijkt me.
Bedankt voor de antwoorden.

Misschien moet ik mijn perspectief over hem toch maar bijstellen zoals sommigen goedbedoeld adviseren, maar dat is wel iets om me druk over te maken als ik alle details weet.

@Boca: Ik ben inderdaad geen verdachte, ik lag gewoon in mijn bedje vannacht :)
  maandag 21 november 2011 @ 14:31:02 #55
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_104628957
quote:
Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte?
En ook geen familie van de verdachte, dus grote kans dat ze helemaal niets gaan zeggen uit privacy oogpunt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 21 november 2011 @ 14:31:04 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104628958
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Als het niet al eerder is. :) Wanneer hij geen 'geschiedenis' heeft zullen ze hem over het algemeen eerder laten gaan. Op het bureau zijn ze je liever kwijt dan rijk. Extra kosten, extra werk etc.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_104628961
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Misschien zie je hem straks toch in een wat reëler daglicht, hoe moeilijk dat ook moet zijn.

Maar voor wat betreft je vragen, bel de politie, jij bent toch geen verdachte? Zij kunnen toch zeggen hoe het nu verder gaat?
Nou dat weet ik niet hoor. Denk dat ze daar geen uitspraak over doen.
Je heb meer kans op antwoorden bij z'n advocaat.
pi_104629002
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

En ook geen familie van de verdachte, dus grote kans dat ze helemaal niets gaan zeggen uit privacy oogpunt...
Geen familie nee, maar hij is wel de vader van mijn kind, lijkt me ook wat waard...
pi_104629017
Ik denk (95% zeker) overigens dat dit niet de eerste keer is dat ie zoiets doet, gezien het feit dat ie in een vrachtauto inbreekt denk ik dat het begonnen is met autoinbraak oid.
pi_104629025
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Als het niet al eerder is. :) Wanneer hij geen 'geschiedenis' heeft zullen ze hem over het algemeen eerder laten gaan. Op het bureau zijn ze je liever kwijt dan rijk. Extra kosten, extra werk etc.
Hij heeft geen strafblad en voor zover ik weet is dit zijn eerste keer op het bureau :Y
Hopelijk ook meteen zijn laatste....
  maandag 21 november 2011 @ 14:32:54 #61
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104629032
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:30 schreef KittyOnFire het volgende:
Maar goed, afwachten dus, en hopen dat hij snel (voorlopig) naar huis mag.
Ik kan inderdaad ook naar het bureau bellen en zodoende proberen informatie te krijgen.
Zoals ik het begrijp, kan hij vandaag, morgen of overmorgen thuiskomen, als het meezit.

Misschien moet ik mijn perspectief over hem toch maar bijstellen zoals sommigen goedbedoeld adviseren, maar dat is wel iets om me druk over te maken als ik alle details weet.

@Boca: Ik ben inderdaad geen verdachte, ik lag gewoon in mijn bedje vannacht :)
Nee niet afwachten, zelf prodeo strafrecht advocaat zoeken en die naar hem toe sturen.
Dat is altijd beter dan er één toegewezen krijgen. Via die advocaat kunnen jullie dan ook contact houden.
Dat is wat je kan en mag doen.

En verder je vriend is een lul.
  maandag 21 november 2011 @ 14:32:56 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629033
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is maar net wat reëel is. Politie bellen heeft geen zin, die zullen niets loslaten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 21 november 2011 @ 14:33:38 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629068
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef babipangang het volgende:
Ow misschien slim om afstand van die kerel te nemen voordat bureau jeugdzorg aan je deur staat om je kind weg te halen bij jullie.
:')
pi_104629092
quote:

En waar gaat dat gesprek dan over?

Buiten dat, welke details hoop je nog van hem te horen dan? Het lijkt me duidelijk dat ze hem op heterdaad betrapt hebben zoals ik het lees. :?
vosss is de naam,
pi_104629098
Maar waarom zou het niet z'n eerste keer zijn. Ooit moet je iets toch voor het eerst doen :9
pi_104629126
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee niet afwachten, zelf prodeo strafrecht advocaat zoeken en die naar hem toe sturen.
Dat is altijd beter dan er één toegewezen krijgen. Via die advocaat kunnen jullie dan ook contact houden.
Dat is wat je kan en mag doen.

En verder je vriend is een lul.
Haha, momenteel ben ik het helemaal met je eens.
Naar het juridisch loket dus
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 14:34 schreef vosss het volgende:

[..]

En waar gaat dat gesprek dan over?

Buiten dat, welke details hoop je nog van hem te horen dan? Het lijkt me duidelijk dat ze hem op heterdaad betrapt hebben zoals ik het lees. :?
Waar dat gesprek over gaat? Hierover natuurlijk!!
Ik kom voor hem op en ik geef om hem, natuurlijk.
Maar dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel :{
  maandag 21 november 2011 @ 14:35:38 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629141
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef babipangang het volgende:
Ik denk (95% zeker) overigens dat dit niet de eerste keer is dat ie zoiets doet, gezien het feit dat ie in een vrachtauto inbreekt denk ik dat het begonnen is met autoinbraak oid.
Aannames :')
pi_104629173
Ik snap dat het hierover gaat, maar met welke insteek ga jij zo een gesprek dan aan?

Dat je wilt dat ie beloofd het nooit meer te doen?
Dat je hem achterlijk vind en je je leven niet wilt delen met zo een malloot?
Etc.

:)
vosss is de naam,
pi_104629230
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Aannames :')
Ja, so what? Inbraak in vrachtauto's in niet echt de criminaliteit waar je mee "begint"
  maandag 21 november 2011 @ 14:38:17 #70
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104629247
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:35 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Haha, momenteel ben ik het helemaal met je eens.
Naar het juridisch loket dus

[..]

Waar dat gesprek over gaat? Hierover natuurlijk!!
Ik kom voor hem op en ik geef om hem, natuurlijk.
Maar dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel :{
Nee advocatenkantoor bellen die strafrecht doen en een prodeo regelen.
Juridisch loket gaan je hetzelfde vertellen als ik nu doe.
pi_104629251
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef vosss het volgende:
Ik snap dat het hierover gaat, maar met welke insteek ga jij zo een gesprek dan aan?

Etc.

Ik wil weten hoe het in zijn botte kop is opgekomen om dit te doen.
Ik wil weten wat hij hiervan heeft geleerd.

En beloven dat ie het nooit meer zal doen zal niet veel helpen vrees ik, want ik denk dat ik dan moeite zou hebben om hem te geloven (dat weet ik wel zeker).

Maar ik vind dat ik absoluut het recht heb om hem hierop aan te spreken, boos op hem te zijn, hem op z'n flikker te geven, kom zeg, het is de vader van mijn kind dus hij hoort het goede voorbeeld te geven
pi_104629264
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee advocatenkantoor bellen die strafrecht doen en een prodeo regelen.
Juridisch loket gaan je hetzelfde vertellen als ik nu doe.
Dank je wel!
  maandag 21 november 2011 @ 14:40:32 #73
44649 beelz
pi_104629319
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 14:36 schreef vosss het volgende:

Etc.

En natuurlijk dat The Orange Box de schuld is van de vriend van TS :P
Besef Regulier!
pi_104629332
Kitty, zijn straf zal toch waarschijnlijk per enkelband uitgevoerd worden aangezien de cellen overvol zitten en straffen onder de 3 jaar zelden uitgevoerd worden!

+ hij werkt goed mee wat in zijn voordeel werkt
"doe gewoon je ding"
  maandag 21 november 2011 @ 14:41:28 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629349
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ja, so what?
Niets, behalve dat ze helemaal niets waard zijn. Beetje quasi interessant gaan doen over een persoon die jij voor geen (centi)meter kent. Ik vind het zo ongepast joh.
pi_104629355
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

En beloven dat ie het nooit meer zal doen zal niet veel helpen vrees ik, want ik denk dat ik dan moeite zou hebben om hem te geloven (dat weet ik wel zeker).

Maar ik vind dat ik absoluut het recht heb om hem hierop aan te spreken, boos op hem te zijn, hem op z'n flikker te geven, kom zeg, het is de vader van mijn kind dus hij hoort het goede voorbeeld te geven
Kan dit een dealbreaker zijn voor je relatie? Stel dat hij meer dan 20 van dit soort dingen op zijn naam heeft staan, zou het voor jou dan einde oefening zijn?
pi_104629413
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan dit een dealbreaker zijn voor je relatie? Stel dat hij meer dan 20 van dit soort dingen op zijn naam heeft staan, zou het voor jou dan einde oefening zijn?
Ik ben alleen op de hoogte van dit misdrijf, als dit niet het enige is, is het absoluut een dealbreaker ja...
Maar ik wil me wel berusten op feiten en niet op wat anderen denken natuurlijk ;)
  maandag 21 november 2011 @ 14:44:48 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629475
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef babipangang het volgende:

[..]

Ja, so what? Inbraak in vrachtauto's in niet echt de criminaliteit waar je mee "begint"
Geen flauw idee. Weet jij het wat betreft deze man? Met je dronken kop een vrachtwagen waarin iemand ligt te slapen proberen te overvallen komt op mij in ieder geval niet al te ervaren over.
  maandag 21 november 2011 @ 14:45:35 #79
44649 beelz
pi_104629507
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:38 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Geld nodig om zijn drugsverslaving te bekostigen. Geleerd dat hij volgende keer niet gepakt moet worden.

quote:
De perfecte basis voor de rest van jullie relatie! ^O^

quote:
En het is een perfect voorbeeld voor jonge zigeuners. Misschien toch een goed idee om eindelijk die slijpsteen aan te schaffen en een cursus "Hoe maak ik schilderijtjes van huilende kinderen" te gaan volgen.
Besef Regulier!
pi_104629516
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen flauw idee. Weet jij het wat betreft deze man? Met je dronken kop een vrachtwagen waarin iemand ligt te slapen proberen te overvallen komt op mij in ieder geval niet al te ervaren over.
Precies :P
  maandag 21 november 2011 @ 14:47:12 #81
256666 leeell
I know you're lonely
pi_104629585
popcorn staat klaar voor het geval dat TS er achter komt dat haar man een recidivist is

maar, toch, overval op een vrachtwagen lijkt me geen instap-misdrijf
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 21 november 2011 @ 14:47:59 #82
44649 beelz
pi_104629611
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Of juist heel ervaren maar dat de alcohol hem overmoedig heeft gemaakt waardoor hij dacht dat hij dit ook wel kon doen na een avond oude dames overvallen bij pinautomaten.
Besef Regulier!
pi_104629643
Ik ben blij dat er in ieder geval nog serieuze reacties tussen zitten waar ik wat mee kan, bedankt daarvoor _O_ _O_

Voor de rest, het blijft fok dus ook de flauwe grappen en het oordelen over mensen die je niet zelf kent, had ik verwacht.

Wat mij betreft kan hier een slotje op, ik weet voorlopig genoeg _O_
  maandag 21 november 2011 @ 14:48:57 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629648
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:47 schreef beelz het volgende:

[..]

Of juist heel ervaren maar dat de alcohol hem overmoedig heeft gemaakt waardoor hij dacht dat hij dit ook wel kon doen na een avond oude dames overvallen bij pinautomaten.
:O
pi_104629699
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 14:47 schreef leeell het volgende:
popcorn staat klaar voor het geval dat TS er achter komt dat haar man een recidivist is

maar, toch, overval op een vrachtwagen lijkt me geen instap-misdrijf
TS, heeft je man een verslaving?
  maandag 21 november 2011 @ 14:50:26 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_104629712
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:48 schreef KittyOnFire het volgende:
Ik ben blij dat er in ieder geval nog serieuze reacties tussen zitten waar ik wat mee kan, bedankt daarvoor _O_ _O_

Voor de rest, het blijft fok dus ook de flauwe grappen en het oordelen over mensen die je niet zelf kent, had ik verwacht.

Lijkt me het beste plan! :D
pi_104630035
Hij zit nu vast voor verhoor. Na de 3 dagen kan er nog een keer voor 3 dagen verlengd worden voor verder verhoor, maar daarna zal hij ofwel vrijgelaten moeten worden tot zijn rechtszaak dient, ofwel zal hij voor de rechter-commissaris geleid moeten worden die beslist of hij langer vastgehouden mag worden.

De beslissing of hij langer vastgehouden mag worden hangt mede af van de hoeveelheid bewijs, de ernst van het delict en de kans op herhaling. Aangezien diefstal uit vrachtwagens nogal in het nieuws is op dit moment, is het heel goed mogelijk dat hij in bewaring zal worden genomen.

Normaal gesproken mag hij wanneer hij in bewaring wordt gehouden bezoek ontvangen, maar in het belang van het onderzoek kunnen hem in het begin beperkingen worden opgelegd. In dat geval mag hij alleen met zijn advocaat spreken en verder met niemand.
pi_104630112
quote:
Als dit daadwerkelijk het geval is. Indien er geen getuigen zijn kan hij toch gewoon aangeven dat hij niet zag waar hij heen moest rennen en daarom recht omhoog schoot?
  maandag 21 november 2011 @ 15:10:09 #89
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_104630558
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:48 schreef KittyOnFire het volgende:

NEEEJ, want ik ben best benieuwd hoe dit afloopt. Houd ons aub op de hoogte. :)
pi_104630834
TS, wat Alicy verteld klopt in grote lijnen :Y

Wat je evt nog kan doen voor hem is het bureau bellen waar hij vast zit om te vragen of je spullen kan brengen. Kleding, tandenborstel, leesvoer, peuken enzo. Alle info loopt via zijn advocaat tot hij in het huis van bewaring zit. Ga er in ieder geval niet vanuit dat ie snel thuis zal zijn en dat jullie een kindje hebben betekent niks en zal je ook niks opleveren zoals sneller contact hebben. Zelfs als je getrouwd ben en samenwoond krijg je geen info. Niet meer dan op welk bureau hij vastzit en welke spullen je langs kan brengen voor hem
pi_104632709
Peuken heeft ie niet veel nodig. In een politiecel mag je 1x per dag even luchten.
Dat was althans in 2000 toen ik er zat.

Het eten was ook goor trouwens :')
vosss is de naam,
  maandag 21 november 2011 @ 16:18:13 #92
85962 ioko
I Appear Missing
pi_104633482
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef vosss het volgende:
Peuken heeft ie niet veel nodig. In een politiecel mag je 1x per dag even luchten.

En terecht ;)
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_104633875
Ik kreeg 2 droge, bevroren boterham met 1 plak jonge kaas. :{w
pi_104634303
En niet onbelangrijk: hoe is het met jou kitty? Ik zou me echt kapot schrikken als ik te horen kreeg dat mijn partner zoiets gedaan zou hebben.
  maandag 21 november 2011 @ 16:42:12 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_104634565
Het is even schrikken maar in principe kan je nu niet zo veel doen. Wil je wat meer achtergrondinformatie kun je op veel sites terecht, bijvoorbeeld Mijn partner/familielid/kennis is opgepakt, wat nu?

Heb je een (strafrecht)advocaat in je kennissenkring dan kan het de moeite waard zijn om die om hulp te vragen, want als je partner een advocaat toegewezen krijgt is 't altijd maar de vraag wat je krijgt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:28 schreef woozi het volgende:
Ik kreeg 2 droge, bevroren boterham met 1 plak jonge kaas. :{w
Ik kreeg een heerlijke magno-maaltijd uit plastic met flesjes spa blauw, en mijn vriend die een grote bek had gehad en zich had verzet kreeg niks :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_104656881
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef vosss het volgende:

Ik mocht stuk of 10 keer eruit, ging met de agenten steeds roken :@ en de cel naast me kon er 1 keer uit :') maarja tis maar net hoe je je opstelt had ik het idee
pi_104663960
TS is zo heerlijk oprecht verbaasd over de escapades van haar vriend :D

Ik denk dat ze oprecht niets weet, en vriendlief dus een mooi dubbelleven leidt _O-

Een vrachtwagenchauffeur bedreigen met een mes dronken, ok dat kan nog (ook fout trouwens). Maar dan ook nog gericht buit gaan meenemen enzo, klinkt toch alsof ie dat vaker gedaan heeft :')

TS, ik denk dat je gewoon de politie moet bellen hieromtrent. En kan mij niet voorstellen dat je kindje ofzo weggehaald gaat worden ofzo, tenzij Justitie vermoedens heeft van kindermishandeling, of verwaarlozing.

Wel kan er beslag op jullie prive vermogens worden gelegd, als er geen geld voor een eventuele schadevergoeding aan de chauffeur kan worden betaald. Dat laatste bepaald de rechter uiteraard.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_104663994
Ik hoop dat die gozer een leuke tijd mag gaan zitten. Kan TS het een "slechte keuze" noemen, maar het blijft zijn keuze, en hij kiest ervoor crimineel te zijn. Moet je voorstellen hoe dat is voor zo'n chauffeur. Als je iemand met wapens beroofd hoor je niet in deze maatschappij thuis.
<hr>
  dinsdag 22 november 2011 @ 04:26:36 #99
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104664013
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2011 03:59 schreef Godshand het volgende:
TS is zo heerlijk oprecht verbaasd over de escapades van haar vriend :D

Ik denk dat ze oprecht niets weet, en vriendlief dus een mooi dubbelleven leidt _O-

Een vrachtwagenchauffeur bedreigen met een mes dronken, ok dat kan nog (ook fout trouwens). Maar dan ook nog gericht buit gaan meenemen enzo, klinkt toch alsof ie dat vaker gedaan heeft :')

TS, ik denk dat je gewoon de politie moet bellen hieromtrent. En kan mij niet voorstellen dat je kindje ofzo weggehaald gaat worden ofzo, tenzij Justitie vermoedens heeft van kindermishandeling, of verwaarlozing.

Wel kan er beslag op jullie prive vermogens worden gelegd, als er geen geld voor een eventuele schadevergoeding aan de chauffeur kan worden betaald. Dat laatste bepaald de rechter uiteraard.
Vergeet niet dat 'ie een mes bij zich had.

En dan zeggen dat 'ie zoiets nooit doet, dat het zo'n man niet is blablabla.

Maargoed, celstraf uitzitten, klaar, kous is af.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 22 november 2011 @ 04:28:17 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104664017
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:43 schreef KittyOnFire het volgende:

[..]

Ik ben alleen op de hoogte van dit misdrijf, als dit niet het enige is, is het absoluut een dealbreaker ja...
Maar ik wil me wel berusten op feiten en niet op wat anderen denken natuurlijk ;)
Feit is dat je je vriend niet zo goed kent.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 22 november 2011 @ 04:30:41 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104664021
heeft ie in de richting geschoten van de vrachtwagenchauffeur of in de lucht?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:03:15 #102
44649 beelz
pi_104668006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 04:30 schreef Maanvis het volgende:
heeft ie in de richting geschoten van de vrachtwagenchauffeur of in de lucht?
Als het dit weekend is geweest en het was daar net zo mistig als in de rest van Nederland, dan maakt dat geen zak uit. Door de mist was het vrijwel onmogelijk voor de chauffeur om te zien dat het geen echt pistool was en in welke richting werd geschoten.
Vriend van TS mag gezellig een tijdje overnachten in het duurste hotel van Nederland. En terecht.
Besef Regulier!
pi_104668559
Hoe vaak heeft hij dit eigenlijk gedaan zonder betrapt te worden?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')