Dat is iets anders dan klakkeloos je levensovertuiging baseren op hoe je bent opgevoed en zelf niet na te denken of er een reden voor is.quote:Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dat is juist heel begrijpelijk
als iedereen in jou omgeving iets doet of geloofd ga jij dat ook doen
Jij eet toch ook met mes en vork bijvoorbeeld?
quote:Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In haar vriendenkring is dat heel normaal
ze vind mij een hippie met mijn vage gedoe
Ik gok dat er ook genoeg mannen zijn die dat prettig vinden
En zoals ik al zei, zij gaat trouwen ik nog niet*snif* (het zit diep)
Vind ik heel beperkt.quote:Op maandag 21 november 2011 14:16 schreef kree het volgende:
[..]
Nou simpel, hier ben ik mee opgevoed en heb nooit de behoefte gehad om wat anders te zoeken omdat ik me er gewoon in kan vinden.
Ik vind hem zo aandoenlijkquote:Op maandag 21 november 2011 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]![]()
Jazeker, mannen die een mama nodig hebben.
Big Bang Theory Howard anyone?
De kerk als instituut houd er in mijn ogen verouderde normen en waarden op naquote:Op maandag 21 november 2011 14:15 schreef kree het volgende:
[..]
Ik weet dat we nu een eindeloze discussie aan kunnen gaan.
Maar ik vindt de kerk niet verouderd ja misschien dat katholieke.
Maar kijk ik kom in veel verschillende kerken door het muziek maken.
En ik denk vaak, dat mensen vooral die er zelf niks mee hebben of er nooit zijn geweest er een ander beeld op nahouden alsdat het eigenlijk is.
Bijvoorbeeld gister moest ik spelen in de kerk.
En er was een man die heel veel problemen had gehad en die vertelde dat en dat ie er helemaal uit was gekomen.
Nou dat geeft toch hoop ook voor anderen.
Zeg maar dat soort dingen.
Nouja heb wel een linkje van die dienst mocht iemand benieuwd zijn doe maar DM
Faalquote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
50 uur gespeeldMain quest nog niet aangeraakt
Ik zit serieus ook zo rond de 50 uur. Maar gisteren totaal niet gespeeld, de verslaving lijkt wat bekoeld.quote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
50 uur gespeeldMain quest nog niet aangeraakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ron Paul 2012
Jou levensovertuigingen komen ook voor een heeeel groot deel voort uit je opvoeding en omgeving etc en ik vraag me af hoe veel je daar over na hebt gedachtquote:Op maandag 21 november 2011 14:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan klakkeloos je levensovertuiging baseren op hoe je bent opgevoed en zelf niet na te denken of er een reden voor is.
ooh ik vind hem echt te creepy!quote:
In het weekend game ik niet, dan sta ik hard te clubbenquote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zit serieus ook zo rond de 50 uur. Maar gisteren totaal niet gespeeld, de verslaving lijkt wat bekoeld.
Jij bent dan ook de oppernerd.quote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Faal
50 uur deed ik in MMORPG's binnen een week
Eens. Naastenliefde is best, en al die normen en waarden zijn OK. Maar dat hele gedoe met die sprookjes en niet bestaande figuren er omheen vind ik stuitend, en al helemaal dat er voorgangers zijn die jou vooral willen vertellen hoe het geïnterpreteerd moet worden.quote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De kerk als instituut houd er in mijn ogen verouderde normen en waarden op na
En vanuit die normen en waarden proberen zij invloed uit te oefenen op de wereld en in mijn ogen kan dat meer kwaad dan goed
Ja het geloof (elk geloof) heeft ook goede dingen zoals naastenliefde etc maar zolang dat soort geloven geleid worden door een leider die wazige dingen zegt als condooms verergeren het aidsprobleem (ja daar is ie wat op terug gekomen maar hij heeft het wel gezegd) dan vind ik het onacceptabel dat je als weldenkend persoon onderdeel wilt zijn van zo'n organisatie
Zal wel, maar mijn omgeving is strenggelovig en ik hoop niet dat ik hun overtuigingen ook maar enigszins heb overgenomenquote:Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jou levensovertuigingen komen ook voor een heeeel groot deel voort uit je opvoeding en omgeving etc en ik vraag me af hoe veel je daar over na hebt gedacht
En de gelovigen die ik ken hebben in hun puberteit ook heus wel getwijfeld en hebben daarna een meer definitieve keuze gemaakt voor het geloof
Klopt, af en toe vindt ik het ook verouderd, maar ik weet (in ieder geval in onze kerk PKN) dat ze steeds moderner worden.quote:Op maandag 21 november 2011 14:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De kerk als instituut houd er in mijn ogen verouderde normen en waarden op na
En vanuit die normen en waarden proberen zij invloed uit te oefenen op de wereld en in mijn ogen kan dat meer kwaad dan goed
Ja het geloof (elk geloof) heeft ook goede dingen zoals naastenliefde etc maar zolang dat soort geloven geleid worden door een leider die wazige dingen zegt als condooms verergeren het aidsprobleem (ja daar is ie wat op terug gekomen maar hij heeft het wel gezegd) dan vind ik het onacceptabel dat je als weldenkend persoon onderdeel wilt zijn van zo'n organisatie
Je hebt dus nooit echt nagedacht. Niet over dat soort zaken in elk geval. Als kinderen van vier al gaten kunnen schieten in die verhalen, dan moet iedereen die de basisschool af heeft gemaakt toch op z'n minst gaan twijfelen.quote:
Ik kon me vroeger als 11-jarige ook wel ''vinden'' in reincarnatie, vond ik een leuk idee.quote:
Conformisme is heel natuurlijk. Kuddegedrag prevaleert onder de mensenquote:Op maandag 21 november 2011 14:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zal wel, maar mijn omgeving is strenggelovig en ik hoop niet dat ik hun overtuigingen ook maar enigszins heb overgenomen
Nou omdat ik er gewoon mee tevreden ben, heb geen behoefte aan andere dingen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je hebt niet verder gedacht en neemt dingen over terwijl er geen echte reden toe is.
Dat mag toch. Lekker makkelijk zoquote:Op maandag 21 november 2011 14:23 schreef kree het volgende:
[..]
Nou omdat ik er gewoon mee tevreden ben, heb geen behoefte aan andere dingen.
Terwijl ik wel op de hoogte ben van andere geloven natuurlijk, maar het spreekt me minder aan.
Je bent soms echt een te mak schaap. Niet alleen in de liefde dus.quote:Op maandag 21 november 2011 14:23 schreef kree het volgende:
[..]
Nou omdat ik er gewoon mee tevreden ben, heb geen behoefte aan andere dingen.
Terwijl ik wel op de hoogte ben van andere geloven natuurlijk, maar het spreekt me minder aan.
Ja toch is het zoquote:Op maandag 21 november 2011 14:24 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je bent soms echt een te mak schaap. Niet alleen in de liefde dus.
Maar jij bent wel een van de mensen die de paus zijn macht geeft door je te scharen achter het christendomquote:Op maandag 21 november 2011 14:22 schreef kree het volgende:
[..]
Klopt, af en toe vindt ik het ook verouderd, maar ik weet (in ieder geval in onze kerk PKN) dat ze steeds moderner worden.
Het is allemaal niet zo belerend meer.
En neem bijvoorbeeld pinkstergemeentes die zijn nog moderner en dat merk je dan ook aan de 'preken' of zo kan je het eigenlijk niet eens meer noemen. Meer een praatje met een leidraad.
Maar vraagje ben jij ooit in kerken of gemeentes geweest?
En wat was dan jou idee ervan?
hohoho de paus is katholiek ik ben protestantsquote:Op maandag 21 november 2011 14:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar jij bent wel een van de mensen die de paus zijn macht geeft door je te scharen achter het christendom
Jou kerk mag dan wel vrijer zijn maar 'het geloof' niet en daar ben je wel onderdeel van op deze manier
en ja
En indirect werk je de preventie van aids dus tegen.quote:Op maandag 21 november 2011 14:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Maar jij bent wel een van de mensen die de paus zijn macht geeft door je te scharen achter het christendom
Jou kerk mag dan wel vrijer zijn maar 'het geloof' niet en daar ben je wel onderdeel van op deze manier
en ja
Ik vind dat toch ook wel wat gemakzuchtigquote:Op maandag 21 november 2011 14:25 schreef kree het volgende:
[..]
Ja toch is het zo
Ik voel me er goed bij en dat is hetzelfde bijvoorbeeld als wat ik in een meid wil vinden.
Er goed bij voelen
Dit. Mijn beeld van kree is dat je een saaie, overhemden dragende veel te volgzame man bent. Matig gevoel voor humor, zoch vooral op de achtergrond houdend en snel verzandend in futiliteiten.quote:Op maandag 21 november 2011 14:24 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je bent soms echt een te mak schaap. Niet alleen in de liefde dus.
Maar ik ben wel een halfgod in bed, en een halfgod op de gitaar.quote:Op maandag 21 november 2011 14:00 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ja anders geloof ik niet in je, dan ben je er maar voor de helft
Je bent wel een streepje op de lijst van gelovigen waaraan het christendom en dus die verouderde denkbeelden hun macht ontlenenquote:Op maandag 21 november 2011 14:27 schreef kree het volgende:
[..]
hohoho de paus is katholiek ik ben protestants
De paus vindt ik te verouderd, goed zelfde God, maar andere denkwijzen.
Toelichting?quote:Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef heloef het volgende:
Favi bitches.
Al mijn vrienden zijn nu stik jaloers.
Dit is een goede vergelijkingquote:Op maandag 21 november 2011 14:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik vind dat toch ook wel wat gemakzuchtig
Het is niet verder kijken dan je eigen belang
Ik voel me er ook goed bij om 's nachts de verwarming aan te laten, alle lampen te laten branden en 4 keer per jaar met het vliegtuig weg te gaan
De aarde voelt zich daar niet zo goed bij en daar ben ik ook verantwoordelijk voor
als je de vergelijking snapt
't alleen zo jammer dat het beide op hetzelfde boek gebaseerd is.quote:Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je bent wel een streepje op de lijst van gelovigen waaraan het christendom en dus die verouderde denkbeelden hun macht ontlenen
ik wist niet dat je protestant was sorry
Dit ja.quote:Op maandag 21 november 2011 14:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
't alleen zo jammer dat het beide op hetzelfde boek gebaseerd is.
En dat boek is bewijsbaar door mensen geschreven lariekoek.
hahaha nou dat valt allemaal wel mee hoor.quote:Op maandag 21 november 2011 14:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit. Mijn beeld van kree is dat je een saaie, overhemden dragende veel te volgzame man bent. Matig gevoel voor humor, zoch vooral op de achtergrond houdend en snel verzandend in futiliteiten.
Dit is heel gechargeerd, maar spannend kom je niet over.
Wie heeft het daar nu weer overquote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
hahaha nou dat valt allemaal wel mee hoor.
Ik wist dat er dit soort posts zouden komen maar ik zit er niet mee.
Kijk heb gewoon een overtuiging en die wil ik niemand opleggen ook hoor.
Maar dit krijg je met die geloofsdiscussies en die heb ik vaker meegemaakt vooral van andere strengere gelovigen en daar schijt ik op ook.
Maar zodra je zegt dat je geloofd dan ziet iedereen je gelijk in pak met overhemd door het leven gaan als een vrome christen.
Maar zo is het helemaal niet.
FSM http://www.venganza.org/quote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik zou ook best een boek kunnen schrijven en zeggen dat het gods woord is, waarom zou ieand erin geloven?
Yepquote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef YoshiEscobar het volgende:
Hmm... godsdienst discussie kan je eindeloos over doorgaan
Op mijn tongetje draaien.quote:
Dat zie ik ook echt nietquote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
Maar dit krijg je met die geloofsdiscussies en die heb ik vaker meegemaakt vooral van andere strengere gelovigen en daar schijt ik op ook.
Maar zodra je zegt dat je geloofd dan ziet iedereen je gelijk in pak met overhemd door het leven gaan als een vrome christen.
Haha nouja laten we er maar over stoppen anders is het topic te snel volquote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wie heeft het daar nu weer over
Het is gewoon een indruk van je persoonlijkheid die hij beschrijft.
Of je gelovig bent maakt daarvoor niet uit, de reden ervoor wel degelijk, en jouw gedachtengang erover.
quote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef YoshiEscobar het volgende:
[..]
FSM http://www.venganza.org/
Je mist even het punt. Gelovig zijn is prima, je kan argumenten aanhalen waardoor je op redelijk gelijk niveau blijft als een atheïst. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te weten. Maar jouw argument van "ik voel me er goed bij'' is te makkelijk. Dan druis je in tegen de nieuwsgierigheid van de mens en geef je gewoon toe ergens in te geloven puur op gevoel, zonder jezelf te verdiepen in de discussie.quote:Op maandag 21 november 2011 14:31 schreef kree het volgende:
[..]
En een reden waarom dit minder waar zou zijn dan het christendom kan niemand bedenken.quote:Op maandag 21 november 2011 14:32 schreef YoshiEscobar het volgende:
[..]
FSM http://www.venganza.org/
Dat is ook weer best gemakzuchtigquote:Op maandag 21 november 2011 14:33 schreef kree het volgende:
[..]
Haha nouja laten we er maar over stoppen anders is het topic te snel vol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |